Obrażenie Zwrotne: Różnice pomiędzy wersjami
(dopisek że pok może sie zabic) |
|||
Linia 12: | Linia 12: | ||
Należy zauważyć, że maksymalna ilość obrażeń zadanych przeciwnikowi za pomocą naszych ruchów jest o 1 większa niż jego aktualne życie. | Należy zauważyć, że maksymalna ilość obrażeń zadanych przeciwnikowi za pomocą naszych ruchów jest o 1 większa niż jego aktualne życie. | ||
+ | |||
+ | Pokemony mogą ponownie same siebie powalić za pomocą obrażeń zwrotnych. Jeśli Pokemon będzie miał sobie zadać obrażenia zwrotne większe niż jego pozostałe życie, zamiast tego zostanie z 1 punktem życia. Padnie on dopiero na koniec obecnej rundy, o ile przeciwnik nie padł pierwszy. Jeśli to przeciwnik padnie, Pokemon przejdzie do następnej tury walki z 1 punktem życia i będzie dalej normalnie walczył. |
Wersja z 15:29, 15 sty 2021
Obrażenia zwrotne to obrażenia, które pokemon zadaje samemu sobie przy okazji atakowania swojego przeciwnika niektórymi atakami. Przykładami ataków zadających obrażenia zwrotne są Explosion, Self-Destruct czy Double-Edge.
Ilość obrażeń zwrotnych wyliczana jest ze wzoru: OZ = (ZO * MNOZ) * ((A + 25) / (O * 2.3 + 25))
W powyższym wzorze:
OZ - obrażenia zwrotne zadane pokemonowi atakującemu
ZO - zadane obrażenia za pomocą ruchu pokemonowi broniącemu się
MNOZ - atrybut ataku określający ile procent obrażeń otrzymujemy
A - atak pokemona atakującego
O - obrona pokemona atakującego
Należy zauważyć, że maksymalna ilość obrażeń zadanych przeciwnikowi za pomocą naszych ruchów jest o 1 większa niż jego aktualne życie.
Pokemony mogą ponownie same siebie powalić za pomocą obrażeń zwrotnych. Jeśli Pokemon będzie miał sobie zadać obrażenia zwrotne większe niż jego pozostałe życie, zamiast tego zostanie z 1 punktem życia. Padnie on dopiero na koniec obecnej rundy, o ile przeciwnik nie padł pierwszy. Jeśli to przeciwnik padnie, Pokemon przejdzie do następnej tury walki z 1 punktem życia i będzie dalej normalnie walczył.