Punkty Zasług

Z PokeLife Pokedex
Wersja z dnia 20:06, 6 lut 2025 autorstwa Wizir000 (dyskusja | edycje)
(różn.) ← poprzednia wersja | przejdź do aktualnej wersji (różn.) | następna wersja → (różn.)
Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwania
13.Samouczek: Zaawansowane Szkolenie Samouczek 15.Samouczek: Słowniczek

Co to są punkty zasług?

Punkty zasług (w skrócie PZ) to druga podstawowa waluta w grze, zaraz po yenach. Ich ilość obecna w grze jest zdecydowanie mniejsza niż ilość pierwszej waluty. Z założenia są swojego rodzaju nagrodą za zasługi, pomoc w rozwoju i tworzeniu gry przez graczy. Aktualną wartość jednego punkta zasług możemy sprawdzić w zakładce ZASŁUGI -> Wymiana.


Jak i gdzie można je zdobyć?

Punkty zasług możemy zdobyć na kilka sposobów:

  • kupić w zakładce: ZASŁUGI -> Kup Zasługi -> SMS / Przelew / PayPal . (Pieniądze zdobyte w ten sposób są wykorzystywane na utrzymanie gry oraz dalszy jej rozwój)
  • wymienić yeny na zasługi w zakładce ZASŁUGI -> Wymiana.
  • wylosować w Mini Loterii.
  • sprzedawać przedmioty i Pokemony za punkty zasług.
  • wygrywać w konkursach i eventach.
  • dostać jako nagrodę od Administracji za wkład w rozwój gry.
  • otrzymać w ramach polecania gry (zakładka ZASŁUGI -> Poleceni).


Do czego służą punkty zasług?

Za punkty zasług możemy kupić na targu wiele przedmiotów, których sprzedający nie chcą sprzedawać za pospolite ¥. Dodatkowo istnieją przedmioty które możemy kupić wyłącznie za PZ (takie jak Wróżba, Profesjonalna Karta Trenera, Zwiększanie Maksymalnych Punktów Akcji). Dodatkową zaletą przeprowadzania transakcji w tej walucie jest to, że nie jest od niej odprowadzany podatek w przeciwieństwie do handlowania w yenach.


Dostępne przedmioty do zakupu w PokeSklepie

Zestaw Startowy Zestaw przedmiotów przydatnych dla nowych trenerów Pokemon 1500 §
Maksymalne Punkty Akcji Zwiększa maksymalną ilość punktów akcji. Tabelka poniżej
Zwiększenie Limitu Zapisanych Drużyn Zwiększa limit zapisanych Drużyn o +5. Można kupić 19 ulepszeń. 125§
Brakujące karty Księgi Jagód Wymaga Księgi Jagód. 5000 §
Apteczka: Przenośne Ambulatorium Wymaga Apteczka: Kompletny Pakiet Leczący. 900 §
Wróżba Zwiększa szanse na spotkanie i złapanie shiny pokemona o +75% na czas 24 godzin. 250§
Limit Napoi Energetycznych Zwiększa o 1 dzienny limit wypitych napojów energetycznych Tabelka poniżej
Wykup dożywotni dostęp do Prywatnej Areny Treningowej Umożliwia odbywanie walk między Pokemonami w Twojej drużynie. Nie daje ŻADNYCH innych bonusów, nawet doświadczenia. 2500§
Kamień Klucza Umożliwia znajdowanie oraz wyposażanie Pokemonów w Mega Kamienie. Uwaga! Można go również zdobyć za pokonanie 5 Sali Kalos. 4000§
Zaawansowana Księga TM Rzadsze wydanie Księgi, które pozwala przypomnieć Pokemonowi ruch z 6 ostatnich TMów zamiast z tylko 2. Uwaga! Musisz najpierw posiadać podstawową wersję Księgi TM. 3500§

Safariballe Pokeballe służące do łapania w Dziczach Weekendowych (np. Safari, Park etc) 100§ / 10 Safariballi
Stunballe Po nieudanej próbie złapania pokemona, można rzucić kolejny pokeball. 7§ / 1 Stunball
Swarmballe Chwilowo niedostępne - / -
Żółty Napój Energetyczny Przywraca 50 punktów akcji. 5§ / 1 Napój
Wzmocniony Żółty Napój Energetyczny Przywraca 150 punktów akcji. 15§ / 1 Napój
Niebieski Napój Energetyczny Przywraca 400 punktów akcji. 75§ / 1 Napój
Max Repel Odstrasza pokemony słabsze niż 65% twojego poziomu 100§ / 1 Max Repel
Max Tepel Odstrasza pokemony silniejsze niż 45% twojego poziomu 100§ / 1 Max Tepel
Serdeczna Łuska Pozwala przypomnieć Pokemonowi ruch z TM. UWAGA: Najpierw musisz zakupić Księgę TM w Pokesklepie! 50§ / 1 Łuska
Czekoladowe Serce Po zjedzeniu zwiększają znacząco przywiązanie pokemona 3§ / 1 Czekoladowe Serce
Poszlaka Pozwala na uczestnictwo w Legendarnym Polowaniu. Można kupić maksymalnie 3 w tygodniu. 250§ / 1 Poszlaka
Kapsuła Umiejętności Pozwala przelosować umiejętność Pokemona. UWAGA: Może się wylosować ta sama! 50§ / 1 Kapsuła
Arceusium Z Umożliwia używanie Z-Ruchu z dowolnego typu. Można je kupować dopiero po pokonaniu 42. piętra Wieży Walk. 1500§ / 1 Arceusium Z
Zestaw Nowego Trenera Zestaw zawierający wiele przydatnych rzeczy dla nowego trenera. Można kupić tylko raz. 1500§

Dratini Dratini jest na 1 Poziomie i pojawia się w rezerwie. 800§
Larvitar Larvitar jest na 1 Poziomie i pojawia się w rezerwie. 800§
Bagon Bagon jest na 1 Poziomie i pojawia się w rezerwie. 800§
Beldum Beldum jest na 1 Poziomie i pojawia się w rezerwie. 800§
Gible Gible jest na 1 Poziomie i pojawia się w rezerwie. 800§
Deino Deino jest na 1 Poziomie i pojawia się w rezerwie. 800§
Goomy Goomy jest na 1 Poziomie i pojawia się w rezerwie. 800§
Goomy Jangmo-o jest na 1 Poziomie i pojawia się w rezerwie. 800§
Dreepy Dreepy jest na 1 Poziomie i pojawia się w rezerwie. 800§

Zmiana Loginu Pozwala zmienić login w grze. 6000§
Przywrócenie Ruchu Opcja pozwala Pokemonowi na nauczenie się ruchu, którego mogły się nauczyć poprzednie etapy ewolucyjne Pokemona. 1200§
Profesjonalna Karta Trenera Zapewnia wiele przydatnych bonusów. Po osiągnięciu 100. Poziomu Trenera jest przypisywana do konta za darmo na stałe 750§ na 30 dni
Karta Premium Zawiera bonusy dodające wygodę do gry, ale jednocześnie nie daje ona przewagi w samej rozgrywce. 2500§ na 30 dni
Reset i Zwrot Treningów Pozwala zresetować wytrenowane statystyki Pokemona. Opcji można użyć nie częściej niż raz na 3 dni. 7000§
Reset i Zwrot Jagód Pozwala zresetować statystyki otrzymane z Jagód, zwracając przy tym 33% użytych Jagód. Opcji można użyć nie częściej niż raz na 3 dni. 2000§
Zmiana Płci Pokemona Opcja pozwala na zmianę płci Pokemona. Zmiana jest możliwa jedynie na Pokemonach, które nie są starsze niż miesiąc. 750§

Tabela przedstawiająca koszt kolejnych mPA za PZ

Dodane mPA
(sumarycznie)
Koszt
(za kolejne +5mPA)
5 mPA 25 §
10 mPA 30 §
15 mPA 45 §
20 mPA 70 §
25 mPA 105 §
30 mPA 150 §
35 mPA 205 §
40 mPA 270 §
45 mPA 345 §
50 mPA 430 §
55 mPA 525 §
60 mPA 630 §
65 mPA 745 §
70 mPA 870 §
75 mPA 1005 §
80 mPA 1150 §
85 mPA 1305 §
90 mPA 1470 §
95 mPA 1645 §
100 mPA 1830 §
105 mPA 2025 §
110 mPA 2230 §
115 mPA 2445 §
120 mPA 2670 §
125 mPA 2905 §
130 mPA 3150 §
135 mPA 3405 §
140 mPA 3670 §
145 mPA 3945 §
150 mPA 4230 §
155 mPA 4525 §
160 mPA 4830 §
165 mPA 5145 §
170 mPA 5470 §
175 mPA 5805 §
180 mPA 6150 §
185 mPA 6505 §
190 mPA 6870 §
195 mPA 7245 §
200 mPA 7630 §
205 mPA 8025 §

Tabela przedstawiająca cenę za wzrost limitu picia Napoi Energetycznych

Wzrost limitu
(sumarycznie)
Koszt
(za kolejne +1)
+1 360 §
+2 720 §
+3 1440 §
+4 2880 §