Łapanie Pokemonów: Różnice pomiędzy wersjami

Z PokeLife Pokedex
Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwania
(Przeredagowanie łapania, dodanie do niego algorytmu liczenia szansy na złapanie pokemona oraz bonusów addytywnych/multiplikatywnych.)
m (moduł do shiny jest jednak addytywny)
Linia 17: Linia 17:
 
* [[Karty trenera]]
 
* [[Karty trenera]]
 
* [[Moduł: Technika Rzutów]]
 
* [[Moduł: Technika Rzutów]]
 +
* [[Moduł: Łapacz Shiny]]
  
 
Modyfikatory multiplikatywne to:
 
Modyfikatory multiplikatywne to:
Linia 25: Linia 26:
 
* Kara za zmęczenie
 
* Kara za zmęczenie
 
* [[Wróżba]] (tylko shiny oczywiście)
 
* [[Wróżba]] (tylko shiny oczywiście)
* [[Moduł: Łapacz Shiny]]
 
 
* Odznaka 6 Johto
 
* Odznaka 6 Johto
 
* Mnożnik [[Pokeballe|Pokeballa]]
 
* Mnożnik [[Pokeballe|Pokeballa]]

Wersja z 12:59, 31 sie 2020

Jak łapać pokemony?

Pokemony można łapać podczas wypraw w Dzicz. Aby jednak tego dokonać potrzebujesz Pokeballe. Jeśli je posiadasz, to po wygranej walce z pokemonem w dziczy, na samym jej końcu pokaże ci się okno z wyborem Pokeballa, którego chcesz użyć do złapania pokemona. Pokeball jest tracony niezależnie od tego czy uda Ci się złapać pokemona czy też nie.

Jaka jest szansa na złapanie pokemona?

Podstawowa szansa na złapanie pokemona waha się w granicach od 5 do 15 procent dla pokemonów często spotykanych i w granicach 0.5 do 5 procent dla tych rzadszych. Jednakże, im pokemon jest silniejszy (ma większy poziom), tym trudniej jest go złapać.

Co wpływa na szanse złapania pokemona?

Szansa na złapanie pokemona jest dość niewielka, dlatego jeśli chcesz chwytać je często potrzebujesz ją zwiększyć. W grze istnieje wiele sposobów na zwiększenie tej szansy, ale występują też efekty zmniejszające ją. Modyfikatory te zarówno pozytywne jak i negatywne dzielą się na addytywne i multiplikatywne. Modyfikatory addytywne to:

Modyfikatory multiplikatywne to:

Zmęczenie

Wraz z kolejnymi złapanymi Pokemonami danego dnia złapanie kolejnych stworków jest coraz trudniejsze. Wpływ zmęczenia zmniejszany jest poprzez podwyższenie poziomu osiągnięcia Ekspert. Zmęczenie nie wpływa na szanse złapania shiny pokemonów. Maksymalne zmęczenie wynosi 50%.

Jak liczona jest szansa złapania pokemona?

Łapalność Pokemona to jakaś liczba od 5 do 150. Każdy gatunek Pokemona ma przypisaną własną wartość. Im wyższa wartość tym większa szansa na złapanie pokemona.
Oznaczmy ją literką Ł.

Najpierw liczymy bonusy addytywne. Np. jeśli mamy bonusu addytywne 10%, 30% i 15% szansa złapania pokemona po naliczeniu bonusów addytywnych wynosi:
Ł + Ł * (0.1 + 0.3 + 0.15) = ADD

Następnie mnożymy otrzymany wynik przez modyfikatory multiplikatywne. Np. jeśli mamy bonusy 30%, 20% oraz kare 10% szansa złapania wyniesie:
ADD * 1.3 * 1.2 * 0.9 = MULT

Liczba MULT jest już naszym finalnym wynikiem. Aby pokemon został złapany liczba MULT musi być większa niż losowo wygenerowana liczba z zakresu 1-1000.

Jakich Pokemonów nie spotkamy i nie złapiemy?

Niedostępne Pokemony oraz z poziomem 76 lub wyższym nie złapiemy. Spotkać je w dziczy możemy natomiast do 100 poziomu. Wyjątkiem są Pokemony Shiny spotykane zawsze na poziomach przybliżonych naszemu poziomowi trenera, które są możliwe do złapania. Jeśli nam się to uda ich poziom spadnie do minimalnego dla tego pokemona (przykładowo Shiny Mudkip otrzyma poziom 1, a Shiny Hitmontop 20).