Smok
|
Typ Smoczy - Smoki istnieją w Pokemonach od pierwszej generacji, ale ich liczba jest bardzo niska (40). Ten typ wydaje się być najsilniejszym ze wszystkich jeśli patrzymy na statystyki, lecz mają dwie wady. Pierwsza - ewoluują późno lub bardzo późno, druga - są bardzo rzadkie i tym samym trudno dostępne. Smoki mają bogaty wachlarz ataków oraz wysokie przyrosty do ataku fizycznego i specjalnego. Nie są super efektywne na żaden inny typ oprócz Smoka, ale też jedynie Stalowy jest na nie odporny (0.5x). Ten typ co ciekawe jest odporny na wszystkie typy Pokemonów starterów, ale niestety dzięki temu, że wiele Smoków kombinuje z latającymi i ziemnymi typami - są bardzo podatne na lodowe ataki. Takie Pokemony jak Gyarados, Charizard, Lapras, Aerodactyl, Steelix czy Tyranitar mają powiązania ze smokami, ale takim typem samym w sobie nie są. Większość z nich może nauczyć się takich ataków jak DragonBreath, Dragon Rage czy Twister choć nie są specjalnie silne.
|
* Efektywność ataków: |
* Odporności pokemonów: |
|||||
Super efektywne (2x):
|
Mało efektywne (0,5x): |
Brak efektu (0x): |
Nietykalne (0x): |
Odporne (0,5x): |
Podatne (2x): |
* Spis ataków smoczych: |
Posunięcie | Typ | Kategoria | Moc | Celność | Efekt |
---|---|---|---|---|---|
Draco Meteor | 130 | 90 | Po trafieniu obniża Specjalny Atak używającego o dwa poziomy (10%). | ||
Dragon Breath | 60 | 100 | Po trafieniu 30% szansy na sparaliżowanie przeciwnika. | ||
Dragon Claw | 80 | 100 | Zadaje obrażenia. | ||
Dragon Dance | - | 100 | Zwiększa Atak i Szybkość używającego o 1 poziom (5%). | ||
Dragon Pulse | 85 | 100 | Zadaje obrażenia. | ||
Dragon Rage | 40 | 100 | Ignoruje modyfikatory odporności oraz obron/ataków | ||
Dragon Rush | 100 | 75 | Jeśli przeciwnik użył wcześniej Minimize to zawsze trafia z podwojoną mocą. Po trafieniu 20% szansy na oszołomienie przeciwnika. | ||
Dragon Tail | 60 | 90 | Atak o priorytecie -6. | ||
Dual Chop | 40 | 90 | Pokemon atakuje 2 razy. Każdy atak ma osobną szansę na trafienie. | ||
Outrage | 120 | 100 | Pokemon atakuje 2-3 razy po czym używający popada w otępienie (lub gdy spudłuje). Każdy atak ma osobną szansę na trafienie. Działanie ataku jest od razu przerywane jeśli Pokemon nie trafi, zostanie oszołomiony, zamrożony, otępiony, uśpiony, sparaliżowany lub zaatakuje Pokemona używającego Fly, Dig bądź odpornego na typ. | ||
Roar of Time | 150 | 90 | Zadaje obrażenia. Pokemon odpoczywa w następnej rundzie. | ||
Spacial Rend | 100 | 95 | Ma zwiększoną szansę na cios krytyczny o 1 poziom. | ||
Twister | 40 | 100 | Trafia z podwójną mocą Pokemony w trakcie Fly, Bounce i Sky Drop. Po trafieniu 20% szansy na oszołomienie przeciwnika. |
Lista pokemonów smoków:
Pokemony typowo : |
Pokemony o pierwszym typie : |
Pokemony o drugim typie : |
> KANTO > JOHTO > SINNOH > KALOS |
> KANTO > JOHTO > SINNOH > UNOVA > KALOS |
> KANTO > JOHTO > HOENN > SINNOH > UNOVA > KALOS |