Pogoda: Różnice pomiędzy wersjami
Linia 115: | Linia 115: | ||
|width='20%'| [[Growth]] | |width='20%'| [[Growth]] | ||
|width='80%'| {{#lst::Posunięcia|growthOp}} | |width='80%'| {{#lst::Posunięcia|growthOp}} | ||
+ | |- | ||
+ | |width='20%'| [[Hail]] | ||
+ | |width='80%'| {{#lst::Posunięcia|hailOp}} | ||
|- | |- | ||
|width='20%'| [[Hurricane]] | |width='20%'| [[Hurricane]] | ||
Linia 124: | Linia 127: | ||
|width='20%'| [[Morning Sun]] | |width='20%'| [[Morning Sun]] | ||
|width='80%'| {{#lst::Posunięcia|morning_sunOp}} | |width='80%'| {{#lst::Posunięcia|morning_sunOp}} | ||
+ | |- | ||
+ | |width='20%'| [[Rain Dance]] | ||
+ | |width='80%'| {{#lst::Posunięcia|rain_danceOp}} | ||
+ | |- | ||
+ | |width='20%'| [[Sandstorm]] | ||
+ | |width='80%'| {{#lst::Posunięcia|sandstormOp}} | ||
|- | |- | ||
|width='20%'| [[Solar Beam]] | |width='20%'| [[Solar Beam]] |
Wersja z 22:08, 17 sty 2018
Pogoda w grze
W świecie Pokemon występuje kilka rodzajów pogody:
- Czyste Niebo - bazowa pogoda, nie mająca żadnego wpływu na walkę. Z taką pogodą rozpoczynają się walki w Lidze, walki treningowe i pojedynki Salach Pokemon
- Ostre Słońce - ruchy ogniste zadają 50% więcej obrażeń, a wodne 50% mniej obrażeń.
- Deszcz - ruchy ogniste zadają 50% mniej obrażeń, a wodne 50% więcej obrażeń.
- Burza Piaskowa - pokemony otrzymują obrażenia równe 6% ich obecnego życia pod koniec każdej rundy. Obrażeń nie otrzymują pokemony ziemne, kamienne i stalowe oraz posiadające odpowiednią umiejętność.
- Grad - pokemony otrzymują obrażenia równe 6% ich obecnego życia pod koniec każdej rundy. Obrażeń nie otrzymują pokemony lodowe oraz posiadające odpowiednią umiejętność.
- Mgła - ruchy fizyczne i specjalne mają obniżoną celność o 40%.
Szansa wystąpienia pogody w trakcie walki modyfikowana jest w zależności od pory roku. W styczniu 2018 roku mamy wiosnę a następnie pora roku zmienia się co miesiąc zgodnie z kolejnością pór roku (wiosna > lato > jesień > zima).
Pogoda wylosowana na początku walki w dziczy zostaje do końca walki. Jeśli zmodyfikowaliśmy pogodę na inną to po jej zakończeniu z powrotem nad polem walki będzie pogoda początkowa.
Każda z Pogód może wystąpić naturalnie w Dziczy (w Lidze i Salach zawsze pogodą bazową będzie Czyste Niebo), zależnie od miesiąca oraz jaka to Dzicz. Dodatkowo wszystkie z nich posiadają przynajmniej jeden ruch lub umiejętność, które przywołują daną pogodę.
Ruchy wywołują pogodę na 4 rundy, a umiejętności na 12 rund.
Na trwanie pogody wpływ mają także 4 przedmioty:
- Nagrzany Kamień - wydłuża działanie Ostrego Słońca
- Wilgotny Kamień - wydłuża działanie Deszczu
- Gładki Kamień - wydłuża działanie Burzy Piaskowej
- Lodowaty Kamień - wydłuża działanie Gradu
Przedmioty wydłyżają trwanie pogód od 1 do 5 rund jeśli wywołane ruchem i od 2 do 10 jeśli wywołane umiejętnością.
Umiejętności zależne od pogody
Umiejętność | Efekt |
---|---|
Air Lock | Blokuje wszystkie efekty wywoływane przez pogody. |
Chlorophyll | Podczas Ostrego Słońca zwiększa szybkość o 100% wartości podstawowej (przyrosty + trening). |
Cloud Nine | Blokuje wszystkie efekty wywoływane przez pogody. |
Delta Stream | Wywołuje pogodę - Silny Wiatr. |
Desolate Land | Wywołuje pogodę - ekstremalnie Ostre Słońce. |
Drizzle | Wywołuje pogodę - Deszcz. |
Drought | Wywołuje pogodę - Ostre Słońce. |
Flower Gift | Podczas Ostrego Słońca zwiększa atak i specjalną obronę Pokemonów w druzynie o 50%. AURA. |
Forecast | Umiejętność Castforma, później będzie robiona. |
Grass Pelt | Zwiększa obronę Pokemona o 50% w Grassy Terrain (taki ruch, niekoniecznie pogoda, podobne działanie do Spikes). |
Hydration | Podczas deszczu leczy Pokemona z głównych statusów (zatrucie, podpalenie, sen, zamrożenie paraliż). |
Ice Body | Podczas gradu leczy się na koniec każdej rundy o 6.25%. Chroni przed Gradem. |
Leaf Guard | Podczas ostrego słońca chroni Pokemona przed głównymi statusami (zatrucie, podpalenie, sen, zamrożenie paraliż).. |
Overcoat | Pokemon nie otrzymuje obrażeń od gradu i burzy piaskowej. |
Primordial Sea | Wywołuje pogodę - obfity Deszcz. |
Rain Dish | Podczas deszczu leczy się na koniec każdej tury o 6.25% obecnego życia. |
Sand Force | W trakcie Burzy Piaskowej zwiększa moc ruchów kamiennych, ziemnych i stalowych o 30%. Chroni przed Burzą Piaskową. |
Sand Rush | Podczas Burzy Piaskowej zwiększa szybkość o 100% wartości podstawowej (przyrosty + trening). Chroni przed Burzą Piaskową. |
Sand Stream | Wywołuje pogodę - Burza Piaskowa. |
Sand Veil | Podczas Burzy Piaskowej zmniejsza końcową celność ataków użytych przez przeciwnika o 20%. Nie działa na ruchy statusowe. Chroni przed Burzą Piaskową. |
Slush Rush | Podczas Gradu zwiększa szybkość Pokemona o 100% podstawowej wartości (przyrosty + treningi). Chroni przed Gradem. |
Snow Cloak | Podczas gradu zmniejsza końcową celność ataków użytych przez przeciwnika o 20%. Nie działa na ruchy statusowe. Chroni przed Gradem. |
Snow Warning | Wywołuje pogodę - Grad. |
Solar Power | Podczas Ostrego Słońca zwiększa sp. atak Pokemona o 50%, jednak na koniec każdej rundy traci on 6% swojego obecnego życia. |
Swift Swim | Podczas Deszczu zwiększa szybkość o 100% wartości podstawowej (przyrosty + trening). |
Ruchy zależne od pogody
Ruch | Efekt |
---|---|
Growth | |
Hail | |
Hurricane | |
Moonlight | |
Morning Sun | |
Rain Dance | |
Sandstorm | |
Solar Beam | |
Sunny Day | |
Synthesis | |
Thunder | |
Weather Ball |