Leczenie w walce

Z PokeLife Pokedex
Wersja z dnia 13:26, 3 lis 2020 autorstwa Wydra (dyskusja | edycje) (Utworzono nową stronę "'''Leczenie w walce''' pozwala Pokemonom odzyskać stracone życie. Wyleczyć Pokemon może się za pomocą kilkunastu ruchów, umiejętności oraz przedmiotów. = Dz...")
(różn.) ← poprzednia wersja | przejdź do aktualnej wersji (różn.) | następna wersja → (różn.)
Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwania

Leczenie w walce pozwala Pokemonom odzyskać stracone życie. Wyleczyć Pokemon może się za pomocą kilkunastu ruchów, umiejętności oraz przedmiotów.


Działanie

  • Pokemon nie może wyleczyć się powyżej poziomu życia, który miał przy rozpoczęciu walki. Czyli jeśli Pokemon zacznie walkę mając 3000/8000 życia, nie może wyleczyć się ponad 3000. Ta zasada dotyczy zarówno walk 1v1 jak i 6v6. W tych drugich Pokemon nie może się wyleczyć poza poziom życia, z którym zaczął daną turę walki
  • większość sposobów leczenia leczy na podstawie obecnego życia Pokemona. Oznacza to, że im słabszy Pokemon, tym słabiej będzie się leczył. Jeśli ruch leczy 10% życia, a życie Pokemona wynosi 50/8000 - Pokemon wyleczy się za 10% z 50, czyli tylko 5 życia
  • każdy 1% leczenia w opisie ruchu/umiejętności/przedmiotu ma limit ile może wyleczyć, wynosi on 80. Czyli ruch leczący 20% życia nigdy nie wyleczy za więcej niż 1600
  • sposoby leczenia mają pewne zasady nakładania się. W skrócie: tylko jeden ruch z leczeniem x% zadziała jeśli Pokemon ma więcej niż 1. Do tego jeśli Pokemon ma inne leczenia, mogą być one słabsze jeśli posiada się więcej niż 1. Szczegóły tego w akapicie o Grupach Leczeń


Źródła

Ruchy

  • tutaj tabela ruchów

Umiejętności

  • tutaj tabela umiejętności

Pozostałe

  • tutaj tabela przedmiotów i co nie pasuje wyżej


Grupy Leczeń

Wszystkie leczenia zostały podzielone na 3 grupy. Podział ten służy określaniu które leczenie zadziała, a które będzie słabsze w przypadku posiadania wielu leczeń na jednym Pokemonie.

Grupa 1

Grupa 2

Grupa 3

  • tutaj są leczenia, których gracz nie może łatwo wywoływać oraz leczenie z obrażeń zwrotnych, które jest również zależne od siły Pokemona, a nie tylko jego maksymalnego życia
  • leczenia z tej grupy są póki co stałe, nie zmniejszają się niezależnie od innych leczeń z tej lub wyższych grup
  • w tej grupie są: Moduł: Wampiryzm, Dry Skin, Volt Absorb, Water Absorb, ruchy z leczeniem z zadanych obrażeń (typu Giga Drain)

Uwagi:

  • Leech Seed jest w grupie 2 ale możliwe zmniejszenie siły o 50% ma efekt tylko na leczeniu, zadawane obrażenia pozostaną bez zmian
  • Moduł: Naturalna Regeneracja - nadal nie można mieć żadnego leczenia z ruchu, wampiryzmu ani leczenia z obrażeń zwrotnych aby działał