Pogoda
Pogoda w grze
W świecie Pokemon występuje kilka rodzajów pogody:
- Czyste Niebo - bazowa pogoda, nie mająca żadnego wpływu na walkę. Z taką pogodą rozpoczynają się walki w Lidze, walki treningowe i pojedynki Salach Pokemon
- Ostre Słońce - ruchy ogniste zadają 50% więcej obrażeń, a wodne 50% mniej obrażeń.
- Deszcz - ruchy ogniste zadają 50% mniej obrażeń, a wodne 50% więcej obrażeń.
- Burza Piaskowa - pokemony otrzymują obrażenia równe 6% ich obecnego życia pod koniec każdej rundy. Obrażeń nie otrzymują pokemony ziemne, kamienne i stalowe oraz posiadające odpowiednią umiejętność.
- Grad - pokemony otrzymują obrażenia równe 6% ich obecnego życia pod koniec każdej rundy. Obrażeń nie otrzymują pokemony lodowe oraz posiadające odpowiednią umiejętność.
- Mgła - ruchy fizyczne i specjalne mają obniżoną celność o 40%.
Dodatkowe informacje na temat efektów danych pogód na stronach danej pogody.
Szansa wystąpienia pogody w trakcie walki modyfikowana jest w zależności od pory roku. W styczniu 2018 roku mamy wiosnę a następnie pora roku zmienia się co miesiąc zgodnie z kolejnością pór roku (wiosna > lato > jesień > zima).
Pogoda wylosowana na początku walki w dziczy zostaje do końca walki. Jeśli zmodyfikowaliśmy pogodę na inną to po jej zakończeniu z powrotem nad polem walki będzie pogoda początkowa.
Każda z Pogód może wystąpić naturalnie w Dziczy (w Lidze i Salach zawsze pogodą bazową będzie Czyste Niebo), zależnie od miesiąca oraz jaka to Dzicz. Dodatkowo Ostre Słońce, Deszcz, Burza Piaskowa i Grad posiadają przynajmniej jeden ruch lub umiejętność, które przywołują daną pogodę.
Ruchy wywołują pogodę na 4 rundy, a umiejętności na 12 rund.
Na trwanie pogody wpływ mają także 4 przedmioty:
- Nagrzany Kamień - wydłuża działanie Ostrego Słońca
- Wilgotny Kamień - wydłuża działanie Deszczu
- Gładki Kamień - wydłuża działanie Burzy Piaskowej
- Lodowaty Kamień - wydłuża działanie Gradu
Przedmioty wydłyżają trwanie pogód od 1 do 5 rund jeśli wywołane ruchem i od 2 do 10 jeśli wywołane umiejętnością.
Umiejętności zależne od pogody
Umiejętność | Efekt |
---|---|
Air Lock | Blokuje wszystkie efekty wywoływane przez pogody. |
Chlorophyll | Podczas Ostrego Słońca zwiększa szybkość o 100% wartości podstawowej (przyrosty + natura). |
Cloud Nine | Blokuje wszystkie efekty wywoływane przez pogody. |
Delta Stream | Wywołuje pogodę - Silny Wiatr. |
Desolate Land | Wywołuje pogodę - ekstremalnie Ostre Słońce. |
Drizzle | Wywołuje pogodę - Deszcz. |
Drought | Wywołuje pogodę - Ostre Słońce. |
Flower Gift | Podczas Ostrego Słońca zwiększa atak i specjalną obronę Pokemonów w druzynie o 50%. AURA. |
Forecast | Umiejętność Castforma, później będzie robiona. |
Grass Pelt | Zwiększa obronę Pokemona o 50% w Grassy Terrain (taki ruch, niekoniecznie pogoda, podobne działanie do Spikes). |
Hydration | Podczas deszczu leczy Pokemona z głównych statusów (zatrucie, podpalenie, sen, zamrożenie paraliż). |
Ice Body | Podczas gradu leczy się na koniec każdej rundy o 6.25%. Chroni przed Gradem. |
Leaf Guard | Podczas ostrego słońca chroni Pokemona przed głównymi statusami (zatrucie, podpalenie, sen, zamrożenie paraliż).. |
Overcoat | Pokemon nie otrzymuje obrażeń od gradu i burzy piaskowej. |
Primordial Sea | Wywołuje pogodę - obfity Deszcz. |
Rain Dish | Podczas deszczu leczy się na koniec każdej tury o 6.25% obecnego życia. |
Sand Force | W trakcie Burzy Piaskowej zwiększa moc ruchów kamiennych, ziemnych i stalowych o 30%. Chroni przed Burzą Piaskową. |
Sand Rush | Podczas burzy piaskowej zwiększa szybkość o 100% wartości podstawowej (przyrosty + natura). Chroni przed Burzą Piaskową. |
Sand Stream | Wywołuje pogodę - Burza Piaskowa. |
Sand Veil | Podczas Burzy Piaskowej zmniejsza końcową celność ataków użytych przez przeciwnika o 20%. Nie działa na ruchy statusowe. Chroni przed Burzą Piaskową. |
Slush Rush | Podczas Gradu zwiększa szybkość o 100% wartości podstawowej (przyrosty + natura). Chroni przed Gradem. |
Snow Cloak | Podczas gradu zmniejsza końcową celność ataków użytych przez przeciwnika o 20%. Nie działa na ruchy statusowe. Chroni przed Gradem. |
Snow Warning | Wywołuje pogodę - Grad. |
Solar Power | Podczas Ostrego Słońca zwiększa sp. atak Pokemona o 50%, jednak na koniec każdej rundy traci on 6% swojego obecnego życia. |
Swift Swim | Podczas deszczu zwiększa szybkość o 100% wartości podstawowej (przyrosty + natura). |
Ruchy zależne od pogody
Ruch | Efekt |
---|---|
Growth | W trakcie Ostrego Słońca zwiększa atak i specjalny atak używającego o 2 poziomy (10%). |
Hail | Przywołuje pogodę - Grad. |
Hurricane | W trakcie Ostrego Słońca celność tego ruchu spada o 50%, a w trakcie Deszczu ma pewne trafienie. |
Moonlight | W trakcie Ostrego Słońca leczy 30% aktualnego zdrowia Pokemona, a w trakcie Deszczu, Gradu i Burzy Piaskowej 20%. |
Morning Sun | W trakcie Ostrego Słońca leczy 30% aktualnego zdrowia Pokemona, a w trakcie Deszczu, Gradu i Burzy Piaskowej 20%. |
Rain Dance | Przywołuje pogodę - Deszcz. |
Sandstorm | Przywołuje pogodę - Burzę Piaskową. |
Solar Beam | W trakcie Ostrego Słońca atak nie wymaga ładowania w pierwszej rundzie. W trakcie Deszczu, Burzy Piaskowej, Gradu i Mgły moc spada do 60. |
Sunny Day | Przywołuje pogodę - Ostre Słońce. |
Synthesis | W trakcie Ostrego Słońca leczy 30% aktualnego zdrowia Pokemona, a w trakcie Deszczu, Gradu i Burzy Piaskowej 20%. |
Thunder | W trakcie Ostrego Słońca celność tego ruchu spada o 50%, a w trakcie Deszczu ma pewne trafienie. |
Weather Ball | W czasie trwania pogody innej niż Czyste Niebo moc rośnie do 100. W czasie Ostrego Słońca zmienia typ na ognisty, w trakcie Deszczu na wodny, Burzy Piaskowej na kamienny a Gradu na lodowy. |