Leczenie w walce
Przejdź do nawigacji
Przejdź do wyszukiwania
Leczenie w walce pozwala Pokemonom odzyskać stracone życie. Wyleczyć Pokemon może się za pomocą kilkunastu ruchów, umiejętności oraz przedmiotów.
Działanie
- Pokemon nie może wyleczyć się powyżej poziomu życia, który miał przy rozpoczęciu walki. Czyli jeśli Pokemon zacznie walkę mając 3000/8000 życia, nie może wyleczyć się ponad 3000. Ta zasada dotyczy zarówno walk 1v1 jak i 6v6. W tych drugich Pokemon nie może się wyleczyć poza poziom życia, z którym zaczął daną turę walki
- większość sposobów leczenia leczy na podstawie obecnego życia Pokemona. Oznacza to, że im słabszy Pokemon, tym słabiej będzie się leczył. Jeśli ruch leczy 10% życia, a życie Pokemona wynosi 50/8000 - Pokemon wyleczy się za 10% z 50, czyli tylko 5 życia
- każdy 1% leczenia w opisie ruchu/umiejętności/przedmiotu ma limit ile może wyleczyć, wynosi on 80. Czyli ruch leczący 20% życia nigdy nie wyleczy za więcej niż 1600
- sposoby leczenia mają pewne zasady nakładania się. W skrócie: tylko jeden ruch z leczeniem x% zadziała jeśli Pokemon ma więcej niż 1. Do tego jeśli Pokemon ma inne leczenia, mogą być one słabsze jeśli posiada się więcej niż 1. Szczegóły tego w akapicie o Grupach Leczeń
Źródła
Ruchy
- tutaj tabela ruchów
Umiejętności
- tutaj tabela umiejętności
Pozostałe
- tutaj tabela przedmiotów i co nie pasuje wyżej
Grupy Leczeń
Wszystkie leczenia zostały podzielone na 3 grupy. Podział ten służy określaniu które leczenie zadziała, a które będzie słabsze w przypadku posiadania wielu leczeń na jednym Pokemonie.
Grupa 1
- zawsze może zadziałać tylko jeden ruch z tej grupy. Jeśli ktoś ma Resta i Ingrain np. tylko pierwszy z nich będzie działał w walce
- w tej grupie są: Wish, Heal Order, Slack Off, Roost, Recover, Soft-Boiled, Milk Drink, Heal Pulse, Morning Sun, Moonlight, Synthesis, Rest, Ingrain, Aqua Ring, Grassy Terrain
Grupa 2
- może działać kilka sposobów leczenia z tej grupy jednocześnie
- jeśli Pokemon posiada już leczenie z grupy 1, każde leczenie z tej grupy będzie leczyło o 50% mniej
- jeśli Pokemon posiada kilka leczeń tej grupy, tylko pierwsze z nich będzie leczyło za 100%, każde następne za 50%
- w tej grupie są: Leech Seed, Moduł: Naturalna Regeneracja, Dry Skin + Deszcz, Rain Dish + Deszcz, Ice Body + Grad, Czarny Szlam, Poison Heal
Grupa 3
- tutaj są leczenia, których gracz nie może łatwo wywoływać oraz leczenie z obrażeń zwrotnych, które jest również zależne od siły Pokemona, a nie tylko jego maksymalnego życia
- leczenia z tej grupy są póki co stałe, nie zmniejszają się niezależnie od innych leczeń z tej lub wyższych grup
- w tej grupie są: Moduł: Wampiryzm, Dry Skin, Volt Absorb, Water Absorb, ruchy z leczeniem z zadanych obrażeń (typu Giga Drain)
Uwagi:
- Leech Seed jest w grupie 2 ale możliwe zmniejszenie siły o 50% ma efekt tylko na leczeniu, zadawane obrażenia pozostaną bez zmian
- Moduł: Naturalna Regeneracja - nadal nie można mieć żadnego leczenia z ruchu, wampiryzmu ani leczenia z obrażeń zwrotnych aby działał