Normalny: Różnice pomiędzy wersjami
Linia 880: | Linia 880: | ||
<td style='background:#FFFFFF; text-align: center;'>0</td> | <td style='background:#FFFFFF; text-align: center;'>0</td> | ||
<td style='background:#FFFFFF; text-align: center;'>100</td> | <td style='background:#FFFFFF; text-align: center;'>100</td> | ||
− | <td style='background:#FFFFFF; text-align: center;'>Kopiuje | + | <td style='background:#FFFFFF; text-align: center;'>Kopiuje pozytywne efekty dodanych statystyk przeciwnika.</td> |
</tr> | </tr> | ||
<tr> | <tr> |
Wersja z 13:55, 31 sty 2015
|
Typ Normalny - Ten typ jest drugim najpowszechniejszym typem w całej serii Pokemon - zaraz za wodnymi. Ich grupa liczy aż 97 osobników. Typ ten można nazwać "domyślnym" z tej racji, że Pokemony tutaj zawarte nie kwalifikują się do żadnego innego typu. Pokemony normalne zazwyczaj przypominają zwierzęta bądź bajkowe stworki (jak np. wróżki). Większość tego typu Pokemonów nie posiada drugiego typu - czasami jednak jest to latający, a pojedyncze okazy posiadają typ psychiczny, wodny, trawiasty czy walczący. Spora liczba Pokemonów tego typu posiada dużą ilość zdrowia i obrony, czasem ataku fizycznego. Tabela efektywności jest najkrótsza z możliwych (o czym poniżej), co czyni ich bardzo przydatnymi w drużynie. Jeśli potrzebujemy Pokemona, który zna wodne ataki, a który nie jest podatny na elektryczność (jak wszystkie wodne), to typ normalny z nauczonym wodnym TM będzie idealny. Normalny typ nie może zranić Ducha*, jeśli nie użyje przed tym ruchu Foresight bądź Odor Sleuth.
|
* Efektywność ataków: |
* Odporności pokemonów: |
|||||
Super efektywne (2x): |
Mało efektywne (0,5x): |
Brak efektu (0x): |
Nietykalne (0x): |
Odporne (0,5x): |
Podatne (2x): |
* Spis ataków normalnych: |
Posunięcie | Typ | Kategoria | Moc | Celność | Efekt |
Barrage | 15 | 85 | Atakuje 2-5 razy. | ||
Bind | 15 | 85 | Więzi przeciwnika na 4-5 rund zadając przy tym obrażenia. | ||
Body Slam | 85 | 100 | 30% szans na sparaliżowanie przeciwnika. | ||
Chip Away | 70 | 1000 | Podnosi atak używającego o jeden poziom. | ||
Comet Punch | 18 | 85 | Atakuje 2-5 razy na rundę. | ||
Constrict | 10 | 100 | 10% szans na obniżenie szybkości przeciwnika o 1 poziom. | ||
Covet | 60 | 100 | - | ||
Crush Claw | 75 | 95 | 50% szans na obniżenie obrony przeciwnika o 1 poziom. | ||
Dizzy Punch | 70 | 100 | 20% szans na otępienie przeciwnika. | ||
Double Hit | 35 | 90 | Atakuje 2 razy na rundę. | ||
Double-Edge | 120 | 100 | Obrażenia zwrotne - 33% od zadanych obrażeń przeciwnikowi. | ||
DoubleSlap | 15 | 85 | Atakuje od 2 do 5 razy na rundę. | ||
Egg Bomb | 100 | 75 | - | ||
Endeavor | 0 | 100 | Obniża HP przeciwnika do wartości liczbowej jaką my posiadamy. Jeśli posiadamy więcej życia, ruch kończy się niepowodzeniem. | ||
Explosion | 250 | 1000 | Zadaje 50% obrażeń zwrotnych. | ||
ExtremeSpeed | 80 | 1000 | - | ||
Facade | 70 | 100 | Podstawowa moc 70. Moc 140 kiedy użytkownik jest sparaliżowany, zatruty lub płonie | ||
Fake Out | 40 | 1000 | - | ||
False Swipe | 60 | 100 | Ten atak nie może zadać ciosu kończącego walkę, ponieważ zawsze zostawia przeciwnika z 1 HP | ||
Feint | 60 | 100 | 30% szans na obniżenie obrony i specjalnej obrony przeciwnika o jeden poziom. | ||
Flail | 0 | 100 | Moc zależna od pozostałej ilości zdrowia używającego. Przy 100% zdrowia jest to moc 20, ale już przy 4% zdrowia - 200. | ||
Frustration | 60 | 100 | Moc zależna od przywiązania używającego. Im niższe, tym mocniejszy staje się ten atak. Jest to kontratak do Return. | ||
Fury Attack | 15 | 85 | Atakuje 2-5 razy w ciągu rundy | ||
Fury Swipes | 18 | 80 | Atakuje 2-5 razy w ciągu rundy | ||
Giga Impact | 150 | 90 | Po użyciu ataku wymagana jest runda odpoczynku. | ||
Guillotine | 1000 | 20 | Zadaje bardzo duże obrażenia. | ||
Headbutt | 70 | 100 | 30% szans na oszołomienie przeciwnika. | ||
Horn Attack | 65 | 100 | - | ||
Horn Drill | 1000 | 20 | Zadaje bardzo duże obrażenia. | ||
Hyper Fang | 80 | 90 | 10% szans na oszołomienie przeciwnika. | ||
Last Resort | 140 | 50 | - | ||
Mega Kick | 120 | 75 | - | ||
Mega Punch | 80 | 85 | - | ||
Natural Gift | 80 | 100 | - | ||
Odor Sleuth | 0 | 100 | Usuwa odporność duchów na ataki typu normalnego i walczącego, oraz normalnych i walczących na duchy. Dodatkowo zwiększa celność używającemu. | ||
Pay Day | 40 | 100 | - | ||
Pound | 40 | 100 | - | ||
Present | 40 | 90 | Atakuje zróżnicowanym typem (losuje spośród wszystkich typów). 30% szans na atak o mocy 40, 40% szans na atak o mocy 80 i 10% szans na atak o mocy 120. Jest też 20% szans na uleczenie przeciwnika mocą 60. | ||
Quick Attack | 40 | 110 | - | ||
Rage | 20 | 100 | Zwiększa atak używającemu o jeden poziom. | ||
Rapid Spin | 30 | 100 | Uwalnia z pułapek narzuconych przez przeciwnika: Fire Spin, Bind, Clamp, Wrap, Whirlpool, Sand Tomb i Magma Storm. | ||
Retaliate | 70 | 100 | - | ||
Return | 60 | 100 | Im Pokemon używający ma większe przywiązanie, tym ten atak staje się mocniejszy. | ||
Scratch | 40 | 100 | - | ||
Secret Power | 70 | 100 | 30% szans na losowy efekt: paraliż, sen, zamrożenie, obniżenie szybkości, obniżenie celności o 1 poziom u przeciwnika. | ||
Selfdestruct | 200 | 1000 | Zadaje też obrażenia zwrotne w postaci 30% od zadanych obrażeń przeciwnikowi. | ||
Skull Bash | 100 | 100 | Zwiększa obronę używającego o jeden poziom. | ||
Slam | 80 | 75 | - | ||
Slash | 70 | 100 | - | ||
Spike Cannon | 20 | 85 | Atakuje do 5 razy na rundę. | ||
Stomp | 65 | 100 | 30% szans na oszołomienie przeciwnika. | ||
Super Fang | 65 | 90 | - | ||
Tackle | 50 | 100 | - | ||
Take Down | 90 | 85 | W wyniku zadanych obrażeń użytkownik otrzymuje obrażenia zwrotne o wartości 1/4 z zadanych obrażeń. | ||
Thrash | 120 | 100 | Atakuje 2-3 rundy, a następnie używający popada w otępienie (nawet gdy nie trafi). | ||
Vicegrip | 55 | 100 | - | ||
Wrap | 15 | 90 | Więzi przeciwnika na 4-5 rund zadając przy tym obrażenia. | ||
Echoed Voice | 40 | 1000 | Zwiększa specjalny atak używającego o dwa poziomy. | ||
Hyper Beam | 150 | 90 | Odpoczywa w drugiej rundzie od użycia regenerując siły. | ||
Hyper Voice | 90 | 100 | - | ||
Razor Wind | 80 | 100 | - | ||
Round | 60 | 100 | - | ||
SonicBoom | 40 | 90 | - | ||
Swift | 60 | 1000 | - | ||
Tri Attack | 80 | 100 | 20% szans na podpalenie, zamrożenie lub sparaliżowanie przeciwnika. | ||
Trump Card | 80 | 100 | - | ||
Uproar | 90 | 100 | - | ||
Wring Out | 120 | 100 | - | ||
Acupressure | 0 | 50 | Zwiększa wszystkie statystyki pokemona o pół poziomu | ||
Attract | 0 | 100 | "Wprowadza przeciwnika w stan ""zakochania""." | ||
Belly Drum | 0 | 100 | Podwyższamy swoją statystykę ataku o 6 poziomów, ale jednocześnie tracimy (w teorii) 50% zdrowia. Atak jednorazowy. | ||
Captivate | 0 | 100 | Obniża atak specjalny przeciwka o dwa poziomy. | ||
Charm | 0 | 100 | Zmniejsza atak przeciwnika o 2 poziomy. | ||
Conversion | 0 | 100 | Zamienia nasz typ, na taki jakim zostaliśmy ostatnio trafieni przez przeciwnika. | ||
Conversion 2 | 0 | 100 | Zamienia nasz typ na odporny na ostatni atak, którego użył przeciwnik. | ||
Defense Curl | 0 | 100 | Zwiększa obronę używającego o jeden poziom. | ||
Disable | 0 | 100 | Blokuje ostatni użyty przez przeciwnika atak na kilka rund. | ||
Double Team | 0 | 100 | Zwiększa uniki używającego o jeden poziom. | ||
Endure | 0 | 100 | Zmniejsza otrzymywane obrażenia o 30% co rundę. | ||
Flash | 0 | 100 | Zmniejsza celność przeciwnika o 1 poziom. | ||
Focus Energy | 0 | 100 | Podnosi atak i specjalny atak używającego o jeden poziom. | ||
Foresight | 0 | 100 | Usuwa odporność duchów na ataki typu normalnego oraz walczącego. Dodatkowo zwiększa celność używającemu. | ||
Glare | 0 | 90 | Paraliżuje przeciwnika, jeśli trafi. | ||
Growl | 0 | 100 | Obniża przeciwnikowi atak o jeden poziom. | ||
Growth | 0 | 100 | Zwiększa specjalny oraz fizyczny atak używającego o jeden poziom. | ||
Harden | 0 | 100 | Zwiększa obronę używającego o jeden poziom. | ||
Heal Bell | 0 | 100 | Leczy wszystkie zmiany stanów (tj paraliż, zamrożenie, podpalenie). | ||
Howl | 0 | 100 | Zwiększa atak używającego o jeden poziom. | ||
Leer | 0 | 100 | Obniża obronę przeciwnika o jeden poziom. | ||
Lock-On | 0 | 100 | Zwiększa celność używającemu o 20-30% co użycie. | ||
Lovely Kiss | 0 | 75 | Jeśli trafi, usypia przeciwnika. | ||
Lucky Chant | 0 | 100 | Zwiększa obronę, specjalną obronę i celność używającego o jeden poziom. | ||
Metronome | 0 | 100 | Losuje i używa jednego ataku ze wszystkich dostępnych. | ||
Milk Drink | 0 | 100 | Regeneruje 50% aktualnego zdrowia używającemu. | ||
Mimic | 0 | 100 | Uczy się ostatniego posunięcia przeciwnika i używa go do końca walki (zamiast Mimic). | ||
Mind Reader | 0 | 100 | Zwiększa celność używającemu o około 30% co użycie. | ||
Minimize | 0 | 100 | Zwiększa uniki używającego o dwa poziomy. | ||
Moonlight | 0 | 100 | Regeneruje 50% aktualnego zdrowia używającemu. | ||
Morning Sun | 0 | 100 | Regeneruje 50% aktualnego zdrowia używającemu. | ||
Protect | 0 | 100 | Chroni używającego przed obrażeniami na jedną rundę. | ||
Psych Up | 0 | 100 | Kopiuje pozytywne efekty dodanych statystyk przeciwnika. | ||
Recover | 0 | 100 | Regeneruje 50% aktualnego zdrowia używającemu. | ||
Refresh | 0 | 100 | Leczy nałożone stany na używającego tj: paraliż, otępienie. Podobne do Heal Bell i Aromatherapy. | ||
Safeguard | 0 | 100 | Chroni używającego przed atakami zmieniającymi stan paraliż otępienie itd | ||
Scary Face | 0 | 100 | Zmniejsza szybkość przeciwnika o dwa poziomy | ||
Screech | 0 | 85 | Obniża obronę przeciwnika o dwa poziomy | ||
Sharpen | 0 | 100 | Podnosi atak używającego o jeden poziom | ||
Shell Smash | 0 | 100 | Obniża obronę i specjalną obronę używającego o jeden poziom a w zamian zwiększa atak specjalny atak i szybkość o dwa poziomy. | ||
Sing | 0 | 55 | Jeśli trafia usypia przeciwnika | ||
Slack Off | 0 | 100 | Regeneruje 50% aktualnego zdrowia używającemu. | ||
Smokescreen | 0 | 100 | Zmniejsza celność przeciwnika o jeden poziom. | ||
Softboiled | 0 | 100 | Regeneruje 50% aktualnego zdrowia używającemu. | ||
Supersonic | 0 | 55 | Jeśli trafi otępia przeciwnika. | ||
Swagger | 0 | 90 | Zwiększa atak przeciwnika o dwa poziomy ale także go otępia | ||
Sweet Kiss | 0 | 75 | Otępia przeciwnika jeśli trafi. | ||
Swords Dance | 0 | 100 | Podnosi statystykę ataku używającego o dwa poziomy. | ||
Tail Whip | 0 | 100 | Zmniejsza obronę przeciwnika o jeden poziom. | ||
Tickle | 0 | 100 | Zmniejsza atak i obronę przeciwnika o jeden poziom. | ||
Transform | 0 | 100 | Użytkownik przemienia się w pokemona przeciwnika używając jego ataków. | ||
Wish | 0 | 100 | Regeneruje 50% aktualnego zdrowia. | ||
Work Up | 0 | 100 | Zwiększa atak oraz specjalny atak używającego o jeden poziom. | ||
Yawn | 0 | 70 | Usypia przeciwnika. |
Lista pokemonów normalnych:
Pokemony typowo : |
Pokemony o pierwszym typie : |
Pokemony o drugim typie : |
> KANTO
> JOHTO
> HOENN
> SINNOH |
> KANTO > JOHTO > HOENN > SINNOH |
> KANTO |