Testowy: Różnice pomiędzy wersjami

Z PokeLife Pokedex
Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwania
Linia 1: Linia 1:
 +
== Statystyki pokemona ==
 +
Każdy pokemon posiada 6 statystyk, które można trenować - Atak (A), Obrona (O), Specjalny Atak (SA), Specjalna Obrona (SO), Szybkość (SZ) i życie (HP). Każda z nim a inną funkcję i sprawia, iż Pokemon radzi sobie lepiej w innym aspekcie walki.
 +
 +
== Atak ==
 +
Atak, zwany także fizycznym atakiem, odpowiedzialny jest za wzrost obrażeń, jakie zadają Pokemony ruchami typu fizycznego (te zaznaczone są czerwonym kolorem tła w salce pokemonów). Przeciwwagą do ataku jest obrona.
 +
 +
== Obrona ==
 +
Obrona, zwana także obroną specjalną, odpowiada za zdolność pokemonów do odpierania obrażeń zadawanych przez ataki fizyczne. Jest ona przeciwwagą dla statystyki ataku.
 +
 +
== Specjalny Atak ==
 +
Atak Specjalny odpowiada za wzrost obrażeń zadawanych za pomocą ruchów specjalnych (o jasnoniebieskim tle w salce). Odpowiedzią na Specjalny Atak jest Specjalna Obrona.
 +
 +
== Specjalna Obrona ==
 +
Specjalna Obrona odpowiada za odporność Pokemona na ruchy specjalne. Wzrost tej statystyki może przeciwdziałać wysokim wartością Specjalnego Ataku przeciwnika.
 +
 +
== Życie ==
 +
Życie mówi o tym, jak wiele obrażań może przyjąć nasz Pokemon zanim zostanie pokonany.
 +
 +
== Szybkość ==
 +
 +
 +
Szybkość Pokemonów wpływa na dwie główne rzeczy w walkach:
 +
#Kolejność atakowania w rundzie.
 +
#Szansę na trafienie przeciwnika lub uniknięcie jego ataku.
 +
 +
Punkt pierwszy jest raczej oczywisty (szybszy Pokemon atakuje pierwszy o ile używane ataki nie mają żadnych priorytetów). Drugi jest jednak trochę bardziej skomplikowany.
 +
 +
=== Celność ataków ===
 +
 +
Na samą celność ataku ma wpływ kilka czynników:
 +
#Bazowa celność ataku (ta liczba w polu "Celność" na stronach ataków
 +
#Celność / uniki Pokemonów
 +
#*celność i uniki każdego Pokemona wynoszą 100. Jeśli gracze nie mają różnicy w odznakach (niektóre zwiększają celność/uniki) oraz nie używają ataków zmniejszających/zwiększających te dwie statystyki, ich iloraz zawsze wynosi 1 więc nie wpływa na celność ataku
 +
#*ataki statusowe modyfikują te statystyki tak samo jak atak czy obronę. Wtedy celność ataku jest również modyfikowana poprzez iloraz celności atakującego i uników broniącego się Pokemona
 +
#Stosunkowa różnica szybkości walczących Pokemonów
 +
#*nie ma znaczenia różnica ilościowa tylko stosunkowa. Czyli zarówno walczące Pokemony z szybkościami 100 i 200, oraz 600 i 1200 będą miały identyczny modyfikator celności wynikający z różnicy szybkości
 +
#*powyższa kropka pewnie strasznie wygląda ale nie musicie tego rozumieć, zawsze możecie zajrzeć do przykładów poniżej
 +
#Minimalna celność ataku to 0.4 jego bazowej celności
 +
#Maksymalna celność ataku to dwukrotność jego bazowej celności
 +
#Wyjątki od powyższej zasady:
 +
#*ataki usypiające mają maksymalną celność 75%
 +
 +
==== Przykłady ====
 +
{| class="wikitable"
 +
| Szybkość atakującego
 +
| Szybkość broniącego
 +
| Celność bazowa ataku
 +
| "Końcowa" celność
 +
| Komentarz
 +
|- align="center"
 +
| 50
 +
| 150
 +
| 70
 +
| 42%
 +
| 3x większa szybkość broniącego, celność mniejsza o około 40% bazowej celności.
 +
|- align="center"
 +
| 800
 +
| 2400
 +
| 70
 +
| 42%
 +
| Tak samo jak wyżej ale z większymi wartościami. Celność wychodzi taka sama.
 +
|- align="center"
 +
| 150
 +
| 50
 +
| 70
 +
| 98%
 +
| 3x mniejsza szybkość broniącego, celność większa o około 40% bazowej celności.
 +
|- align="center"
 +
| 2400
 +
| 800
 +
| 70
 +
| 98%
 +
| Tak samo jak wyżej ale z większymi wartościami. Celność wychodzi taka sama.
 +
|- align="center"
 +
| 200
 +
| 400
 +
| 50
 +
| 37%
 +
| Około 26% mniejsza celność przy dwa razy mniejszej szybkości.
 +
|- align="center"
 +
| 200
 +
| 400
 +
| 70
 +
| 52%
 +
| Około 26% mniejsza celność przy dwa razy mniejszej szybkości.
 +
|- align="center"
 +
| 200
 +
| 400
 +
| 100
 +
| 74%
 +
| Około 26% mniejsza celność przy dwa razy mniejszej szybkości.
 +
|- align="center"
 +
| 1600
 +
| 1760
 +
| 100
 +
| 96%
 +
| Tylko 4% mniejsza celność przy szybkości przeciwnika większej o 10% od Pokemona atakującego.
 +
|}
 +
 +
 +
Oczywiście ta tabela pokazuje wynik bez uwzględnienia celności/uników ponieważ najczęściej dają one wynik 1 więc na nic nie wpływają. Jeśli jednak są różne, reszta obliczeń wygląda mniej więcej tak: '''końcowaCelność * (celnośćAtakującego / unikiBroniącego). Np. 37% * ( 110/100 ) -> 41%'''. Tutaj jeszcze tylko skrypt sprawdzi, czy nie przekroczyło się minimalnej/maksymalnej celności i otrzymujesz ostateczną szansę na trafienie tym atakiem w danego Pokemona.
 +
 +
 +
 +
 +
<font size=25>To poniżej odnosi się do czegoś innego xD</font>
 +
 
== Opis ==
 
== Opis ==
 
Przeglądając zakładkę '''Postać''' > '''Osiągnięcia''' można znaleźć listę wielu celów, których osiągnięcie pozwala na uzyskanie ciekawych bonusów przydatnych w dalszej podróży każdemu Trenerowi Pokemon. Niektóre z nich wymagają złapania określonej liczby Pokemonów czy odbycia danej liczby wypraw do dziczy, inne zaś wyłącznie zjedzenia jagód w wymaganej ilości.  
 
Przeglądając zakładkę '''Postać''' > '''Osiągnięcia''' można znaleźć listę wielu celów, których osiągnięcie pozwala na uzyskanie ciekawych bonusów przydatnych w dalszej podróży każdemu Trenerowi Pokemon. Niektóre z nich wymagają złapania określonej liczby Pokemonów czy odbycia danej liczby wypraw do dziczy, inne zaś wyłącznie zjedzenia jagód w wymaganej ilości.  

Wersja z 19:33, 17 gru 2016

Statystyki pokemona

Każdy pokemon posiada 6 statystyk, które można trenować - Atak (A), Obrona (O), Specjalny Atak (SA), Specjalna Obrona (SO), Szybkość (SZ) i życie (HP). Każda z nim a inną funkcję i sprawia, iż Pokemon radzi sobie lepiej w innym aspekcie walki.

Atak

Atak, zwany także fizycznym atakiem, odpowiedzialny jest za wzrost obrażeń, jakie zadają Pokemony ruchami typu fizycznego (te zaznaczone są czerwonym kolorem tła w salce pokemonów). Przeciwwagą do ataku jest obrona.

Obrona

Obrona, zwana także obroną specjalną, odpowiada za zdolność pokemonów do odpierania obrażeń zadawanych przez ataki fizyczne. Jest ona przeciwwagą dla statystyki ataku.

Specjalny Atak

Atak Specjalny odpowiada za wzrost obrażeń zadawanych za pomocą ruchów specjalnych (o jasnoniebieskim tle w salce). Odpowiedzią na Specjalny Atak jest Specjalna Obrona.

Specjalna Obrona

Specjalna Obrona odpowiada za odporność Pokemona na ruchy specjalne. Wzrost tej statystyki może przeciwdziałać wysokim wartością Specjalnego Ataku przeciwnika.

Życie

Życie mówi o tym, jak wiele obrażań może przyjąć nasz Pokemon zanim zostanie pokonany.

Szybkość

Szybkość Pokemonów wpływa na dwie główne rzeczy w walkach:

  1. Kolejność atakowania w rundzie.
  2. Szansę na trafienie przeciwnika lub uniknięcie jego ataku.

Punkt pierwszy jest raczej oczywisty (szybszy Pokemon atakuje pierwszy o ile używane ataki nie mają żadnych priorytetów). Drugi jest jednak trochę bardziej skomplikowany.

Celność ataków

Na samą celność ataku ma wpływ kilka czynników:

  1. Bazowa celność ataku (ta liczba w polu "Celność" na stronach ataków
  2. Celność / uniki Pokemonów
    • celność i uniki każdego Pokemona wynoszą 100. Jeśli gracze nie mają różnicy w odznakach (niektóre zwiększają celność/uniki) oraz nie używają ataków zmniejszających/zwiększających te dwie statystyki, ich iloraz zawsze wynosi 1 więc nie wpływa na celność ataku
    • ataki statusowe modyfikują te statystyki tak samo jak atak czy obronę. Wtedy celność ataku jest również modyfikowana poprzez iloraz celności atakującego i uników broniącego się Pokemona
  3. Stosunkowa różnica szybkości walczących Pokemonów
    • nie ma znaczenia różnica ilościowa tylko stosunkowa. Czyli zarówno walczące Pokemony z szybkościami 100 i 200, oraz 600 i 1200 będą miały identyczny modyfikator celności wynikający z różnicy szybkości
    • powyższa kropka pewnie strasznie wygląda ale nie musicie tego rozumieć, zawsze możecie zajrzeć do przykładów poniżej
  4. Minimalna celność ataku to 0.4 jego bazowej celności
  5. Maksymalna celność ataku to dwukrotność jego bazowej celności
  6. Wyjątki od powyższej zasady:
    • ataki usypiające mają maksymalną celność 75%

Przykłady

Szybkość atakującego Szybkość broniącego Celność bazowa ataku "Końcowa" celność Komentarz
50 150 70 42% 3x większa szybkość broniącego, celność mniejsza o około 40% bazowej celności.
800 2400 70 42% Tak samo jak wyżej ale z większymi wartościami. Celność wychodzi taka sama.
150 50 70 98% 3x mniejsza szybkość broniącego, celność większa o około 40% bazowej celności.
2400 800 70 98% Tak samo jak wyżej ale z większymi wartościami. Celność wychodzi taka sama.
200 400 50 37% Około 26% mniejsza celność przy dwa razy mniejszej szybkości.
200 400 70 52% Około 26% mniejsza celność przy dwa razy mniejszej szybkości.
200 400 100 74% Około 26% mniejsza celność przy dwa razy mniejszej szybkości.
1600 1760 100 96% Tylko 4% mniejsza celność przy szybkości przeciwnika większej o 10% od Pokemona atakującego.


Oczywiście ta tabela pokazuje wynik bez uwzględnienia celności/uników ponieważ najczęściej dają one wynik 1 więc na nic nie wpływają. Jeśli jednak są różne, reszta obliczeń wygląda mniej więcej tak: końcowaCelność * (celnośćAtakującego / unikiBroniącego). Np. 37% * ( 110/100 ) -> 41%. Tutaj jeszcze tylko skrypt sprawdzi, czy nie przekroczyło się minimalnej/maksymalnej celności i otrzymujesz ostateczną szansę na trafienie tym atakiem w danego Pokemona.



To poniżej odnosi się do czegoś innego xD

Opis

Przeglądając zakładkę Postać > Osiągnięcia można znaleźć listę wielu celów, których osiągnięcie pozwala na uzyskanie ciekawych bonusów przydatnych w dalszej podróży każdemu Trenerowi Pokemon. Niektóre z nich wymagają złapania określonej liczby Pokemonów czy odbycia danej liczby wypraw do dziczy, inne zaś wyłącznie zjedzenia jagód w wymaganej ilości.

Warto również pamiętać, że:

  • Każde osiągnięcie ma swój limit, po osiągnięciu którego wyświetla się Osiągnięto maksymalny możliwy poziom - wyjątek stanowi osiągnięcie Wszechstronny, które jest nielimitowane!
  • Maksymalny poziom osiągnięcia Ekspert to 3. Brak komunikatu o osiągnięciu maksymalnego możliwego poziomu jest wynikiem drobnego błędu, który nie ma wpływu na grę.
  • Osiągnięcia Sława nie da się obecnie osiągnąć, gdyż wiązało się ono ze starym systemem rankingowym.
  • Osiągnięcia z kategorii Wydarzenia, można zdobyć wyłącznie podczas danego eventu w danym roku. Nie należy także się spodziewać ich cykliczności.


Tabela

Tutaj znajdują się najważniejsze osiągnięcie w grze. Dodają one najważniejsze bonusy, które przydadzą się w grze, niezależnie od regionu, w którym się znajdujesz.
Nazwa Poziom Wymagania Bonus
Wszechstronny 1 sumaryczny poziom osiągnięć równy 10 +1% do ataku, sp.ataku, obrony, sp.obrony, szybkości pokemonów podczas walki
2 sumaryczny poziom osiągnięć równy 20 +2% do ataku, sp.ataku, obrony, sp.obrony, szybkości pokemonów podczas walki
3 sumaryczny poziom osiągnięć równy 30 +3% do ataku, sp.ataku, obrony, sp.obrony, szybkości pokemonów podczas walki
Osiągnięcie nie ma limitu. Za każde kolejne dodatkowe 10 osiągnięć bonus wzrasta o 1 punkt procentowy
Trener 1 pokemon na 15 poziomie +20 maksymalnych punktów akcji i 2% mniej wymaganych punktów doświadczenia na kolejny poziom pokemona.
2 pokemon na 30 poziomie +20 maksymalnych punktów akcji (w sumie +40) i 4% mniej wymaganych punktów doświadczenia na kolejny poziom pokemona.
3 pokemon na 45 poziomie +20 maksymalnych punktów akcji (w sumie +60) i 6% mniej wymaganych punktów doświadczenia na kolejny poziom pokemona.
4 pokemon na 60 poziomie +20 maksymalnych punktów akcji (w sumie +80) i 8% mniej wymaganych punktów doświadczenia na kolejny poziom pokemona.
5 pokemon na 75 poziomie +20 maksymalnych punktów akcji (w sumie +100) i 10% mniej wymaganych punktów doświadczenia na kolejny poziom pokemona.
6 pokemon na 90 poziomie +20 maksymalnych punktów akcji (w sumie +120) i 12% mniej wymaganych punktów doświadczenia na kolejny poziom pokemona.
7 pokemon na 100 poziomie +20 maksymalnych punktów akcji (w sumie +150) i 15% mniej wymaganych punktów doświadczenia na kolejny poziom pokemona + Platynowa Karta Trenera na zawsze.
Pokemaniac 1 14 dni będąc zalogowanym w grze (niekoniecznie pod rząd) +10 maksymalnych Punktów Akcji
2 30 dni będąc zalogowanym w grze (niekoniecznie pod rząd) +10 maksymalnych Punktów Akcji (w sumie +20)
3 90 dni będąc zalogowanym w grze (niekoniecznie pod rząd) +10 maksymalnych Punktów Akcji (w sumie +30)
4 180 dni będąc zalogowanym w grze (niekoniecznie pod rząd) +10 maksymalnych Punktów Akcji (w sumie +40)
5 365 dni będąc zalogowanym w grze (niekoniecznie pod rząd) +10 maksymalnych Punktów Akcji (w sumie +50)
6 730 dni będąc zalogowanym w grze (niekoniecznie pod rząd) +10 maksymalnych Punktów Akcji (w sumie +60)
7 1095 dni będąc zalogowanym w grze (niekoniecznie pod rząd) +10 maksymalnych Punktów Akcji (w sumie +70)
Łapacz Pokemonów 1 25 złapanych pokemonów szansa na złapanie pokemona zwiększona o 10%
2 100 złapanych pokemonów szansa na złapanie pokemona zwiększona o 20%
3 500 złapanych pokemonów szansa na złapanie pokemona zwiększona o 30%
4 2000 złapanych pokemonów szansa na złapanie pokemona zwiększona o 40%
5 5000 złapanych pokemonów szansa na złapanie pokemona zwiększona o 50%
6 12500 złapanych pokemonów szansa na złapanie pokemona zwiększona o 60%
7 30000 złapanych pokemonów szansa na złapanie pokemona zwiększona o 70%
Łowca Pokemonów 1 Złapanie pokemona na co najmniej 10 poziomie 2% łatwiejsze łapanie wysokopoziomowych pokemonów
2 Złapanie pokemona na co najmniej 20 poziomie 4% łatwiejsze łapanie wysokopoziomowych pokemonów
3 Złapanie pokemona na co najmniej 30 poziomie 6% łatwiejsze łapanie wysokopoziomowych pokemonów
4 Złapanie pokemona na co najmniej 40 poziomie 8% łatwiejsze łapanie wysokopoziomowych pokemonów
5 Złapanie pokemona na co najmniej 50 poziomie 10% łatwiejsze łapanie wysokopoziomowych pokemonów
Szybki Niczym Wiatr 1 Pierwszy poziom: Kup 10 transportów w PokeSklepie Pierwszy poziom: Dodatkowe 2.5% regenerowanych PA na godzinę

Osiągnięcia z tej kategorii, jak sama nazwa wskazuje, ułatwiają czerpanie korzyści z pobocznych aspektów gry, takich jak zbieranie jagód czy opieka nad Pokemonami.
Nazwa Poziom Wymagania Bonus
Nauczyciel 1 50 wygranych walk 15% więcej doświadczenia po wygranej walce
2 500 wygranych walk 30% więcej doświadczenia po wygranej walce
3 5000 wygranych walk 45% więcej doświadczenia po wygranej walce
4 25000 wygranych walk 60% więcej doświadczenia po wygranej walce
5 250000 wygranych walk 75% więcej doświadczenia po wygranej walce
Zadziorny 1 20 pokonanych trenerów w dziczy +10% zdobywanego doświadczenia przy walkach z trenerami w dziczy
2 100 pokonanych trenerów w dziczy +20% zdobywanego doświadczenia przy walkach z trenerami w dziczy
3 500 pokonanych trenerów w dziczy +30% zdobywanego doświadczenia przy walkach z trenerami w dziczy
4 2500 pokonanych trenerów w dziczy +40% zdobywanego doświadczenia przy walkach z trenerami w dziczy
5 10000 pokonanych trenerów w dziczy +50% zdobywanego doświadczenia przy walkach z trenerami w dziczy
Szkoleniowiec 1 25 treningów 94% normalnego kosztu treningu oraz +1% szansy na powodzenie nauki nowego posunięcia
2 100 treningów 89% normalnego kosztu treningu oraz +2% szansy na powodzenie nauki nowego posunięcia
3 300 treningów 85% normalnego kosztu treningu oraz +3% szansy na powodzenie nauki nowego posunięcia
4 750 treningów 81% normalnego kosztu treningu oraz +4% szansy na powodzenie nauki nowego posunięcia
5 2000 treningów 77% normalnego kosztu treningu oraz +5% szansy na powodzenie nauki nowego posunięcia
6 5000 treningów 74% normalnego kosztu treningu oraz +6% szansy na powodzenie nauki nowego posunięcia
7 12500 treningów 70% normalnego kosztu treningu oraz +7% szansy na powodzenie nauki nowego posunięcia
8 25000 treningów 68% normalnego kosztu treningu oraz +8% szansy na powodzenie nauki nowego posunięcia
9 60000 treningów 65% normalnego kosztu treningu oraz +9% szansy na powodzenie nauki nowego posunięcia
10 150000 treningów 63% normalnego kosztu treningu oraz +10% szansy na powodzenie nauki nowego posunięcia
Dobre Odżywianie max: 100 Pełna lista na stronie osiągnięcia
Zbieracz Jagód 1 500 znalezionych jagód 20% więcej znajdowanych jagód
2 2500 znalezionych jagód 40% więcej znajdowanych jagód
3 10000 znalezionych jagód 60% więcej znajdowanych jagód
4 50000 znalezionych jagód 80% więcej znajdowanych jagód
5 100000 znalezionych jagód 100% więcej znajdowanych jagód
Medycyna Naturalna 1 5000 zjedzonych Czerwonych Jagód Czerwona Jagoda leczy dodatkowo 2PŻ
2 75000 zjedzonych Czerwonych Jagód Czerwona Jagoda leczy dodatkowo 4PŻ
3 250000 zjedzonych Czerwonych Jagód Czerwona Jagoda leczy dodatkowo 6PŻ
Niebiesko Mi
Jeszcze Dokładkę?
Dobre Perfumy
Mistrz Technik
Moc Okruchów
Specjalne Wymagania
Opiekun
Kumpel
Hodowca
Dostarczyciel Pokemonów
Pracuś
Mentor
Handlarz
Poszukiwacz Rzadkich Okazów
Zadaniowiec

Dla Trenerów Pokemon znajdujących się w Kanto, te osiągnięcia znacznie ułatwiają podróż po tym regionie.



Podróż po regionie Johto, z tymi osiągnięciami, staje się dużo bardziej przyjemniejsza.





Należy pamiętać, że do Wszechstronnego wlicza się tylko jedno osiągnięcie (z danego typu eventów) - to z większym poziomem!






Osiągnięcia w tej kategorii są niezwykle trudne do zdobycia, ale zapewniają bardzo przydatne bonusy!