Pogoda

Z PokeLife Pokedex
Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwania

Pogoda w grze

W świecie Pokemon występuje kilka rodzajów pogody:

  • Czyste Niebo - bazowa pogoda, nie mająca żadnego wpływu na walkę. Z taką pogodą rozpoczynają się walki w Lidze, walki treningowe i pojedynki Salach Pokemon
  • Ostre Słońce - ruchy ogniste zadają 50% więcej obrażeń, a wodne 50% mniej obrażeń.
  • Deszcz - ruchy ogniste zadają 50% mniej obrażeń, a wodne 50% więcej obrażeń.
  • Burza Piaskowa - pokemony otrzymują obrażenia równe 6% ich obecnego życia pod koniec każdej rundy. Obrażeń nie otrzymują pokemony ziemne, kamienne i stalowe oraz posiadające odpowiednią umiejętność.
  • Grad - pokemony otrzymują obrażenia równe 6% ich obecnego życia pod koniec każdej rundy. Obrażeń nie otrzymują pokemony lodowe oraz posiadające odpowiednią umiejętność.
  • Mgła - ruchy fizyczne i specjalne mają obniżoną celność o 40%.

Szansa wystąpienia pogody w trakcie walki modyfikowana w zależności od pory roku. W styczniu 2018 roku mamy wiosnę a następnie pora roku zmienia się co miesiąc zgodnie z kolejnością pór roku (wiosna > lato > jesień > zima).

Pogoda wylosowana na początku walki w dziczy zostaje do końca walki. Jeśli zmodyfikowaliśmy pogodę na inną to po jej zakończeniu z powrotem nad polem walki będzie pogoda początkowa.

Każda z Pogód może wystąpić naturalnie w Dziczy (w Lidze i Salach zawsze pogodą bazową będzie Czyste Niebo), zależnie od miesiąca oraz jaka to Dzicz. Dodatkowo wszystkie z nich posiadają przynajmniej jeden ruch lub umiejętność, które przywołują daną pogodę.

Ruchy wywołują pogodę na 4 rundy, a umiejętności na 12 rund.

Na trwanie pogody wpływ mają także 4 przedmioty:

Przedmioty wydłyżają trwanie pogód od 1 do 5 rund jeśli wywołane ruchem i od 2 do 10 jeśli wywołane umiejętnością.

Umiejętności zależne od pogody

Umiejętność Efekt
Air Lock Blokuje wszystkie efekty wywoływane przez pogody.
Chlorophyll Podczas Ostrego Słońca podwaja szybkość Pokemona.
Cloud Nine Blokuje wszystkie efekty wywoływane przez pogody.
Delta Stream Wywołuje pogodę - Silny Wiatr.
Desolate Land Wywołuje pogodę - ekstremalnie Ostre Słońce.
Drizzle Wywołuje pogodę - Deszcz.
Drought Wywołuje pogodę - Ostre Słońce.
Flower Gift Podczas Ostrego Słońca zwiększa atak i specjalną obronę Pokemonów w druzynie o 50%. AURA.
Forecast Umiejętność Castforma, później będzie robiona.
Grass Pelt Zwiększa obronę Pokemona o 50% w Grassy Terrain (taki ruch, niekoniecznie pogoda, podobne działanie do Spikes).
Hydration Podczas deszczu leczy Pokemona z głównych statusów (zatrucie, podpalenie, sen, zamrożenie paraliż).
Ice Body Podczas gradu leczy się na koniec każdej rundy o 6.25%. Chroni przed Gradem.
Leaf Guard Podczas ostrego słońca chroni Pokemona przed głównymi statusami.
Overcoat Pokemon nie otrzymuje obrażeń od gradu i burzy piaskowej.
Primordial Sea Wywołuje pogodę - obfity Deszcz.
Rain Dish Podczas deszczu leczy się na koniec każdej tury o 6.25% obecnego życia.
Sand Force W trakcie burzy piaskowej zwiększa moc ruchów kamiennych, ziemnych i stalowych o 30%. Chroni przed Burzą Piaskową.
Sand Rush Podczas burzy piaskowej podwaja szybkość Pokemona. Chroni przed Burzą Piaskową.
Sand Stream Wywołuje pogodę - Burza Piaskowa.
Sand Veil Podczas burzy piaskowej zmniejsza końcową celność ataków użytych przez przeciwnika o 20%. Nie działa na ruchy statusowe. Chroni przed Burzą Piaskową.
Slush Rush Podczas Gradu zwiększa szybkość Pokemona o 100% podstawowej wartości. Chroni przed Gradem.
Snow Cloak Podczas gradu zmniejsza końcową celność ataków użytych przez przeciwnika o 20%. Nie działa na ruchy statusowe. Chroni przed Gradem.
Snow Warning Wywołuje pogodę - Grad.
Solar Power Podczas ostrego słońca zwiększa sp. atak Pokemona o 50%, jednak na koniec każdej rundy traci on 6% swojego obecnego życia.
Swift Swim Podczas deszczu podwaja szybkość Pokemona

Ruchy zależne od pogody

Ruch Efekt
Growth 
Hurricane 
Moonlight
Morning Sun
Solar Beam
Sunny Day
Synthesis 
Thunder 
Weather Ball