Pogoda

Z PokeLife Pokedex
Wersja z dnia 06:05, 20 mar 2019 autorstwa Shins (dyskusja | edycje) (Podlinkowanie nazw pogód)
Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwania

Pogoda w grze

W świecie Pokemon występuje kilka rodzajów pogody:

  • Czyste Niebo - bazowa pogoda, nie mająca żadnego wpływu na walkę. Z taką pogodą rozpoczynają się walki w Lidze, walki treningowe i pojedynki Salach Pokemon
  • Ostre Słońce - ruchy ogniste zadają 50% więcej obrażeń, a wodne 50% mniej obrażeń.
  • Deszcz - ruchy ogniste zadają 50% mniej obrażeń, a wodne 50% więcej obrażeń.
  • Burza Piaskowa - pokemony otrzymują obrażenia równe 6% ich obecnego życia pod koniec każdej rundy. Obrażeń nie otrzymują pokemony ziemne, kamienne i stalowe oraz posiadające odpowiednią umiejętność.
  • Grad - pokemony otrzymują obrażenia równe 6% ich obecnego życia pod koniec każdej rundy. Obrażeń nie otrzymują pokemony lodowe oraz posiadające odpowiednią umiejętność.
  • Mgła - ruchy fizyczne i specjalne mają obniżoną celność o 40%.

Szansa wystąpienia pogody w trakcie walki modyfikowana jest w zależności od pory roku. W styczniu 2018 roku mamy wiosnę a następnie pora roku zmienia się co miesiąc zgodnie z kolejnością pór roku (wiosna > lato > jesień > zima).

Pogoda wylosowana na początku walki w dziczy zostaje do końca walki. Jeśli zmodyfikowaliśmy pogodę na inną to po jej zakończeniu z powrotem nad polem walki będzie pogoda początkowa.

Każda z Pogód może wystąpić naturalnie w Dziczy (w Lidze i Salach zawsze pogodą bazową będzie Czyste Niebo), zależnie od miesiąca oraz jaka to Dzicz. Dodatkowo Ostre Słońce, Deszcz, Burza Piaskowa i Grad posiadają przynajmniej jeden ruch lub umiejętność, które przywołują daną pogodę.

Ruchy wywołują pogodę na 4 rundy, a umiejętności na 12 rund.

Na trwanie pogody wpływ mają także 4 przedmioty:

Przedmioty wydłyżają trwanie pogód od 1 do 5 rund jeśli wywołane ruchem i od 2 do 10 jeśli wywołane umiejętnością.

Umiejętności zależne od pogody

Umiejętność Efekt
Air Lock Blokuje wszystkie efekty wywoływane przez pogody.
Chlorophyll Podczas Ostrego Słońca zwiększa szybkość o 100% wartości podstawowej (przyrosty + natura).
Cloud Nine Blokuje wszystkie efekty wywoływane przez pogody.
Delta Stream Wywołuje pogodę - Silny Wiatr.
Desolate Land Wywołuje pogodę - ekstremalnie Ostre Słońce.
Drizzle Wywołuje pogodę - Deszcz.
Drought Wywołuje pogodę - Ostre Słońce.
Flower Gift Podczas Ostrego Słońca zwiększa atak i specjalną obronę Pokemonów w druzynie o 50%. AURA.
Forecast Umiejętność Castforma, później będzie robiona.
Grass Pelt Zwiększa obronę Pokemona o 50% w Grassy Terrain (taki ruch, niekoniecznie pogoda, podobne działanie do Spikes).
Hydration Podczas deszczu leczy Pokemona z głównych statusów (zatrucie, podpalenie, sen, zamrożenie paraliż).
Ice Body Podczas gradu leczy się na koniec każdej rundy o 6.25%. Chroni przed Gradem.
Leaf Guard Podczas ostrego słońca chroni Pokemona przed głównymi statusami (zatrucie, podpalenie, sen, zamrożenie paraliż)..
Overcoat Pokemon nie otrzymuje obrażeń od gradu i burzy piaskowej.
Primordial Sea Wywołuje pogodę - obfity Deszcz.
Rain Dish Podczas deszczu leczy się na koniec każdej tury o 6.25% obecnego życia.
Sand Force W trakcie Burzy Piaskowej zwiększa moc ruchów kamiennych, ziemnych i stalowych o 30%. Chroni przed Burzą Piaskową.
Sand Rush Podczas burzy piaskowej zwiększa szybkość o 100% wartości podstawowej (przyrosty + natura). Chroni przed Burzą Piaskową.
Sand Stream Wywołuje pogodę - Burza Piaskowa.
Sand Veil Podczas Burzy Piaskowej zmniejsza końcową celność ataków użytych przez przeciwnika o 20%. Nie działa na ruchy statusowe. Chroni przed Burzą Piaskową.
Slush Rush Podczas Gradu zwiększa szybkość o 100% wartości podstawowej (przyrosty + natura). Chroni przed Gradem.
Snow Cloak Podczas gradu zmniejsza końcową celność ataków użytych przez przeciwnika o 20%. Nie działa na ruchy statusowe. Chroni przed Gradem.
Snow Warning Wywołuje pogodę - Grad.
Solar Power Podczas Ostrego Słońca zwiększa sp. atak Pokemona o 50%, jednak na koniec każdej rundy traci on 6% swojego obecnego życia.
Swift Swim Podczas deszczu zwiększa szybkość o 100% wartości podstawowej (przyrosty + natura).

Ruchy zależne od pogody

Ruch Efekt
Growth 
Hail
Hurricane 
Moonlight
Morning Sun
Rain Dance
Sandstorm
Solar Beam
Sunny Day
Synthesis 
Thunder 
Weather Ball