Obrażenia: Różnice pomiędzy wersjami

Z PokeLife Pokedex
Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwania
(Utworzono nową stronę "Obrażenia zadawane w walce zależą od kilku czynników. Poza podstawowymi - czyli ataku napastnika i obrony obrońcy (w przypadku ruchów fizycznych, dla ruchów spec...")
 
Linia 9: Linia 9:
 
*WSP_POGODY - zależny od aktualnej pogody,  
 
*WSP_POGODY - zależny od aktualnej pogody,  
 
**domyślnie 1,  
 
**domyślnie 1,  
**jeśli pogoda wzmacnia ruch (np. Ostre słońce dla ruchów ognistych) wynosi 1.5,  
+
**jeśli [[pogoda]] wzmacnia ruch (np. [[Ostre Słońce]] dla ruchów ognistych) wynosi 1.5,  
**jeśli pogoda osłabia ruch (np. Ostre Słońce dla ruchów wodnych) wynosi 0.5
+
**jeśli [[pogoda]] osłabia ruch (np. [[Ostre Słońce]] dla ruchów wodnych) wynosi 0.5
 
*WSP_FRIEND_GUARD
 
*WSP_FRIEND_GUARD
 
**domyślnie 1,  
 
**domyślnie 1,  

Wersja z 17:44, 9 paź 2020

Obrażenia zadawane w walce zależą od kilku czynników. Poza podstawowymi - czyli ataku napastnika i obrony obrońcy (w przypadku ruchów fizycznych, dla ruchów specjalnych odpowiednio Specjalnego Ataku i Specjalnej Obrony), odporności oraz mocy ruchu - wpływ na zadane obrażenia mają także Przedmioty, Pogoda, Umiejętność Friend Guard, poziom pokemona oraz niewielki czynnik losowy.

Dla ułatwienia obliczeń ostateczny wzór podzielę na kilka fragmentów.

  • WSP_LVL = 0,9 + 0,1*LVL + 0,0004*LVL*LVL, gdzie LVL oznacza poziom pokemona atakującego (na 100 poziomie wynosi 14.9)
  • WSP_STATYSTYK = A+25 / O+25, gdzie A to atak napastnika, a O to obrona pokemona otrzymującego obrażenia
  • WSP_MOCY = MOC * STAB * MOC_PRZEDMIOTU, gdzie MOC to moc ruchu, STAB - bonus od zgodnego typu między pokemonem a używanym ruchem, a MOC_PRZEDMIOTU to wzmocnienie jakie dają np. Klejnoty lub inne Przedmioty do Trzymania
  • WSP_ODPORNOSCI = odporność pokemona broniącego się
  • WSP_POGODY - zależny od aktualnej pogody,
  • WSP_FRIEND_GUARD
    • domyślnie 1,
    • jeśli jakikolwiek żywy pokemon w drużynie posiada tę umiejętność, to zmienia się na 0.85

Finalny wzór wygląda tak: OBRAZENIA = WSP_MOCY * WSP_STATYSTYK * WSP_LVL * WSP_ODPORNOSCI * WSP_POGODY * WSP_FRIEND_GUARD

Tak wyliczona wartość stanowi średnie obrażenia, jakie mogą zostać wylosowane, natomiast zadane obrażenia w walce będą wahały się od 0.9 do 1.1 tej wartości.