Pogoda: Różnice pomiędzy wersjami
(UWAGA! Zastąpienie treści hasła bardzo krótkim tekstem: „Artykuł zostanie dodany po skończeniu aktualizacji wraz z podaniem prawidłowych wartości.”) |
|||
Linia 1: | Linia 1: | ||
− | + | {{TabelaNaprzemienneKolory}} | |
+ | |||
+ | == Pogoda w grze == | ||
+ | W świecie Pokemon występuje kilka rodzajów pogody: | ||
+ | * Czyste Niebo - bazowa pogoda, nie mająca żadnego wpływu na walkę. Z taką pogodą rozpoczynają się walki w Lidze, walki treningowe i pojedynki Salach Pokemon | ||
+ | * Ostre Słońce - ruchy ogniste zadają 50% więcej obrażeń, a wodne 50% mniej obrażeń. | ||
+ | * Deszcz - ruchy ogniste zadają 50% mniej obrażeń, a wodne 50% więcej obrażeń. | ||
+ | * Burza Piaskowa - pokemony otrzymują obrażenia równe 6% ich obecnego życia pod koniec każdej rundy. Obrażeń nie otrzymują pokemony ziemne, kamienne i stalowe oraz posiadające odpowiednią umiejętność. | ||
+ | * Grad - pokemony otrzymują obrażenia równe 6% ich obecnego życia pod koniec każdej rundy. Obrażeń nie otrzymują pokemony lodowe oraz posiadające odpowiednią umiejętność. | ||
+ | * Mgła - ruchy fizyczne i specjalne mają obniżoną celność o 40%. | ||
+ | |||
+ | Szansa wystąpienia pogody w trakcie walki modyfikowana w zależności od pory roku. W styczniu 2018 roku mamy wiosnę a następnie pora roku zmienia się co miesiąc zgodnie z kolejnością pór roku (wiosna > lato > jesień > zima). | ||
+ | |||
+ | Pogoda wylosowana na początku walki w dziczy zostaje do końca walki. Jeśli zmodyfikowaliśmy pogodę na inną to po jej zakończeniu z powrotem nad polem walki będzie pogoda początkowa. | ||
+ | |||
+ | Każda z Pogód może wystąpić naturalnie w Dziczy (w Lidze i Salach zawsze pogodą bazową będzie Czyste Niebo), zależnie od miesiąca oraz jaka to Dzicz. Dodatkowo wszystkie z nich posiadają przynajmniej jeden ruch lub umiejętność, które przywołują daną pogodę. | ||
+ | |||
+ | '''Ruchy wywołują pogodę na 4 rundy, a umiejętności na 12 rund.''' | ||
+ | |||
+ | Na trwanie pogody wpływ mają także 4 przedmioty: | ||
+ | *[[Nagrzany Kamień]] - wydłuża działanie Ostrego Słońća | ||
+ | *[[Wilgotny Kamień]] - wydłuża działanie Deszczu | ||
+ | *[[Gładki Kamień]] - wydłuża działanie Burzy Piaskowej | ||
+ | *[[Lodowaty Kamień]] - wydłuża działanie Gradu | ||
+ | Przedmioty wydłyżają trwanie pogód od 1 do 4 rund jeśli wywołane ruchem i od 2 do 10 jeśli wywołane umiejętnością. | ||
+ | |||
+ | ==Umiejętności zależne od pogody== | ||
+ | {| class="Tabela1" | ||
+ | |- | ||
+ | !width='20%'| '''Umiejętność''' | ||
+ | !width='80%'| '''Efekt''' | ||
+ | |- | ||
+ | |width='20%'| [[Air Lock]] | ||
+ | |width='80%'| Blokuje wszystkie efekty wywoływane przez pogody. | ||
+ | |- | ||
+ | |width='20%'| [[Chlorophyll]] | ||
+ | |width='80%'| Podczas Ostrego Słońca podwaja szybkość Pokemona. | ||
+ | |- | ||
+ | |width='20%'| [[Cloud Nine]] | ||
+ | |width='80%'| Blokuje wszystkie efekty wywoływane przez pogody. | ||
+ | |- | ||
+ | |width='20%'| [[Delta Stream]] | ||
+ | |width='80%'| Wywołuje pogodę - Silny Wiatr. | ||
+ | |- | ||
+ | |width='20%'| [[Desolate Land]] | ||
+ | |width='80%'| Wywołuje pogodę - ekstremalnie Ostre Słońce. | ||
+ | |- | ||
+ | |width='20%'| [[Drizzle]] | ||
+ | |width='80%'| Wywołuje pogodę - Deszcz. | ||
+ | |- | ||
+ | |width='20%'| [[Drought]] | ||
+ | |width='80%'| Wywołuje pogodę - Ostre Słońce. | ||
+ | |- | ||
+ | |width='20%'| [[Flower Gift]] | ||
+ | |width='80%'| Podczas Ostrego Słońca zwiększa atak i specjalną obronę Pokemonów w druzynie o 50%. '''AURA'''. | ||
+ | |- | ||
+ | |width='20%'| [[Forecast]] | ||
+ | |width='80%'| Umiejętność Castforma, później będzie robiona. | ||
+ | |- | ||
+ | |width='20%'| [[Grass Pelt]] | ||
+ | |width='80%'| Zwiększa obronę Pokemona o 50% w Grassy Terrain (taki ruch, niekoniecznie pogoda, podobne działanie do Spikes). | ||
+ | |- | ||
+ | |width='20%'| [[Hydration]] | ||
+ | |width='80%'| Podczas deszczu leczy Pokemona z głównych statusów (zatrucie, podpalenie, sen, zamrożenie paraliż). | ||
+ | |- | ||
+ | |width='20%'| [[Ice Body]] | ||
+ | |width='80%'| Podczas gradu leczy się na koniec każdej rundy o 6.25%. Chroni przed Gradem. | ||
+ | |- | ||
+ | |width='20%'| [[Leaf Guard]] | ||
+ | |width='80%'| Podczas ostrego słońca chroni Pokemona przed głównymi statusami. | ||
+ | |- | ||
+ | |width='20%'| [[Overcoat]] | ||
+ | |width='80%'| Pokemon nie otrzymuje obrażeń od gradu i burzy piaskowej. | ||
+ | |- | ||
+ | |width='20%'| [[Primordial Sea]] | ||
+ | |width='80%'| Wywołuje pogodę - obfity Deszcz. | ||
+ | |- | ||
+ | |width='20%'| [[Rain Dish]] | ||
+ | |width='80%'| Podczas deszczu leczy się na koniec każdej tury o 6.25% obecnego życia. | ||
+ | |- | ||
+ | |width='20%'| [[Sand Force]] | ||
+ | |width='80%'| W trakcie burzy piaskowej zwiększa moc ruchów kamiennych, ziemnych i stalowych o 30%. Chroni przed Burzą Piaskową. | ||
+ | |- | ||
+ | |width='20%'| [[Sand Rush]] | ||
+ | |width='80%'| Podczas burzy piaskowej podwaja szybkość Pokemona. Chroni przed Burzą Piaskową. | ||
+ | |- | ||
+ | |width='20%'| [[Sand Stream]] | ||
+ | |width='80%'| Wywołuje pogodę - Burza Piaskowa. | ||
+ | |- | ||
+ | |width='20%'| [[Sand Veil]] | ||
+ | |width='80%'| Podczas burzy piaskowej zmniejsza końcową celność ataków użytych przez przeciwnika o 20%. Nie działa na ruchy statusowe. Chroni przed Burzą Piaskową. | ||
+ | |- | ||
+ | |idth='20%' | [[Slush Rush]] | ||
+ | |width='80%'| Podczas Gradu zwiększa szybkość Pokemona o 100% podstawowej wartości. Chroni przed Gradem. | ||
+ | |- | ||
+ | |width='20%'| [[Snow Cloak]] | ||
+ | |width='80%'| Podczas gradu zmniejsza końcową celność ataków użytych przez przeciwnika o 20%. Nie działa na ruchy statusowe. Chroni przed Gradem. | ||
+ | |- | ||
+ | |width='20%'| [[Snow Warning]] | ||
+ | |width='80%'| Wywołuje pogodę - Grad. | ||
+ | |- | ||
+ | |width='20%'| [[Solar Power]] | ||
+ | |width='80%'| Podczas ostrego słońca zwiększa sp. atak Pokemona o 50%, jednak na koniec każdej rundy traci on 6% swojego obecnego życia. | ||
+ | |- | ||
+ | |width='20%'| [[Swift Swim]] | ||
+ | |width='80%'| Podczas deszczu podwaja szybkość Pokemona | ||
+ | |} | ||
+ | |||
+ | == Ruchy zależne od pogody == | ||
+ | {| class="Tabela1" | ||
+ | |- | ||
+ | !width='20%'| '''Ruch''' | ||
+ | !width='80%'| '''Efekt''' | ||
+ | |- | ||
+ | |width='20%'| [[Growth]] | ||
+ | |width='80%'| {{#lst::Posunięcia|growthOp}} | ||
+ | |- | ||
+ | |width='20%'| [[Hurricane]] | ||
+ | |width='80%'| {{#lst::Posunięcia|hurricaneOp}} | ||
+ | |- | ||
+ | |width='20%'| [[Moonlight]] | ||
+ | |width='80%'| {{#lst::Posunięcia|moonlightOp}} | ||
+ | |- | ||
+ | |width='20%'| [[Morning Sun]] | ||
+ | |width='80%'| {{#lst::Posunięcia|morning_sunOp}} | ||
+ | |- | ||
+ | |width='20%'| [[Solar Beam]] | ||
+ | |width='80%'| {{#lst::Posunięcia|solar_beamOp}} | ||
+ | |- | ||
+ | |width='20%'| [[Sunny Day]] | ||
+ | |width='80%'| {{#lst::Posunięcia|sunny_dayOp}} | ||
+ | |- | ||
+ | |width='20%'| [[Synthesis]] | ||
+ | |width='80%'| {{#lst::Posunięcia|synthesisOp}} | ||
+ | |- | ||
+ | |width='20%'| [[Thunder]] | ||
+ | |width='80%'| {{#lst::Posunięcia|thunderOp}} | ||
+ | |- | ||
+ | |width='20%'| [[Weather Ball]] | ||
+ | |width='80%'| {{#lst::Posunięcia|weather_ballOp}} | ||
+ | |} |
Wersja z 22:08, 13 sty 2018
Pogoda w grze
W świecie Pokemon występuje kilka rodzajów pogody:
- Czyste Niebo - bazowa pogoda, nie mająca żadnego wpływu na walkę. Z taką pogodą rozpoczynają się walki w Lidze, walki treningowe i pojedynki Salach Pokemon
- Ostre Słońce - ruchy ogniste zadają 50% więcej obrażeń, a wodne 50% mniej obrażeń.
- Deszcz - ruchy ogniste zadają 50% mniej obrażeń, a wodne 50% więcej obrażeń.
- Burza Piaskowa - pokemony otrzymują obrażenia równe 6% ich obecnego życia pod koniec każdej rundy. Obrażeń nie otrzymują pokemony ziemne, kamienne i stalowe oraz posiadające odpowiednią umiejętność.
- Grad - pokemony otrzymują obrażenia równe 6% ich obecnego życia pod koniec każdej rundy. Obrażeń nie otrzymują pokemony lodowe oraz posiadające odpowiednią umiejętność.
- Mgła - ruchy fizyczne i specjalne mają obniżoną celność o 40%.
Szansa wystąpienia pogody w trakcie walki modyfikowana w zależności od pory roku. W styczniu 2018 roku mamy wiosnę a następnie pora roku zmienia się co miesiąc zgodnie z kolejnością pór roku (wiosna > lato > jesień > zima).
Pogoda wylosowana na początku walki w dziczy zostaje do końca walki. Jeśli zmodyfikowaliśmy pogodę na inną to po jej zakończeniu z powrotem nad polem walki będzie pogoda początkowa.
Każda z Pogód może wystąpić naturalnie w Dziczy (w Lidze i Salach zawsze pogodą bazową będzie Czyste Niebo), zależnie od miesiąca oraz jaka to Dzicz. Dodatkowo wszystkie z nich posiadają przynajmniej jeden ruch lub umiejętność, które przywołują daną pogodę.
Ruchy wywołują pogodę na 4 rundy, a umiejętności na 12 rund.
Na trwanie pogody wpływ mają także 4 przedmioty:
- Nagrzany Kamień - wydłuża działanie Ostrego Słońća
- Wilgotny Kamień - wydłuża działanie Deszczu
- Gładki Kamień - wydłuża działanie Burzy Piaskowej
- Lodowaty Kamień - wydłuża działanie Gradu
Przedmioty wydłyżają trwanie pogód od 1 do 4 rund jeśli wywołane ruchem i od 2 do 10 jeśli wywołane umiejętnością.
Umiejętności zależne od pogody
Umiejętność | Efekt |
---|---|
Air Lock | Blokuje wszystkie efekty wywoływane przez pogody. |
Chlorophyll | Podczas Ostrego Słońca podwaja szybkość Pokemona. |
Cloud Nine | Blokuje wszystkie efekty wywoływane przez pogody. |
Delta Stream | Wywołuje pogodę - Silny Wiatr. |
Desolate Land | Wywołuje pogodę - ekstremalnie Ostre Słońce. |
Drizzle | Wywołuje pogodę - Deszcz. |
Drought | Wywołuje pogodę - Ostre Słońce. |
Flower Gift | Podczas Ostrego Słońca zwiększa atak i specjalną obronę Pokemonów w druzynie o 50%. AURA. |
Forecast | Umiejętność Castforma, później będzie robiona. |
Grass Pelt | Zwiększa obronę Pokemona o 50% w Grassy Terrain (taki ruch, niekoniecznie pogoda, podobne działanie do Spikes). |
Hydration | Podczas deszczu leczy Pokemona z głównych statusów (zatrucie, podpalenie, sen, zamrożenie paraliż). |
Ice Body | Podczas gradu leczy się na koniec każdej rundy o 6.25%. Chroni przed Gradem. |
Leaf Guard | Podczas ostrego słońca chroni Pokemona przed głównymi statusami. |
Overcoat | Pokemon nie otrzymuje obrażeń od gradu i burzy piaskowej. |
Primordial Sea | Wywołuje pogodę - obfity Deszcz. |
Rain Dish | Podczas deszczu leczy się na koniec każdej tury o 6.25% obecnego życia. |
Sand Force | W trakcie burzy piaskowej zwiększa moc ruchów kamiennych, ziemnych i stalowych o 30%. Chroni przed Burzą Piaskową. |
Sand Rush | Podczas burzy piaskowej podwaja szybkość Pokemona. Chroni przed Burzą Piaskową. |
Sand Stream | Wywołuje pogodę - Burza Piaskowa. |
Sand Veil | Podczas burzy piaskowej zmniejsza końcową celność ataków użytych przez przeciwnika o 20%. Nie działa na ruchy statusowe. Chroni przed Burzą Piaskową. |
Slush Rush | Podczas Gradu zwiększa szybkość Pokemona o 100% podstawowej wartości. Chroni przed Gradem. |
Snow Cloak | Podczas gradu zmniejsza końcową celność ataków użytych przez przeciwnika o 20%. Nie działa na ruchy statusowe. Chroni przed Gradem. |
Snow Warning | Wywołuje pogodę - Grad. |
Solar Power | Podczas ostrego słońca zwiększa sp. atak Pokemona o 50%, jednak na koniec każdej rundy traci on 6% swojego obecnego życia. |
Swift Swim | Podczas deszczu podwaja szybkość Pokemona |
Ruchy zależne od pogody
Ruch | Efekt |
---|---|
Growth | |
Hurricane | |
Moonlight | |
Morning Sun | |
Solar Beam | |
Sunny Day | |
Synthesis | |
Thunder | |
Weather Ball |