Z-Ruchy

Z PokeLife Pokedex
Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwania
zring.jpg

Z-Ruchy to mocniejsze wersje ruchów, które można aktywować kiedy Pokemon posiada Z-Kryształ.

Działanie:

  • Każdy Pokemon może mieć tylko jeden Z-Ruch aktywny w danym czasie. Wymagany jest Z-Kryształ pasujący typem do typu zamienianego ruchu (Arceusium Z pomija to wymaganie).
  • Kiedy Pokemon posiada już Kryształ, zmiana ruchu na Z-Ruch jest dowolna i darmowa. Zrobicie to w Sali Treningowej Pokemona.
  • Ruch fizyczny/specjalny zamieniony na Z-Ruch zamieni się na silniejszy ruch o tym samym typie i tej samej kategorii. Straci swój specjalny efekt, jego celność będzie wynosiła 90%, a moc zostanie zwiększona o +50 (maksymalnie 150).
  • Ruch statusowy zamieniony na Z-Ruch dostanie dopisek Z- przed nazwą. Będzie on nadal miał swój efekt, ale dodatkowo będzie aktywował specjalny Z-Efekt, specyficzny dla tego ruchu. Z-Efekt aktywuje się niezależnie od szansy na trafienie tego ruchu.
  • Oba typy Z-Ruchów zadziałają w walce 4 razy (ładunek jest odejmowany tylko w przypadku trafienia, zablokowania ruchu przez odporności lub spudłowania). Po tym czasie Z-Ruch ofensywny straci 50 mocy (ale nadal pozostaje tym samym ruchem), a Z-Ruch statusowy straci swój Z-Efekt.
  • Z-Ruchy nie mogą być zablokowane przez ruchy ochronne (Protect, Detect itd.)

Ogólne Z-Ruchy

Posunięcie Typ Moc Celność Kontakt Priorytet Z-Kryształ
Breakneck Blitz +50 90 Nie 0 Normalium Z
Inferno Overdrive +50 90 Nie 0 Firium Z
Hydro Vortex +50 90 Nie 0 Waterium Z
Bloom Doom +50 90 Nie 0 Grassium Z
Gigavolt Havoc +50 90 Nie 0 Electrium Z
Supersonic Skystrike +50 90 Nie 0 Flyinium Z
Shattered Psyche +50 90 Nie 0 Psychium Z
Acid Downpour +50 90 Nie 0 Poisonium Z
Never-Ending Nightmare +50 90 Nie 0 Ghostium Z
All-Out Pummeling +50 90 Nie 0 Fightinium Z
Corkscrew Crash +50 90 Nie 0 Steelium Z
Tectonic Rage +50 90 Nie 0 Groundium Z
Continental Crush +50 90 Nie 0 Rockium Z
Subzero Slammer +50 90 Nie 0 Icium Z
Black Hole Eclipse +50 90 Nie 0 Darkinium Z
Savage Spin-Out +50 90 Nie 0 Buginium Z
Devastating Drake +50 90 Nie 0 Dragonium Z
Twinkle Tackle +50 90 Nie 0 Fairium Z


  • Ogólne Z-Ruchy zastępują atak o odpowiadającym mu typie dodając +50 do jego mocy, zmieniając celność na 90% (albo podwyższa albo obniża), jednocześnie pozbawiając go efektów dodatkowych, a także kontaktu i priorytetu.

Ekskluzywne Z-Ruchy

Posunięcie Typ Kategoria Moc Celność Kontakt Priorytet Efekt Pokemon Wzmocniony ruch
Catastropika 160 90 Nie 0 - Pikachu Volt Tackle
10,000,000 Volt Thunderbolt 150 90 Nie 0 Ma zwiększoną szansę na cios krytyczny o 1 poziom. Pikachu Thunderbolt
Stoked Sparksurfer 150 90 Nie 0 20% szansy na sparaliżowanie przeciwnika. Alolan Raichu Thunderbolt
Extreme Evoboost 0 90 Nie 0 +10% do statystyk użytkownika. Eevee Last Resort
Pulverizing Pancake 160 90 Nie 0 - Snorlax Giga Impact
Genesis Supernova 150 90 Nie 0 Nakłada Psychic Terrain na pole walki. Mew Psychic
Sinister Arrow Raid 160 90 Nie 0 - Decidueye Spirit Shackle
Malicious Moonsault 160 90 Nie 0 - Incineroar Darkest Lariat
Oceanic Operetta 160 90 Nie 0 - Primarina Sparkling Aria
Splintered Stormshards 150 90 Nie 0 Usuwa tereny i pułapki. Lycanroc Stone Edge
Let's Snuggle Forever 160 90 Nie 0 - Mimikyu Play Rough
Clangorous Soulblaze 150 90 Nie 0 +5% do statystyk używającego. Kommo-o Clanging Scales
Guardian of Alola 0 90 Nie 0 ??? Strażnicy wysp (Alola) Nature's Madness
Searing Sunraze Smash 150 90 Nie 0 Ignoruje defensywne umiejętności przeciwnika. Solgaleo lub Dusk Mane Necrozma Sunsteel Strike
Menacing Moonraze Maelstrom 150 90 Nie 0 Ignoruje defensywne umiejętności. Lunala lub Dawn Wings Necrozma Moongeist Beam
Light That Burns the Sky 150 90 Nie 0 Używa wyższej statystyki ataku i ignoruje defensywne umiejętności. Necrozma Photon Geyser
Soul-Stealing 7-Star Strike 160 90 Nie 0 - Marshadow Spectral Thief


  • Ekskluzywne Z-Ruchy są przypisane do konkretnych pokemonów i ich konkretnych ataków (np. Catastropika może być wyłącznie wstawiona w miejsce Volt Tackle u Pikachu), ich moc niezależnie od mocy ataku, który zastępują wynosi zwykle 150/160, a celność zmienia się na 90% (albo podwyższa albo obniża), jednocześnie pozbawiając go efektów dodatkowych (czasem zastępując nowymi), a także kontaktu i priorytetu.