Przywiązanie: Różnice pomiędzy wersjami
Ethelnalen (dyskusja | edycje) |
|||
(Nie pokazano 28 wersji utworzonych przez 8 użytkowników) | |||
Linia 1: | Linia 1: | ||
− | Przywiązanie odzwierciedla to jak bardzo dany pokemon jest zżyty ze swoim właścicielem. Wyraża się w wartościach od 0-100%. Przywiązanie może jednak spaść poniżej 0%, będzie wtedy ujemne. W takich przypadkach zalecamy zadbanie o Pokemona | + | Przywiązanie odzwierciedla to jak bardzo dany pokemon jest zżyty ze swoim właścicielem. Wyraża się w wartościach od 0-100%. Przywiązanie może jednak spaść poniżej 0%, będzie wtedy ujemne. W takich przypadkach zalecamy zadbanie o Pokemona. |
+ | |||
+ | Procent przywiązania obliczany jest w następujący sposób: przywiazanie / (750 + przywiazanie) * 100 a następnie zaokrąglane do 1 miejsca po przecinku. | ||
Linia 8: | Linia 10: | ||
*pokemony, które są bardzo do ciebie przywiązane trenują ciężej, przez co zyskują więcej doświadczenia podczas treningów. | *pokemony, które są bardzo do ciebie przywiązane trenują ciężej, przez co zyskują więcej doświadczenia podczas treningów. | ||
− | *pokemony, które są mocno do ciebie przywiązane walczą zacieklej dzięki większej determinacji. Przy przywiązaniu powyżej 50% za każdy procent | + | *pokemony, które są mocno do ciebie przywiązane walczą zacieklej dzięki większej determinacji. Przy przywiązaniu powyżej 50% za każdy procent statystyki Pokemona rosną o 0,5% podczas walki. |
*bardziej przywiązane do ciebie Pokemony lepiej cię rozumieją przez co łatwiej opanowują nowe ruchy. Każdy 1% powyżej 25% to +0.7% szansy nauczenia się ataku. | *bardziej przywiązane do ciebie Pokemony lepiej cię rozumieją przez co łatwiej opanowują nowe ruchy. Każdy 1% powyżej 25% to +0.7% szansy nauczenia się ataku. | ||
Linia 14: | Linia 16: | ||
*kiedy Pokemon jest do ciebie naprawdę bardzo przywiązany, nie musisz już spędzać z nim tak dużo czasu na ciężkich treningach w płatnych salach. Każdy 1% powyżej 75% to 1% tańsze szkolenie statystyk. | *kiedy Pokemon jest do ciebie naprawdę bardzo przywiązany, nie musisz już spędzać z nim tak dużo czasu na ciężkich treningach w płatnych salach. Każdy 1% powyżej 75% to 1% tańsze szkolenie statystyk. | ||
+ | |||
+ | == Ewolucja przez szczęście == | ||
+ | |||
+ | Część Pokemonów ewoluuje tylko wtedy, kiedy osiągnie odpowiednią ilość przywiązania. Pokemony te to: [[Chansey]], [[Cleffa]], [[Igglybuff]], [[Pichu]], [[Magby]], [[Elekid]], [[Golbat]], [[Eevee]] (w [[Espeon]], [[Sylveon]] i [[Umbreon]]), [[Smoochum]], [[Togepi]], [[Azurill]], [[Wynaut]], [[Riolu]], [[Buneary]], [[Budew]], [[Chingling]], [[Bonsly]], [[Mime Jr.]], [[Munchlax]], [[Woobat]], [[Swadloon]]. | ||
+ | |||
+ | Pokemony te muszą osiągnąć pewien minimalny poziom, ustalony dla każdego z nich oraz 90% (około 6200) przywiązania, aby ewoluować. Kiedy spełnią oba te wymagania, trener powinien poczęstować je wyjątkowymi [[Pyszne Lizaki|Pysznymi Lizakami]], które działają jak Okruchy. | ||
== Zwiększanie przywiązania == | == Zwiększanie przywiązania == | ||
− | *Pokemon w drużynie - sam fakt posiadania Pokemona w swojej aktywnej drużynie sprawia, że czuje się on doceniony i codziennie jego przywiązanie rośnie o | + | *Pokemon w drużynie - sam fakt posiadania Pokemona w swojej aktywnej drużynie sprawia, że czuje się on doceniony i, jeśli posiada mniej niż 750 punktów przywiązania to codziennie jego przywiązanie rośnie o 1/50 różnicy między 750 a aktualną ilością punktów przywiązania. |
− | *Przysmaki - podobnie jak dzieci, Pokemony uwielbiają wszelkiego rodzaju słodycze. Karmienie ich nimi z pewnością sprawi, że bardziej cię polubią. Tylko nie przesadź! Do przysmaków należą: [[ | + | *Przysmaki - podobnie jak dzieci, Pokemony uwielbiają wszelkiego rodzaju słodycze. Karmienie ich nimi z pewnością sprawi, że bardziej cię polubią. Tylko nie przesadź! Do przysmaków należą: [[Pokeprzysmaki]], [[Białe Jagody]], [[Czekoladowe Serce]]. Każdy Pokemon może zjeść (10 + połowa poziomu Pokemona) przysmaków dziennie. Pokeprzysmaki dają 1 przywiązania, Białe Jagody 3, a Czekoladowe Serca 20. Wszystkie rodzaje przysmaków dzielą ten sam dzienny limit. |
− | *Wygrywanie walk w dziczy - każdego Pokemona ucieszy, | + | *[[Pokeblock]]i - Pokemony również uwielbiają Pokeblocki. Jeśli nakarmimy Pokemona jego ulubionym smakiem, wynikającym z jego [[Natury]], jego przywiązanie zwiększy się o 1000, jeśli nakarmimy smakiem neutralnym dla Pokemona jego przywiązanie zwiększy się o 500. Natomiast Pokemon nie zje Pokeblocku o nielubianym smaku. Pokemon może zjeść 1 Pokeblock na dzień, natomiast nie blokuje on możliwości zjedzenia innych przysmaków. |
+ | *Wygrywanie walk w dziczy - każdego Pokemona ucieszy, kiedy dzięki Twojemu treningowi uda mu się pokonać innego Pokemona. Każda wygrana walka daje 2 przywiązania. '''[[Kojący dzwonek]]''' zwiększa przyrost przywiązania z walk w dziczy. | ||
*Zabawa z Pokemonami - wolny czas możesz również wykorzystać na zabawę, żeby Pokemony odpoczęły od ciągłego treningu. Więcej szczegółów [[Zabawa]]. | *Zabawa z Pokemonami - wolny czas możesz również wykorzystać na zabawę, żeby Pokemony odpoczęły od ciągłego treningu. Więcej szczegółów [[Zabawa]]. | ||
− | *Trening - każde kilka godzin spędzonych na Treningu również dobrze | + | *Trening - każde kilka godzin spędzonych na Treningu również dobrze wpływa na stosunek twoich Pokemonów. +1 przywiązania co godzinę treningu. |
− | *Szkolenie statystyk - każdy punkt wyszkolonych statystyk zwiększa | + | *Szkolenie statystyk - każdy punkt wyszkolonych statystyk zwiększa o +5 punktów przywiązanie Pokemona. |
+ | *Opieka - Pokemony w drużynie otrzymają +10 do przywiązania wraz z ukończoną opieką | ||
+ | *Chwile odpoczynku w dziczach weekendowych (przy traceniu PA), oraz w pierwszych dziczach (nie wnoszące negatywnych efektów). | ||
*Przegranie walki - przegrana walka nie wpływa pozytywnie na Pokemona, który traci do ciebie odrobinę zaufania. | *Przegranie walki - przegrana walka nie wpływa pozytywnie na Pokemona, który traci do ciebie odrobinę zaufania. | ||
− | *Pokemon w | + | *Pokemon w rezerwie - żadnemu Pokemonowi nie podoba się, kiedy zastępujesz go innym Pokemonem. Pokemon traci 1/300 punktów przywiązania dziennie. |
− | * | + | *Jeśli Pokemon ma więcej niż 2250 punktów przywiązania to traci 1/400 ich ilość dziennie. |
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− |
Aktualna wersja na dzień 17:51, 29 gru 2021
Przywiązanie odzwierciedla to jak bardzo dany pokemon jest zżyty ze swoim właścicielem. Wyraża się w wartościach od 0-100%. Przywiązanie może jednak spaść poniżej 0%, będzie wtedy ujemne. W takich przypadkach zalecamy zadbanie o Pokemona.
Procent przywiązania obliczany jest w następujący sposób: przywiazanie / (750 + przywiazanie) * 100 a następnie zaokrąglane do 1 miejsca po przecinku.
Efekty przywiązania
- pokemony o niskim stopniu przywiązania mogą nie chcieć cię słuchać i nie stanąć do walki gdy będziesz tego od niego wymagał. Pokemony o przywiązaniu równym lub większym 25% nigdy nie są nieposłuszne.
- pokemony, które są bardzo do ciebie przywiązane trenują ciężej, przez co zyskują więcej doświadczenia podczas treningów.
- pokemony, które są mocno do ciebie przywiązane walczą zacieklej dzięki większej determinacji. Przy przywiązaniu powyżej 50% za każdy procent statystyki Pokemona rosną o 0,5% podczas walki.
- bardziej przywiązane do ciebie Pokemony lepiej cię rozumieją przez co łatwiej opanowują nowe ruchy. Każdy 1% powyżej 25% to +0.7% szansy nauczenia się ataku.
- kiedy Pokemon jest do ciebie naprawdę bardzo przywiązany, nie musisz już spędzać z nim tak dużo czasu na ciężkich treningach w płatnych salach. Każdy 1% powyżej 75% to 1% tańsze szkolenie statystyk.
Ewolucja przez szczęście
Część Pokemonów ewoluuje tylko wtedy, kiedy osiągnie odpowiednią ilość przywiązania. Pokemony te to: Chansey, Cleffa, Igglybuff, Pichu, Magby, Elekid, Golbat, Eevee (w Espeon, Sylveon i Umbreon), Smoochum, Togepi, Azurill, Wynaut, Riolu, Buneary, Budew, Chingling, Bonsly, Mime Jr., Munchlax, Woobat, Swadloon.
Pokemony te muszą osiągnąć pewien minimalny poziom, ustalony dla każdego z nich oraz 90% (około 6200) przywiązania, aby ewoluować. Kiedy spełnią oba te wymagania, trener powinien poczęstować je wyjątkowymi Pysznymi Lizakami, które działają jak Okruchy.
Zwiększanie przywiązania
- Pokemon w drużynie - sam fakt posiadania Pokemona w swojej aktywnej drużynie sprawia, że czuje się on doceniony i, jeśli posiada mniej niż 750 punktów przywiązania to codziennie jego przywiązanie rośnie o 1/50 różnicy między 750 a aktualną ilością punktów przywiązania.
- Przysmaki - podobnie jak dzieci, Pokemony uwielbiają wszelkiego rodzaju słodycze. Karmienie ich nimi z pewnością sprawi, że bardziej cię polubią. Tylko nie przesadź! Do przysmaków należą: Pokeprzysmaki, Białe Jagody, Czekoladowe Serce. Każdy Pokemon może zjeść (10 + połowa poziomu Pokemona) przysmaków dziennie. Pokeprzysmaki dają 1 przywiązania, Białe Jagody 3, a Czekoladowe Serca 20. Wszystkie rodzaje przysmaków dzielą ten sam dzienny limit.
- Pokeblocki - Pokemony również uwielbiają Pokeblocki. Jeśli nakarmimy Pokemona jego ulubionym smakiem, wynikającym z jego Natury, jego przywiązanie zwiększy się o 1000, jeśli nakarmimy smakiem neutralnym dla Pokemona jego przywiązanie zwiększy się o 500. Natomiast Pokemon nie zje Pokeblocku o nielubianym smaku. Pokemon może zjeść 1 Pokeblock na dzień, natomiast nie blokuje on możliwości zjedzenia innych przysmaków.
- Wygrywanie walk w dziczy - każdego Pokemona ucieszy, kiedy dzięki Twojemu treningowi uda mu się pokonać innego Pokemona. Każda wygrana walka daje 2 przywiązania. Kojący dzwonek zwiększa przyrost przywiązania z walk w dziczy.
- Zabawa z Pokemonami - wolny czas możesz również wykorzystać na zabawę, żeby Pokemony odpoczęły od ciągłego treningu. Więcej szczegółów Zabawa.
- Trening - każde kilka godzin spędzonych na Treningu również dobrze wpływa na stosunek twoich Pokemonów. +1 przywiązania co godzinę treningu.
- Szkolenie statystyk - każdy punkt wyszkolonych statystyk zwiększa o +5 punktów przywiązanie Pokemona.
- Opieka - Pokemony w drużynie otrzymają +10 do przywiązania wraz z ukończoną opieką
- Chwile odpoczynku w dziczach weekendowych (przy traceniu PA), oraz w pierwszych dziczach (nie wnoszące negatywnych efektów).
- Przegranie walki - przegrana walka nie wpływa pozytywnie na Pokemona, który traci do ciebie odrobinę zaufania.
- Pokemon w rezerwie - żadnemu Pokemonowi nie podoba się, kiedy zastępujesz go innym Pokemonem. Pokemon traci 1/300 punktów przywiązania dziennie.
- Jeśli Pokemon ma więcej niż 2250 punktów przywiązania to traci 1/400 ich ilość dziennie.