Testowy: Różnice pomiędzy wersjami

Z PokeLife Pokedex
Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwania
Linia 1: Linia 1:
== Statystyki pokemona ==
+
<table cellspacing="3" border="0" width="90%" align="center">
Każdy pokemon posiada 6 statystyk, które można trenować - Atak (A), Obrona (O), Specjalny Atak (SA), Specjalna Obrona (SO), Szybkość (SZ) i życie (HP). Każda z nich ma inną funkcję i sprawia, iż Pokemon radzi sobie lepiej w innym aspekcie walki. Kluczem do tego, aby pokemon był silny jest odpowiedni [[Trening Pokemona]], który umożliwia jak najefektywniejsze wzmocnienie jego statystyk, a co za tym idzie zapewnienie mu jak największej skuteczności.
+
<tr>
 
+
<td align="center" bgcolor="#ffff99" width="20%">'''Opis'''</td>
== Atak ==
+
<td align="center" bgcolor="#ffff99" width="5%">'''+0'''</td>
Atak, zwany także atakiem fizycznym, odpowiedzialny jest za wzrost obrażeń, jakie zadają Pokemony ruchami typu fizycznego (te zaznaczone są czerwonym kolorem tła w salce pokemonów). Ruchy fizyczne to głównie takie ataki, które wymagają kontaktu z przeciwnikiem. Przeciwwagą do ataku jest obrona. Atak można zwiększać także za pomocą [[Zielone Jagody|zielonych jagód]] oraz przedmiotu [[X Atak]].
+
<td align="center" bgcolor="#ffff99" width="5%">'''+3'''</td>
 
+
<td align="center" bgcolor="#ffff99" width="5%">'''+6'''</td>
== Obrona ==
+
<td align="center" bgcolor="#ffff99" width="5%">'''+9'''</td>
Obrona, zwana także obroną fizyczną, odpowiada za zdolność pokemonów do odpierania obrażeń zadawanych przez ataki fizyczne. Jest ona przeciwwagą dla statystyki ataku. Obronę można zwiększać także za pomocą [[Pomarańczowe Jagody|pomarańczowych jagód]] oraz przedmiotu [[X Obrona]].
+
<td align="center" bgcolor="#ffff99" width="5%">'''+12'''</td>
 
+
<td align="center" bgcolor="#ffff99" width="5%">'''+15'''</td>
== Specjalny Atak ==
+
<td align="center" bgcolor="#ffff99" width="5%">'''+18'''</td>
Atak Specjalny odpowiada za wzrost obrażeń zadawanych za pomocą ruchów specjalnych (o jasnoniebieskim tle w salce). Ruchy specjalne wymagają od pokemona użycie jego specjalnej zdolności, jak na przykład zianie ogniem czy rzucanie błyskawicami. Odpowiedzią na Specjalny Atak jest Specjalna Obrona. Specjalny Atak można zwiększać także za pomocą [[Purpurowe Jagody|purpurowych jagód]] oraz przedmiotu [[X Sp.Atak]].
+
<td align="center" bgcolor="#ffff99" width="5%">'''+21'''</td>
 
+
<td align="center" bgcolor="#ffff99" width="5%">'''+24'''</td>
== Specjalna Obrona ==
+
<td align="center" bgcolor="#ffff99" width="5%">'''+27'''</td>
Specjalna Obrona odpowiada za odporność Pokemona na ruchy specjalne. Wzrost tej statystyki może przeciwdziałać wysokim wartością Specjalnego Ataku przeciwnika. Specjalną Obronę można zwiększać także za pomocą [[Różowe Jagody|różowych jagód]] oraz przedmiotu [[X Sp.Obrona]].
+
<td align="center" bgcolor="#ffff99" width="5%">'''+30'''</td>
 
+
<td align="center" bgcolor="#ffff99" width="5%">'''+33'''</td>
== Życie ==
+
<td align="center" bgcolor="#ffff99" width="5%">'''+36'''</td>
Życie mówi o tym, jak wiele obrażań może przyjąć nasz Pokemon zanim zostanie pokonany. Statystykę tą różni od innych fakt, że nie ma jagód ani przedmiotów, które zwiększały by jej wartość. Jedynymi sposobami na to, aby Pokemon miał więcej życia to zwiększenie jego poziomu lub trening w salce treningowej.
+
<td align="center" bgcolor="#ffff99" width="5%">'''+39'''</td>
 
+
</tr>
== Szybkość ==
+
<tr>
Szybkość jest statystyką wpływającą na dwa ważne elementy w grze:
+
<td align="center" bgcolor="#ffff99" width="20%">Ilość jagód do kolejnego wzrostu statystyki o +3 <br> (Bez Księgi Jagód)</td>
#Kolejność atakowania w rundzie - szybszy pokemon atakuje jako pierwszy
+
<td align="center" bgcolor="#ffff99" width="5%">1</td>
#Szansę na trafienie przeciwnika lub uniknięcie jego ataku - różnica szybkości modyfikuje celność ataku (zgodnie z tabelką poniżej)
+
<td align="center" bgcolor="#ffff99" width="5%">2</td>
 
+
<td align="center" bgcolor="#ffff99" width="5%">3</td>
Można ją zwiększać za pomocą [[Brązowe Jagody|brązowych jagód]] oraz przedmiotu [[X Szybkość]].
+
<td align="center" bgcolor="#ffff99" width="5%">4</td>
 
+
<td align="center" bgcolor="#ffff99" width="5%">5</td>
=== Celność ataków ===
+
<td align="center" bgcolor="#ffff99" width="5%">6</td>
 
+
<td align="center" bgcolor="#ffff99" width="5%">7</td>
Na samą celność ataku ma wpływ kilka czynników:
+
<td align="center" bgcolor="#ffff99" width="5%">8</td>
#Bazowa celność ataku (ta liczba w polu "Celność" na stronach ataków
+
<td align="center" bgcolor="#ffff99" width="5%">9</td>
#Celność / uniki Pokemonów
+
<td align="center" bgcolor="#ffff99" width="5%">10</td>
#*celność i uniki każdego Pokemona wynoszą 100. Jeśli gracze nie mają różnicy w odznakach (niektóre zwiększają celność/uniki) oraz nie używają ataków zmniejszających/zwiększających te dwie statystyki, ich iloraz zawsze wynosi 1 więc nie wpływa na celność ataku
+
<td align="center" bgcolor="#ffff99" width="5%">11</td>
#*ataki statusowe modyfikują te statystyki tak samo jak atak czy obronę. Wtedy celność ataku jest również modyfikowana poprzez iloraz celności atakującego i uników broniącego się Pokemona
+
<td align="center" bgcolor="#ffff99" width="5%">12</td>
#Stosunkowa różnica szybkości walczących Pokemonów
+
<td align="center" bgcolor="#ffff99" width="5%">13</td>
#*nie ma znaczenia różnica ilościowa tylko stosunkowa. Czyli zarówno walczące Pokemony z szybkościami 100 i 200, oraz 600 i 1200 będą miały identyczny modyfikator celności wynikający z różnicy szybkości
+
<td align="center" bgcolor="#ffff99" width="5%">14</td>
#*powyższa kropka pewnie strasznie wygląda ale nie musicie tego rozumieć, zawsze możecie zajrzeć do przykładów poniżej
+
</tr>
#Minimalna celność ataku to 0.4 jego bazowej celności
+
<tr>
#Maksymalna celność ataku to dwukrotność jego bazowej celności
+
<td align="center" bgcolor="#ffff99" width="20%">Ilość jagód zjedzona do tej pory <br> (Bez Księgi Jagód)</td>
#Wyjątki od powyższej zasady:
+
<td align="center" bgcolor="#ffff99" width="5%">0</td>
#*ataki usypiające mają maksymalną celność 75%
+
<td align="center" bgcolor="#ffff99" width="5%">1</td>
 
+
<td align="center" bgcolor="#ffff99" width="5%">3</td>
==== Przykłady ====
+
<td align="center" bgcolor="#ffff99" width="5%">6</td>
{| class="wikitable"
+
<td align="center" bgcolor="#ffff99" width="5%">10</td>
| Szybkość atakującego
+
<td align="center" bgcolor="#ffff99" width="5%">15</td>
| Szybkość broniącego
+
<td align="center" bgcolor="#ffff99" width="5%">21</td>
| Celność bazowa ataku
+
<td align="center" bgcolor="#ffff99" width="5%">28</td>
| "Końcowa" celność
+
<td align="center" bgcolor="#ffff99" width="5%">36</td>
| Komentarz
+
<td align="center" bgcolor="#ffff99" width="5%">45</td>
|- align="center"
+
<td align="center" bgcolor="#ffff99" width="5%">55</td>
| 50
+
<td align="center" bgcolor="#ffff99" width="5%">66</td>
| 150
+
<td align="center" bgcolor="#ffff99" width="5%">78</td>
| 70
+
<td align="center" bgcolor="#ffff99" width="5%">91</td>
| 42%
+
</tr>
| 3x większa szybkość broniącego, celność mniejsza o około 40% bazowej celności.
+
<tr>
|- align="center"
+
<td align="center" bgcolor="#ffff99" width="20%">Ilość jagód zjedzona do tej pory <br> (Z Księgom Jagód)</td>
| 800
+
<td align="center" bgcolor="#ffff99" width="5%">0</td>
| 2400
+
<td align="center" bgcolor="#ffff99" width="5%">1</td>
| 70
+
<td align="center" bgcolor="#ffff99" width="5%">2</td>
| 42%
+
<td align="center" bgcolor="#ffff99" width="5%">4</td>
| Tak samo jak wyżej ale z większymi wartościami. Celność wychodzi taka sama.
+
<td align="center" bgcolor="#ffff99" width="5%">7</td>
|- align="center"
+
<td align="center" bgcolor="#ffff99" width="5%">11</td>
| 150
+
<td align="center" bgcolor="#ffff99" width="5%">16</td>
| 50
+
<td align="center" bgcolor="#ffff99" width="5%">22</td>
| 70
+
<td align="center" bgcolor="#ffff99" width="5%">29</td>
| 98%
+
<td align="center" bgcolor="#ffff99" width="5%">37</td>
| 3x mniejsza szybkość broniącego, celność większa o około 40% bazowej celności.
+
<td align="center" bgcolor="#ffff99" width="5%">46</td>
|- align="center"
+
<td align="center" bgcolor="#ffff99" width="5%">56</td>
| 2400
+
<td align="center" bgcolor="#ffff99" width="5%">67</td>
| 800
+
<td align="center" bgcolor="#ffff99" width="5%">79</td>
| 70
+
</tr>
| 98%
+
<tr>
| Tak samo jak wyżej ale z większymi wartościami. Celność wychodzi taka sama.
+
<td align="center" bgcolor="#ffff99" width="20%">Ilość jagód zjedzona do tej pory <br> (Z Uzupełnioną Księgom Jagód)</td>
|- align="center"
+
<td align="center" bgcolor="#ffff99" width="5%">0</td>
| 200
+
<td align="center" bgcolor="#ffff99" width="5%">1</td>
| 400
+
<td align="center" bgcolor="#ffff99" width="5%">2</td>
| 50
+
<td align="center" bgcolor="#ffff99" width="5%">3</td>
| 37%
+
<td align="center" bgcolor="#ffff99" width="5%">5</td>
| Około 26% mniejsza celność przy dwa razy mniejszej szybkości.
+
<td align="center" bgcolor="#ffff99" width="5%">8</td>
|- align="center"
+
<td align="center" bgcolor="#ffff99" width="5%">12</td>
| 200
+
<td align="center" bgcolor="#ffff99" width="5%">17</td>
| 400
+
<td align="center" bgcolor="#ffff99" width="5%">23</td>
| 70
+
<td align="center" bgcolor="#ffff99" width="5%">30</td>
| 52%
+
<td align="center" bgcolor="#ffff99" width="5%">38</td>
| Około 26% mniejsza celność przy dwa razy mniejszej szybkości.
+
<td align="center" bgcolor="#ffff99" width="5%">47</td>
|- align="center"
+
<td align="center" bgcolor="#ffff99" width="5%">57</td>
| 200
+
<td align="center" bgcolor="#ffff99" width="5%">68</td>
| 400
+
</tr>
| 100
+
</table>
| 74%
 
| Około 26% mniejsza celność przy dwa razy mniejszej szybkości.
 
|- align="center"
 
| 1600
 
| 1760
 
| 100
 
| 96%
 
| Tylko 4% mniejsza celność przy szybkości przeciwnika większej o 10% od Pokemona atakującego.
 
|}
 
 
 
 
 
Oczywiście ta tabela pokazuje wynik bez uwzględnienia celności/uników ponieważ najczęściej dają one wynik 1 więc na nic nie wpływają. Jeśli jednak są różne, reszta obliczeń wygląda mniej więcej tak: '''końcowaCelność * (celnośćAtakującego / unikiBroniącego). Np. 37% * ( 110/100 ) -> 41%'''. Tutaj jeszcze tylko skrypt sprawdzi, czy nie przekroczyło się minimalnej lub maksymalnej celności i otrzymujesz ostateczną szansę na trafienie tym atakiem w danego Pokemona.
 

Wersja z 21:29, 29 gru 2016

Opis +0 +3 +6 +9 +12 +15 +18 +21 +24 +27 +30 +33 +36 +39
Ilość jagód do kolejnego wzrostu statystyki o +3
(Bez Księgi Jagód)
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14
Ilość jagód zjedzona do tej pory
(Bez Księgi Jagód)
0 1 3 6 10 15 21 28 36 45 55 66 78 91
Ilość jagód zjedzona do tej pory
(Z Księgom Jagód)
0 1 2 4 7 11 16 22 29 37 46 56 67 79
Ilość jagód zjedzona do tej pory
(Z Uzupełnioną Księgom Jagód)
0 1 2 3 5 8 12 17 23 30 38 47 57 68