Łapanie Pokemonów: Różnice pomiędzy wersjami
m (→Co wpływa na szanse złapania pokemona?: - dopisanie osiągnięcia Poszukiwacz Rzadkich Okazów i specjalizacji) |
|||
(Nie pokazano 15 wersji utworzonych przez 4 użytkowników) | |||
Linia 1: | Linia 1: | ||
== Jak łapać pokemony? == | == Jak łapać pokemony? == | ||
− | Pokemony można łapać podczas wypraw w [[Dzicz]]. Aby jednak tego dokonać potrzebujesz [[Pokeballe]]. Jeśli je posiadasz, to po wygranej walce z pokemonem w dziczy, na samym jej końcu pokaże ci się okno z wyborem [[ | + | Pokemony można łapać podczas wypraw w [[Dzicz]]. Aby jednak tego dokonać potrzebujesz [[Pokeballe]]. Jeśli je posiadasz, to po wygranej walce z pokemonem w dziczy, na samym jej końcu pokaże ci się okno z wyborem [[Pokeballe|Pokeballa]], którego chcesz użyć do złapania pokemona. [[Pokeballe|Pokeball]] jest tracony niezależnie od tego czy uda Ci się złapać pokemona czy też nie. |
== Jaka jest szansa na złapanie pokemona? == | == Jaka jest szansa na złapanie pokemona? == | ||
− | Podstawowa szansa na złapanie pokemona waha się w granicach od | + | Podstawowa szansa na złapanie pokemona waha się w granicach od 5 do 15 procent dla pokemonów często spotykanych i w granicach 0.5 do 5 procent dla tych rzadszych. Jednakże, im pokemon jest silniejszy (ma większy poziom), tym trudniej jest go złapać. |
− | == | + | == Co wpływa na szanse złapania pokemona? == |
− | Szansa na złapanie pokemona jest dość niewielka, dlatego jeśli chcesz chwytać je często potrzebujesz ją zwiększyć. | + | Szansa na złapanie pokemona jest dość niewielka, dlatego jeśli chcesz chwytać je często potrzebujesz ją zwiększyć. W grze istnieje wiele sposobów na zwiększenie tej szansy, ale występują też efekty zmniejszające ją. Modyfikatory te zarówno pozytywne jak i negatywne dzielą się na addytywne i multiplikatywne. |
+ | Modyfikatory addytywne to: | ||
+ | * Bonus z osiągnięcia tropiciel dziczy np. [[Tropiciel: Łąka]] | ||
+ | * Szczęście nowicjusza (0.25 dla kont poniżej 15 poziomu) | ||
+ | * Odznaka 8 z Johto | ||
+ | * Osiągnięcie [[Mam Gest]] | ||
+ | * Bonus za kolekcje danego regionu | ||
+ | * Osiągnięcie [[Łapacz Pokemonów]] | ||
+ | * Osiągnięcie [[Ekspert]] | ||
+ | * Osiągnięcie [[Poszukiwacz Rzadkich Okazów]] | ||
+ | * [[Karty trenera]] | ||
+ | * [[Moduł: Technika Rzutów]] | ||
+ | * [[Moduł: Łapacz Shiny]] | ||
+ | * Moduły Specjalizacji | ||
+ | |||
+ | Modyfikatory multiplikatywne to: | ||
+ | * Wydarzenie Szczęśliwy/Pechowy Dzień | ||
+ | * [[Dopalacz]] łapania | ||
+ | * [[Bonusy Weekendowe|Bonus Weekendowy]] | ||
+ | * Zmniejszenie szansy złapania za poziom Pokemona (oraz modyfikujące to osiągnięcie [[Łowca Pokemonów]]) | ||
+ | * Kara za zmęczenie | ||
+ | * [[Wróżba]] (tylko shiny oczywiście) | ||
+ | * Odznaka 6 Johto | ||
+ | * Mnożnik [[Pokeballe|Pokeballa]] | ||
+ | |||
+ | == Zmęczenie == | ||
+ | Wraz z kolejnymi złapanymi Pokemonami danego dnia złapanie kolejnych stworków jest coraz trudniejsze. Wpływ zmęczenia zmniejszany jest poprzez podwyższenie poziomu osiągnięcia [[Ekspert|Ekspert]]. Zmęczenie nie wpływa na szanse złapania shiny pokemonów. Maksymalne zmęczenie wynosi 50%. | ||
+ | |||
+ | == Jak liczona jest szansa złapania pokemona? == | ||
+ | |||
+ | Łapalność Pokemona to jakaś liczba od 5 do 150. Każdy gatunek Pokemona ma przypisaną własną wartość. Im wyższa wartość tym większa szansa na złapanie pokemona. | ||
+ | <br>Oznaczmy ją literką Ł. | ||
+ | <br><br> | ||
+ | Najpierw liczymy bonusy addytywne. Np. jeśli mamy bonusu addytywne 10%, 30% i 15% szansa złapania pokemona po naliczeniu bonusów addytywnych wynosi: <br> | ||
+ | Ł + Ł * (0.1 + 0.3 + 0.15) = ADD | ||
+ | <br><br> | ||
+ | Następnie mnożymy otrzymany wynik przez modyfikatory multiplikatywne. Np. jeśli mamy bonusy 30%, 20% oraz kare 10% szansa złapania wyniesie:<br> | ||
+ | ADD * 1.3 * 1.2 * 0.9 = MULT | ||
+ | |||
+ | Liczba MULT jest już naszym finalnym wynikiem. Aby pokemon został złapany liczba MULT musi być większa niż losowo wygenerowana liczba z zakresu 1-1000. | ||
+ | |||
+ | == Jakich Pokemonów nie spotkamy i nie złapiemy? == | ||
+ | [[Niedostępne Pokemony]] oraz z poziomem 76 lub wyższym nie złapiemy. Spotkać je w dziczy możemy natomiast do 100 poziomu. Wyjątkiem są Pokemony Shiny spotykane zawsze na poziomach przybliżonych naszemu poziomowi trenera, które są możliwe do złapania. Jeśli nam się to uda ich poziom spadnie do minimalnego dla tego pokemona (przykładowo Shiny [[Mudkip]] otrzyma poziom 1, a Shiny [[Hitmontop]] 20). |
Aktualna wersja na dzień 15:16, 8 wrz 2020
Spis treści
Jak łapać pokemony?
Pokemony można łapać podczas wypraw w Dzicz. Aby jednak tego dokonać potrzebujesz Pokeballe. Jeśli je posiadasz, to po wygranej walce z pokemonem w dziczy, na samym jej końcu pokaże ci się okno z wyborem Pokeballa, którego chcesz użyć do złapania pokemona. Pokeball jest tracony niezależnie od tego czy uda Ci się złapać pokemona czy też nie.
Jaka jest szansa na złapanie pokemona?
Podstawowa szansa na złapanie pokemona waha się w granicach od 5 do 15 procent dla pokemonów często spotykanych i w granicach 0.5 do 5 procent dla tych rzadszych. Jednakże, im pokemon jest silniejszy (ma większy poziom), tym trudniej jest go złapać.
Co wpływa na szanse złapania pokemona?
Szansa na złapanie pokemona jest dość niewielka, dlatego jeśli chcesz chwytać je często potrzebujesz ją zwiększyć. W grze istnieje wiele sposobów na zwiększenie tej szansy, ale występują też efekty zmniejszające ją. Modyfikatory te zarówno pozytywne jak i negatywne dzielą się na addytywne i multiplikatywne. Modyfikatory addytywne to:
- Bonus z osiągnięcia tropiciel dziczy np. Tropiciel: Łąka
- Szczęście nowicjusza (0.25 dla kont poniżej 15 poziomu)
- Odznaka 8 z Johto
- Osiągnięcie Mam Gest
- Bonus za kolekcje danego regionu
- Osiągnięcie Łapacz Pokemonów
- Osiągnięcie Ekspert
- Osiągnięcie Poszukiwacz Rzadkich Okazów
- Karty trenera
- Moduł: Technika Rzutów
- Moduł: Łapacz Shiny
- Moduły Specjalizacji
Modyfikatory multiplikatywne to:
- Wydarzenie Szczęśliwy/Pechowy Dzień
- Dopalacz łapania
- Bonus Weekendowy
- Zmniejszenie szansy złapania za poziom Pokemona (oraz modyfikujące to osiągnięcie Łowca Pokemonów)
- Kara za zmęczenie
- Wróżba (tylko shiny oczywiście)
- Odznaka 6 Johto
- Mnożnik Pokeballa
Zmęczenie
Wraz z kolejnymi złapanymi Pokemonami danego dnia złapanie kolejnych stworków jest coraz trudniejsze. Wpływ zmęczenia zmniejszany jest poprzez podwyższenie poziomu osiągnięcia Ekspert. Zmęczenie nie wpływa na szanse złapania shiny pokemonów. Maksymalne zmęczenie wynosi 50%.
Jak liczona jest szansa złapania pokemona?
Łapalność Pokemona to jakaś liczba od 5 do 150. Każdy gatunek Pokemona ma przypisaną własną wartość. Im wyższa wartość tym większa szansa na złapanie pokemona.
Oznaczmy ją literką Ł.
Najpierw liczymy bonusy addytywne. Np. jeśli mamy bonusu addytywne 10%, 30% i 15% szansa złapania pokemona po naliczeniu bonusów addytywnych wynosi:
Ł + Ł * (0.1 + 0.3 + 0.15) = ADD
Następnie mnożymy otrzymany wynik przez modyfikatory multiplikatywne. Np. jeśli mamy bonusy 30%, 20% oraz kare 10% szansa złapania wyniesie:
ADD * 1.3 * 1.2 * 0.9 = MULT
Liczba MULT jest już naszym finalnym wynikiem. Aby pokemon został złapany liczba MULT musi być większa niż losowo wygenerowana liczba z zakresu 1-1000.
Jakich Pokemonów nie spotkamy i nie złapiemy?
Niedostępne Pokemony oraz z poziomem 76 lub wyższym nie złapiemy. Spotkać je w dziczy możemy natomiast do 100 poziomu. Wyjątkiem są Pokemony Shiny spotykane zawsze na poziomach przybliżonych naszemu poziomowi trenera, które są możliwe do złapania. Jeśli nam się to uda ich poziom spadnie do minimalnego dla tego pokemona (przykładowo Shiny Mudkip otrzyma poziom 1, a Shiny Hitmontop 20).