STAB: Różnice pomiędzy wersjami

Z PokeLife Pokedex
Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwania
(Utworzył nową stronę „STAB (Same-type attack bonus) - czyli bonus do obrażeń dla ataków, które są tego samego typu co nasz pokemon (np. Ember u Charmeleona). Ataki będące tego samego ...”)
 
(dodanie bonusu za odznakę fali)
 
(Nie pokazano 1 wersji utworzonej przez jednego użytkownika)
Linia 1: Linia 1:
STAB (Same-type attack bonus) - czyli bonus do obrażeń dla ataków, które są tego samego typu co nasz pokemon (np. Ember u Charmeleona). Ataki będące tego samego typu co typ pokemona zadają o 25% więcej obrażeń w stosunku do tych, których typ nie jest zgodny z naszym pokemonem.  
+
STAB (Same-type attack bonus) - czyli bonus zwiększający siłę ataku uzyskiwaną podczas używania go wówczas gdy jego typ jest zgodny z przynajmniej jednym typem używającego go Pokemona. Bonus ma wartość 25% niezależnie czy atak pokrywa się z pierwszym czy drugim typem Pokemona. Przykładowo Charizard ma dwa typy Powietrzny i Ognisty, więc będzie dostawał ten bonus używając ataków Ognistych i Powietrznych.
 +
 
 +
*Bonus ten nie jest naliczany dla ataków statusowych.
 +
 
 +
*Przykład: Stalowy atak "Metal Claw" o mocy 50 użyty przez  Kinglera (typ wodny) będzie atakował z mocą 50. Czyli bez bonusu.
 +
Ten sam stalowy "Metal Claw" użyty przez Scizora (typ robak/stalowy) zaatakuje z mocą o 25% silniejszą czyli 62,5.  
 +
 
 +
*Ataki STAB zadają o 25% więcej obrażeń niż te, których typ nie jest zgodny z naszym pokemonem.
 +
*8 Odznaka z '''[[Sale_liderów_Pokemon|Sali Liderów Pokemon]]''' w regionie Unova (Odznaka Fali) daje +5% obrażeń od STAB (łącznie 30%).
  
 
''(Na konsolach bonus ten wynosi 50% postanowiliśmy go jednak zmniejszyć, aby ataki innych typów były również warte uwzględnienia w taktyce).''
 
''(Na konsolach bonus ten wynosi 50% postanowiliśmy go jednak zmniejszyć, aby ataki innych typów były również warte uwzględnienia w taktyce).''

Aktualna wersja na dzień 18:09, 24 paź 2016

STAB (Same-type attack bonus) - czyli bonus zwiększający siłę ataku uzyskiwaną podczas używania go wówczas gdy jego typ jest zgodny z przynajmniej jednym typem używającego go Pokemona. Bonus ma wartość 25% niezależnie czy atak pokrywa się z pierwszym czy drugim typem Pokemona. Przykładowo Charizard ma dwa typy Powietrzny i Ognisty, więc będzie dostawał ten bonus używając ataków Ognistych i Powietrznych.

  • Bonus ten nie jest naliczany dla ataków statusowych.
  • Przykład: Stalowy atak "Metal Claw" o mocy 50 użyty przez Kinglera (typ wodny) będzie atakował z mocą 50. Czyli bez bonusu.

Ten sam stalowy "Metal Claw" użyty przez Scizora (typ robak/stalowy) zaatakuje z mocą o 25% silniejszą czyli 62,5.

  • Ataki STAB zadają o 25% więcej obrażeń niż te, których typ nie jest zgodny z naszym pokemonem.
  • 8 Odznaka z Sali Liderów Pokemon w regionie Unova (Odznaka Fali) daje +5% obrażeń od STAB (łącznie 30%).

(Na konsolach bonus ten wynosi 50% postanowiliśmy go jednak zmniejszyć, aby ataki innych typów były również warte uwzględnienia w taktyce).