Statystyki Pokemonów

Z PokeLife Pokedex
Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwania

Szybkość

Szybkość Pokemonów wpływa na dwie główne rzeczy w walkach:

  1. Kolejność atakowania w rundzie.
  2. Szansę na trafienie przeciwnika lub uniknięcie jego ataku.

Punkt pierwszy jest raczej oczywisty (szybszy Pokemon atakuje pierwszy o ile używane ataki nie mają żadnych priorytetów). Drugi jest jednak trochę bardziej skomplikowany.

Celność ataków

Na samą celność ataku ma wpływ kilka czynników:

  1. Bazowa celność ataku (ta liczba w polu "Celność" na stronach ataków
  2. Celność / uniki Pokemonów
    • celność i uniki każdego Pokemona wynoszą 100. Jeśli gracze nie mają różnicy w odznakach (niektóre zwiększają celność/uniki) oraz nie używają ataków zmniejszających/zwiększających te dwie statystyki, ich iloraz zawsze wynosi 1 więc nie wpływa na celność ataku
    • ataki statusowe modyfikują te statystyki tak samo jak atak czy obronę. Wtedy celność ataku jest również modyfikowana poprzez iloraz celności atakującego i uników broniącego się Pokemona
  3. Stosunkowa różnica szybkości walczących Pokemonów
    • nie ma znaczenia różnica ilościowa tylko stosunkowa. Czyli zarówno walczące Pokemony z szybkościami 100 i 200, oraz 600 i 1200 będą miały identyczny modyfikator celności wynikający z różnicy szybkości
    • powyższa kropka pewnie strasznie wygląda ale nie musicie tego rozumieć, zawsze możecie zajrzeć do przykładów poniżej
  4. Minimalna celność ataku to 0.4 jego bazowej celności
  5. Maksymalna celność ataku to dwukrotność jego bazowej celności
  6. Wyjątki od powyższej zasady:
    • ataki usypiające mają maksymalną celność 75%

Przykłady

Szybkość atakującego Szybkość broniącego Celność bazowa ataku "Końcowa" celność Komentarz
50 150 70 42% 3x większa szybkość broniącego, celność mniejsza o około 40% bazowej celności.
800 2400 70 42% Tak samo jak wyżej ale z większymi wartościami. Celność wychodzi taka sama.
150 50 70 98% 3x mniejsza szybkość broniącego, celność większa o około 40% bazowej celności.
2400 800 70 98% Tak samo jak wyżej ale z większymi wartościami. Celność wychodzi taka sama.
200 400 50 37% Około 26% mniejsza celność przy dwa razy mniejszej szybkości.
200 400 70 52% Około 26% mniejsza celność przy dwa razy mniejszej szybkości.
200 400 100 74% Około 26% mniejsza celność przy dwa razy mniejszej szybkości.
1600 1760 100 96% Tylko 4% mniejsza celność przy szybkości przeciwnika większej o 10% od Pokemona atakującego.


Oczywiście ta tabela pokazuje wynik bez uwzględnienia celności/uników ponieważ najczęściej dają one wynik 1 więc na nic nie wpływają. Jeśli jednak są różne, reszta obliczeń wygląda mniej więcej tak: końcowaCelność * (celnośćAtakującego / unikiBroniącego). Np. 37% * ( 110/100 ) -> 41%. Tutaj jeszcze tylko skrypt sprawdzi, czy nie przekroczyło się minimalnej/maksymalnej celności i otrzymujesz ostateczną szansę na trafienie tym atakiem w danego Pokemona.