Pogoda: Różnice pomiędzy wersjami

Z PokeLife Pokedex
Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwania
Linia 3: Linia 3:
 
== Pogoda w grze ==
 
== Pogoda w grze ==
 
W świecie Pokemon występuje kilka rodzajów pogody:
 
W świecie Pokemon występuje kilka rodzajów pogody:
* Czyste Niebo - bazowa pogoda, nie mająca żadnego wpływu na walkę. Z taką pogodą rozpoczynają się walki w Lidze, walki treningowe i pojedynki Salach Pokemon
+
* '''Czyste Niebo''' - bazowa pogoda, nie mająca żadnego wpływu na walkę. Z taką pogodą rozpoczynają się walki w Lidze, walki treningowe i pojedynki Salach Pokemon
* Ostre Słońce - ruchy ogniste zadają 50% więcej obrażeń, a wodne 50% mniej obrażeń.  
+
* '''Ostre Słońce''' - ruchy ogniste zadają 50% więcej obrażeń, a wodne 50% mniej obrażeń.  
* Deszcz - ruchy ogniste zadają 50% mniej obrażeń, a wodne 50% więcej obrażeń.  
+
* '''Deszcz''' - ruchy ogniste zadają 50% mniej obrażeń, a wodne 50% więcej obrażeń.  
* Burza Piaskowa - pokemony otrzymują obrażenia równe 6% ich obecnego życia pod koniec każdej rundy. Obrażeń nie otrzymują pokemony ziemne, kamienne i stalowe oraz posiadające odpowiednią umiejętność. W trakcie Burzy Piaskowej pokemony kamienne mają podniesioną specjalną obronę o 50% wartości podstawowej.
+
* '''Burza Piaskowa''' - pokemony otrzymują obrażenia równe 6% ich obecnego życia pod koniec każdej rundy. Obrażeń nie otrzymują pokemony ziemne, kamienne i stalowe oraz posiadające odpowiednią umiejętność.
* Grad - pokemony otrzymują obrażenia równe 6% ich obecnego życia pod koniec każdej rundy. Obrażeń nie otrzymują pokemony lodowe oraz posiadające odpowiednią umiejętność.
+
* '''Grad''' - pokemony otrzymują obrażenia równe 6% ich obecnego życia pod koniec każdej rundy. Obrażeń nie otrzymują pokemony lodowe oraz posiadające odpowiednią umiejętność.
* Mgła - ruchy fizyczne i specjalne mają obniżoną celność o 40%. Nie można jej wywołać żadnym ruchem - może się jedynie wylosować w walce w dziczy jako pogoda startowa.
+
* '''Mgła''' - ruchy fizyczne i specjalne mają obniżoną celność o 40%.
  
 
Szansa wystąpienia pogody w trakcie walki modyfikowana jest w zależności od pory roku. W styczniu 2018 roku mamy wiosnę a następnie pora roku zmienia się co miesiąc zgodnie z kolejnością pór roku (wiosna > lato > jesień > zima).
 
Szansa wystąpienia pogody w trakcie walki modyfikowana jest w zależności od pory roku. W styczniu 2018 roku mamy wiosnę a następnie pora roku zmienia się co miesiąc zgodnie z kolejnością pór roku (wiosna > lato > jesień > zima).
Linia 19: Linia 19:
  
 
Na trwanie pogody wpływ mają także 4 przedmioty:
 
Na trwanie pogody wpływ mają także 4 przedmioty:
*[[Nagrzany Kamień]] - wydłuża działanie Ostrego Słońca  
+
*'''[[Nagrzany Kamień]]''' - wydłuża działanie Ostrego Słońca  
*[[Wilgotny Kamień]] - wydłuża działanie Deszczu
+
*'''[[Wilgotny Kamień]]''' - wydłuża działanie Deszczu
*[[Gładki Kamień]] - wydłuża działanie Burzy Piaskowej
+
*'''[[Gładki Kamień]]''' - wydłuża działanie Burzy Piaskowej
*[[Lodowaty Kamień]] - wydłuża działanie Gradu
+
*'''[[Lodowaty Kamień]]''' - wydłuża działanie Gradu
Przedmioty wydłużają trwanie pogód od 1 do 5 rund jeśli wywołane ruchem i od 2 do 10 jeśli wywołane umiejętnością.
+
Przedmioty wydłyżają trwanie pogód od 1 do 5 rund jeśli wywołane ruchem i od 2 do 10 jeśli wywołane umiejętnością.
  
 
==Umiejętności zależne od pogody==
 
==Umiejętności zależne od pogody==
Linia 35: Linia 35:
 
|-
 
|-
 
|width='20%'| [[Chlorophyll]]
 
|width='20%'| [[Chlorophyll]]
|width='80%'|  Podczas Ostrego Słońca podwaja szybkość Pokemona.
+
|width='80%'|  Podczas Ostrego Słońca zwiększa szybkość o 100% wartości podstawowej (przyrosty + trening).
 
|-
 
|-
 
|width='20%'| [[Cloud Nine]]
 
|width='20%'| [[Cloud Nine]]
Linia 80: Linia 80:
 
|-
 
|-
 
|width='20%'| [[Sand Force]]
 
|width='20%'| [[Sand Force]]
|width='80%'|  W trakcie burzy piaskowej zwiększa moc ruchów kamiennych, ziemnych i stalowych o 30%. Chroni przed Burzą Piaskową.
+
|width='80%'|  W trakcie Burzy Piaskowej zwiększa moc ruchów kamiennych, ziemnych i stalowych o 30%. Chroni przed Burzą Piaskową.
 
|-
 
|-
 
|width='20%'| [[Sand Rush]]
 
|width='20%'| [[Sand Rush]]
|width='80%'|  Podczas burzy piaskowej podwaja szybkość Pokemona. Chroni przed Burzą Piaskową.
+
|width='80%'|  Podczas Burzy Piaskowej  zwiększa szybkość o 100% wartości podstawowej (przyrosty + trening). Chroni przed Burzą Piaskową.
 
|-
 
|-
 
|width='20%'| [[Sand Stream]]
 
|width='20%'| [[Sand Stream]]
Linia 89: Linia 89:
 
|-
 
|-
 
|width='20%'| [[Sand Veil]]
 
|width='20%'| [[Sand Veil]]
|width='80%'|  Podczas burzy piaskowej zmniejsza końcową celność ataków użytych przez przeciwnika o 20%. Nie działa na ruchy statusowe. Chroni przed Burzą Piaskową.
+
|width='80%'|  Podczas Burzy Piaskowej zmniejsza końcową celność ataków użytych przez przeciwnika o 20%. Nie działa na ruchy statusowe. Chroni przed Burzą Piaskową.
 
|-
 
|-
 
|idth='20%' | [[Slush Rush]]
 
|idth='20%' | [[Slush Rush]]
|width='80%'|  Podczas Gradu zwiększa szybkość Pokemona o 100% podstawowej wartości. Chroni przed Gradem.
+
|width='80%'|  Podczas Gradu zwiększa szybkość Pokemona o 100% podstawowej wartości (przyrosty + treningi). Chroni przed Gradem.
 
|-
 
|-
 
|width='20%'| [[Snow Cloak]]
 
|width='20%'| [[Snow Cloak]]
Linia 101: Linia 101:
 
|-
 
|-
 
|width='20%'| [[Solar Power]]
 
|width='20%'| [[Solar Power]]
|width='80%'|  Podczas ostrego słońca zwiększa sp. atak Pokemona o 50%, jednak na koniec każdej rundy traci on 6% swojego obecnego życia.
+
|width='80%'|  Podczas Ostrego Słońca zwiększa sp. atak Pokemona o 50%, jednak na koniec każdej rundy traci on 6% swojego obecnego życia.
 
|-
 
|-
 
|width='20%'| [[Swift Swim]]
 
|width='20%'| [[Swift Swim]]
|width='80%'|  Podczas deszczu podwaja szybkość Pokemona
+
|width='80%'|  Podczas Deszczu  zwiększa szybkość o 100% wartości podstawowej (przyrosty + trening).
 
|}
 
|}
  
Linia 115: Linia 115:
 
|width='20%'| [[Growth]] 
 
|width='20%'| [[Growth]] 
 
|width='80%'| {{#lst::Posunięcia|growthOp}}
 
|width='80%'| {{#lst::Posunięcia|growthOp}}
|-
 
|width='20%'| [[Hail]]
 
|width='80%'| {{#lst::Posunięcia|hailOp}}
 
 
|-
 
|-
 
|width='20%'| [[Hurricane]] 
 
|width='20%'| [[Hurricane]] 
Linia 127: Linia 124:
 
|width='20%'| [[Morning Sun]]
 
|width='20%'| [[Morning Sun]]
 
|width='80%'| {{#lst::Posunięcia|morning_sunOp}}
 
|width='80%'| {{#lst::Posunięcia|morning_sunOp}}
|-
 
|width='20%'| [[Rain Dance]]
 
|width='80%'| {{#lst::Posunięcia|rain_danceOp}}
 
|-
 
|width='20%'| [[Sandstorm]]
 
|width='80%'| {{#lst::Posunięcia|sandstormOp}}
 
 
|-
 
|-
 
|width='20%'| [[Solar Beam]]
 
|width='20%'| [[Solar Beam]]

Wersja z 21:23, 14 sty 2018

Pogoda w grze

W świecie Pokemon występuje kilka rodzajów pogody:

  • Czyste Niebo - bazowa pogoda, nie mająca żadnego wpływu na walkę. Z taką pogodą rozpoczynają się walki w Lidze, walki treningowe i pojedynki Salach Pokemon
  • Ostre Słońce - ruchy ogniste zadają 50% więcej obrażeń, a wodne 50% mniej obrażeń.
  • Deszcz - ruchy ogniste zadają 50% mniej obrażeń, a wodne 50% więcej obrażeń.
  • Burza Piaskowa - pokemony otrzymują obrażenia równe 6% ich obecnego życia pod koniec każdej rundy. Obrażeń nie otrzymują pokemony ziemne, kamienne i stalowe oraz posiadające odpowiednią umiejętność.
  • Grad - pokemony otrzymują obrażenia równe 6% ich obecnego życia pod koniec każdej rundy. Obrażeń nie otrzymują pokemony lodowe oraz posiadające odpowiednią umiejętność.
  • Mgła - ruchy fizyczne i specjalne mają obniżoną celność o 40%.

Szansa wystąpienia pogody w trakcie walki modyfikowana jest w zależności od pory roku. W styczniu 2018 roku mamy wiosnę a następnie pora roku zmienia się co miesiąc zgodnie z kolejnością pór roku (wiosna > lato > jesień > zima).

Pogoda wylosowana na początku walki w dziczy zostaje do końca walki. Jeśli zmodyfikowaliśmy pogodę na inną to po jej zakończeniu z powrotem nad polem walki będzie pogoda początkowa.

Każda z Pogód może wystąpić naturalnie w Dziczy (w Lidze i Salach zawsze pogodą bazową będzie Czyste Niebo), zależnie od miesiąca oraz jaka to Dzicz. Dodatkowo wszystkie z nich posiadają przynajmniej jeden ruch lub umiejętność, które przywołują daną pogodę.

Ruchy wywołują pogodę na 4 rundy, a umiejętności na 12 rund.

Na trwanie pogody wpływ mają także 4 przedmioty:

Przedmioty wydłyżają trwanie pogód od 1 do 5 rund jeśli wywołane ruchem i od 2 do 10 jeśli wywołane umiejętnością.

Umiejętności zależne od pogody

Umiejętność Efekt
Air Lock Blokuje wszystkie efekty wywoływane przez pogody.
Chlorophyll Podczas Ostrego Słońca zwiększa szybkość o 100% wartości podstawowej (przyrosty + trening).
Cloud Nine Blokuje wszystkie efekty wywoływane przez pogody.
Delta Stream Wywołuje pogodę - Silny Wiatr.
Desolate Land Wywołuje pogodę - ekstremalnie Ostre Słońce.
Drizzle Wywołuje pogodę - Deszcz.
Drought Wywołuje pogodę - Ostre Słońce.
Flower Gift Podczas Ostrego Słońca zwiększa atak i specjalną obronę Pokemonów w druzynie o 50%. AURA.
Forecast Umiejętność Castforma, później będzie robiona.
Grass Pelt Zwiększa obronę Pokemona o 50% w Grassy Terrain (taki ruch, niekoniecznie pogoda, podobne działanie do Spikes).
Hydration Podczas deszczu leczy Pokemona z głównych statusów (zatrucie, podpalenie, sen, zamrożenie paraliż).
Ice Body Podczas gradu leczy się na koniec każdej rundy o 6.25%. Chroni przed Gradem.
Leaf Guard Podczas ostrego słońca chroni Pokemona przed głównymi statusami (zatrucie, podpalenie, sen, zamrożenie paraliż)..
Overcoat Pokemon nie otrzymuje obrażeń od gradu i burzy piaskowej.
Primordial Sea Wywołuje pogodę - obfity Deszcz.
Rain Dish Podczas deszczu leczy się na koniec każdej tury o 6.25% obecnego życia.
Sand Force W trakcie Burzy Piaskowej zwiększa moc ruchów kamiennych, ziemnych i stalowych o 30%. Chroni przed Burzą Piaskową.
Sand Rush Podczas Burzy Piaskowej zwiększa szybkość o 100% wartości podstawowej (przyrosty + trening). Chroni przed Burzą Piaskową.
Sand Stream Wywołuje pogodę - Burza Piaskowa.
Sand Veil Podczas Burzy Piaskowej zmniejsza końcową celność ataków użytych przez przeciwnika o 20%. Nie działa na ruchy statusowe. Chroni przed Burzą Piaskową.
Slush Rush Podczas Gradu zwiększa szybkość Pokemona o 100% podstawowej wartości (przyrosty + treningi). Chroni przed Gradem.
Snow Cloak Podczas gradu zmniejsza końcową celność ataków użytych przez przeciwnika o 20%. Nie działa na ruchy statusowe. Chroni przed Gradem.
Snow Warning Wywołuje pogodę - Grad.
Solar Power Podczas Ostrego Słońca zwiększa sp. atak Pokemona o 50%, jednak na koniec każdej rundy traci on 6% swojego obecnego życia.
Swift Swim Podczas Deszczu zwiększa szybkość o 100% wartości podstawowej (przyrosty + trening).

Ruchy zależne od pogody

Ruch Efekt
Growth 
Hurricane 
Moonlight
Morning Sun
Solar Beam
Sunny Day
Synthesis 
Thunder 
Weather Ball