Trening: Różnice pomiędzy wersjami

Z PokeLife Pokedex
Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwania
m (dodanie krótkich opisików)
 
(Nie pokazano 3 wersji utworzonych przez 3 użytkowników)
Linia 1: Linia 1:
<tabber>
+
[[Trening Pokemona]] - Jeśli szukasz informacji na temat podnoszenia statystyk pokemona
Trening Początkującego=
+
<br>[[Aktywność: Trening]] - Jeśli szukasz informacji o aktywności
 
 
{{Trening
 
|nazwaGrafiki=trening_poczatkującego
 
|nazwa=Trening Początkującego
 
|opis=Typowy trening, od którego zaczyna każdy trener. Często polega na próbie nauczenia Pokemona żeby słuchał trenera. Zwiększa przywiązanie.<br/><strong>Trenowane Pokemony:</strong> 1. Doświadczenie na Pokemona: wysokie. Przywiązanie: średni wzrost. Cykl: 15min. Max długość: 36h.
 
|mnoznikDoswiadczenia=4.0
 
|przywiazanie=3
 
|cyklTreningu=15 minut
 
|czasMax=32 godziny
 
|iloscTrenowanych=1 Pokemon
 
|spadekWydajnosci=po 12 godzinach
 
|mnoznikWydajnosci=0.01
 
|bonus=brak
 
|negatywne=brak
 
|osiagniecie=dostępne od początku
 
|uwagi=W treningu bierze udział jeden Pokemon, wybierany przy rozpoczęciu treningu.
 
}}
 
 
 
|-|
 
Zrównoważony Trening=
 
 
 
{{Trening
 
|nazwaGrafiki=zrownowazony_trening
 
|nazwa=Zrównoważony Trening
 
|opis=Najczęstsza forma treningu, polegająca na sparingach między Pokemonami w drużynie. Każdy Pokemon jest traktowany równo.<br/><strong>Trenowane Pokemony:</strong> 1 - 6. Doświadczenie na Pokemona: średnie. Przywiązanie: brak zmiany. Cykl: 30min. Max długość: 16h.
 
|mnoznikDoswiadczenia=1.0
 
|przywiazanie=0
 
|cyklTreningu=30 minut
 
|czasMax=24 godziny
 
|iloscTrenowanych=cała drużyna
 
|spadekWydajnosci=po 8 godzinach
 
|mnoznikWydajnosci=0.1
 
|bonus=brak
 
|negatywne=brak
 
|osiagniecie=Mentor 1, Trener 1
 
|uwagi=brak
 
}}
 
 
 
|-|
 
Przyjacielskie Gry=
 
 
 
{{Trening
 
|nazwaGrafiki=przyjacielskie_gry
 
|nazwa=Przyjacielskie Gry
 
|opis=Trening skupiony bardziej na poznawaniu Pokemona niż na jak najszybszej nauce walki.<br/><strong>Trenowane Pokemony:</strong> 1. Doświadczenie na Pokemona: bardzo niskie. Przywiązanie: szybki wzrost. Cykl: 30min. Max długość: 32h.
 
|mnoznikDoswiadczenia=1.0
 
|przywiazanie=7
 
|cyklTreningu=30 minut
 
|czasMax=32 godziny
 
|iloscTrenowanych=1 Pokemon
 
|spadekWydajnosci=po 8 godzinach
 
|mnoznikWydajnosci=0.01
 
|bonus=brak
 
|negatywne=brak
 
|osiagniecie=Mentor 2, Trener 1
 
|uwagi=W treningu bierze udział jeden Pokemon, wybierany przy rozpoczęciu treningu.
 
}}
 
 
 
|-|
 
Surowa Musztra=
 
 
 
{{Trening
 
|nazwaGrafiki=surowa_musztra
 
|nazwa=Surowa Musztra
 
|opis=Ostry i męczący trening daje najlepsze efekty. Musisz jednak dbać, aby Pokemony były chętne na takie poświęcenie oraz żeby ich nie przemęczać.<br/><strong>Trenowane Pokemony:</strong> 1-6. Doświadczenie na Pokemona: wysokie. Przywiązanie: bardzo szybki spadek. Cykl: 1h. Max długość: 16h.
 
|mnoznikDoswiadczenia=4.0
 
|przywiazanie=-10
 
|cyklTreningu=1 godzina
 
|czasMax=16 godzin
 
|iloscTrenowanych=cała drużyna
 
|spadekWydajnosci=po 4 godzinach
 
|mnoznikWydajnosci=0.15
 
|bonus=brak
 
|negatywne=ujemne przywiązanie, -10 na godzinę
 
|osiagniecie=Mentor 3
 
|uwagi=Pokemony nie zyskują przywiązania podczas tego treningu, wręcz przeciwnie, tracą przywiązanie. Aby Pokemon otrzymał jakiekolwiek doświadczenie z tego treningu, musi posiadać pozytywne przywiązanie (większe niż 0).
 
}}
 
 
 
|-|
 
Mentor-Uczeń=
 
 
 
{{Trening
 
|nazwaGrafiki=mentor_uczen
 
|nazwa=Mentor-Uczeń
 
|opis=Nie ma szybszego sposobu nauki niż posiadanie dobrego mentora. Pokemon-mentor musi jednak bardzo ufać swojemu trenerowi aby chciał dzielić się doświadczeniem. Im bardziej podobne są Pokemony, tym szybsza nauka!<br/><strong>Trenowane Pokemony:</strong> 2. Doświadczenie na Pokemona: najwyższe (tylko uczeń). Przywiązanie: szybki spadek. Cykl: 6h. Max długość: 6h.
 
|mnoznikDoswiadczenia=od 6.0 do 12.0
 
|przywiazanie=0.6 dla ucznia
 
|cyklTreningu=6 godzin
 
|czasMax=6 godzin
 
|iloscTrenowanych=2 Pokemony, patrz uwagi
 
|spadekWydajnosci=brak
 
|mnoznikWydajnosci=brak
 
|bonus=brak
 
|negatywne=Mentor traci 3 przywiązania na godzinę
 
|osiagniecie=Mentor 4
 
|uwagi=W Treningu biorą udział 2 Pokemony ale jedynie Pokemon-Uczeń dostaje doświadczenie. Mentor musi mieć poziom wyższy od ucznia oraz co najmniej 90% przywiązania.<br/>Bazowy mnożnik doświadczenia to 6.0. Można go zwiększyć dwukrotnie zależnie od poziomów Pokemonów oraz ich podobieństwa. Dodatkowe mnożniki: identyczny typ/typy +1.5; jeden typ taki sam, drugi inny +0.75; uczeń preewolucją mentora +1.5; uczeń drugą preewolucją mentora +0.75; każdy poziom różnicy +0.03 (np. za 50 poziomów różnicy +1.5). Wszystkie bonusy razem z podstawą mogą osiągnąć mnożnik aż 12.0.
 
}}
 
 
 
</tabber>
 
 
 
 
 
= Cykl Treningu =
 
 
 
 
 
Od '''Cyklu Treningu''' zależy ile doświadczenia otrzymasz za dany okres trenowania. Doświadczenie otrzymujesz jedynie za każdy pełen cykl treningu. Oznacza to, że jeśli cykl pracy to 15 minut, kończąc trening po 25 minutach, otrzymasz doświadczenie za jedynie 15 minut - ponieważ drugi cykl nie został dokończony. Każda minuta spędzona na treningu ponad '''Maksymalną długość''' nie jest liczona, obojętnie jak długo ponad ten czas trenujesz.
 
 
 
 
 
 
 
= Ilość Doświadczenia =
 
 
 
 
 
Wszystkie Treningi posiadają te same mnożniki ilości doświadczenia z osiągnięć, odznak, modułu etc. Różnią się natomiast ich własnym '''Mnożnikiem Zarobków''' - przez niego mnożona jest ostateczna ilość doświadczenia jakie Pokemony otrzymują z Treningu. W przeciwieństwie do starego treningu, za jeden cykl można otrzymać więcej niż 1 punkt doświadczenia na Pokemona. Przywiązanie otrzymywane z treningów jest zawsze identyczne, nic go nie modyfikuje. Należy też wspomnieć, że mnożnik doświadczenia jest podawany w formię "ilość doświadczenia na godzinę" nawet jeśli cykl treningu jest krótszy niż godzina.
 
 
 
Wpływ na ilość doświadczenia z treningu mają: (uzupełnić listę)
 
 
 
 
 
 
 
= Wydajność Treningu =
 
 
 
 
 
Niektóre treningi mają ustawiony spadek wydajności. Oznacza to, że po pewnym czasie ilość doświadczenia za pełen cykl będzie mniejsza niż za poprzednie cykle. Weźmy na przykład Zrównoważony Trening. Przyjmijmy, że za każdy cykl Pokemony otrzymają po 4 punkty doświadczenia. Spadek zaczyna się po 8 godzinach, więc za pierwsze 8 godzin otrzymamy pełne doświadczenie, czyli 64 na Pokemona (liczby umowne). Następny cykl jednak będzie już miał mniejszą wydajność, czyli (1-0.1) * 4 doświadczenia. Co da 3,6, co po zaokrągleniu nadal da Pokemonom po 4 doświadczenia. Natomiast w następnym cyklu otrzymają już Pokemony otrzymają już (1-0.1)*(1-0.1) * 4, czyli 3.24. Po zaokrągleniu będą to już 3 punkty doświadczenia. Warto więc czasami kończyć trening wcześniej jeśli macie taką możliwość, aby zawsze był w 100% efektywny!
 

Aktualna wersja na dzień 23:01, 26 sie 2020

Trening Pokemona - Jeśli szukasz informacji na temat podnoszenia statystyk pokemona
Aktywność: Trening - Jeśli szukasz informacji o aktywności