TM
TM - (z ang. Technical Machine), czyli specjalna techniczna maszyna, pozwalająca uczyć Pokemony ataków, których w większości nie nauczyłyby się w inny sposób. Aktualnie zostało wprowadzonych większość TM z generacji pierwszej i drugiej. Pamiętajmy, że każdy TM, który mamy w plecaku, jest zdatny tylko do jednorazowego użytku na jednym Pokemonie. Każdy TM ma swoją listę dostępności dla Pokemonów - nie każdy TM jest dedykowany, dla każdego Pokemona (np. ognistego nie nauczymy TMa o wodnym typie). Jeśli dany Pokemon może nauczyć się TM, którego mamy w plecaku - to będzie dostępny w sali treningowej. Jeśli znamy już dany atak, to nie jesteśmy w stanie drugi raz się go nauczyć, nawet jeśli mamy go w plecaku. TM'y możemy pozyskać na kilka sposobów, ale najważniejszym jest pokonywanie liderów sal. Im trudniejszy lider, tym lepsze wynagrodzenie w postaci coraz to mocniejszych Technicznych Maszyn. TMy można wygrać od TRZECIEJ sali wzwyż. Jest o co walczyć.
Aktualizacja!
Posunięcia znane z 'Move Tutor' II generacji dostępne są od teraz jako TM!
Wybrane TM'y sporadycznie można też znaleźć na Safari i w Parku Narodowym
Poziomy na których Pokemony mogą nauczyć się TM ustalane są wg następujących kryteriów:
- od obrażeń
- od celności
- od dodatkowych efektów (jeśli są to efekty negatywne - raniące nas samych, to uczymy się takich ataków szybciej)
Lista TM wg ich numerów
I Generacja
Numer TM | Posunięcie | Poziom | Typ | Kategoria | Moc | Celność | ND* | Efekt |
1 | Mega Punch | 36 | ![]() |
![]() |
80 | 85% | - | - |
2 | Razor Wind | 34 | ![]() |
![]() |
80 | 100% | - | - |
3 | Swords Dance | 1 | ![]() |
![]() |
- | 100% | - | Podnosi statystykę ataku używającego o dwa poziomy. |
4 | Substitute | 30 | - | - | - | - | Tak | - |
5 | Mega Kick | 46 | ![]() |
![]() |
120 | 75% | - | - |
6 | Toxic | 15 | ![]() |
![]() |
- | 90% | - | Atak sam w sobie nie zadaje obrażeń, lecz ma dwa stopnie - zatrucia oraz zatrucia śmiertelnego, które zadaje podwójne obrażenia. |
7 | Horn Drill | 60 | ![]() |
![]() |
1000 | 20% | - | Atak KO - jeśli trafi, to w moment pokonuje przeciwnika. |
8 | Body Slam | 37 | ![]() |
![]() |
85 | 100% | - | Szansa 30% na sparaliżowanie przeciwnika. |
9 | Take Down | 36 | ![]() |
![]() |
90 | 85% | - | Zadaje obrażenia zwrotne, w postaci 25% od zadanych obrażeń przeciwnikowi. |
10 | Double-Edge | 46 | ![]() |
![]() |
120 | 100% | - | Zadaje obrażenia zwrotne, w postaci 25% od zadanych obrażeń przeciwnikowi. |
11 | BubbleBeam | 24 | ![]() |
![]() |
65 | 100% | - | 10% szans na zmniejszenie szybkości przeciwnika. |
12 | Water Gun | 10 | ![]() |
![]() |
40 | 100% | - | - |
13 | Ice Beam | 42 | ![]() |
![]() |
95 | 100% | - | 10% szans na zamrożenie przeciwnika. |
14 | Blizzard | 52 | ![]() |
![]() |
120 | 70% | - | 10% szans na zamrożenie przeciwnika. |
15 | Hyper Beam | 60 | ![]() |
![]() |
150 | 90% | - | Po jego użyciu odpoczywamy 1 rundę, by zregenerować siły. |
16 | Pay Day | 1 | ![]() |
![]() |
40 | 100% | - | Za każde użycie zdobywamy określoną ilość pieniędzy, zależną od poziomu naszego Pokemona. |
17 | Submission | 33 | ![]() |
![]() |
80 | 80% | - | Zadaje obrażenia zwrotne w postaci 25% od zadanych przeciwnikowi obrażeń. |
18 | Counter | 30 | ![]() |
![]() |
- | 100% | - | Counter, jak sama nazwa wskazuje - kontruje ostatni atak przeciwnika, ale tylko wtedy gdy zadał nam obrażenia i jeśli był to atak fizyczny. Moc tego ataku jest 1.5-2 raza większa od mocy ostatniego ataku fizycznego przeciwnika. |
19 | Seismic Toss | 15 | ![]() |
![]() |
- | 100% | - | Moc tego ataku zależy od poziomu Pokemona, który go używa. |
20 | Rage | 10 | ![]() |
![]() |
20 | 100% | - | Podnosi statystykę ataku użytkownika. |
21 | Mega Drain | 15 | ![]() |
![]() |
40 | 100% | - | Regeneruje użytkownikowi 50% zdrowia z zadanych obrażeń przeciwnikowi. |
22 | SolarBeam | 52 | ![]() |
![]() |
120 | 100% | - | W 1 rundzie ładuje energię, a w drugiej posyła właściwe obrażenia. |
23 | Dragon Rage | 15 | ![]() |
![]() |
40 | 100% | - | - |
24 | Thunderbolt | 40 | ![]() |
![]() |
95 | 100% | - | 10% szans na sparaliżowanie przeciwnika. |
25 | Thunder | 50 | ![]() |
![]() |
120 | 70% | - | 30% szans na sparaliżowanie przeciwnika. |
26 | Earthquake | 44 | ![]() |
![]() |
100 | 100% | - | Zadaje podwójne obrażenia, gdy przeciwnik jest zakopany pod ziemię. |
27 | Fissure | 60 | ![]() |
![]() |
1000 | 20% | - | Atak KO. Jeśli trafi, to w moment pokonuje przeciwnika. |
28 | Dig | 32 | ![]() |
![]() |
80 | 100% | - | Użytkownik w rundzie użycia zakopuje się pod ziemię (jest niepodatny na większość ataków), a w kolejnej zadaje obrażenia. |
29 | Psychic | 40 | ![]() |
![]() |
90 | 100% | - | 30% szans na obniżenie specjalnej obrony przeciwnika. |
30 | Teleport | 1 | ![]() |
![]() |
- | - | - | Nie zadaje obrażeń, lecz daje nam 50% szans, na uniknięcie kolejnego ataku przeciwnika. |
31 | Mimic | 15 | ![]() |
![]() |
- | - | - | Kopiuje ostatnie posunięcie przeciwnika i tym samym przejmujemy ten atak do końca walki. |
32 | Double Team | 1 | ![]() |
![]() |
- | 100% | - | Zwiększa uniki użytkownika. |
33 | Reflect | 1 | ![]() |
![]() |
- | - | - | Podnosi statystykę obrony używającemu o jeden poziom. |
34 | Bide | 15 | - | - | - | - | Tak | - |
35 | Metronome | 1 | - | - | - | - | Tak | - |
36 | Selfdestruct | 40 | ![]() |
![]() |
200 | 100% | - | Zadaje obrażenia zwrotne, w postaci 30% od zadanych obrażeń przeciwnikowi. |
37 | Egg Bomb | 35 | ![]() |
![]() |
100 | 75% | - | - |
38 | Fire Blast | 51 | ![]() |
![]() |
120 | 85% | - | 10% szans na podpalenie przeciwnika. |
39 | Swift | 25 | ![]() |
![]() |
60 | - | - | Atak, który zawsze trafia, nie licząc przeciwników zakopanych (Dig), lub w locie (Fly). |
40 | Skull Bash | 44 | ![]() |
![]() |
100 | 100% | - | Zwiększa obronę użytkownika. |
41 | Softboiled | 10 | ![]() |
![]() |
- | 100% | - | Leczy 50% aktualnego zdrowia. |
42 | Dream Eater | 46 | ![]() |
![]() |
100 | 100% | - | Trafia tylko wtedy, gdy przeciwnik śpi. Jeśli trafi regeneruje 50% zdrowia od zadanych obrażeń przeciwnikowi. |
43 | Sky Attack | 55 | ![]() |
![]() |
140 | 90% | - | 30% szans na oszołomienie przeciwnika. |
44 | Rest | 45 | ![]() |
![]() |
- | 100% | - | Usypiamy na 1 rundę (+1 runda na obudzenie się) regenerując przy tym 100% aktualnego zdrowia. |
45 | Thunder Wave | 1 | ![]() |
![]() |
- | 100% | - | Wywołuje paraliż u przeciwnika. |
46 | Psywave | 18 | ![]() |
![]() |
- | 80% | - | Moc dosyć losowa, ale zależna od poziomu Pokemona, który go używa. |
47 | Explosion | 50 | ![]() |
![]() |
250 | 100% | - | Zadaje obrażenia zwrotne, w postaci 50% od zadanych obrażeń przeciwnikowi. |
48 | Rock Slide | 31 | ![]() |
![]() |
75 | 90% | - | Ma 30% szans na oszołomienie przeciwnika. |
49 | Tri Attack | 33 | ![]() |
![]() |
80 | 100% | - | Ma 20% szans na uzyskanie u przeciwnika następujących efektów: podpalenie, zamrożenie, paraliż. |
II Generacja
Numer TM | Posunięcie | Poziom | Typ | Kategoria | Moc | Celność | ND* | Efekt |
50 | DynamicPunch | 45 | ![]() |
![]() |
100 | 50% | - | Jeśli trafi otępia przeciwnika. |
51 | Headbutt | 25 | ![]() |
![]() |
70 | 100% | - | 30% szans na oszołomienie przeciwnika. |
52 | Curse | 15 | ![]() |
![]() |
- | - | - | Działanie tego ataku jest zależne od tego, jakiego typu pokemon go używa. Jeśli duch, to tracimy 25% aktualnego zdrowia i nakładamy klątwę na przeciwnika, która rani go co rundę w wysokości 15% jego aktualnego zdrowia, jeśli inny typ niż duch - obniżamy swoją szybkość, ale podwyższamy atak i obronę o 1 poziom. |
53 | Rollout | 34 | ![]() |
![]() |
- | 90% | - | Atakujemy od 1 do 5 razy z rzędu - raz na rundę, zaczynając od mocy 30. Za każdym razem gdy trafimy, moc ataku zwiększa się o pewien procent. Jeśli nie trafimy, używamy kolejnego ataku z listy. |
54 | Zap Cannon | 51 | ![]() |
![]() |
120 | 50% | - | Jeśli trafi, paraliżuje przeciwnika. |
55 | Psych Up | 15 | ![]() |
![]() |
- | - | - | Kopiujemy statystyki przeciwnika i nakładamy je na siebie. |
56 | Hidden Power | 15 | - | - | - | - | Tak | - |
57 | Sunny Day | 15 | - | - | - | - | Tak | - |
58 | Sweet Scent | 1 | - | - | - | - | Tak | - |
59 | Snore | 15 | - | - | - | - | Tak | - |
60 | Icy Wind | 18 | ![]() |
![]() |
55 | 95% | - | Zmniejsza szybkość przeciwnika. |
61 | Protect | 10 | ![]() |
![]() |
- | - | - | Chroni nas przed kolejnym atakiem przeciwnika, nie licząc: Curse, Future Sight, Perish Song, Psych Up, Transform. |
62 | Rain Dance | 15 | - | - | - | - | Tak | - |
63 | Giga Drain | 30 | ![]() |
![]() |
75 | 100% | - | Regeneruje 50% zdrowia od zadanych obrażeń przeciwnikowi. |
64 | Endure | 15 | ![]() |
![]() |
- | - | - | Zmniejsza otrzymywane obrażenia o 30% co rundę. |
65 | Frustration | 15 | ![]() |
![]() |
- | - | - | Im Pokemon używający ma mniejsze przywiązanie, tym mocniejszy staje się ten atak. |
66 | Iron Tail | 42 | ![]() |
![]() |
100 | 75% | - | 10% szans na zmniejszenie szybkości przeciwnika. |
67 | DragonBreath | 30 | ![]() |
![]() |
60 | 100% | - | 30% szans na paraliż przeciwnika. |
68 | Return | 15 | ![]() |
![]() |
- | - | - | Im Pokemon używający ma większe przywiązanie, tym ten atak staje się mocniejszy. |
69 | Shadow Ball | 34 | ![]() |
![]() |
80 | 100% | - | 20% szans na obniżenie specjalnej obrony przeciwnika. |
70 | Mud-Slap | 8 | ![]() |
![]() |
20 | 100% | - | Obniża celność przeciwnika. |
71 | Ice Punch | 32 | ![]() |
![]() |
75 | 100% | - | 10% szans na zamrożenie przeciwnika. |
72 | Sludge Bomb | 36 | ![]() |
![]() |
90 | 100% | - | 30% szans na zatrucie przeciwnika. |
73 | Sandstorm | 15 | - | - | - | - | Tak | - |
74 | ThunderPunch | 32 | ![]() |
![]() |
75 | 100% | - | 10% szans na sparaliżowanie przeciwnika. |
75 | Detect | 10 | ![]() |
![]() |
- | - | - | Pozwala na uniknięcie kolejnego ataku przeciwnika, nie licząc: Curse, Future Sight, Perish Song, Psych Up, Transform. |
76 | Attract | 5 | ![]() |
![]() |
- | - | - | Wprowadza przeciwnika w "Zakochanie", jeśli przeciwnik nie jest bezpłciowy. |
77 | Thief | 45 | ![]() |
![]() |
40 | 100% | ZD* | Regeneruje 25% zdrowia od zadanych obrażeń przeciwnikowi. |
78 | Steel Wing | 29 | ![]() |
![]() |
70 | 90% | - | 10% szans na podwyższenie obrony. |
79 | Fire Punch | 32 | ![]() |
![]() |
75 | 100% | - | 10% szans na podpalenie przeciwnika. |
80 | Fury Cutter | 22 | ![]() |
![]() |
- | 95% | ZD* | Zaczyna od 20 mocy, kończy na 160. Działanie podobne do Rollout. |
81 | Nightmare | 25 | - | - | - | - | Tak | - |
82 | Swagger | 10 | ![]() |
![]() |
- | - | - | Podwyższa statystykę ataku przeciwnika i oszałamia go. |
83 | Sleep Talk | 8 | ![]() |
![]() |
- | 100% | - | Chroni przed zaśnięciem. |
84 | Flamethrower | 42 | ![]() |
![]() |
95 | 100% | - | Szansa 10% na podpalenie. |
85 | Synthesis | 15 | ![]() |
![]() |
- | - | - | Leczy 50% aktualnego zdrowia (zależne od pogody). |
86 | AncientPower | 28 | ![]() |
![]() |
80 | 100% | - | 10% szans na zwiększenie wszystkich statystyk oprócz celności i uników. |
87 | Outrage | 48 | ![]() |
![]() |
120 | 100% | - | Zadaje obrażenia przez 2 do 3 rund, po czym używający ataku zostaje otępiony. Ta sama sytuacja w przypadku kiedy nie trafimy przeciwnika. |
88 | Twister | 16 | ![]() |
![]() |
40 | 100% | - | 20% szans na oszołomienie przeciwnika. Jeśli przeciwnik jest "w locie" moc tego ataku zwiększa się do 80. |
89 | Heal Bell | 5 | ![]() |
![]() |
- | - | - | Leczy wszystkie zmiany stanów (tj paraliż, zamrożenie, podpalenie). |
90 | Low Kick | 12 | ![]() |
![]() |
50 | 100% | - | 30% szans na oszołomienie przeciwnika. |
91 | String Shot | 6 | ![]() |
![]() |
- | 95% | - | Zmniejsza szybkość przeciwnika. |
92 | Defense Curl | 1 | ![]() |
![]() |
- | - | - | Zwiększa obronę. |
III Generacja
Numer TM | Posunięcie | Poziom | Typ | Kategoria | Moc | Celność | ND* | Efekt |
93 | Focus Punch | 40 | ![]() |
![]() |
150 | 90% | ZD | - |
94 | Dragon Claw | 45 | ![]() |
![]() |
80 | 100% | - | - |
95 | Water Pulse | 25 | ![]() |
![]() |
60 | 100% | - | 20% szans na otępienie przeciwnika. |
96 | Calm Mind | 20 | ![]() |
![]() |
- | - | - | Podnosi specjalny atak i specjalną obronę używającemu o 1 poziom. |
97 | Bulk Up | 20 | ![]() |
![]() |
- | - | - | Podnosi atak i obronę używającego o jeden poziom. |
98 | Bullet Seed | 35 | ![]() |
![]() |
25 | 80% | - | Atakuje 4-5 razy na rundę. |
99 | Taunt | 20 | ![]() |
![]() |
- | - | ND | Blokuje przeciwnikowi możliwość używania ataków statusowych. NIEOSKRYPTOWANY |
100 | Hail | 15 | - | - | - | - | Tak | - |
58 | Sweet Scent | 1 | - | - | - | - | Tak | - |
59 | Snore | 15 | - | - | - | - | Tak | - |
60 | Icy Wind | 18 | ![]() |
![]() |
55 | 95% | - | Zmniejsza szybkość przeciwnika. |
61 | Protect | 10 | ![]() |
![]() |
- | - | - | Chroni nas przed kolejnym atakiem przeciwnika, nie licząc: Curse, Future Sight, Perish Song, Psych Up, Transform. |
62 | Rain Dance | 15 | - | - | - | - | Tak | - |
63 | Giga Drain | 30 | ![]() |
![]() |
75 | 100% | - | Regeneruje 50% zdrowia od zadanych obrażeń przeciwnikowi. |
64 | Endure | 15 | ![]() |
![]() |
- | - | - | Zmniejsza otrzymywane obrażenia o 30% co rundę. |
65 | Frustration | 15 | ![]() |
![]() |
- | - | - | Im Pokemon używający ma mniejsze przywiązanie, tym mocniejszy staje się ten atak. |
66 | Iron Tail | 42 | ![]() |
![]() |
100 | 75% | - | 10% szans na zmniejszenie szybkości przeciwnika. |
67 | DragonBreath | 30 | ![]() |
![]() |
60 | 100% | - | 30% szans na paraliż przeciwnika. |
68 | Return | 15 | ![]() |
![]() |
- | - | - | Im Pokemon używający ma większe przywiązanie, tym ten atak staje się mocniejszy. |
69 | Shadow Ball | 34 | ![]() |
![]() |
80 | 100% | - | 20% szans na obniżenie specjalnej obrony przeciwnika. |
70 | Mud-Slap | 8 | ![]() |
![]() |
20 | 100% | - | Obniża celność przeciwnika. |
71 | Ice Punch | 32 | ![]() |
![]() |
75 | 100% | - | 10% szans na zamrożenie przeciwnika. |
72 | Sludge Bomb | 36 | ![]() |
![]() |
90 | 100% | - | 30% szans na zatrucie przeciwnika. |
73 | Sandstorm | 15 | - | - | - | - | Tak | - |
74 | ThunderPunch | 32 | ![]() |
![]() |
75 | 100% | - | 10% szans na sparaliżowanie przeciwnika. |
75 | Detect | 10 | ![]() |
![]() |
- | - | - | Pozwala na uniknięcie kolejnego ataku przeciwnika, nie licząc: Curse, Future Sight, Perish Song, Psych Up, Transform. |
76 | Attract | 5 | ![]() |
![]() |
- | - | - | Wprowadza przeciwnika w "Zakochanie", jeśli przeciwnik nie jest bezpłciowy. |
77 | Thief | 45 | ![]() |
![]() |
40 | 100% | ZD* | Regeneruje 25% zdrowia od zadanych obrażeń przeciwnikowi. |
78 | Steel Wing | 29 | ![]() |
![]() |
70 | 90% | - | 10% szans na podwyższenie obrony. |
79 | Fire Punch | 32 | ![]() |
![]() |
75 | 100% | - | 10% szans na podpalenie przeciwnika. |
80 | Fury Cutter | 22 | ![]() |
![]() |
- | 95% | ZD* | Zaczyna od 20 mocy, kończy na 160. Działanie podobne do Rollout. |
81 | Nightmare | 25 | - | - | - | - | Tak | - |
82 | Swagger | 10 | ![]() |
![]() |
- | - | - | Podwyższa statystykę ataku przeciwnika i oszałamia go. |
83 | Sleep Talk | 8 | ![]() |
![]() |
- | 100% | - | Chroni przed zaśnięciem. |
84 | Flamethrower | 42 | ![]() |
![]() |
95 | 100% | - | Szansa 10% na podpalenie. |
85 | Synthesis | 15 | ![]() |
![]() |
- | - | - | Leczy 50% aktualnego zdrowia (zależne od pogody). |
86 | AncientPower | 28 | ![]() |
![]() |
80 | 100% | - | 10% szans na zwiększenie wszystkich statystyk oprócz celności i uników. |
87 | Outrage | 48 | ![]() |
![]() |
120 | 100% | - | Zadaje obrażenia przez 2 do 3 rund, po czym używający ataku zostaje otępiony. Ta sama sytuacja w przypadku kiedy nie trafimy przeciwnika. |
88 | Twister | 16 | ![]() |
![]() |
40 | 100% | - | 20% szans na oszołomienie przeciwnika. Jeśli przeciwnik jest "w locie" moc tego ataku zwiększa się do 80. |
89 | Heal Bell | 5 | ![]() |
![]() |
- | - | - | Leczy wszystkie zmiany stanów (tj paraliż, zamrożenie, podpalenie). |
90 | Low Kick | 12 | ![]() |
![]() |
50 | 100% | - | 30% szans na oszołomienie przeciwnika. |
91 | String Shot | 6 | ![]() |
![]() |
- | 95% | - | Zmniejsza szybkość przeciwnika. |
92 | Defense Curl | 1 | ![]() |
![]() |
- | - | - | Zwiększa obronę. |
Brakujące TM'y zostaną wprowadzone w najbliższej przyszłości. Numeracja nie zostanie zmieniona.
Legenda:
ND - Niedostępny
ZD - Zmienione Działanie