Łapanie Pokemonów: Różnice pomiędzy wersjami

Z PokeLife Pokedex
Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwania
(Dodanie informacji o zmęczeniu)
m (→‎Co wpływa na szanse złapania pokemona?: - dopisanie osiągnięcia Poszukiwacz Rzadkich Okazów i specjalizacji)
 
(Nie pokazano 5 wersji utworzonych przez 2 użytkowników)
Linia 3: Linia 3:
  
 
== Jaka jest szansa na złapanie pokemona? ==
 
== Jaka jest szansa na złapanie pokemona? ==
Podstawowa szansa na złapanie pokemona waha się w granicach od 10 do 20 procent dla pokemonów często spotykanych i w granicach 2 do 10 procent dla tych rzadszych. Jednakże, im pokemon jest silniejszy (ma większy poziom), tym trudniej jest go złapać.
+
Podstawowa szansa na złapanie pokemona waha się w granicach od 5 do 15 procent dla pokemonów często spotykanych i w granicach 0.5 do 5 procent dla tych rzadszych. Jednakże, im pokemon jest silniejszy (ma większy poziom), tym trudniej jest go złapać.
  
== Jak zwiększyć szansę na złapanie pokemona? ==
+
== Co wpływa na szanse złapania pokemona? ==
Szansa na złapanie pokemona jest dość niewielka, dlatego jeśli chcesz chwytać je często potrzebujesz ją zwiększyć. Najlepsze efekty daje zastosowanie lepszego [[Pokeballe|Pokeballa]]. Inne to:
+
Szansa na złapanie pokemona jest dość niewielka, dlatego jeśli chcesz chwytać je często potrzebujesz ją zwiększyć. W grze istnieje wiele sposobów na zwiększenie tej szansy, ale występują też efekty zmniejszające ją. Modyfikatory te zarówno pozytywne jak i negatywne dzielą się na addytywne i multiplikatywne.
*poziom trenera
+
Modyfikatory addytywne to:
*posiadanie karty srebrnej lub platynowej
+
* Bonus z osiągnięcia tropiciel dziczy np. [[Tropiciel: Łąka]]
*poprzez osiągnięcie [[Mam Gest]]
+
* Szczęście nowicjusza (0.25 dla kont poniżej 15 poziomu)
*poprzez osiągnięcia Kolekcja z poszczególnych regionów
+
* Odznaka 8 z Johto
*poprzez osiągnięcia związane z Pokeballami
+
* Osiągnięcie [[Mam Gest]]
*poprzez osiągnięcie [[Łapacz Pokemonów]] oraz [[Łowca Pokemonów]]
+
* Bonus za kolekcje danego regionu
 +
* Osiągnięcie  [[Łapacz Pokemonów]]
 +
* Osiągnięcie  [[Ekspert]]
 +
* Osiągnięcie  [[Poszukiwacz Rzadkich Okazów]]
 +
* [[Karty trenera]]
 +
* [[Moduł: Technika Rzutów]]
 +
* [[Moduł: Łapacz Shiny]]
 +
* Moduły Specjalizacji
 +
 
 +
Modyfikatory multiplikatywne to:
 +
* Wydarzenie Szczęśliwy/Pechowy Dzień
 +
* [[Dopalacz]] łapania
 +
* [[Bonusy Weekendowe|Bonus Weekendowy]]
 +
* Zmniejszenie szansy złapania za poziom Pokemona (oraz modyfikujące to osiągnięcie [[Łowca Pokemonów]])
 +
* Kara za zmęczenie
 +
* [[Wróżba]] (tylko shiny oczywiście)
 +
* Odznaka 6 Johto
 +
* Mnożnik [[Pokeballe|Pokeballa]]
  
 
== Zmęczenie ==
 
== Zmęczenie ==
Wraz z kolejnymi złapanymi Pokemonami danego dnia złapanie kolejnych stworków jest coraz trudniejsze. Wpływ zmęczenia zmniejszany jest poprzez podwyższenie poziomu osiągnięcia [[Ekspert|Ekspert]]
+
Wraz z kolejnymi złapanymi Pokemonami danego dnia złapanie kolejnych stworków jest coraz trudniejsze. Wpływ zmęczenia zmniejszany jest poprzez podwyższenie poziomu osiągnięcia [[Ekspert|Ekspert]]. Zmęczenie nie wpływa na szanse złapania shiny pokemonów. Maksymalne zmęczenie wynosi 50%.
  
 
== Jak liczona jest szansa złapania pokemona? ==
 
== Jak liczona jest szansa złapania pokemona? ==
  
* '''1.''' Jest podstawowa szansa na złapanie pokemona (3-15% w zależności od gatunku).
+
Łapalność Pokemona to jakaś liczba od 5 do 150. Każdy gatunek Pokemona ma przypisaną własną wartość. Im wyższa wartość tym większa szansa na złapanie pokemona.
* '''2.''' Modyfikuje się to o poziom pokemona. ''To znaczy, że im większy poziom pokemona, tym podstawowa szansa na złapane go się zmniejsza.''
+
<br>Oznaczmy ją literką Ł.
* '''3.''' Mnoży się ten wynik razy 100% + suma procentów z posiadanych rzeczy zwiększających możliwość łapania.  
+
<br><br>
* '''4.''' Mnoży się to razy pokeball użyty.
+
Najpierw liczymy bonusy addytywne. Np. jeśli mamy bonusu addytywne 10%, 30% i 15% szansa złapania pokemona po naliczeniu bonusów addytywnych wynosi: <br>
 +
Ł + Ł * (0.1 + 0.3 + 0.15) = ADD
 +
<br><br>
 +
Następnie mnożymy otrzymany wynik przez modyfikatory multiplikatywne. Np. jeśli mamy bonusy 30%, 20% oraz kare 10% szansa złapania wyniesie:<br>
 +
ADD * 1.3 * 1.2 * 0.9 = MULT
 +
 
 +
Liczba MULT jest już naszym finalnym wynikiem. Aby pokemon został złapany liczba MULT musi być większa niż losowo wygenerowana liczba z zakresu 1-1000.
  
 
== Jakich Pokemonów nie spotkamy i nie złapiemy? ==
 
== Jakich Pokemonów nie spotkamy i nie złapiemy? ==
[[Niedostępne Pokemony]] oraz z poziomem 51 lub wyższym nie złapiemy. Spotkać je w dziczy możemy natomiast do 80 poziomu. Wyjątkiem są Pokemony Shiny spotykane zawsze na poziomach przybliżonych naszemu poziomowi trenera, które są możliwe do złapania. Jeśli nam się to uda ich poziom spadnie do minimalnego dla tego pokemona (przykładowo Shiny [[Mudkip]] otrzyma poziom 1, a Shiny [[Hitmontop]] 20).
+
[[Niedostępne Pokemony]] oraz z poziomem 76 lub wyższym nie złapiemy. Spotkać je w dziczy możemy natomiast do 100 poziomu. Wyjątkiem są Pokemony Shiny spotykane zawsze na poziomach przybliżonych naszemu poziomowi trenera, które są możliwe do złapania. Jeśli nam się to uda ich poziom spadnie do minimalnego dla tego pokemona (przykładowo Shiny [[Mudkip]] otrzyma poziom 1, a Shiny [[Hitmontop]] 20).

Aktualna wersja na dzień 16:16, 8 wrz 2020

Jak łapać pokemony?

Pokemony można łapać podczas wypraw w Dzicz. Aby jednak tego dokonać potrzebujesz Pokeballe. Jeśli je posiadasz, to po wygranej walce z pokemonem w dziczy, na samym jej końcu pokaże ci się okno z wyborem Pokeballa, którego chcesz użyć do złapania pokemona. Pokeball jest tracony niezależnie od tego czy uda Ci się złapać pokemona czy też nie.

Jaka jest szansa na złapanie pokemona?

Podstawowa szansa na złapanie pokemona waha się w granicach od 5 do 15 procent dla pokemonów często spotykanych i w granicach 0.5 do 5 procent dla tych rzadszych. Jednakże, im pokemon jest silniejszy (ma większy poziom), tym trudniej jest go złapać.

Co wpływa na szanse złapania pokemona?

Szansa na złapanie pokemona jest dość niewielka, dlatego jeśli chcesz chwytać je często potrzebujesz ją zwiększyć. W grze istnieje wiele sposobów na zwiększenie tej szansy, ale występują też efekty zmniejszające ją. Modyfikatory te zarówno pozytywne jak i negatywne dzielą się na addytywne i multiplikatywne. Modyfikatory addytywne to:

Modyfikatory multiplikatywne to:

Zmęczenie

Wraz z kolejnymi złapanymi Pokemonami danego dnia złapanie kolejnych stworków jest coraz trudniejsze. Wpływ zmęczenia zmniejszany jest poprzez podwyższenie poziomu osiągnięcia Ekspert. Zmęczenie nie wpływa na szanse złapania shiny pokemonów. Maksymalne zmęczenie wynosi 50%.

Jak liczona jest szansa złapania pokemona?

Łapalność Pokemona to jakaś liczba od 5 do 150. Każdy gatunek Pokemona ma przypisaną własną wartość. Im wyższa wartość tym większa szansa na złapanie pokemona.
Oznaczmy ją literką Ł.

Najpierw liczymy bonusy addytywne. Np. jeśli mamy bonusu addytywne 10%, 30% i 15% szansa złapania pokemona po naliczeniu bonusów addytywnych wynosi:
Ł + Ł * (0.1 + 0.3 + 0.15) = ADD

Następnie mnożymy otrzymany wynik przez modyfikatory multiplikatywne. Np. jeśli mamy bonusy 30%, 20% oraz kare 10% szansa złapania wyniesie:
ADD * 1.3 * 1.2 * 0.9 = MULT

Liczba MULT jest już naszym finalnym wynikiem. Aby pokemon został złapany liczba MULT musi być większa niż losowo wygenerowana liczba z zakresu 1-1000.

Jakich Pokemonów nie spotkamy i nie złapiemy?

Niedostępne Pokemony oraz z poziomem 76 lub wyższym nie złapiemy. Spotkać je w dziczy możemy natomiast do 100 poziomu. Wyjątkiem są Pokemony Shiny spotykane zawsze na poziomach przybliżonych naszemu poziomowi trenera, które są możliwe do złapania. Jeśli nam się to uda ich poziom spadnie do minimalnego dla tego pokemona (przykładowo Shiny Mudkip otrzyma poziom 1, a Shiny Hitmontop 20).