Trening Pokemona

Z PokeLife Pokedex
Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwania

Wstęp

Trening Pokemona jest zagadnieniem, z którym powinien się zapoznać każdy Trener. Na tej stronie zostało stosunkowo obiektywnie opisane jak najefektywniej trenować Pokemony. Należy jednak wziąć pod uwagę, że nie jest to jedyny słuszny sposób treningu i każdy może trenować swoich pupili jak mu się tylko podoba!

Dla kompletnie nowych Trenerów objaśnię jeszcze sam termin. Trening Pokemona to zwiększanie jego statystyk w Sali Treningowej, płacąc za to Yenami.


"Zepsuty" Pokemon

UWAGA: Po zmianie w systemie działania Treningu, ten termin ma już mniejsze znaczenie. Zazwyczaj odnosi się po prostu do Pokemona, u którego trenowane są oba ataki.

W Pokelife często możesz spotkać się z tym, że jakiś inny gracz nazwie Pokemona zepsutym. Jest to termin przyjęty przez samych graczy, oznaczający Pokemona z niekoniecznie najlepszym treningiem. Często jest niestety nadużywany, a czasami nawet wykorzystywany do wyśmiewania innych trenerów. W dalszej części będzie występował ten termin, warto zwrócić na niego uwagę.

Innym podobny terminem jest "czysty Pokemon" - odnosi się on do Pokemona bez żadnego treningu, najczęściej złapanego na bardzo niskim poziomie.


Podstawowe zasady treningu

Trening statystyk

W tym miejscu opisane są jedynie całkowite podstawy, żeby każdy trener mógł tu zajrzeć na początku i nie mieć potem wyrzutów sumienia, że trenował Pokemona inaczej niż by chciał.

Na samym początku gry najefektywniej jest trenować Pokemona w jedną z trzech statystyk: atak, specjalny atak (sp atak), życie. UWAGA: Pokemona nie zaleca się trenować w atak i sp atak jednocześnie! Zazwyczaj ruchy Pokemonów ustawia się w taki sposób, aby atakował tylko jednym typem ataku (specjalnym lub fizycznym), dzięki czemu może uderzać mocniej bo szkoli się mu jedną statystykę mniej.

Jeśli Twój Pokemon ma duże przyrosty do Ataku oraz dużo fizycznych ruchów (np. Machop i jego dalsze ewolucje) trenowanie Ataku jest o wiele lepszym wyjściem niż SP Ataku. Tak samo działa to w kwestii Pokemonów mających wysokie przyrosty SP Ataku i dobre ruchy specjalne.

UWAGA! Limit treningu na pokemonie wynosi 4000 pkt. dla wszystkich statystyk łącznie. Przy czym ilość punktów dodanych do HP dzieli się na 5 (tzn. 500 punktów HP wykorzystuje tylko 100 punktów w limicie treningu).


Jagody i Cukrowe Laski

Dodatkowym sposobem podwyższania statystyk Pokemona jest karmienie go jagodami. Pierwsza jagoda zwiększa statystykę o 3 pkt. Każde kolejne 3 punkty wymagają większej ilości jagód. Liczniki poszczególnych jagód nie łączą się ze sobą (dodanie Pokemonowi 1 zielonej jagody i 1 pomarańczowej jagody zwiększa jego atak o 3 pkt. i obronę o 3 pkt.).

Dodatkowo karmienie Pokemona NIE wpływa na koszt treningu, a więc NIE psuje Pokemona. Zwiększa jednak jego wartość.

Cukrowa Laska (rozdawane są one w różnych eventach) działa podobnie do jagód, jednak zwiększa licznik każdej statystyki tak, jakbyśmy zjedli 1 jagodę każdego koloru. Warto więc przemyśleć wybór Pokemona, któremu ją damy.

Poniższa tabela przedstawia ile jagód potrzeba dać pokemonowi, aby uzyskał on kolejne +3 pkt. statystyk. Możliwe jest podwyższenie statystyk ponad wartości podane w tabeli. Koszt każdego kolejnego wzrostu statystyk jest o 1 wyższy niż poprzedniego.

Opis +0 +3 +6 +9 +12 +15 +18 +21 +24 +27 +30 +33 +36 +39
Ilość jagód do kolejnego wzrostu statystyki o +3
(Bez Księgi Jagód)
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14
Ilość jagód zjedzona do tej pory
(Bez Księgi Jagód)
0 1 3 6 10 15 21 28 36 45 55 66 78 91
Ilość jagód do kolejnego wzrostu statystyki o +3
(Z Księgą Jagód)
1 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13
Ilość jagód zjedzona do tej pory
(Z Księgą Jagód)
0 1 2 4 7 11 16 22 29 37 46 56 67 79
Ilość jagód do kolejnego wzrostu statystyki o +3
(Z Uzupełnioną sięgą Jagód)
1 1 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
Ilość jagód zjedzona do tej pory
(Z Uzupełnioną Księgą Jagód)
0 1 2 3 5 8 12 17 23 30 38 47 57 68

WAŻNE! Maksymalny wzrost każdej statystyki za pomocą Jagód wynosi 300. Limit 300 jest osobny dla każdej statystyki!


Trening z Dziczy

Pokemony łapane na wyższych poziomach mają już trochę statystyk wytrenowanych od razu - określa się to właśnie treningiem z Dziczy. Często gracze od razu nazywają takie Pokemony zepsutymi jednak nie zawsze jest to prawdą.


Efektywny trening

Na koszt Treningu Pokemona wpływ ma kilka elementów. Należy jednak pamiętać, że koszt treningu jest zawsze brany z obecnych danych o graczu i Pokemonie. Wiec trenowanie po wyższym koszcie (np. przed 40 poziomem) nie sprawi, że Pokemon będzie miał ten wysoki koszt już zawsze. Po zdobyciu tego 40 poziomu w tym przykładzie następne treningi będą już kosztowały tyle co u Pokemona trenowanego wyłącznie na tym poziomie. Na koszt treningu ma wpływ:

- poziom osiągnięcia Szkoleniowiec
- poziom Pokemona - każdy poziom poniżej 40 poziomu zwiększa koszt treningu o 1%
- przywiązanie Pokemona - każdy procent powyżej 75% przywiązania zmniejsza koszt treningu o 1%
- Odznaka 8. Sali Kanto
- osiągnięcie Wszechstronny powyżej 40 poziomu osiągnięcia

Koszt Treningu

Koszt potrzebny do wytrenowania podanej ilości statystyk pokemona na 40 poziomie, bez żadnych zniżek

Ilość statystyk Koszt w ¥ Ilość statystyk Koszt w ¥ Ilość statystyk Koszt w ¥ Ilość statystyk Koszt w ¥
100 190.688 1100 137.814.383 2100 1.088.640.254 3100 2.978.223.704
200 813.177 1200 192.692.362 2200 1.234.720.235 3200 3.221.896.369
300 1.965.614 1300 253.951.289 2300 1.389.973.289 3300 3.475.988.393
400 4.190.121 1400 321.756.767 2400 1.554.539.120 3400 3.740.609.358
500 7.998.453 1500 396.388.598 2500 1.728.553.463 3500 4.015.866.663
600 19.035.531 1600 490.628.858 2600 1.912.148.360 3600 4.301.865.655
700 32.563.933 1700 593.100.822 2700 2.105.452.433 3700 4.598.709.697
800 48.669.799 1800 703.975.952 2800 2.308.591.053 3800 4.906.500.299
900 67.430.100 1900 823.419.154 2900 2.521.686.586 3900 5.225.337.154
1000 89.142.065 2000 951.589.410 3000 2.744.858.530 4000 5.555.318.245