Mroczny
|
Typ Mroczny - Typ mroczny został wprowadzony wraz z rozpoczęciem drugiej generacji. Aktualnie ich liczba wynosi 45. W japońskiej wersji ten typ nazywany jest "złym" co podkreślają wpisy w pokedexie na temat poszczególnych Pokemonów. Właśnie natura i reputacja Mrocznych Pokemonów jest z reguły zepsuta. Ataki tego typu są złowieszcze - polegają na gryzieniu, kąsaniu, miażdżeniu bądź kradzieży (np przedmiotów czy statystyk). Dziwnym wyjątkiem spośród mrocznych Pokemonów jest Absol, który zazwyczaj stara się pomagać ludziom, kiedy następuje kataklizm. Mroczne ataki z reguły mają użyteczne dodatkowe efekty, a same są niezwykle skuteczne. Zdecydowana ich większość jest atakami fizycznymi, więc naszego mrocznego Pokemona warto trenować w tym kierunku. Sam typ nie ma wielu odporności i efektywności, ale trzeba podkreślić, że Mrok ma pełną odporność na Pokemony psychiczne.
|
* Efektywność ataków: |
* Odporności pokemonów: |
|||||
Super efektywne (2x): |
Mało efektywne (0,5x): |
Brak efektu (0x): |
Nietykalne (0x): |
Odporne (0,5x): |
Podatne (2x): |
* Spis ataków mrocznych: |
Posunięcie | Typ | Kategoria | Moc | Celność | Efekt |
Assurance | 100 | 100 | |||
Beat Up | 85 | 100 | |||
Bite | 60 | 100 | Po trafieniu 30% szansy na oszołomienie przeciwnika. | ||
Crunch | 80 | 100 | Po trafieniu 20% szans na zmniejszenie Obrony przeciwnika o 1 poziom (5%). | ||
Feint Attack | 60 | 1000 | Zawsze trafia. | ||
Fling | 80 | 100 | Po trafieniu 30% szans na oszołomienie. | ||
Foul Play | 95 | 100 | |||
Knock Off | 20 | 100 | |||
Night Slash | 70 | 1000 | Zawsze trafia. | ||
Payback | 120 | 100 | |||
Punishment | 160 | 100 | |||
Pursuit | 60 | 100 | Jeśli jesteśmy szybsi niż przeciwnik moc zwiększa się do 80. Atak o priorytecie 7. | ||
Sucker Punch | 80 | 100 | Atak o priorytecie 1. | ||
Thief | 40 | 100 | Po trafieniu leczy 25% z zadanych obrażeń. Nie może wyleczyć poza ilość z jaką Pokemon wszedł do walki. | ||
Dark Pulse | 80 | 100 | Po trafieniu 20% szansy na oszołomienie przeciwnika. | ||
Memento | 200 | 100 | Po trafieniu zmniejsza Atak i Specjalny Atak przeciwnika o jeden poziom (5%). Po trafieniu używający otrzymuje 50% obrażeń zwrotnych. | ||
Night Daze | 85 | 95 | Po trafieniu 40% szans na zmniejszenie celności przeciwnika o 1 poziom (5%). | ||
Snarl | 55 | 95 | Po trafieniu zmniejsza specjalny atak przeciwnika o 1 poziom (5%). | ||
Dark Void | - | 50 | Po trafieniu usypia przeciwnika. | ||
Fake Tears | - | 100 | Obniża specjalną obronę przeciwnika o 2 poziomy (10%). | ||
Flatter | - | 100 | Podnosi specjalny atak przeciwnika o 1 poziom (5%) oraz go otępia. | ||
Hone Claws | - | 100 | Zwiększa Atak oraz Celność używającego o 1 poziom (5%). | ||
Nasty Plot | - | 100 | Zwiększa Specjalny Atak używającego o dwa poziomy (10%). | ||
Quash | - | 100 | Po trafieniu zmniejsza Szybkość przeciwnika o dwa poziomy (10%). |
Lista pokemonów mrocznych:
Pokemony typowo : |
Pokemony o pierwszym typie : |
Pokemony o drugim typie : |
> KANTO > HOENN > SINNOH > UNOVA |
> KANTO > HOENN > SINNOH > UNOVA |
> KANTO > HOENN > SINNOH > UNOVA |