Witamy na forum PokeLife!

Jeśli posiadasz już konto na poke-life.net, wystarczy że zalogujesz się tutaj danymi z gry, a konto na forum zostanie utworzone!

UWAGA: Hasło oraz email po pierwszym logowaniu są osobne i dla forum i dla gry. Jeśli po zalogowaniu na forum zmienisz hasło w grze, na forum nadal będzie stare hasło!


[WAŻNE] Planowane i/lub rozważane zmiany przed 5. Sezonem

Postprzez Ethelnalen » 13 lis 2018, o 16:44

Jak dobrze wiecie między sezonami zazwyczaj robimy kilka zmian technicznych i balansujących, oczywiście poza poprawianiem błędów.
W tym wątku przedstawię nad jakimi zmianami się zastanawiamy i opiszę jak miałyby wyglądać i dlaczego tak. Pamiętajcie jednak, że nie wszystko tutaj napisane musi zostać wprowadzone oraz że czasami możemy jeszcze w trakcie zmienić kilka innych rzeczy. Wszystko jednak przed startem następnego sezonu aby w trakcie jego trwania były identyczne zasady.


Do kiedy zmiany i kiedy następny sezon?

Sezon na pewno nie zacznie się wcześniej niż w styczniu, może nawet lutym. Same zmiany będą sfinalizowane najpóźniej na 2 tygodnie przed startem właściwego sezonu.


Kolejność używania ruchów

To techniczna zmiana ale może być trudna i/lub spowodować inne komplikacje. Niestety chyba najwyższy czas abym się tym zajął bo inaczej nie dam rady poprawić niektórych błędów które zgłosiliście w kwestii używania ruchów w złej kolejności. Zmiany tutaj nie powinny zakłócić balansu gry ale mogą być skomplikowane, dlatego pewnie będą potem potrzebne otwarte testy.


Rollout

Ciągle widzę spory na temat tego ruchu, z jednej strony część domaga się solidnego osłabienia, z drugiej część osób nie widzi w nim żadnego problemu. Ogólnie patrząc na ten ruch ciężko go balansować bo ma on bardzo duże widełki efektywności zależnie od pokemonów i tego jak często trafi.
Dlatego z pewnością chcę zmniejszyć te widełki z jednej strony, aby rzadsze były absurdalne sytuacje kiedy Rollout powala cały team przeciwnika na podobnym poziomie treningu.
O jakiej zmianie mowa? O wyłączaniu Rollouta między walkami. Czyli jeśli Pokemon powali przeciwnika, Rollout się zakończy i następną walkę zacznie od następnego ruchu.
Myślę że to racjonalna zmiana, podobnie też działają inne ruchy tego typu, które z czasem zwiększają obrażenia.


KO

Niektórzy nadal uważają, że ruchy KO są zbyt efektywne. O ile nie jestem do tego całkiem przekonany rozważam pewną zmianę. Nie chcę już zmniejszać celności tych ruchów bo to już by była przesada. Ale zastanawiam się nad zmniejszeniem mocy KO o 10-20% (do 800-900). Nadal zachowają swoją unikalność w ten sposób i będą trochę lepiej zbalansowane.


Obrażenia w czasie

Tutaj chciałbym zrobić mały rework i standaryzacje tego jak działają obrażenia w czasie u nas. Chciałem to już zrobić poprzednim razem ale nie starczyło czasu. Obecnie jest to podzielone na kilka różnych skryptów z których każdy działa trochę inaczej. Dotyczy to pułapek, podpalenia, trucizny, leech seeda i pozostałych tego typu efektów jeśli o jakimś zapomniałem.
Trucizna ma całkowicie inny sposób obliczania zadawanych obrażeń który nie jest jasny i zależy nawet od poziomu obu Pokemonów. Na pewno chciałbym tutaj go zmienić. W skutek zmiany trucizna może się okazać lepsza lub słabsza, zależnie wedle których zmiennych się tego wcześniej używało.
Leech Seed dostanie lekką zmianę. Jest on silniejszy od reszty obrażeń w czasie w związku z tym, że nie tylko zadaje obrażenia ale też leczy Pokemona. Dlatego rozważam tutaj zbalansowanie tego w pewnym stopniu (szczegóły będą później kiedy będę już nad tym pracował). I nie, to nie dotyczy walki z bossem ostatnio, pod bossy niektóre rzeczy będą osobno zbalansowane.
Pozostałe obrażenia w czasie mogą się zmienić jeśli zdecydujemy że wszystkie wymagają lekkiego osłabienia lub wzmocnienia.


Jeśli sami macie jakieś kwestie, które Waszym zdaniem wymagają zbalansowania lub chcecie wyrazić opinie o powyższych, piszcie śmiało. Tylko proszę kulturalnie a nie przekrzykiwanie się "Ty oberwałeś od mojego poka X dlatego chcesz nerfa!"
Kwantowy administrator PokeLife - żadnych spraw mnie nie zgłaszać.
Avatar użytkownika
Ethelnalen
Kwantowy Admin
 
Posty: 6105
Dołączył(a): 3 wrz 2012, o 15:52

Re: [WAŻNE] Planowane i/lub rozważane zmiany przed 5. Sezone

Postprzez Shins » 13 lis 2018, o 18:37

Generalnie jeśli zabierasz się za balans, warto - moim zdaniem - zbalansować też ruchy i poki, które prawie nie mają reprezentacji w teamach. Nie twierdzę, że mają zaraz stać się nową metą, ale może warto byłoby rozważyć boost takich poków jak np. Fearow, Parasect, Arbok (no same przykłady z Kanto mi weszły...), które z powodu swojej słabości praktycznie nie istnieją w wysokich ligach.

Można coś takiego przeprowadzić lekko modyfikując wartości mocy niektórych ruchów - nieznacznie, by nie przesadzić, ale by jednak dać tym pokom szansę. W końcu lepiej, by można było wybierać z dużej grupy poków, niż z małej.

Przy okazji warto zastanowić się, czy nie zmienić niektórych bonusów - czy ktoś używa ruchów dodających obronę? Może warto byłoby zmienić działanie efektów boostujących statystyki? Tak, by jednak ruchy z tymi efektami były używane.

Warto też, moim zdaniem, popracować nad Curse - kiedyś bardzo popularny ruch dziś już chyba bezużyteczny - może warto by jednak odrobinę go wzmocnić (poprzez zmniejszenie obrażeń, jakie pok sam sobie zadaje)?
Ludzie! Używajcie znaków przestankowych poprawnie. Przed nimi nie ma przerwy, a po nich jest. Nie na odwrót!

Expie poki do 80 poziomu za PZ lub za Y (zwykłe i shiny), bez ewo przez przedmioty.
Shins
 
Posty: 3272
Dołączył(a): 8 lis 2012, o 20:33

Re: [WAŻNE] Planowane i/lub rozważane zmiany przed 5. Sezone

Postprzez Coolio » 13 lis 2018, o 21:40

Ethelnalen napisał(a):Kolejność używania ruchów
Jak najbardziej za. Dobrze by bylo w koncu to ogarnac raz a porzadnie.
Ethelnalen napisał(a):Rollout
Mysle ze taki nerf sie sprawdzi jednak osobiscie wolalbym zwykle oslabienie mnoznika obrazen z Defense Curla. Jakby ustawic go na 1,5x dostalibysmy wartosci 45, 90, 142,5, 195, 270. Atak nadal bylby grywalny ale nie bolalby az tak bardzo.
Ethelnalen napisał(a):KO
Moim zdaniem to nadal celnosc jest problemem a nie moc tych ruchow. Kiedy scieraja sie 2 poki o podobnej szybkosci trafia mniej wiecej co 3ci ruch KO jednak przy odrobinie szczescia pokemon potrafi zdzielic ruchem KO 3 rozne pokemony 3x z rzedu. Co prawda zdarza sie tez tak ze przez 50rund pok nie trafi ani razu z KO ale to raczej rzadkosc. Dobrze by bylo dostosowac celnosc tak aby na testach trafial 1 na 5 uzyc i mysle ze problem by sie rozwiazal.
Drugi pomysl jaki mam na KO to wprowadzenie im pewnego rodzaju cooldownu. Po pierwszym trafieniu z pelna mocna kolejny taki ruch KO mialby 333 mocy. W przypadku trafienia moc znowu wynosi minimalna czyli 333 a jesli nie trafi to wzrasta do 666. Po kolejnym pudle atak osiagalby znowu pelna moc. Troche to zagmatwalem ale chyba sie domyslicie o co mi chodzi.
Ethelnalen napisał(a):Obrażenia w czasie
Jesli ma to byc maly rework to nie widze przeciwskazan. Tylko zeby sie pozniej nie okazalo ze tanki nagle znowu zmiataja wszystko na swojej drodze...
Coolio
 
Posty: 558
Dołączył(a): 10 kwi 2013, o 23:55

Re: [WAŻNE] Planowane i/lub rozważane zmiany przed 5. Sezone

Postprzez KradneDzieci » 13 lis 2018, o 23:15

Rolloutu ani Ko nie używam więc się nie wypowiem, ale pomysł shinsa jest bardzo dobry, dodać jakieś ataki, większe przyrosty dla ,,zapomnianych poków" którymi nikt nie gra <Jynx :o)>
Z drugiej strony może bez nerfów dla najpopularniejszych pokemonów, po co ktoś ma być poszkodowany?
ObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
KradneDzieci
 
Posty: 78
Dołączył(a): 27 kwi 2013, o 11:01
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza/Żywiec/Bielsko Biała

Re: [WAŻNE] Planowane i/lub rozważane zmiany przed 5. Sezone

Postprzez codebreaker » 14 lis 2018, o 09:45

KO już raz dostał nerfa, sam go używam i nie widzę takiej przesady jak przy rolloucie. Zresztą, nie słyszałem żeby ktoś w tym sezonie na KO narzekał. Coolio jak zawsze stronniczy jesteś, CD dla KO ale rollowi tylko moc zmniejszyć, no jasne. I tak będzie kladl cały team przy mocnym treningu. Wersja wydera co do rollout jest najlepsza bo choć trochę temu zapobiegnie. Poza tym jest sturdy, jest levitate.. Można sobie zrobić team odporny na KO (xD) za to rollout zmiata wszystko.
codebreaker
 
Posty: 358
Dołączył(a): 17 lis 2012, o 23:06

Re: [WAŻNE] Planowane i/lub rozważane zmiany przed 5. Sezone

Postprzez Coolio » 14 lis 2018, o 14:51

@Code
Wyrazilem swoja opinie. Mysle ze to nie mechanika rolla jest zbyt silna tylko jego zdublowana moc. Nie wiem tez ktora strone w tym momecie wspieram Twoim zdaniem bo nie tylko LOD uzywa rolli a w nastepnym sezonie pewnie bedzie jeszcze wiecej uzytkownikow.
Co do KO to narzekalem na nie chociazby ja :D
Napisalem co mysle i rzucilem swoimi propozycjami ktore moze Ethel przemysli i akurat uzna za sensowne. Oszczedz mi wiec takich komentarzy i do tego...
Ethelnalen napisał(a):Jeśli sami macie jakieś kwestie, które Waszym zdaniem wymagają zbalansowania lub chcecie wyrazić opinie o powyższych, piszcie śmiało. Tylko proszę kulturalnie a nie przekrzykiwanie się "Ty oberwałeś od mojego poka X dlatego chcesz nerfa!"
Coolio
 
Posty: 558
Dołączył(a): 10 kwi 2013, o 23:55

Re: [WAŻNE] Planowane i/lub rozważane zmiany przed 5. Sezone

Postprzez codebreaker » 14 lis 2018, o 16:18

No chyba tylko Ty narzekales. Poza tym jak pisałem: KO już nerfa dostało, jest jedno na poku i z celnoscia też nie jest tak dobrze jak się wydaje. Są umiejki, które temu zapobiegają, jak teraz dostanie nerfa (jeszcze takiego jakbyś chciał) to moim zdaniem będzie przesada w drugą stronę
codebreaker
 
Posty: 358
Dołączył(a): 17 lis 2012, o 23:06

Re: [WAŻNE] Planowane i/lub rozważane zmiany przed 5. Sezone

Postprzez Miszczu490 » 15 lis 2018, o 09:48

Ethelnalen napisał(a):KO

Niektórzy nadal uważają, że ruchy KO są zbyt efektywne. O ile nie jestem do tego całkiem przekonany rozważam pewną zmianę. Nie chcę już zmniejszać celności tych ruchów bo to już by była przesada. Ale zastanawiam się nad zmniejszeniem mocy KO o 10-20% (do 800-900). Nadal zachowają swoją unikalność w ten sposób i będą trochę lepiej zbalansowane.


Unikalność? Są tak bardzo unikalne, że każdy w topce praktycznie ma 1-2 poki z atakiem KO, nie świadczy to trochę o jego przesadzonym działaniu? 1 pok z KO potrafi ściągnąć do 2-3 poków z potrenowaną obroną, w walkach pomiędzy skończonymi pokami z odpornością 1 obrażenie do 5k są normalne? Nie wypacza to walk? KO jest zbyt op, wprowadza za dużą losowość w walkach. I ten nerf nic nie zmieni.
Avatar użytkownika
Miszczu490
 
Posty: 363
Dołączył(a): 14 kwi 2013, o 19:57

Re: [WAŻNE] Planowane i/lub rozważane zmiany przed 5. Sezone

Postprzez codebreaker » 15 lis 2018, o 23:23

To chyba dobrze, że jest losowosc. Bez sensu jakbyś zawsze wygrywał walkę tym samym ustawieniem. Moim zdaniem jest unikalne bo można wygrać z o wiele silniejszymi rywalami, jak również przegrać ze slabszymi. Jak KO nadal będzie osłabiane to już nie będzie KO :) zresztą dlaczego co sezon musi być nerf? Może jakiś boost dla odmiany? Poza tym rollout też potrafi rozwalić ponad pół teamu i jest dobrze :) najlepiej nic nie zmieniać, o.
codebreaker
 
Posty: 358
Dołączył(a): 17 lis 2012, o 23:06

Re: [WAŻNE] Planowane i/lub rozważane zmiany przed 5. Sezone

Postprzez Rehki » 16 lis 2018, o 08:11

rollout, podoba mi sie ten mnoznik x1,5
ko, jak dla mnie dobre teraz, mozna troche oslabic, ale juz nie duzo, zeby z kazdym uzyciem zmniejszala sie szansa na trafienie? albo cos takiego xd albo jak curse kiedys (nie wiem czy dalej tak jest) odpala sie tylko na pierwszym spotkanym poku, a jak go pokona, to na nastepnym poku ko nie bedzie sie juz dalo uzyc
statusy- imo to tanki teraz sa calkiem niezle zbalansowane, nie za mocne, nie za slabe, oczywiscie przypadek leech seed vs boss to wyjatek, w lidze sprawdza sie dobrze, treningi juz nie ida jakos ekstremalnie w gore, i to co zrobil devamp pewnie do konca gry nikt nie osiagnie :D, a nawet jesli znajdzie sie drugi taki co tyle przeleje, to i tak bd to max pare osob, ale i tak watpie ;p bo wiadomo, tanki tym mocniejsze im wiecej treningow ;p
Obrazek
Zapraszam do rejestracji z mojego linku polecającego http://poke-life.net/rejestracja.php?polec=369064 w zamian otrzymacie moja pomoc w grze ;)

Expie pokemony na zamówienie.
Rehki
 
Posty: 642
Dołączył(a): 16 wrz 2013, o 14:09

Re: [WAŻNE] Planowane i/lub rozważane zmiany przed 5. Sezone

Postprzez supertrener » 16 lis 2018, o 20:13

Przede wszystkim uważam, że należy dodać w końcu ataki (zwykłe i TMy) z 6 generacji.

Co do Rollout to myślę, że jakieś zmniejszenie tego mnożnika po użyciu Defense crul byłoby dobrym wyjściem.

Fajnie byłoby zwiększyć przyrosty bezużytecznym teraz pokemonom żeby był sens ich używać (również w wysokich ligach). Tak jak zresztą pisał Shins. To samo zdanie w kwestii Curse - bezużyteczny choć dość unikalny ruch - wymaga koniecznie poprawy, Destiny Bond również.
supertrener
 
Posty: 7
Dołączył(a): 14 sty 2018, o 13:12

Re: [WAŻNE] Planowane i/lub rozważane zmiany przed 5. Sezone

Postprzez Mifol » 23 lis 2018, o 19:42

Co do rollout bo używam to nie uważam aby był potrzeby nerf gdyz czasem naprawdę w jednym tygodniu dostawałem w plecy z gościem z 20-30 pozycji niżej w rankingu, bo po prostu nie trafiał i wałek...
Jeśli musi być to myślę że ten pomysł z defense curl jakoś by przeszedł bez większego echa, znaczy się zażaleń od strony wielu graczy, czego lepiej uniknąć
Mifol
 
Posty: 35
Dołączył(a): 11 kwi 2016, o 23:56

Re: [WAŻNE] Planowane i/lub rozważane zmiany przed 5. Sezone

Postprzez w00jtus » 23 lis 2018, o 23:57

Z niecierpliwością i niepokojem czekam na zmianę ruchów w czasie. Z LS to trochę śliski temat używają go tylko poki trawiaste (czyli głównie venki i roski nie oszukujmy się) po nerfie GW ten typ stał się niszowy w teamach i jakoś te venki się trzymają ze względu właśnie na LS. Fakt ten ruch jest dobry zwłaszcza na wytrenowanych pokach, ale poki trawiaste nie dość że większość popularnych typów biją po 0,5 to jeszcze mają masakryczne odporności. Ja bym osobiście nic z tym nie robił.

Rollout i KO nawet nie ruszam bo już się wypowiadałem wcześniej to zostałem zbesztany, że jestem słabszym graczem i się nie znam więc nie zamierzam się rzucać gównem.

Osobiście przyjrzałbym się ruchowi Acrobatics zrobił się strasznie mocny ze względu na podwajanie mocy. Może nie jest tak często używany i dlatego o tym się nie mówi.

Czekam też bardzo na Scald bo z sensownych ruchów wodnych ostał się tylko HP i zaczynają się jakieś dziwne rzeczy dziać, że poki wodne mają 2 ataki lodowe i HP bo nie ma żadnych sensownych ruchów wodnych do wstawienia.
Obrazek
w00jtus
 
Posty: 344
Dołączył(a): 26 sie 2014, o 22:57

Re: [WAŻNE] Planowane i/lub rozważane zmiany przed 5. Sezone

Postprzez kerfi » 6 gru 2018, o 13:26

Rollout na pewno potrzebuje zmian wspomnianych powyżej tj reset przy pokonaniu pokemona choć wydaje mi się, że po rozwaleniu przeciwnika do 10 rund on wciąż będzie niszczył i następnego poka. Mówię tutaj o wytrenowanych pokach, a nie płotkach bez defów, które padną nim rollout się rozkręci.
Opcja z mnożnikiem również ciekawa i na pewno do przejrzenia w testach o ile takowe będą.

Ataki KO straciły troszkę na wartości i są mniej widoczne, co nie oznacza, że są słabe. Obecnie przy ustawianych walkach widzę, że KO jak we mnie wchodził sezon temu tak samo wchodzą i teraz non stop, dając mocnego boosta przeciwnikowi.
Ich strata na wartości wynika jedynie z ogranicznika do 1 KO (co średnio widzę by to było problemem) oraz pojawiających się więcej poków latających, duchów z levitate oraz z umiejętnością Sturdy. Nie bez powodu ludzie więcej zastanawiają się nad takowymi bowiem zwyczajnie są bardziej przydatne i posiadają jakąś mechanikę obronną vs KO. Dodatkowo stracić mogły lekko bowiem miast rng w tym sezonie lepiej byłoby postawić na pewny OP rollout ;D Który w ekstremalnym przypadku potrafił nawet całego przeciwnika ściągnąć ^^
Avatar użytkownika
kerfi
 
Posty: 1324
Dołączył(a): 18 maja 2013, o 15:15


Powrót do Aktualności

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość