Witamy na forum PokeLife!

Jeśli posiadasz już konto na poke-life.net, wystarczy że zalogujesz się tutaj danymi z gry, a konto na forum zostanie utworzone!

UWAGA: Hasło oraz email po pierwszym logowaniu są osobne i dla forum i dla gry. Jeśli po zalogowaniu na forum zmienisz hasło w grze, na forum nadal będzie stare hasło!


Dyskusje o Pokemonach nie związane bezpośrednio z grą.

[WAŻNE] Zmiany w systemie Ligowym

Postprzez Ethelnalen » 14 mar 2018, o 19:43

No więc jak zapowiadałem, chcemy wprowadzić kilka zmian do Ligii przed startem przedsezonu.
Są to głównie dwie rzeczy plus kilka mniejszych, które mają na celu naprawienie dwóch głównych problemów z rankingiem.

1. Możliwość zyskania przewagi w walce jeśli ktoś inny graczowi pomoże i przekaże mu dokładną kolejność i ruchy przeciwników.
Wiem, że nie wydaje się to złym elementem - to bardziej kwestia tego, że działa to przeciwko zamysłowi Ligi. Liga ma pokazywać jak silny jest gracz i jego Pokemony, nie ile ma kolegów.

2. Mało opcji taktycznych. Przy obecnym formacie gracz jest zmuszony do wzięcia 6 jak najbardziej "uniwersalnie dobrych" Pokemonów. Plus nie ma pojęcia o ustawieniach przeciwnika o ile nie korzysta z ustawiania się dzięki kolegom. Jeśli ktoś chce naprawdę się poprawić nie ma za bardzo czym dysponować, bo zawsze może trafić po prostu na pechowe ustawienie Pokemonów przeciwnika i po walce.

Zaznaczyłem co staramy się poprawić, przejdźmy więc do aktualnych propozycji zmian. Oczywiście pamiętajcie, że to plany, mogą ulec zmianie.


Widoczność Reprezentacji przeciwnika

Moglibyśmy tutaj kombinować z różnymi systemami losowania drużyn, zmieniania kolejności, ukrywania coraz to więcej Pokemonów, opóźniania walk i temu podobne. Jednak uważam że uprzykrzenie i ograniczenie możliwości walk w Lidze przy takich zmianach przewyższają korzyści jakie by to dawało.
Mój obecny plan obejmuje zmianę, aby gracz widział dokładnie drużynę z którą zaraz się zmierzy - Pokemony, ich kolejność, ruchy, statystyki.
Najłatwiej przedstawić jak by to wyglądąło w praktyce - na liście graczy do wyzwania byłyby dwie opcje. Obecna, nazwijmy ją "Zaatakuj z podstawowym ustawieniem", która używałaby ustawienia Pokemonów, które ma się obecnie w reprezentacji. Także jeśli ktoś nie chce ustawiać kolejności tak jak nei robi tego teraz, nadal będzie taka możliwość. Druga opcja to "Zobacz Reprezentacje". W tym oknie byłyby widoczne aktualne dane o drużynie przeciwnika, przycisk do walki za pomocą podstawowego ustawienia oraz menu do wybrania kolejności w jakiej ma walczyć Twoja reprezentacja.

Jakie są plusy takiej zmiany:
+ gracz ma o wiele więcej możliwości taktycznych, szczególnie w połączeniu z kolejnym akapitem
+ likwidujemy konieczność korzystania z pomocy innych graczy
+ nie ma losowości ustawienia, także likwidujemy możliwość przegrania tylko przez pech związany z ustawieniem kolejności

Minusy są moim zdaniem tylko dwa ale nie jest to coś dyskwalifikującego zmianę:
- części graczy na pewno nie spodoba się takie odsłonięcie ich Pokemonó przed walką
- możemy musieć dostosować kilka ruchów aby nie były zbyt mocne - np. Counter

Jest też jeden inny problem ale to bardziej kwestia dojścia do jak najlepszego rozwiązania niż minus. Chodzi tutaj o zmianę ruchów Pokemonów przed każdą walką. Chodzi o fakt, w którym gracz spojrzałby na Pokemony przeciwnika, po czym nauczył Pokemona odpowiednich ruchów na tą sytuację i dopiero wtedy rozpoczął walkę. Osobiście nie wiem jeszcze czy to pożądany efekt czy nie, skłaniam się jednak bardziej ku zablokowaniu możliwości robienia takich sztuczek. Jak? Np. blokując możliwość zmiany ruchów poka w Lidze lub przynajmniej ograniczając ile razy może mieć on zmieniony ruch w danym tygodniu (np. 10 zmian, aby nie przeszkadzało ale też nikt nie nadużywał tego w takich sytuacjach). Chętnie dowiem się co Wy o tym sądzicie.


Ilość Pokemonów w Reprezentacji

O tym pisałem już dawno temu. 6 Pokemonów w drużynie rankingowej, kiedy ta reprezentacja jest zablokowana na cały tydzień, nie daje zbyt dużych możliwości. Dlatego udostępniłbym możliwość posiadania do 9 lub 12 Pokemonów w reprezentacji. Oczywiście nie zmieniłoby to nic w walkach - nadal walczy się 6 Pokemonami. Ale w połączeniu z powyższą zmianą dałoby to o wiele więcej pola do manewru tym, którzy chcą poświęcić trochę czasu i Yenów aby analizować Reprezentacje przeciwników i dobierać odpowiednie Pokemony do walki, a nie liczyć jedynie na kilka uniwersalnych.

Plusy:
+ zwiększenie możliwości taktycznych
+ więcej Pokemonów mogłoby być uznane za "grywalne", właśnie jako sytuacyjne Pokemony do reprezentacji
+ dobry sposób rozstrzygania walk w Krysztale, gdzie gracze są bardzo blisko w klasyfikacji - mogą wtedy dołączyć Pokemony zrobionego stricte do pokonania Pokemonów tej jednej osoby

Minusy:
- potencjalnie mało osób będzie z tego korzystało ze względu na koszt wytrenowania kolejnych Pokemonów
- może trochę skomplikować system dobierania Pokemonów do walk Ligowych

Spodziewam się tutaj krzyków, że chodzi mi tylko o to, aby ludzie musieli wydawać więcej na Pokemony. Rozumiem takie podejście ale nadal nie zmienia to systemu walk, nadal walczy 6 Pokemonów. Ale uważam, że danie możliwości wpłynięcia na to jak Wam idzie w rankingu poza wytrenowaniem 6 Pokemonów za jak najwięcej Yen to dobry plan.


Tygodniowy system Ligii

Na początku wspomnę, że tego najprawdopodobniej nie ruszymy przed startem tego sezonu, jeśli już to po nim. Ale trochę problematyczny robi się system, w którym Pokemony w rankingu są zablokowane na cały tydzień i można w ciągu całego tygodnia zawalczyć tylko raz z danym graczom.
Koncept ten jest ciekawy ale chyba trochę nie sprawdza się w rzeczywistości. Głównym powodem jest mało jasne działanie systemu punktowego. Staraliśmy się go zrobić jak najsprawiedliwiej no ale niestety ucierpiała przy tym klarowność. Nie mam jednak jasnego planu jak to poprawić poza "zmienić wszystko". Tylko tak zawczasu informuję, żebyście nie byli później zdziwieni - i żeby ktoś mógł przytoczyć swoje pomysły czy sugestie jak poprawić jasność tego systemu jeśli takowe posiada.


Inne zmiany Ligii

Na ten moment jedyne dodatkowe zmiany jakie chce wprowadzić to poprawienie działania urlopów i wypisywania się z Ligii, aby działało to płynniej i gracz był lepiej poinformowany co się stało.
Kwantowy administrator PokeLife - żadnych spraw mnie nie zgłaszać.
Avatar użytkownika
Ethelnalen
Kwantowy Admin
 
Posty: 7047
Dołączył(a): 3 wrz 2012, o 15:52

Re: [WAŻNE] Zmiany w systemie Ligowym

Postprzez Nyalina » 14 mar 2018, o 19:44

Do tematu dodam swoją propozycję, która została odrzucona. Ma dwie wersje.
Główne założenie jest takie, by gracz miał wybór, czy chce brać udział w ustawkach czy nie. Zauważyłam dwa obozy w dość dawnej dyskusji na ten temat. Zwolennicy ustawek jako ciekawego elementu gry i ligi, oraz ci, którzy chcą, by ich siła była mierzona całością teamu i nie chcą brać udziału w przymusie analizowania każdej walki i układania strategii, bo inaczej będą tracić. Oczywiście odrzuciłam element "mam więcej znajomych -> mam lepsze wyniki", jako założenie błędne w lidze, która mierzy siłę poszczególnego gracza.
Najpierw legenda:
1- gracz, który chce się ustawiać
2 -gracz, którzy nie chce się ustawiać

Walka 1atak-1obrona = Atakujący widzi team przeciwnika i ma możliwość ustawienia się
Walka 1atak-2obrona = Atakujący atakuje broniącego się bez możliwości widzenia jego teamu przed walką
Walka 2atak-2obrona = Atakujący atakuje broniącego się bez możliwości widzenia jego teamu przed walką
Walka 2atak-1obrona = Atakujący atakuje broniącego się bez możliwości widzenia jego teamu przed walką

Założenie jest proste, aczkolwiek 2ke można rozwiązać na dwa sposoby. Już tłumaczę.
Każdy gracz ma do zaznaczenia opcję, która będzie obowiązywała na cały sezon, albo będzie ją można zmienić po jakimś czasie (miesiącu?). I decyduje on czy chce brać udział w ustawkach czy nie. Jeśli tak, to będzie mógł atakować i ustawiać się tylko na graczy, którzy również zdecydowali się na tą opcję, gdyż tylko wtedy będą mieli podgląd na drużynę przeciwnika (kolejność poków, ataków, przedmioty, treningi... ogólnie wszystko co ważne)
Jeśli nie chce się ustawiać to są dwa wyjścia, którymi można rozwiązać tą opcję. Albo X losowych obron (gdzie sami wybieramy kilka zestawów do obrony i system z każdą walką będzie losował jedno z ustawień). Jednak wtedy nawet 1ki musiałyby wybrać ustawienia obronne w przypadku trafienia na atak od strony 2ki.
Albo opcja druga, czyli raporty udostępniane z końcem tygodnia. Wtedy gdy walczylibyśmy z kimś widzielibyśmy jedynie informację o przegranej lub wygranej, bez wglądu w walkę. Wgląd uzyskalibyśmy po zakończeniu tygodnia walk.

Dlaczego ten pomysł? Bo bierze pod uwagę interesy obu grup i szuka złotego środka, by zadowolić jak największą ilość graczy.
Obrazek
Obrazek
ObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazek
Avatar użytkownika
Nyalina
 
Posty: 1669
Dołączył(a): 2 paź 2012, o 19:35
Lokalizacja: Kanto

Re: [WAŻNE] Zmiany w systemie Ligowym

Postprzez DragonMaster » 14 mar 2018, o 20:02

Nawet jeśli pokemony będą ukryte to będzie widać ich statystyki ?
DragonMaster
 
Posty: 44
Dołączył(a): 13 lip 2015, o 17:40

Re: [WAŻNE] Zmiany w systemie Ligowym

Postprzez lucyfer » 14 mar 2018, o 20:05

Może tak ilość poków do ligi byłaby uzależniona od ligi? Czyli im wyższa liga, tym więcej możliwych poków do wzięcia?
Słabsi gracze i tak nie wytrenują więcej poków. :) Jedynie pozostanie problem od której ligi zacząć.
lucyfer
 
Posty: 12
Dołączył(a): 4 lut 2017, o 11:43

Re: [WAŻNE] Zmiany w systemie Ligowym

Postprzez Devu92 » 14 mar 2018, o 20:21

Moim skromnym zdaniem, jeśli zmieniać ligę tak drastycznie, to tylko przy wprowadzeniu pomysłu Nyaliny lub robić 2 oddzielne ligi: 1 dla tych, co chcą się ustawiać i 2 co nie chcą się ustawiać.
Dlaczego? Powód jest prosty. Jeśli da się zobaczyć wszystkie informacje o przeciwniku, z którym będzie się walczyło, to jednak ci którzy mają więcej czasu na ligę będą mieć gigantyczną przewagę nad tymi, którzy nie mogą lub nie chcą się ustawiać na każdą walkę ligową.
Ponadto większa ilość pokemonów w drużynie jest także moim zdaniem zdecydowanie na niekorzyść broniącego się, który nie ma możliwości zablokowania kontrowania jego zespołu (który, o ile dobrze zrozumiałem, nie było napisane, jak będzie dobierany przy większej ilości pokemonów w zespole rankingowym).
Moim zdaniem zamiast wszystkich tych zmian lepiej byłoby po prostu wprowadzić do aktualnego systemu albo jedynie walki z losowym przeciwnikiem (brak możliwości atakowania konkretnego gracza) lub raporty ligowe z tygodniowym opóźnieniem (jak wspomniała Nyalina).

Podsumowując:
Moim zdaniem opisane w pierwszym poście zmiany wpłyną jedynie na plus dla tych, którzy mają dużo czasu oraz duże fundusze na grę.

PS. Mam nadzieję, że dość jasno wyraziłem o co mi chodzi (pewnie niezbyt ;c ).
Obrazek Obrazek
Devu92
 
Posty: 116
Dołączył(a): 26 mar 2016, o 12:33

Re: [WAŻNE] Zmiany w systemie Ligowym

Postprzez Rehki » 14 mar 2018, o 21:06

za.
Obrazek
Zapraszam do rejestracji z mojego linku polecającego http://poke-life.net/rejestracja.php?polec=369064 w zamian otrzymacie moja pomoc w grze ;)

Expie pokemony na zamówienie.
Rehki
 
Posty: 615
Dołączył(a): 16 wrz 2013, o 14:09

Re: [WAŻNE] Zmiany w systemie Ligowym

Postprzez Shins » 15 mar 2018, o 00:04

Osobiście uważam, że całkowite odkrycie poków w lidze jest dobrym pomysłem, jednak zwiększenie ilości poków jaką możemy wrzucić do reprezentacji jest chybione.

Jeśli chodzi o blokowanie ruchów, to proponowałbym raczej zablokowanie możliwości uczenia ataków, ale już zmienianie ich kolejności dowolne. Uważam, że wraz z ujawnieniem drużyn taka mechanika powinna zostać wprowadzona.

Korzystając z okazji, że Nyalina przedstawiła swój pomysł, to i ja przedstawię swój, który - jak mi się wydaje - dobrze współgrałby z widoczną drużyną przeciwnika (bo gracze widzieliby z kim walczą, ale ustawianie się na konkretną osobę nie miałoby sensu). Otóż mój pomysł opiera się na wprowadzeniu nowego elementu reprezentacji. Oprócz pokó, jakie chcemy aby walczyły wyznaczalibyśmy także reguły, zgodnie z którymi wychodziłyby do walki - np. jeśli aktualnie na polu walki jest pokemon wodny, to wybieramy pokemona roślinnego. Możliwych do wprowadzenia reguł można by ustawić kilka, a już mielibyśmy możliwość reagowania na to jak rozwija się sytuacja w czasie walki. No i przy okazji znacząco ograniczyłoby to zakres przydatności ustawek.
Ludzie! Używajcie znaków przestankowych poprawnie. Przed nimi nie ma przerwy, a po nich jest. Nie na odwrót!

Expie poki do 80 poziomu za PZ lub za Y (zwykłe i shiny), bez ewo przez przedmioty.
Shins
 
Posty: 3126
Dołączył(a): 8 lis 2012, o 20:33

Re: [WAŻNE] Zmiany w systemie Ligowym

Postprzez Coolio » 17 mar 2018, o 03:35

Moim skromnym zdaniem Ethel na ta chwile nie ma pojecia co sie dzieje w krysztale i jego propozycje zmian sa uniwersalne aczkolwiek nietrafione. Bardziej podoba mi sie propozycja Nyaliny jednak jestem pewien ze takie cos u nas nie przejdzie...
Zobacze jak temat sie rozwinie a dopiero pozniej byc moze rozpoczne lament :D
Coolio
 
Posty: 436
Dołączył(a): 10 kwi 2013, o 23:55

Re: [WAŻNE] Zmiany w systemie Ligowym

Postprzez krissq2502 » 17 mar 2018, o 09:59

odkrycie pokemonów jak najbardziej.
zwiększenie liczby poków też jest bardzo fajnym pomysłem, lecz by to zrobić trzeba zerwać plaster i zmienić system treningu, na taki który by to faworyzował bo jak na razie jest moda na 6 maksymalnie wytrenowanych poków i to w głównej mierze powoduje że jest "mała" pula grywalnych moim zdaniem. Temat jest trudny ze względu wielu problemów które przyniesie taka zmiana, ale przy burzy mózgów Twojej jak i najlepszych w Lidze można by wypracować rozwiązanie.
krissq2502
 
Posty: 134
Dołączył(a): 19 gru 2012, o 13:57

Re: [WAŻNE] Zmiany w systemie Ligowym

Postprzez Morfeusz » 17 mar 2018, o 15:54

Za odkryciem pokemonów jestem za.
Zwiększenie ilość reprezentantów w lidze - bardzo fajny pomysł i jestem całkowicie za jego wprowadzeniem.
ObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazek

Memento mori
Morfeusz
 
Posty: 39
Dołączył(a): 22 sie 2016, o 21:24

Re: [WAŻNE] Zmiany w systemie Ligowym

Postprzez 19martinka88 » 17 mar 2018, o 16:15

zwiększenie liczby poków, ok odkrycie spoko, ale co z broniącymi się jak ktoś będzie mógł się bez problemu ustawić pod danego gracza, a dany gracz który jest atakowany nie będzie miał nic do powiedzenia, powinna być jakaś opcja umożliwiająca obrone a nie tylko atak.
Obrazek
Avatar użytkownika
19martinka88
 
Posty: 545
Dołączył(a): 10 gru 2012, o 09:46

Re: [WAŻNE] Zmiany w systemie Ligowym

Postprzez xxxHammer » 17 mar 2018, o 17:09

Pokemony używane przez gracza w lidze powinny być widoczne, ale ich trening już nie. W lidze powinna się znaleźć automatyczna zmiana ustawienia drużyny na 6 sposobów, które gracz sam ustawi.
xxxHammer
 
Posty: 16
Dołączył(a): 28 mar 2017, o 20:57

Re: [WAŻNE] Zmiany w systemie Ligowym

Postprzez maillo93 » 17 mar 2018, o 18:10

Pomysły ciekawe. Generalnie albo w prawo, albo w lewo; albo brak ustawek, albo odkryta drużyna :) Byłem raczej, za za brakiem ustawek, ale już wolę pełną widoczność niż ten status quo, który mamy :)
Pytanie tylko, czy te poki mają być widoczne ze wszelkimi statystykami? Może warto by pokazać poka, ale jego statystyki lub ms jednak ukryć, aby było ciekawiej? Co do blokowania zmian ruchów jak najbardziej tak - mogłoby to być nadużywane ;) Tylko czy mówimy tylko o nauce czy także zmianie kolejności?

Dodałbym też spory minus - nagle bardzo dużo pojedynków (a sensie atak i rewanż ) może być na remis, czyli 1-1. Nie wiem czy to do końca dobre, przegrana przez losowość niby jest zła, ale dzięki tej losowości można na przestrzeni całego sezonu dobrze pokazać siłę danego gracza, bo zazwyczaj w takim długim sezonie, farty i pechy wychodzą raczej na 0 i zostaje sama wartość gracza ;)
http://pokelife.pl/?polec=443295 Jeśli chcesz zacząć grę od nowa, zarejestruj się z tego linku, a gwarantuję pomoc oraz wsparcie w grze! :D


Obrazek

Obrazek
Avatar użytkownika
maillo93
 
Posty: 1477
Dołączył(a): 19 lut 2014, o 02:58
Lokalizacja: Poznań

Re: [WAŻNE] Zmiany w systemie Ligowym

Postprzez w00jtus » 17 mar 2018, o 18:52

Jak już jesteśmy w temacie ligi dużym problem dla mnie jak i myślę dla innych graczy jest to, że inny ms jest przydatny gdy trenujemy poki ( najlepiej jak najbardziej frajerski żeby pok przegrywał i w walce z trenerem wszystkie poki dostawały expa), a inny na ligę. Niby można leczyć poksy jedną czerwoną, ale nie każdemu chce się tyle klikać. Przydałoby się rozdzielić dzicz i ligę. Problem robi się wtedy z TMami, ale i na to jest rozwiązanie by pok raz nauczony TMu miał go w swoim movepoolu na zawsze. Trochę to zawile napisałem, ale mam nadzieję, że wiadomo o co chodzi.

Co do tematu ligi odkrywanie zupełne poków dla mnie jest bzdurą nie po to ukrywam pokemony żeby inni wyciągał wnioski/wzorowali się na treningu jaki ja mam. Obecna widoczność lvl, pokemon ataki w kolejności alfabetycznej jest ok.

Jak dla mnie kombinuje ie trochę za bardzo gdzie rozwiązać to idzie dużo łatwiej stawiając broniącego na piedestale. Wyglądało by to tak. Chcę kogoś zaatakować, wchodzę na jego profil widzę jego skład ligowy, póki, levele msy i atakuje. Broniący dostaje powiadomienie o ataku że taki a taki gracz z takimi pokami w takiej kolejności chce go zaatakować. Wybiera sobie kolejność w której wystawia swoje pokemony i dopiero wówczas odbywa się walka.

Jeżeli ktoś jest od kogoś lepszy to i tak wygra. Jeżeli gracze są na podobnym poziomie i wygrana/przegrana zależy od kolejności wystawianych poków to będzie remis i broniący zawsze wygra (w przypadku walki w obie strony) .

Każdy musi odbyć 25 walk więc nie będzie takiej sytuacji że ktoś miał łatwiej bo się tylko bronił. Szanse są równe przy czym ilość walk w której będziemy mieli łatwiej (jako broniący) nie zależy od nas, a od tego jak często będziemy atakowany przez innych graczy.
Obrazek
w00jtus
 
Posty: 311
Dołączył(a): 26 sie 2014, o 22:57

Re: [WAŻNE] Zmiany w systemie Ligowym

Postprzez macabris » 22 mar 2018, o 23:01

Podpisałbym się pod pomysłem Ethala, ale wpierw trzeba nanieść tu trochę poprawek.
Widoczność reprezentacji to naprawdę dobry pomysł, który prawie całkowicie rozwiązuje problem "kolesiostwa". Mam tylko uwagę co do zakresu widoczności. Widoczność treningu i kolejności ruchów może nie wyjść za dobrze, szczególnie jeśli chodzi o walki w krysztale. Będziemy mieli zbyt częste remisy (1;1) gdzie przy obecnym systemie naliczania punktów, powstanie nowy problem z miejscami ex aequo. Kolejna sprawa to ruchy typu counter, w przypadku całkowitej widoczności, mamy wielki problem do rozwiązania, albo wielgachny nerf wszystkiego pod fizyczny atak. Przy ukazaniu jedynie poziomu i poka, nadal można wykorzystać to na własną korzyść, ale nie mamy wpływu na całą walkę. Tyle powinno wystarczyć, w innym przypadku obrońca ma tylko jedną opcję, która może pokrzyżować plany agresora. W przypadku równych sobie osób może to nie wystarczyć, za mało osób ma ukończony trening i rozwinięte to co trzeba.
Co do argumentu, którym jest czas. Większość chyba średnio rozumie obecne działanie ligi i naliczanie punktów. W trakcie ligi wyjdzie, że będziecie musieli się ustawić na jakieś 20-30 walk. W niższych ligach o awansie i tak będą decydowały potyczki pierwszych 50 osób, wygraj z najlepszymi i awansuj, nie trzeba robić po 300 walk. Ustawienie się w większości przypadku zajmie max 2 minuty (zakładając brak podglądu ruchów). W krysztale są wielkie przepaści pomiędzy każdą 30, więc też tylko garstka osób będzie w zasięgu. Przez tydzień większość powinna znaleźć ze 20 min. To, że myślenie sprawia komuś problem, to żaden argument. To jest jedna z niewielu gier przeglądarkowych, w których jest jakaś przeciwwaga dla przelewowego bóstwa. Po co na siłę brnąć w tę stronę i spłycać wszystko co tylko możliwe? Gry wymagają myślenie, ale kto by się tam przemęczał :]
Dla wygody Ethala streszczenie:
Przy pełnej widoczności, niektóre ruchy mogą sprawić wielki problem, jak wejdzie więcej poków do reprezentacji to każdy będzie z tego korzystał. Imo samo ukazanie poka (jak w przypadku ukrycia poka) jest wystarczające i daje więcej możliwości taktycznych zarówno w obronie jak i ataku.

Co do zwiększenia liczby poków:
Pomysł bardzo fajny, wiele osób ma w przechowalni jakieś ciekawe poki, na które nigdy nie było miejsca. Teraz można jakoś je wykorzystać. Nie ma to negatywnego wpływu na szanse osób, które postanowią zostać przy klasycznej szóstce. Każdego kolejnego poka trzeba wytrenować, więc coś kosztem czegoś. Jedyny problem będzie przy pełnej widoczności i używaniu takich ruchów jak ko, ende czy counter. Przy dobrych wyliczeniach można nieco popsuć komuś zabawę. Nie liczyłbym tu, że ktoś ujawniłby się z tym w przedsezonie.
Zatem reasumując opcja fajna, ale pod warunkiem rezygnacji z widoczności ruchów i ich kolejności. Co do liczby skłaniałbym się do max 8 poków, dając więcej możliwości, dajesz więcej okazji do psocenia :]

Co do pomysłu Nyaliny.
Jestem do tego sceptycznie nastawiony. Stawiamy krok do przodu albo nie. Półkroczkami daleko nie zajedziemy. Pomysł na papierze nie wydaje się głupi i ma nawet sens. Niestety przeszkodę stanowią realia naszej gry. Dając opcję wyboru, oddajesz odpowiedzialność podjęcia decyzji danej grupie graczy. W tym wypadku odnosi się to do 2 może 3 czołowych stow. Jak solidarnie zaznaczą 2 opcję to nic się nie zmieni, ba nawet wyjdzie gorzej niż jest, w przypadku osób, które zaznaczą opcję 1. Uwidocznisz swój skład dla noobków innych graczy przy czym sam nie będziesz miał kogo atakować - that sounds great. Wszystkim zestawom obronnym i losowości podziękuję. Raporty pod koniec tygodnia, jedyna fajna, mająca sens cześć tej propozycji. Dobra alternatywa jakby pomysł Ethela nie wypalił.
Bez urazy Nya, pomysł jest ciekawy i dobry, ale nie na nasze realia.
Obrazek
Avatar użytkownika
macabris
 
Posty: 700
Dołączył(a): 4 maja 2014, o 22:58

Re: [WAŻNE] Zmiany w systemie Ligowym

Postprzez Kiro » 25 mar 2018, o 12:01

Szczerze mówiąc to system opisany przez Shinsa wydaje się najciekawszy i najlepiej odzwierciedla "prawdziwe" walki pokemonów. Pomysł z 9 pokemonami w lidze też mi się podoba, ale możliwość zmiany ruchów już nie za bardzo.

W takim systemie pokemony mogłyby pozostać ukryte, bo i tak wiadomości od innych graczy nie byłby zbyt potrzebne. Trzeba by było wrzucić jedno założenie - algorytmy są ustawiane wyłącznie na początku danego tygodnia/miesiąca i nie można ich zmieniać.

W takim ustawieniu rzeczywiście pokelife'owe walki przypominałyby ciut te konsolowe... brakuje tylko możliwości zmiany pokemona podczas walki (i wystawienia nowego, również do opisania w algorytmach), ale to może w dalszej przyszłości.
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Kiro
 
Posty: 1296
Dołączył(a): 29 lis 2012, o 23:33


Powrót do Pokemony

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość