Walczący
|
Typ Walczący - Jest to typowo fizyczny typ Pokemonów oraz jeden z najsilniejszych. Istnieje ich 46, więc nie są zbyt popularne. Jak sama nazwa wskazuje te Pokemony nastawione są na atak i tutaj wiodą prym. Typ walczący jest super efektywny na aż 5 innych typów, co plasuje go w czołówce za Ziemnymi. Niestety mają jedną trudną do skorygowania wadę. Słabe statystyki specjalnej obrony powodują, że trudno się im przeciwstawić typowi psychicznemu, na który są podatne. Także typ walczący nie trafi nigdy Ducha, lecz jest na to częściowa rada*. W drugiej generacji wprowadzono ruch Foresight, który usuwa odporność duchów na ataki fizyczne. W kolejnej generacji służy temu także Odor Sleuth i umiejętność "Scrappy", którą posiada np Kangaskhan*. Co ciekawe istnieje kilka ataków specjalnych o typie walczącym, chociaż zazwyczaj dostępne są tylko dla legend.
|
* Efektywność ataków: |
* Odporności pokemonów: |
|||||
Super efektywne (2x): |
Mało efektywne (0,5x): |
Brak efektu (0x): |
Nietykalne (0x): |
Odporne (0,5x):
|
Podatne (2x): |
* Spis ataków walczących: |
Posunięcie | Typ | Kategoria | Moc | Celność | Efekt |
Brick Break | 75 | 100 | Po trafieniu 30% szansy na zmniejszenie Obrony i Specjalnej Obrony przeciwnika o 1 poziom (5%). | ||
Circle Throw | 60 | 90 | Atak o priorytecie -6. | ||
Close Combat | 120 | 100 | Po trafieniu obniża Obronę i Specjalną Obronę używającego o 1 poziom (5%). | ||
Counter | - | 100 | Po użyciu kontruje ostatni atak przeciwnika, ale tylko wtedy gdy zadał nam obrażenia i jeśli był to atak fizyczny. Moc tego ataku jest 1.5-2 razy większa od mocy ostatniego ataku fizycznego przeciwnika. Atak o priorytecie -5. | ||
Cross Chop | 100 | 80 | |||
Double Kick | 30 | 100 | Pokemon atakuje 2 razy. Każdy atak ma osobną szansę na trafienie. | ||
Drain Punch | 75 | 100 | Po trafieniu leczy 40% z zadanych obrażeń. Nie może wyleczyć poza ilość z jaką Pokemon wszedł do walki. | ||
Dynamic Punch | 100 | 50 | Po trafieniu otępia przeciwnika. | ||
Focus Punch | 150 | 90 | Atak o priorytecie 6. | ||
Force Palm | 60 | 100 | Po trafieniu 20% szans na sparaliżowanie przeciwnika. | ||
Hammer Arm | 100 | 90 | Po trafieniu zmniejsza szybkość używającego o jeden poziom (5%). | ||
High Jump Kick | 130 | 90 | Jeśli nie trafi zadaje obrażenia zwrotne w postaci 25% od aktualnego zdrowia używającego. | ||
Jump Kick | 100 | 95 | Jeśli nie trafi zadaje obrażenia zwrotne w postaci 15% od aktualnego zdrowia używającego. | ||
Karate Chop | 50 | 100 | |||
Low Kick | 50 | 100 | Po trafieniu 30% szansy na oszołomienie przeciwnika. | ||
Low Sweep | 60 | 100 | Po trafieniu zmniejsza Szybkość przeciwnika o 1 poziom (5%). | ||
Mach Punch | 40 | 100 | Atak o priorytecie 1. | ||
Power-Up Punch | 40 | 100 | Po trafieniu podnosi atak używającego o jeden poziom (5%). | ||
Revenge | 120 | 100 | Atak o priorytecie -4. | ||
Reversal | - | 100 | Moc zależna od zdrowia używającego. Przy 100% - 20, przy 4% - 200. | ||
Rock Smash | 40 | 100 | Po trafieniu 50% szans na obniżenie Obrony przeciwnika. | ||
Rolling Kick | 60 | 85 | Po trafieniu 30% szansy na oszołomienie przeciwnika. | ||
Sacred Sword | 90 | 100 | |||
Seismic Toss | 50 | 100 | |||
Sky Uppercut | 85 | 90 | |||
Storm Throw | 80 | 100 | |||
Submission | 80 | 80 | Po trafieniu używający otrzymuje 25% obrażeń zwrotnych. | ||
Superpower | 120 | 100 | Zmniejsza Atak i Obronę używającego o 1 poziom (5%). | ||
Triple Kick | 25 | 90 | Pokemon atakuje do 3 razy. Każdy atak ma osobną szansę na trafienie. | ||
Vital Throw | 70 | 1000 | Zawsze trafia. Atak o priorytecie -1. | ||
Wake-Up Slap | 60 | 100 | Zadaje podwójne obrażenia gdy przeciwnik śpi. | ||
Aura Sphere | 90 | 1000 | Zawsze trafia. | ||
Final Gambit | 250 | 1000 | Po trafieniu używający otrzymuje 50% obrażeń zwrotnych. Zawsze trafia. | ||
Focus Blast | 120 | 70 | Po trafieniu 10% szans na obniżenie specjalnej obrony przeciwnika o 1 poziom (5%). | ||
Secret Sword | 85 | 100 | |||
Vacuum Wave | 40 | 100 | Atak o priorytecie 1. | ||
Bulk Up | - | 100 | Zwiększa Atak i Obronę używającego o jeden poziom (5%). | ||
Detect | - | 100 | Po użyciu chroni używającego przed większością ataków, przez jedna rundę. Atak o priorytecie 4. | ||
Quick Guard | - | 100 | Zwiększa Obronę i Specjalną Obronę używającego o 1 poziom (5%). Atak o priorytecie 3. |
Lista pokemonów walczących:
Pokemony typowo : |
Pokemony o pierwszym typie : |
Pokemony o drugim typie : |
> KANTO > JOHTO > HOENN > SINNOH > UNOVA |
> KANTO > SINNOH > UNOVA |
> KANTO > JOHTO > HOENN > SINNOH > UNOVA |