Trening Pokemona: Różnice pomiędzy wersjami
(→Jagody i Cukrowe Laski: Dodanie info o limicie na jagody.) |
|||
(Nie pokazano 4 wersji utworzonych przez 3 użytkowników) | |||
Linia 10: | Linia 10: | ||
= "Zepsuty" Pokemon = | = "Zepsuty" Pokemon = | ||
+ | |||
+ | UWAGA: Po zmianie w systemie działania Treningu, ten termin ma już mniejsze znaczenie. Zazwyczaj odnosi się po prostu do Pokemona, u którego trenowane są oba ataki. | ||
W Pokelife często możesz spotkać się z tym, że jakiś inny gracz nazwie Pokemona zepsutym. Jest to termin przyjęty przez samych graczy, oznaczający Pokemona z niekoniecznie najlepszym treningiem. Często jest niestety nadużywany, a czasami nawet wykorzystywany do wyśmiewania innych trenerów. W dalszej części będzie występował ten termin, warto zwrócić na niego uwagę. | W Pokelife często możesz spotkać się z tym, że jakiś inny gracz nazwie Pokemona zepsutym. Jest to termin przyjęty przez samych graczy, oznaczający Pokemona z niekoniecznie najlepszym treningiem. Często jest niestety nadużywany, a czasami nawet wykorzystywany do wyśmiewania innych trenerów. W dalszej części będzie występował ten termin, warto zwrócić na niego uwagę. | ||
Linia 24: | Linia 26: | ||
Na samym początku gry najefektywniej jest trenować Pokemona w jedną z trzech statystyk: atak, specjalny atak (sp atak), życie. '''UWAGA:''' Pokemona nie zaleca się trenować w atak i sp atak jednocześnie! Zazwyczaj ruchy Pokemonów ustawia się w taki sposób, aby atakował tylko jednym typem ataku (specjalnym lub fizycznym), dzięki czemu może uderzać mocniej bo szkoli się mu jedną statystykę mniej. | Na samym początku gry najefektywniej jest trenować Pokemona w jedną z trzech statystyk: atak, specjalny atak (sp atak), życie. '''UWAGA:''' Pokemona nie zaleca się trenować w atak i sp atak jednocześnie! Zazwyczaj ruchy Pokemonów ustawia się w taki sposób, aby atakował tylko jednym typem ataku (specjalnym lub fizycznym), dzięki czemu może uderzać mocniej bo szkoli się mu jedną statystykę mniej. | ||
− | + | Jeśli Twój Pokemon ma duże przyrosty do Ataku oraz dużo fizycznych ruchów (np. Machop i jego dalsze ewolucje) trenowanie Ataku jest o wiele lepszym wyjściem niż SP Ataku. Tak samo działa to w kwestii Pokemonów mających wysokie przyrosty SP Ataku i dobre ruchy specjalne. <br/> | |
− | + | ||
+ | '''UWAGA!''' Limit treningu na pokemonie wynosi 4000 pkt. dla '''wszystkich''' statystyk łącznie. Przy czym ilość punktów dodanych do HP dzieli się na 5 (tzn. 500 punktów HP wykorzystuje tylko 100 punktów w limicie treningu). | ||
− | |||
=== Jagody i Cukrowe Laski === | === Jagody i Cukrowe Laski === | ||
Linia 161: | Linia 163: | ||
</table> | </table> | ||
− | '''WAŻNE!'''Maksymalny wzrost każdej statystyki za pomocą Jagód wynosi 300. Limit 300 jest osobny dla każdej statystyki! | + | '''WAŻNE!''' Maksymalny wzrost każdej statystyki za pomocą Jagód wynosi 300. Limit 300 jest osobny dla każdej statystyki! |
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
Linia 174: | Linia 169: | ||
Pokemony łapane na wyższych poziomach mają już trochę statystyk wytrenowanych od razu - określa się to właśnie treningiem z Dziczy. Często gracze od razu nazywają takie Pokemony zepsutymi jednak nie zawsze jest to prawdą. | Pokemony łapane na wyższych poziomach mają już trochę statystyk wytrenowanych od razu - określa się to właśnie treningiem z Dziczy. Często gracze od razu nazywają takie Pokemony zepsutymi jednak nie zawsze jest to prawdą. | ||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
=== Efektywny trening === | === Efektywny trening === | ||
− | + | Na koszt Treningu Pokemona wpływ ma kilka elementów. Należy jednak pamiętać, że koszt treningu jest zawsze brany z obecnych danych o graczu i Pokemonie. Wiec trenowanie po wyższym koszcie (np. przed 40 poziomem) nie sprawi, że Pokemon będzie miał ten wysoki koszt już zawsze. Po zdobyciu tego 40 poziomu w tym przykładzie następne treningi będą już kosztowały tyle co u Pokemona trenowanego wyłącznie na tym poziomie. Na koszt treningu ma wpływ:<br/> | |
− | + | - poziom osiągnięcia Szkoleniowiec | |
− | + | - poziom Pokemona - każdy poziom poniżej 40 poziomu zwiększa koszt treningu o 1% | |
− | + | - przywiązanie Pokemona - każdy procent powyżej 75% przywiązania zmniejsza koszt treningu o 1% | |
− | + | - Odznaka 8. Sali Kanto | |
+ | - osiągnięcie Wszechstronny powyżej 40 poziomu osiągnięcia | ||
− | + | = Koszt Treningu = | |
− | + | <table style="text-align: center; width: 99.9023%;" border="1" width="100%" rules="all" align="center"> | |
− | + | <tr style="height: 15.0pt;"> | |
− | + | <td style="width: 80%; height: 53px;" colspan="8" bgcolor="#99cccc"> | |
− | + | <big>'''Koszt potrzebny do wytrenowania podanej ilości statystyk pokemona na 40 poziomie, bez żadnych zniżek'''</big> | |
− | + | </td> | |
− | + | </tr> | |
− | + | <tr style="height: 21px;"> | |
− | + | <td style="width: 10%; height: 21px; background-color: #e9e9e9;"><strong>Ilość statystyk</strong></td> | |
+ | <td style="width: 10%; height: 21px;"><strong>Koszt w ¥</strong></td> | ||
+ | <td style="width: 10%; height: 21px; background-color: #e9e9e9;"><strong>Ilość statystyk</strong></td> | ||
+ | <td style="width: 10%; height: 21px;"><strong>Koszt w ¥</strong></td> | ||
+ | <td style="width: 10%; height: 21px; background-color: #e9e9e9;"><strong>Ilość statystyk</strong></td> | ||
+ | <td style="width: 10%; height: 21px;"><strong>Koszt w ¥</strong></td> | ||
+ | <td style="width: 10%; height: 21px; background-color: #e9e9e9;"><strong>Ilość statystyk</strong></td> | ||
+ | <td style="width: 10%; height: 21px;"><strong>Koszt w ¥</strong></td> | ||
+ | </tr> | ||
+ | <tr style="height: 21px;"> | ||
+ | <td style="width: 10%; height: 21px; background-color: #e9e9e9;">100</td> | ||
+ | <td style="width: 10%; height: 21px;">190.688</td> | ||
+ | <td style="width: 10%; height: 21px; background-color: #e9e9e9;">1100</td> | ||
+ | <td style="width: 10%; height: 21px;">137.814.383</td> | ||
+ | <td style="width: 10%; height: 21px; background-color: #e9e9e9;">2100</td> | ||
+ | <td style="width: 10%; height: 21px;">1.088.640.254</td> | ||
+ | <td style="width: 10%; height: 21px; background-color: #e9e9e9;">3100</td> | ||
+ | <td style="width: 10%; height: 21px;">2.978.223.704</td> | ||
+ | </tr> | ||
+ | <tr style="height: 21px;"> | ||
+ | <td style="width: 10%; height: 21px; background-color: #e9e9e9;">200</td> | ||
+ | <td style="width: 10%; height: 21px;">813.177</td> | ||
+ | <td style="width: 10%; height: 21px; background-color: #e9e9e9;">1200</td> | ||
+ | <td style="width: 10%; height: 21px;">192.692.362</td> | ||
+ | <td style="width: 10%; height: 21px; background-color: #e9e9e9;">2200</td> | ||
+ | <td style="width: 10%; height: 21px;">1.234.720.235</td> | ||
+ | <td style="width: 10%; height: 21px; background-color: #e9e9e9;">3200</td> | ||
+ | <td style="width: 10%; height: 21px;">3.221.896.369</td> | ||
+ | </tr> | ||
+ | <tr style="height: 21px;"> | ||
+ | <td style="width: 10%; height: 21px; background-color: #e9e9e9;">300</td> | ||
+ | <td style="width: 10%; height: 21px;">1.965.614</td> | ||
+ | <td style="width: 10%; height: 21px; background-color: #e9e9e9;">1300</td> | ||
+ | <td style="width: 10%; height: 21px;">253.951.289</td> | ||
+ | <td style="width: 10%; height: 21px; background-color: #e9e9e9;">2300</td> | ||
+ | <td style="width: 10%; height: 21px;">1.389.973.289</td> | ||
+ | <td style="width: 10%; height: 21px; background-color: #e9e9e9;">3300</td> | ||
+ | <td style="width: 10%; height: 21px;">3.475.988.393</td> | ||
+ | </tr> | ||
+ | <tr style="height: 21px;"> | ||
+ | <td style="width: 10%; height: 21px; background-color: #e9e9e9;">400</td> | ||
+ | <td style="width: 10%; height: 21px;">4.190.121</td> | ||
+ | <td style="width: 10%; height: 21px; background-color: #e9e9e9;">1400</td> | ||
+ | <td style="width: 10%; height: 21px;">321.756.767</td> | ||
+ | <td style="width: 10%; height: 21px; background-color: #e9e9e9;">2400</td> | ||
+ | <td style="width: 10%; height: 21px;">1.554.539.120</td> | ||
+ | <td style="width: 10%; height: 21px; background-color: #e9e9e9;">3400</td> | ||
+ | <td style="width: 10%; height: 21px;">3.740.609.358</td> | ||
+ | </tr> | ||
+ | <tr style="height: 21px;"> | ||
+ | <td style="width: 10%; height: 21px; background-color: #e9e9e9;">500</td> | ||
+ | <td style="width: 10%; height: 21px;">7.998.453</td> | ||
+ | <td style="width: 10%; height: 21px; background-color: #e9e9e9;">1500</td> | ||
+ | <td style="width: 10%; height: 21px;">396.388.598</td> | ||
+ | <td style="width: 10%; height: 21px; background-color: #e9e9e9;">2500</td> | ||
+ | <td style="width: 10%; height: 21px;">1.728.553.463</td> | ||
+ | <td style="width: 10%; height: 21px; background-color: #e9e9e9;">3500</td> | ||
+ | <td style="width: 10%; height: 21px;">4.015.866.663</td> | ||
+ | </tr> | ||
+ | <tr style="height: 21px;"> | ||
+ | <td style="width: 10%; height: 21px; background-color: #e9e9e9;">600</td> | ||
+ | <td style="width: 10%; height: 21px;">19.035.531</td> | ||
+ | <td style="width: 10%; height: 21px; background-color: #e9e9e9;">1600</td> | ||
+ | <td style="width: 10%; height: 21px;">490.628.858</td> | ||
+ | <td style="width: 10%; height: 21px; background-color: #e9e9e9;">2600</td> | ||
+ | <td style="width: 10%; height: 21px;">1.912.148.360</td> | ||
+ | <td style="width: 10%; height: 21px; background-color: #e9e9e9;">3600</td> | ||
+ | <td style="width: 10%; height: 21px;">4.301.865.655</td> | ||
+ | </tr> | ||
+ | <tr style="height: 21px;"> | ||
+ | <td style="width: 10%; height: 21px; background-color: #e9e9e9;">700</td> | ||
+ | <td style="width: 10%; height: 21px;">32.563.933</td> | ||
+ | <td style="width: 10%; height: 21px; background-color: #e9e9e9;">1700</td> | ||
+ | <td style="width: 10%; height: 21px;">593.100.822</td> | ||
+ | <td style="width: 10%; height: 21px; background-color: #e9e9e9;">2700</td> | ||
+ | <td style="width: 10%; height: 21px;">2.105.452.433</td> | ||
+ | <td style="width: 10%; height: 21px; background-color: #e9e9e9;">3700</td> | ||
+ | <td style="width: 10%; height: 21px;">4.598.709.697</td> | ||
+ | </tr> | ||
+ | <tr style="height: 21px;"> | ||
+ | <td style="width: 10%; height: 21px; background-color: #e9e9e9;">800</td> | ||
+ | <td style="width: 10%; height: 21px;">48.669.799</td> | ||
+ | <td style="width: 10%; height: 21px; background-color: #e9e9e9;">1800</td> | ||
+ | <td style="width: 10%; height: 21px;">703.975.952</td> | ||
+ | <td style="width: 10%; height: 21px; background-color: #e9e9e9;">2800</td> | ||
+ | <td style="width: 10%; height: 21px;">2.308.591.053</td> | ||
+ | <td style="width: 10%; height: 21px; background-color: #e9e9e9;">3800</td> | ||
+ | <td style="width: 10%; height: 21px;">4.906.500.299</td> | ||
+ | </tr> | ||
+ | <tr style="height: 21px;"> | ||
+ | <td style="width: 10%; height: 21px; background-color: #e9e9e9;">900</td> | ||
+ | <td style="width: 10%; height: 21px;">67.430.100</td> | ||
+ | <td style="width: 10%; height: 21px; background-color: #e9e9e9;">1900</td> | ||
+ | <td style="width: 10%; height: 21px;">823.419.154</td> | ||
+ | <td style="width: 10%; height: 21px; background-color: #e9e9e9;">2900</td> | ||
+ | <td style="width: 10%; height: 21px;">2.521.686.586</td> | ||
+ | <td style="width: 10%; height: 21px; background-color: #e9e9e9;">3900</td> | ||
+ | <td style="width: 10%; height: 21px;">5.225.337.154</td> | ||
+ | </tr> | ||
+ | <tr style="height: 21px;"> | ||
+ | <td style="width: 10%; height: 21px; background-color: #e9e9e9;">1000</td> | ||
+ | <td style="width: 10%; height: 21px;">89.142.065</td> | ||
+ | <td style="width: 10%; height: 21px; background-color: #e9e9e9;">2000</td> | ||
+ | <td style="width: 10%; height: 21px;">951.589.410</td> | ||
+ | <td style="width: 10%; height: 21px; background-color: #e9e9e9;">3000</td> | ||
+ | <td style="width: 10%; height: 21px;">2.744.858.530</td> | ||
+ | <td style="width: 10%; height: 21px; background-color: #e9e9e9;">4000</td> | ||
+ | <td style="width: 10%; height: 21px;">5.555.318.245</td> | ||
+ | </tr> | ||
+ | </table> |
Aktualna wersja na dzień 10:12, 31 sie 2020
Spis treści
Wstęp
Trening Pokemona jest zagadnieniem, z którym powinien się zapoznać każdy Trener. Na tej stronie zostało stosunkowo obiektywnie opisane jak najefektywniej trenować Pokemony. Należy jednak wziąć pod uwagę, że nie jest to jedyny słuszny sposób treningu i każdy może trenować swoich pupili jak mu się tylko podoba!
Dla kompletnie nowych Trenerów objaśnię jeszcze sam termin. Trening Pokemona to zwiększanie jego statystyk w Sali Treningowej, płacąc za to Yenami.
"Zepsuty" Pokemon
UWAGA: Po zmianie w systemie działania Treningu, ten termin ma już mniejsze znaczenie. Zazwyczaj odnosi się po prostu do Pokemona, u którego trenowane są oba ataki.
W Pokelife często możesz spotkać się z tym, że jakiś inny gracz nazwie Pokemona zepsutym. Jest to termin przyjęty przez samych graczy, oznaczający Pokemona z niekoniecznie najlepszym treningiem. Często jest niestety nadużywany, a czasami nawet wykorzystywany do wyśmiewania innych trenerów. W dalszej części będzie występował ten termin, warto zwrócić na niego uwagę.
Innym podobny terminem jest "czysty Pokemon" - odnosi się on do Pokemona bez żadnego treningu, najczęściej złapanego na bardzo niskim poziomie.
Podstawowe zasady treningu
Trening statystyk
W tym miejscu opisane są jedynie całkowite podstawy, żeby każdy trener mógł tu zajrzeć na początku i nie mieć potem wyrzutów sumienia, że trenował Pokemona inaczej niż by chciał.
Na samym początku gry najefektywniej jest trenować Pokemona w jedną z trzech statystyk: atak, specjalny atak (sp atak), życie. UWAGA: Pokemona nie zaleca się trenować w atak i sp atak jednocześnie! Zazwyczaj ruchy Pokemonów ustawia się w taki sposób, aby atakował tylko jednym typem ataku (specjalnym lub fizycznym), dzięki czemu może uderzać mocniej bo szkoli się mu jedną statystykę mniej.
Jeśli Twój Pokemon ma duże przyrosty do Ataku oraz dużo fizycznych ruchów (np. Machop i jego dalsze ewolucje) trenowanie Ataku jest o wiele lepszym wyjściem niż SP Ataku. Tak samo działa to w kwestii Pokemonów mających wysokie przyrosty SP Ataku i dobre ruchy specjalne.
UWAGA! Limit treningu na pokemonie wynosi 4000 pkt. dla wszystkich statystyk łącznie. Przy czym ilość punktów dodanych do HP dzieli się na 5 (tzn. 500 punktów HP wykorzystuje tylko 100 punktów w limicie treningu).
Jagody i Cukrowe Laski
Dodatkowym sposobem podwyższania statystyk Pokemona jest karmienie go jagodami. Pierwsza jagoda zwiększa statystykę o 3 pkt. Każde kolejne 3 punkty wymagają większej ilości jagód. Liczniki poszczególnych jagód nie łączą się ze sobą (dodanie Pokemonowi 1 zielonej jagody i 1 pomarańczowej jagody zwiększa jego atak o 3 pkt. i obronę o 3 pkt.).
Dodatkowo karmienie Pokemona NIE wpływa na koszt treningu, a więc NIE psuje Pokemona. Zwiększa jednak jego wartość.
Cukrowa Laska (rozdawane są one w różnych eventach) działa podobnie do jagód, jednak zwiększa licznik każdej statystyki tak, jakbyśmy zjedli 1 jagodę każdego koloru. Warto więc przemyśleć wybór Pokemona, któremu ją damy.
Poniższa tabela przedstawia ile jagód potrzeba dać pokemonowi, aby uzyskał on kolejne +3 pkt. statystyk. Możliwe jest podwyższenie statystyk ponad wartości podane w tabeli. Koszt każdego kolejnego wzrostu statystyk jest o 1 wyższy niż poprzedniego.
Opis | +0 | +3 | +6 | +9 | +12 | +15 | +18 | +21 | +24 | +27 | +30 | +33 | +36 | +39 |
Ilość jagód do kolejnego wzrostu statystyki o +3 (Bez Księgi Jagód) |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 |
Ilość jagód zjedzona do tej pory (Bez Księgi Jagód) |
0 | 1 | 3 | 6 | 10 | 15 | 21 | 28 | 36 | 45 | 55 | 66 | 78 | 91 |
Ilość jagód do kolejnego wzrostu statystyki o +3 (Z Księgą Jagód) |
1 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 |
Ilość jagód zjedzona do tej pory (Z Księgą Jagód) |
0 | 1 | 2 | 4 | 7 | 11 | 16 | 22 | 29 | 37 | 46 | 56 | 67 | 79 |
Ilość jagód do kolejnego wzrostu statystyki o +3 (Z Uzupełnioną sięgą Jagód) |
1 | 1 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 |
Ilość jagód zjedzona do tej pory (Z Uzupełnioną Księgą Jagód) |
0 | 1 | 2 | 3 | 5 | 8 | 12 | 17 | 23 | 30 | 38 | 47 | 57 | 68 |
WAŻNE! Maksymalny wzrost każdej statystyki za pomocą Jagód wynosi 300. Limit 300 jest osobny dla każdej statystyki!
Trening z Dziczy
Pokemony łapane na wyższych poziomach mają już trochę statystyk wytrenowanych od razu - określa się to właśnie treningiem z Dziczy. Często gracze od razu nazywają takie Pokemony zepsutymi jednak nie zawsze jest to prawdą.
Efektywny trening
Na koszt Treningu Pokemona wpływ ma kilka elementów. Należy jednak pamiętać, że koszt treningu jest zawsze brany z obecnych danych o graczu i Pokemonie. Wiec trenowanie po wyższym koszcie (np. przed 40 poziomem) nie sprawi, że Pokemon będzie miał ten wysoki koszt już zawsze. Po zdobyciu tego 40 poziomu w tym przykładzie następne treningi będą już kosztowały tyle co u Pokemona trenowanego wyłącznie na tym poziomie. Na koszt treningu ma wpływ:
- poziom osiągnięcia Szkoleniowiec - poziom Pokemona - każdy poziom poniżej 40 poziomu zwiększa koszt treningu o 1% - przywiązanie Pokemona - każdy procent powyżej 75% przywiązania zmniejsza koszt treningu o 1% - Odznaka 8. Sali Kanto - osiągnięcie Wszechstronny powyżej 40 poziomu osiągnięcia
Koszt Treningu
Koszt potrzebny do wytrenowania podanej ilości statystyk pokemona na 40 poziomie, bez żadnych zniżek |
|||||||
Ilość statystyk | Koszt w ¥ | Ilość statystyk | Koszt w ¥ | Ilość statystyk | Koszt w ¥ | Ilość statystyk | Koszt w ¥ |
100 | 190.688 | 1100 | 137.814.383 | 2100 | 1.088.640.254 | 3100 | 2.978.223.704 |
200 | 813.177 | 1200 | 192.692.362 | 2200 | 1.234.720.235 | 3200 | 3.221.896.369 |
300 | 1.965.614 | 1300 | 253.951.289 | 2300 | 1.389.973.289 | 3300 | 3.475.988.393 |
400 | 4.190.121 | 1400 | 321.756.767 | 2400 | 1.554.539.120 | 3400 | 3.740.609.358 |
500 | 7.998.453 | 1500 | 396.388.598 | 2500 | 1.728.553.463 | 3500 | 4.015.866.663 |
600 | 19.035.531 | 1600 | 490.628.858 | 2600 | 1.912.148.360 | 3600 | 4.301.865.655 |
700 | 32.563.933 | 1700 | 593.100.822 | 2700 | 2.105.452.433 | 3700 | 4.598.709.697 |
800 | 48.669.799 | 1800 | 703.975.952 | 2800 | 2.308.591.053 | 3800 | 4.906.500.299 |
900 | 67.430.100 | 1900 | 823.419.154 | 2900 | 2.521.686.586 | 3900 | 5.225.337.154 |
1000 | 89.142.065 | 2000 | 951.589.410 | 3000 | 2.744.858.530 | 4000 | 5.555.318.245 |