Trawiasty
|
Typ Trawiasty - Typ trawiasty jest typem specjalnym, który często czerpie moc z przyrody oraz rozsiewa nasiona. Potrafi odzyskiwać zdrowie, a także nakładać wiele efektów: sen, paraliż czy zatrucie. Jest to dosyć liczna grupa z 100 przedstawicielami gatunku. Jest to też jeden z najsłabszych typów ofensywnych jaki znamy. Nie ma zbyt wielu efektywności, ale za to większość typów jest na niego odpornych (wliczając własny typ do tego). Ataki trawiaste z reguły są słabe, a te mocne, powodują negatywne efekty używającemu i stąd są dosyć ryzykowne. Pokemony trawiaste zmieniają się pod wpływem pogody. Poważne problemy sprawiają im Pokemony ogniste i lodowe, a odporne są na wodne i elektryczne - które to z kolei mogą tą odporność ominąć stosując Signal Beam czy Ice Beam. Podsumowując, największymi zaletami trawiastych Pokemonów są: możliwość regeneracji zdrowia oraz nakładanie wielu efektów powodujących u przeciwnika niemożność atakowania.
|
* Efektywność ataków: |
* Odporności pokemonów: |
|||||
Super efektywne (2x): |
Mało efektywne (0,5x): |
Brak efektu (0x): |
Nietykalne (0x): |
Odporne (0,5x): |
Podatne (2x): |
* Spis ataków trawiastych: |
Posunięcie | Typ | Kategoria | Moc | Celność | Efekt |
---|---|---|---|---|---|
Absorb | 20 | 100 | Po trafieniu leczy 40% z zadanych obrażeń. Nie może wyleczyć poza ilość z jaką Pokemon wszedł do walki. | ||
Aromatherapy | - | 100 | Leczy używającego, kiedy dotknięty jest np. paraliżem, jest otruty itp. Podobne działanie do Heal Bell. | ||
Bullet Seed | 25 | 100 | Pokemon atakuje 2-5 razy. Każdy atak ma osobną szansę na trafienie. | ||
Cotton Guard | - | 100 | Po udanym użyciu zwiększa Obronę używającego o 3 poziomy (15%). | ||
Cotton Spore | - | 100 | Zmniejsza szybkość przeciwnika o 2 poziomy (10%). | ||
Energy Ball | 90 | 100 | Po trafieniu 10% szansy na obniżenie specjalnej obrony przeciwnika o 1 poziom (5%). | ||
Frenzy Plant | 150 | 90 | Atak dwurundowy. W pierwszej rundzie zadaje obrażenia, w drugiej odpoczywa. | ||
Giga Drain | 75 | 100 | Po trafieniu leczy 40% z zadanych obrażeń. Nie może wyleczyć poza ilość z jaką Pokemon wszedł do walki. | ||
Grassy Terrain | - | 1000 | Pokrywa pole walki trawiastym terenem na 5 rund. Tylko jeden teren może być aktywny w danym czasie. Podczas trwania tego efektu:uziemione Pokemony regenerują 5% obecnego zdrowia co rundę; moc ruchów trawiastych uziemionych Pokemonów jest większa o 50%; Bulldoze, Magnitude i Eartquake mają moc zmniejszoną o 50%; zmienia się efekt Nature Power i Secret Power | ||
Grass Knot | 20 | 100 | Zadaje obrażenia zależnie od wagi przeciwnika - im cięższy tym większe obrażenia. | ||
Grass Pledge | 80 | 100 | Zadaje obrażenia. | ||
Grass Whistle | - | 50 | Po trafieniu usypia przeciwnika. | ||
Horn Leech | 75 | 100 | Po trafieniu leczy 40% z zadanych obrażeń. Nie może wyleczyć poza ilość z jaką Pokemon wszedł do walki. | ||
Ingrain | - | 100 | Leczy po 6.25% aktualnego zdrowia Pokemona (zaczynając od rundy po użyciu ataku). Nie może wyleczyć poza ilość z jaką Pokemon wszedł do walki. | ||
Leafage | 40 | 100 | Zadaje obrażenia. | ||
Leaf Blade | 90 | 100 | Ma zwiększoną szansę na cios krytyczny o 1 poziom. | ||
Leaf Storm | 130 | 90 | Po użyciu obniża Specjalny Atak używającego o 2 poziomy (10%). | ||
Leaf Tornado | 65 | 90 | Po trafieniu 50% szansy na zmniejszenie Celności przeciwnika o 1 poziom (5%). | ||
Leech Seed | - | 90 | Po użyciu co rundę zabiera przeciwnikowi ok. 3-5% zdrowia i regeneruje tyle używającemu. | ||
Magical Leaf | 60 | 1000 | Zawsze trafia. | ||
Mega Drain | 40 | 100 | Po trafieniu leczy 40% z zadanych obrażeń. Nie może wyleczyć poza ilość z jaką Pokemon wszedł do walki. | ||
Needle Arm | 60 | 100 | Po trafieniu 30% szansy na oszołomienie przeciwnika. | ||
Petal Blizzard | 90 | 100 | Zadaje obrażenia. | ||
Petal Dance | 120 | 100 | Pokemon atakuje 2-3 razy po czym używający popada w otępienie. Każdy atak ma osobną szansę na trafienie. | ||
Power Whip | 120 | 85 | Zadaje obrażenia. | ||
Razor Leaf | 55 | 95 | Ma zwiększoną szansę na cios krytyczny o 1 poziom. | ||
Seed Bomb | 80 | 100 | Zadaje obrażenia. | ||
Seed Flare | 120 | 85 | Po trafieniu ma 40% szans na obniżenie Specjalnej Obrony przeciwnika o dwa poziomy (10%). | ||
Sleep Powder | - | 50 | Po trafieniu usypia przeciwnika. | ||
Solar Beam | 120 | 100 | W pierwszej rundzie ładuje energię a w drugiej posyła właściwe obrażenia. W trakcie Ostrego Słońca atak nie wymaga ładowania w drugiej rundzie. W trakcie Deszczu, Burzy Piaskowej, Gradu i Mgły moc spada do 60. | ||
Solar Blade | 125 | 100 | W pierwszej rundzie ładuje energię a w drugiej posyła właściwe obrażenia. W trakcie Ostrego Słońca atak nie wymaga ładowania w drugiej rundzie. W trakcie Deszczu, Burzy Piaskowej, Gradu i Mgły moc spada do 60. | ||
Spiky Shield | - | 1000 | Po użyciu zablokuje następny, niestatusowy ruch przeciwnika. Jeśli zablokowany ruch jest kontaktowy, atakujący otrzyma obrażenia równe 10% jego obecnego zdrowia. | ||
Spore | - | 50 | Po trafieniu usypia przeciwnika. | ||
Strength Spore | - | 100 | Obniża atak przeciwnika o 1 poziom(5%). Następnie leczy użytkownika o wartość ataku przeciwnika. | ||
Stun Spore | - | 75 | Po trafieniu paraliżuje przeciwnika. | ||
Synthesis | - | 100 | Leczy 25% aktualnego zdrowia Pokemona. W trakcie Ostrego Słońca leczy o 30%, a w trakcie Deszczu, Gradu i Burzy Piaskowej o 20%. Nie może wyleczyć poza ilość z jaką Pokemon wszedł do walki. | ||
Trop Kick | 70 | 100 | Zmniejsza atak przeciwnika o 1 poziom(5%). | ||
Vine Whip | 45 | 100 | Zadaje obrażenia. | ||
Wood Hammer | 120 | 100 | Po trafieniu używający otrzymuje 33% obrażeń zwrotnych. |
Lista Pokemonów trawiastych:
Pokemony typowo : |
Pokemony o pierwszym typie : |
Pokemony o drugim typie : |
> KANTO > JOHTO > HOENN > SINNOH > UNOVA > KALOS > ALOLA |
> KANTO
> JOHTO > HOENN > SINNOH > UNOVA > KALOS > ALOLA |
> KANTO > JOHTO > HOENN > SINNOH > UNOVA > KALOS
> ALOLA |