Statystyki Pokemonów

Z PokeLife Pokedex
Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwania

Statystyki pokemona

Każdy pokemon posiada 6 statystyk, które można trenować - Atak (A), Obrona (O), Specjalny Atak (SA), Specjalna Obrona (SO), Szybkość (SZ) i Życie (HP). Każda z nich ma inną funkcję i sprawia, iż Pokemon radzi sobie lepiej w innym aspekcie walki. Kluczem do tego, aby pokemon był silny jest odpowiedni Trening Pokemona, który umożliwia jak najefektywniejsze wzmocnienie jego statystyk, a co za tym idzie, zapewnienie mu jak największej skuteczności.

Niektóre bonusy do statystyk zależne są od statystyk podstawowych. Oznacza to, że naliczają się od sumy statystyk z przyrostów Pokemona, zjedzonych przez niego jagód oraz treningów, ale nie oddziałują one z innymi bonusami.

Atak

Atak, zwany także atakiem fizycznym, odpowiedzialny jest za wzrost obrażeń, jakie zadają Pokemony ruchami typu fizycznego (te zaznaczone są czerwonym kolorem tła w salce pokemonów). Ruchy fizyczne to głównie takie ataki, które wymagają kontaktu z przeciwnikiem. Przeciwwagą do ataku jest obrona. Atak można zwiększać także za pomocą zielonych jagód oraz przedmiotu X Atak.

Obrona

Obrona, zwana także obroną fizyczną, odpowiada za zdolność pokemonów do odpierania obrażeń zadawanych przez ataki fizyczne. Jest ona przeciwwagą dla statystyki ataku. Obronę można zwiększać także za pomocą pomarańczowych jagód oraz przedmiotu X Obrona.

Specjalny Atak

Atak Specjalny odpowiada za wzrost obrażeń zadawanych za pomocą ruchów specjalnych (o jasnoniebieskim tle w salce). Ruchy specjalne wymagają od pokemona użycie jego specjalnej zdolności, jak na przykład zianie ogniem czy rzucanie błyskawicami. Odpowiedzią na Specjalny Atak jest Specjalna Obrona. Specjalny Atak można zwiększać także za pomocą purpurowych jagód oraz przedmiotu X Sp.Atak.

Specjalna Obrona

Specjalna Obrona odpowiada za odporność Pokemona na ruchy specjalne. Wzrost tej statystyki może przeciwdziałać wysokim wartością Specjalnego Ataku przeciwnika. Specjalną Obronę można zwiększać także za pomocą różowych jagód oraz przedmiotu X Sp.Obrona.

Życie

Życie mówi o tym, jak wiele obrażań może przyjąć nasz Pokemon zanim zostanie pokonany. Statystykę tą różni od innych fakt, że nie ma jagód ani przedmiotów, które zwiększały by jej wartość. Jedynymi sposobami na to, aby Pokemon miał więcej życia to zwiększenie jego poziomu lub trening w salce treningowej.

Szybkość

Szybkość jest statystyką wpływającą na dwa ważne elementy w grze:

  1. Kolejność atakowania w rundzie - szybszy pokemon atakuje jako pierwszy
  2. Szansę na trafienie przeciwnika lub uniknięcie jego ataku - różnica szybkości modyfikuje celność ataku (zgodnie z tabelką poniżej)

Można ją zwiększać za pomocą brązowych jagód oraz przedmiotu X Szybkość.

Celność ataków

Na samą celność ataku ma wpływ kilka czynników:

  1. Bazowa celność ataku (ta liczba w polu "Celność" na stronach ataków
  2. Celność / uniki Pokemonów
    • celność i uniki każdego Pokemona wynoszą 100. Jeśli gracze nie mają różnicy w odznakach (niektóre zwiększają celność/uniki) oraz nie używają ataków zmniejszających/zwiększających te dwie statystyki, ich iloraz zawsze wynosi 1 więc nie wpływa na celność ataku
    • ataki statusowe modyfikują te statystyki tak samo jak atak czy obronę. Wtedy celność ataku jest również modyfikowana poprzez iloraz celności atakującego i uników broniącego się Pokemona
  3. Stosunkowa różnica szybkości walczących Pokemonów
    • nie ma znaczenia różnica ilościowa tylko stosunkowa. Czyli zarówno walczące Pokemony z szybkościami 100 i 200, oraz 600 i 1200 będą miały identyczny modyfikator celności wynikający z różnicy szybkości
    • powyższa kropka pewnie strasznie wygląda ale nie musicie tego rozumieć, zawsze możecie zajrzeć do przykładów poniżej
  4. Minimalna celność ataku to 0.4 jego bazowej celności
  5. Maksymalna celność ataku to dwukrotność jego bazowej celności
  6. Wyjątki od powyższej zasady:
    • ataki usypiające mają maksymalną celność 75%

Przykłady

Szybkość atakującego Szybkość broniącego Celność bazowa ataku "Końcowa" celność Komentarz
50 150 70 42% 3x większa szybkość broniącego, celność mniejsza o około 40% bazowej celności.
800 2400 70 42% Tak samo jak wyżej ale z większymi wartościami. Celność wychodzi taka sama.
150 50 70 98% 3x mniejsza szybkość broniącego, celność większa o około 40% bazowej celności.
2400 800 70 98% Tak samo jak wyżej ale z większymi wartościami. Celność wychodzi taka sama.
200 400 50 37% Około 26% mniejsza celność przy dwa razy mniejszej szybkości.
200 400 70 52% Około 26% mniejsza celność przy dwa razy mniejszej szybkości.
200 400 100 74% Około 26% mniejsza celność przy dwa razy mniejszej szybkości.
1600 1760 100 96% Tylko 4% mniejsza celność przy szybkości przeciwnika większej o 10% od Pokemona atakującego.


Oczywiście ta tabela pokazuje wynik bez uwzględnienia celności/uników ponieważ najczęściej dają one wynik 1 więc na nic nie wpływają. Jeśli jednak są różne, reszta obliczeń wygląda mniej więcej tak: końcowaCelność * (celnośćAtakującego / unikiBroniącego). Np. 37% * ( 110/100 ) -> 41%. Tutaj jeszcze tylko skrypt sprawdzi, czy nie przekroczyło się minimalnej lub maksymalnej celności i otrzymujesz ostateczną szansę na trafienie tym atakiem w danego Pokemona.