Trening: Różnice pomiędzy wersjami

Z PokeLife Pokedex
Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwania
Linia 114: Linia 114:
 
Wszystkie Treningi posiadają te same mnożniki ilości doświadczenia z osiągnięć, odznak, modułu etc. Różnią się natomiast ich własnym '''Mnożnikiem Zarobków''' - przez niego mnożona jest ostateczna ilość doświadczenia jakie Pokemony otrzymują z Treningu. W przeciwieństwie do starego treningu, za jeden cykl można otrzymać więcej niż 1 punkt doświadczenia na Pokemona. Przywiązanie otrzymywane z treningów jest zawsze identyczne, nic go nie modyfikuje. Należy też wspomnieć, że mnożnik doświadczenia jest podawany w formię "ilość doświadczenia na godzinę" nawet jeśli cykl treningu jest krótszy niż godzina.
 
Wszystkie Treningi posiadają te same mnożniki ilości doświadczenia z osiągnięć, odznak, modułu etc. Różnią się natomiast ich własnym '''Mnożnikiem Zarobków''' - przez niego mnożona jest ostateczna ilość doświadczenia jakie Pokemony otrzymują z Treningu. W przeciwieństwie do starego treningu, za jeden cykl można otrzymać więcej niż 1 punkt doświadczenia na Pokemona. Przywiązanie otrzymywane z treningów jest zawsze identyczne, nic go nie modyfikuje. Należy też wspomnieć, że mnożnik doświadczenia jest podawany w formię "ilość doświadczenia na godzinę" nawet jeśli cykl treningu jest krótszy niż godzina.
  
Wpływ na ilość doświadczenia z treningu mają: (uzupełnić listę)
+
Wpływ na ilość doświadczenia z treningu mają:  
 
+
*Poziom gracza
 
+
*Osiągnięcie z treningu
 +
*Odznaka Reliktu
 +
*Moduł Pracy/Treningu
  
 
= Wydajność Treningu =
 
= Wydajność Treningu =

Wersja z 15:11, 5 kwi 2018

Trening Początkującego
Typowy trening, od którego zaczyna każdy trener. Często polega na próbie nauczenia Pokemona żeby słuchał trenera. Zwiększa przywiązanie.
Trenowane Pokemony: 1. Doświadczenie na Pokemona: wysokie. Przywiązanie: średni wzrost. Cykl: 15min. Max długość: 36h.
Mnożnik doświadczenia: 4.0 Trenowane Pokemony: 1 Pokemon
Przywiązanie na godzinę: 3 Wydajność spada: po 12 godzinach
Cykl treningu: 15 minut Mnożnik spadku wydajności: 0.01
Maksymalna długość: 36 godzin Dodatkowy bonus: brak
Wymaga osiągnięcia: dostępne od początku Negatywne skutki: brak
Uwagi: W treningu bierze udział jeden Pokemon, wybierany przy rozpoczęciu treningu.

Zrównoważony Trening
Najczęstsza forma treningu, polegająca na sparingach między Pokemonami w drużynie. Każdy Pokemon jest traktowany równo.
Trenowane Pokemony: 1 - 6. Doświadczenie na Pokemona: średnie. Przywiązanie: brak zmiany. Cykl: 30min. Max długość: 16h.
Mnożnik doświadczenia: 1.0 Trenowane Pokemony: cała drużyna
Przywiązanie na godzinę: 0 Wydajność spada: po 8 godzinach
Cykl treningu: 30 minut Mnożnik spadku wydajności: 0.1
Maksymalna długość: 16 godzin Dodatkowy bonus: brak
Wymaga osiągnięcia: Mentor 1, Trener 1 Negatywne skutki: brak
Uwagi: brak

Przyjacielskie Gry
Trening skupiony bardziej na poznawaniu Pokemona niż na jak najszybszej nauce walki.
Trenowane Pokemony: 1. Doświadczenie na Pokemona: bardzo niskie. Przywiązanie: szybki wzrost. Cykl: 30min. Max długość: 32h.
Mnożnik doświadczenia: 1.0 Trenowane Pokemony: 1 Pokemon
Przywiązanie na godzinę: 7 Wydajność spada: po 8 godzinach
Cykl treningu: 30 minut Mnożnik spadku wydajności: 0.01
Maksymalna długość: 32 godziny Dodatkowy bonus: brak
Wymaga osiągnięcia: Mentor 2, Trener 1 Negatywne skutki: brak
Uwagi: W treningu bierze udział jeden Pokemon, wybierany przy rozpoczęciu treningu.

Surowa Musztra
Ostry i męczący trening daje najlepsze efekty. Musisz jednak dbać, aby Pokemony były chętne na takie poświęcenie oraz żeby ich nie przemęczać.
Trenowane Pokemony: 1-6. Doświadczenie na Pokemona: wysokie. Przywiązanie: bardzo szybki spadek. Cykl: 1h. Max długość: 16h.
Mnożnik doświadczenia: 4.0 Trenowane Pokemony: cała drużyna
Przywiązanie na godzinę: -10 Wydajność spada: po 4 godzinach
Cykl treningu: 1 godzina Mnożnik spadku wydajności: 0.15
Maksymalna długość: 16 godzin Dodatkowy bonus: brak
Wymaga osiągnięcia: Mentor 3 Negatywne skutki: ujemne przywiązanie, -10 na godzinę
Uwagi: Pokemony nie zyskują przywiązania podczas tego treningu, wręcz przeciwnie, tracą przywiązanie. Aby Pokemon otrzymał jakiekolwiek doświadczenie z tego treningu, musi posiadać pozytywne przywiązanie (większe niż 0).

Mentor-Uczeń
Nie ma szybszego sposobu nauki niż posiadanie dobrego mentora. Pokemon-mentor musi jednak bardzo ufać swojemu trenerowi aby chciał dzielić się doświadczeniem. Im bardziej podobne są Pokemony, tym szybsza nauka!
Trenowane Pokemony: 2. Doświadczenie na Pokemona: najwyższe (tylko uczeń). Przywiązanie: szybki spadek. Cykl: 6h. Max długość: 6h.
Mnożnik doświadczenia: od 6.0 do 12.0 Trenowane Pokemony: 2 Pokemony, patrz uwagi
Przywiązanie na godzinę: 0.6 dla ucznia Wydajność spada: brak
Cykl treningu: 6 godzin Mnożnik spadku wydajności: brak
Maksymalna długość: 6 godzin Dodatkowy bonus: brak
Wymaga osiągnięcia: Mentor 4 Negatywne skutki: Mentor traci 3 przywiązania na godzinę
Uwagi: W Treningu biorą udział 2 Pokemony ale jedynie Pokemon-Uczeń dostaje doświadczenie. Mentor musi mieć poziom wyższy od ucznia oraz co najmniej 90% przywiązania.
Bazowy mnożnik doświadczenia to 6.0. Można go zwiększyć dwukrotnie zależnie od poziomów Pokemonów oraz ich podobieństwa. Dodatkowe mnożniki: identyczny typ/typy +1.5; jeden typ taki sam, drugi inny +0.75; uczeń preewolucją mentora +1.5; uczeń drugą preewolucją mentora +0.75; każdy poziom różnicy +0.03 (np. za 50 poziomów różnicy +1.5). Wszystkie bonusy razem z podstawą mogą osiągnąć mnożnik aż 12.0.


Cykl Treningu

Od Cyklu Treningu zależy ile doświadczenia otrzymasz za dany okres trenowania. Doświadczenie otrzymujesz jedynie za każdy pełen cykl treningu. Oznacza to, że jeśli cykl pracy to 15 minut, kończąc trening po 25 minutach, otrzymasz doświadczenie za jedynie 15 minut - ponieważ drugi cykl nie został dokończony. Każda minuta spędzona na treningu ponad Maksymalną długość nie jest liczona, obojętnie jak długo ponad ten czas trenujesz.


Ilość Doświadczenia

Wszystkie Treningi posiadają te same mnożniki ilości doświadczenia z osiągnięć, odznak, modułu etc. Różnią się natomiast ich własnym Mnożnikiem Zarobków - przez niego mnożona jest ostateczna ilość doświadczenia jakie Pokemony otrzymują z Treningu. W przeciwieństwie do starego treningu, za jeden cykl można otrzymać więcej niż 1 punkt doświadczenia na Pokemona. Przywiązanie otrzymywane z treningów jest zawsze identyczne, nic go nie modyfikuje. Należy też wspomnieć, że mnożnik doświadczenia jest podawany w formię "ilość doświadczenia na godzinę" nawet jeśli cykl treningu jest krótszy niż godzina.

Wpływ na ilość doświadczenia z treningu mają:

  • Poziom gracza
  • Osiągnięcie z treningu
  • Odznaka Reliktu
  • Moduł Pracy/Treningu

Wydajność Treningu

Niektóre treningi mają ustawiony spadek wydajności. Oznacza to, że po pewnym czasie ilość doświadczenia za pełen cykl będzie mniejsza niż za poprzednie cykle. Weźmy na przykład Zrównoważony Trening. Przyjmijmy, że za każdy cykl Pokemony otrzymają po 4 punkty doświadczenia. Spadek zaczyna się po 8 godzinach, więc za pierwsze 8 godzin otrzymamy pełne doświadczenie, czyli 64 na Pokemona (liczby umowne). Następny cykl jednak będzie już miał mniejszą wydajność, czyli (1-0.1) * 4 doświadczenia. Co da 3,6, co po zaokrągleniu nadal da Pokemonom po 4 doświadczenia. Natomiast w następnym cyklu otrzymają już Pokemony otrzymają już (1-0.1)*(1-0.1) * 4, czyli 3.24. Po zaokrągleniu będą to już 3 punkty doświadczenia. Warto więc czasami kończyć trening wcześniej jeśli macie taką możliwość, aby zawsze był w 100% efektywny!