Pogoda: Różnice pomiędzy wersjami

Z PokeLife Pokedex
Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwania
 
(Nie pokazano 33 wersji utworzonych przez 6 użytkowników)
Linia 1: Linia 1:
__FORCETOC__
+
{{TabelaNaprzemienneKolory|Tb_Tabela1_Margin=}}
<html>
 
<head>
 
<style>
 
tr:nth-child(2n) {
 
background-color: #DDDDDD;
 
}
 
tr:nth-child(2n+1) {
 
background-color: #FFFFFF;
 
}
 
th, td {
 
padding: 0.2em;
 
}
 
</style>
 
</head>
 
</html>
 
  
{| align="center"
+
'''Pogoda''' to mechanika w grze, która zmienia środowisko walki, aktywując pewne umiejętności Pokemonów, wpływając na ich ruchy, a także mająca wpływ na ich statystyki. Niektóre rodzaje pogody są zdolne do zadawania obrażeń Pokemonom.
|-  
+
 
|style='font-size:2.0em; text-align: center; color:red'| Pogoda i umiejętności z nią związane obecnie nie działają na Pokelife! <br /> Zostaną dodane w ciągu najbliższych 2 tygodni po aktualizacji z Umiejętnościami.
+
== '''Standardowe Pogody w Walce''' ==
|-
+
W grze występuje kilka rodzajów pogody podczas walk:
|style='font-size:1.5em; text-align: center;'| Rzeczywiste działanie umiejętności i ruchów pogodowych może ulec zmianie do czasu aktualizacji!
+
* '''[[Czyste Niebo]]''' - neutralna
|}
+
* '''[[Ostre Słońce]]''' - sprzyjająca Pokemonom ognistym i trawiastym
 +
* '''[[Deszcz]]''' - sprzyjająca Pokemonom wodnym
 +
* '''[[Burza Piaskowa]]''' - sprzyjająca Pokemonom kamiennym, ziemnym i stalowym
 +
* '''[[Grad]]''' - sprzyjająca Pokemonom lodowym
 +
* '''[[Mgła]]''' - niesprzyjająca wszystkim Pokemonom
 +
 
 +
 
 +
'''Po szczegółowe informacje na temat wpływu danych pogód na walkę warto zajrzeć na ich indywidualne strony.'''
 +
 
 +
== '''Legendarne Pogody w Walce''' ==
 +
Istnieją również 3 pogody, które działają na innych zasadach i są wywoływane tylko przez Legendarne Pokemony z [[Hoenn]]:
 +
* '''[[Ekstremalnie Ostre Słońce]]''' - wywoływane za pomocą umiejętności [[Desolate Land]] przez [[Primal Groudon]]
 +
* '''[[Ulewny Deszcz]]''' - wywoływany za pomocą umiejętności [[Primordial Sea]] przez [[Primal Kyogre]]
 +
* '''[[Silny Wiatr]]''' - wywoływany za pomocą umiejętności [[Delta Stream]] przez [[Mega Rayquaza]]
 +
 
 +
Istnieje jeszcze jedna legendarna pogoda, którą można spotkać jedynie podczas 2 fazy [[Legendarne Polowanie: Articuno|Legendarnego Polowania na Articuno]]:
 +
 
 +
* '''[[Ekstremalny Grad]]''' - silniejsza wersja Gradu
 +
 
 +
 
 +
'''Po szczegółowe informacje na temat wpływu danych pogód na walkę warto zajrzeć na ich indywidualne strony.'''
 +
 
 +
== '''Istotne Informacje''' ==
 +
 
 +
* Na początku walki istnieje szansa na wystąpienie losowej pogody. Na szansę wystąpienia konkretnej pogody wpływa aktualna pora roku w grze. W Lidze i Salach niezależnie od pory roku, pogodą bazową zawsze będzie [[Czyste Niebo]].
 +
* Pogoda wylosowana na początku walki w dziczy pozostaje do końca walki, pod warunkiem, że żaden z walczących Pokemonów nie przywoła innej, w takim wypadku po zakończeniu działania pogody przywołanej przez Pokemona, wraca ona do tej wylosowanej z początku walki.
 +
* Pogody '''Ostre Słońce''', '''Deszcz''', '''Burza Piaskowa''' i '''Grad''' posiadają przynajmniej jeden ruch lub umiejętność, które je przywołują.
 +
* Warto wiedzieć, że '''ruchy wywołują pogodę na 4 rundy, a umiejętności na 12 rund (nie dotyczy legendarnych pogód).'''
 +
* Pogody mogą się zmieniać tzn. jeśli jeden Pokemon wywoła Grad a następnie przeciwnik przywoła Deszcz, to pogoda z Gradu zmieni się na Deszcz.
 +
 
 +
=='''Przedmioty Wpływające na Czas Trwania Pogody'''==
  
== Pogoda w grze ==
+
Istnieją 4 przedmioty trzymane, które wydłużają czas trwania pogody:
W świecie Pokemon występuje kilka rodzajów pogody:
 
- Czyste Niebo - bazowa pogoda, nie mająca żadnego wpływu na walkę. Z taką pogodą będą rozpoczynać się walki w Lidze i Salach
 
- Ostre Słońce - osłabia ruchy wodne, wzmacniając ogniste. Poprawia też działa kilku ruchów trawiastych oraz uaktywnia kilka umiejętności
 
- Deszcz - osłabia ruchy ogniste, wzmacniając wodne. Zmienia też działa paru ruchów oraz uaktywnia kilka umiejętności
 
- Burza Piaskowa - podczas trwania tej pogody, Pokemony otrzymują dodatkowe obrażenia na koniec rundy. Zwiększa specjalną obronę pokemonów kamiennych. Zmienia też działa paru ruchów oraz uaktywnia kilka umiejętności
 
- Grad - podczas trwania tej pogody, Pokemony otrzymują dodatkowe obrażenia na koniec rundy. Zmienia też działa paru ruchów oraz uaktywnia kilka umiejętności
 
- Mgła - żaden ruch ani umiejętność jej nie wywołują ale może wystąpić naturalnie. Zmniejsza celność wszystkich Pokemonów
 
  
Każda z Pogód może wystąpić naturalnie w Dziczy (w Lidze i Salach zawsze pogodą bazową będzie Czyste Niebo), zależnie od miesiąca oraz jaka to Dzicz. Dodatkowo wszystkie z nich posiadają przynajmniej jeden ruch i/lub umiejętność, które przywołują daną pogodę. Pogoda powstałą w ten sposób w większości będzie trwała jedynie przez kilka rund (na konsolach jest to 4-8, u nas może być więcej, jeszcze nie ma szczegółów).
+
*'''[[Nagrzany Kamień]]''' - wydłuża działanie '''Ostrego Słońca'''
Aktualizacja z pogodami zmieni również kilka ruchów, na które wpływ ma pogoda. Oczywiście szczegóły będą dostępne dopiero kiedy aktualizacja będzie skończona.
+
*'''[[Wilgotny Kamień]]''' - wydłuża działanie '''Deszczu'''
 +
*'''[[Gładki Kamień]]''' - wydłuża działanie '''Burzy Piaskowej'''
 +
*'''[[Lodowaty Kamień]]''' - wydłuża działanie '''Gradu'''
  
 +
* Warto wiedzieć, że przedmioty mogą wydłużyć czas trwania pogody '''wywołanej ruchem o 1-5 rund i o 2-10 wywołanej umiejętnością'''.
  
== Efekt pogody ==
+
*Powyższe kamienie '''nie działają''' na pogody legendarne.
Na pogodę wpływ ma tylko kilka ruchów i umiejętności. Poniżej lista przedstawiająca w przybliżeniu przyszłe działanie umiejętności pogodowych. '''UWAGA!''' Efekty mogą ulec zmianie!
 
  
{| width="90%" border="10" cellspacing="0" align="center" bgcolor="#e9e9e9" style='padding:0px; text-align: center;'
+
=='''Umiejętności Związane z Pogodą'''==
 +
{| class="Tabela1"
 
|-
 
|-
!width='20%' style='font-size:1.2em;  border: solid 1px #083800; padding:0.5em;' bgcolor=#FFD700 | '''Ruch'''
+
!width='20%'| '''Umiejętność'''
!width='80%' style='font-size:1.2em;  border: solid 1px #083800; padding:0.5em;' bgcolor=#FFD700 | '''Efekt'''
+
!width='80%'| '''Efekt'''
 
|-
 
|-
|width='20%' style='font-size:1.0em; text-align: center; border: solid 1px #083800;'| Air Lock
+
|width='20%'| [[Air Lock]]
|width='80%' style='font-size:1.0em; text-align: center; border: solid 1px #083800;'| '''OBECNIE NIE DZIAŁA:''' Blokuje wszystkie efekty wywoływane przez pogody
+
|width='80%'| Blokuje wszystkie efekty wywoływane przez pogody.
 
|-
 
|-
|width='20%' style='font-size:1.0em; text-align: center; border: solid 1px #083800;'| Chlorophyll
+
|width='20%'| [[Chlorophyll]]
|width='80%' style='font-size:1.0em; text-align: center; border: solid 1px #083800;'| '''OBECNIE NIE DZIAŁA:''' Podczas Ostrego Słońca podwaja szybość Pokemona
+
|width='80%'| Podczas Ostrego Słońca zwiększa szybkość o 100% wartości podstawowej (przyrosty + natura).
 
|-
 
|-
|width='20%' style='font-size:1.0em; text-align: center; border: solid 1px #083800;'| Cloud Nine
+
|width='20%'| [[Cloud Nine]]
|width='80%' style='font-size:1.0em; text-align: center; border: solid 1px #083800;'| '''OBECNIE NIE DZIAŁA:''' Blokuje wszystkie efekty wywoływane przez pogody
+
|width='80%'| Blokuje wszystkie efekty wywoływane przez pogody.
 
|-
 
|-
|width='20%' style='font-size:1.0em; text-align: center; border: solid 1px #083800;'| Delta Stream
+
|width='20%'| [[Delta Stream]]
|width='80%' style='font-size:1.0em; text-align: center; border: solid 1px #083800;'| '''OBECNIE NIE DZIAŁA:''' Wywołuje pogodę - Silny Wiatr
+
|width='80%'| Wywołuje pogodę - [[Silny Wiatr]].
 
|-
 
|-
|width='20%' style='font-size:1.0em; text-align: center; border: solid 1px #083800;'| Desolate Land
+
|width='20%'| [[Desolate Land]]
|width='80%' style='font-size:1.0em; text-align: center; border: solid 1px #083800;'| '''OBECNIE NIE DZIAŁA:''' Wywołuje pogodę - ekstremalnie Ostre Słońce
+
|width='80%'| Wywołuje pogodę - [[Ekstremalnie Ostre Słońce]].
 
|-
 
|-
|width='20%' style='font-size:1.0em; text-align: center; border: solid 1px #083800;'| Drizzle
+
|width='20%'| [[Drizzle]]
|width='80%' style='font-size:1.0em; text-align: center; border: solid 1px #083800;'| '''OBECNIE NIE DZIAŁA:''' Wywołuje pogodę - Deszcz
+
|width='80%'| Wywołuje pogodę - [[Deszcz]].
 
|-
 
|-
|width='20%' style='font-size:1.0em; text-align: center; border: solid 1px #083800;'| Drought
+
|width='20%'| [[Drought]]
|width='80%' style='font-size:1.0em; text-align: center; border: solid 1px #083800;'| '''OBECNIE NIE DZIAŁA:''' Wywołuje pogodę - Ostre Słońce
+
|width='80%'| Wywołuje pogodę - [[Ostre Słońce]].
 
|-
 
|-
|width='20%' style='font-size:1.0em; text-align: center; border: solid 1px #083800;'| Flower Gift
+
|width='20%'| [[Flower Gift]]
|width='80%' style='font-size:1.0em; text-align: center; border: solid 1px #083800;'| '''OBECNIE NIE DZIAŁA:''' Podczas Ostrego Słońca zwiększa atak i specjalną obronę Pokemonów w druzynie o 50% (wartości mogą ulec zmianie)
+
|width='80%'| Podczas Ostrego Słońca zwiększa atak i specjalną obronę Pokemonów w drużynie o 50%. '''AURA'''.
 
|-
 
|-
|width='20%' style='font-size:1.0em; text-align: center; border: solid 1px #083800;'| Forecast
+
|width='20%'| [[Forecast]]
|width='80%' style='font-size:1.0em; text-align: center; border: solid 1px #083800;'| '''OBECNIE NIE DZIAŁA:''' Umiejętność Castforma, później bedzie robiona.
+
|width='80%'|  Zmienia typ Castforma w zależności od występującej pogody (Ognisty podczas Ostrego Słońca; Wodny podczas Deszczu; Lodowy podczas Gradu; Normalny podczas Burzy piaskowej, Mgły oraz Czystego Nieba). Jeśli przeciwny Pokemon posiada Umiejętność [[Cloud Nine]] lub [[Air Lock]] typ staje się Normalny. Umiejętność ta działa tylko na Castforma.
 
|-
 
|-
|width='20%' style='font-size:1.0em; text-align: center; border: solid 1px #083800;'| Grass Pelt
+
|width='20%'| [[Grass Pelt]]
|width='80%' style='font-size:1.0em; text-align: center; border: solid 1px #083800;'| '''OBECNIE NIE DZIAŁA:''' Zwiększa obronę Pokemona o 50% w Grassy Terrain (taki ruch, niekoniecznie pogoda, podobne działanie do Spikes)
+
|width='80%'| Zwiększa obronę Pokemona o 50% w [[Grassy Terrain]] (taki ruch, niekoniecznie pogoda, podobne działanie do [[Spikes]]).
 
|-
 
|-
|width='20%' style='font-size:1.0em; text-align: center; border: solid 1px #083800;'| Hydration
+
|width='20%'| [[Hydration]]
|width='80%' style='font-size:1.0em; text-align: center; border: solid 1px #083800;'| '''OBECNIE NIE DZIAŁA:''' Podczas deszczu leczy Pokemona z głównych statusów
+
|width='80%'|  Podczas deszczu leczy Pokemona z głównych statusów (zatrucie, podpalenie, sen, zamrożenie paraliż).
 +
|-
 +
|width='20%'| [[Ice Body]]
 +
|width='80%'|  Podczas gradu leczy się na koniec każdej rundy o 6.25%. Chroni przed Gradem.
 +
|-
 +
|width='20%'| [[Leaf Guard]]
 +
|width='80%'|  Podczas ostrego słońca chroni Pokemona przed głównymi statusami (zatrucie, podpalenie, sen, zamrożenie paraliż)..
 +
|-
 +
|width='20%'| [[Overcoat]]
 +
|width='80%'|  Pokemon nie otrzymuje obrażeń od gradu i burzy piaskowej.
 +
|-
 +
|width='20%'| [[Primordial Sea]]
 +
|width='80%'|  Wywołuje pogodę - [[Ulewny Deszcz]].
 +
|-
 +
|width='20%'| [[Rain Dish]]
 +
|width='80%'Podczas deszczu leczy się na koniec każdej tury o 6.25% obecnego życia.
 +
|-
 +
|width='20%'| [[Sand Force]]
 +
|width='80%'|  W trakcie Burzy Piaskowej zwiększa moc ruchów kamiennych, ziemnych i stalowych o 30%. Chroni przed Burzą Piaskową.
 +
|-
 +
|width='20%'| [[Sand Rush]]
 +
|width='80%'|  Podczas burzy piaskowej zwiększa szybkość o 100% wartości podstawowej (przyrosty + natura). Chroni przed Burzą Piaskową.
 +
|-
 +
|width='20%'| [[Sand Stream]]
 +
|width='80%'|  Wywołuje pogodę - [[Burza Piaskowa]].
 +
|-
 +
|width='20%'| [[Sand Veil]]
 +
|width='80%'|  Podczas Burzy Piaskowej zmniejsza końcową celność ataków użytych przez przeciwnika o 20%. Nie działa na ruchy statusowe. Chroni przed Burzą Piaskową.
 +
|-
 +
|idth='20%' | [[Slush Rush]]
 +
|width='80%'|  Podczas Gradu zwiększa szybkość o 100% wartości podstawowej (przyrosty + natura). Chroni przed Gradem.
 +
|-
 +
|width='20%'| [[Snow Cloak]]
 +
|width='80%'|  Podczas gradu zmniejsza końcową celność ataków użytych przez przeciwnika o 20%. Nie działa na ruchy statusowe. Chroni przed Gradem.
 +
|-
 +
|width='20%'| [[Snow Warning]]
 +
|width='80%'|  Wywołuje pogodę - [[Grad]].
 +
|-
 +
|width='20%'| [[Solar Power]]
 +
|width='80%'|  Podczas Ostrego Słońca zwiększa sp. atak Pokemona o 50%, jednak na koniec każdej rundy traci on 6% swojego obecnego życia.
 +
|-
 +
|width='20%'| [[Swift Swim]]
 +
|width='80%'|  Podczas deszczu zwiększa szybkość o 100% wartości podstawowej (przyrosty + natura).
 +
|}
 +
 
 +
=='''Ruchy Związane z Pogodą'''==
 +
{| class="Tabela1"
 
|-
 
|-
|width='20%' style='font-size:1.0em; text-align: center; border: solid 1px #083800;'| Ice Body
+
!width='20%'| '''Ruch'''
|width='80%' style='font-size:1.0em; text-align: center; border: solid 1px #083800;'| '''OBECNIE NIE DZIAŁA:''' Podczas gradu leczy się na koniec każdej tury (pewnie tyle co regeneracja, nie wiadomo jeszcze) oraz nie otrzymuje obrażeń od gradu
+
!width='80%'| '''Efekt'''
 
|-
 
|-
|width='20%' style='font-size:1.0em; text-align: center; border: solid 1px #083800;'| Leaf Guard
+
|width='20%'| [[Blizzard]]
|width='80%' style='font-size:1.0em; text-align: center; border: solid 1px #083800;'| '''OBECNIE NIE DZIAŁA:''' Podczas ostrego słońca chroni Pokemona przed głównymi statusami
+
|width='80%'| W trakcie Gradu ma pewne trafienie.
 
|-
 
|-
|width='20%' style='font-size:1.0em; text-align: center; border: solid 1px #083800;'| Overcoat
+
|width='20%'| [[Growth]] 
|width='80%' style='font-size:1.0em; text-align: center; border: solid 1px #083800;'| '''OBECNIE NIE DZIAŁA:''' Pokemon nie otrzymuje obrażeń od gradu i burzy piaskowej
+
|width='80%'| W trakcie Ostrego Słońca zwiększa atak i specjalny atak używającego o 2 poziomy (10%).
 
|-
 
|-
|width='20%' style='font-size:1.0em; text-align: center; border: solid 1px #083800;'| Primordial Sea
+
|width='20%'| [[Hail]]
|width='80%' style='font-size:1.0em; text-align: center; border: solid 1px #083800;'| '''OBECNIE NIE DZIAŁA:''' Wywołuje pogodę - obfity Deszcz
+
|width='80%'| Przywołuje pogodę - [[Grad]].
 
|-
 
|-
|width='20%' style='font-size:1.0em; text-align: center; border: solid 1px #083800;'| Rain Dish
+
|width='20%'| [[Hurricane]] 
|width='80%' style='font-size:1.0em; text-align: center; border: solid 1px #083800;'| '''OBECNIE NIE DZIAŁA:''' Podczas deszczu leczy się na koniec każdej tury (pewnie tyle co regeneracja, nie wiadomo jeszcze)
+
|width='80%'| W trakcie Ostrego Słońca celność tego ruchu spada o 50%, a w trakcie Deszczu ma pewne trafienie.
 
|-
 
|-
|width='20%' style='font-size:1.0em; text-align: center; border: solid 1px #083800;'| Sand Force
+
|width='20%'| [[Moonlight]]
|width='80%' style='font-size:1.0em; text-align: center; border: solid 1px #083800;'| '''OBECNIE NIE DZIAŁA:''' W trakcie burzy piaskowej zwiększa moc ruchó kamiennych, ziemnych i stalowych o 30(?)%
+
|width='80%'| W trakcie Ostrego Słońca leczy 30% aktualnego zdrowia Pokemona, a w trakcie Deszczu, Gradu i Burzy Piaskowej 20%.
 
|-
 
|-
|width='20%' style='font-size:1.0em; text-align: center; border: solid 1px #083800;'| Sand Rush
+
|width='20%'| [[Morning Sun]]
|width='80%' style='font-size:1.0em; text-align: center; border: solid 1px #083800;'| '''OBECNIE NIE DZIAŁA:''' Podczas burzy piaskowej podwaja szybość Pokemona. Chroni też przed obrażeniami od burzy piaskowej
+
|width='80%'| W trakcie Ostrego Słońca leczy 30% aktualnego zdrowia Pokemona, a w trakcie Deszczu, Gradu i Burzy Piaskowej 20%.
 
|-
 
|-
|width='20%' style='font-size:1.0em; text-align: center; border: solid 1px #083800;'| Sand Stream
+
|width='20%'| [[Rain Dance]]
|width='80%' style='font-size:1.0em; text-align: center; border: solid 1px #083800;'| '''OBECNIE NIE DZIAŁA:''' Wywołuje pogodę - Burza Piaskowa
+
|width='80%'| Przywołuje pogodę - [[Deszcz]].  
 +
|-
 +
|width='20%'| [[Sandstorm]]
 +
|width='80%'| Przywołuje pogodę - [[Burza Piaskowa]].
 
|-
 
|-
|width='20%' style='font-size:1.0em; text-align: center; border: solid 1px #083800;'| Sand Veil
+
|width='20%'| [[Solar Beam]]
|width='80%' style='font-size:1.0em; text-align: center; border: solid 1px #083800;'| '''OBECNIE NIE DZIAŁA:''' Podczas burzy piaskowej zmniejsza celność ataków użytych przez przeciwnika do 80% ich celności (niekoniecznie tyle u nas będzie). Chroni też przed obrażeniami od burzy piaskowej
+
|width='80%'| W trakcie Ostrego Słońca atak nie wymaga ładowania w pierwszej rundzie. W trakcie Deszczu, Burzy Piaskowej, Gradu i Mgły moc spada do 60.  
 
|-
 
|-
|width='20%' style='font-size:1.0em; text-align: center; border: solid 1px #083800;'| Snow Cloak
+
|width='20%'| [[Sunny Day]]
|width='80%' style='font-size:1.0em; text-align: center; border: solid 1px #083800;'| '''OBECNIE NIE DZIAŁA:''' Podczas gradu zwiększa celność Pokemona o 80% (niekoniecznie tyle u nas będzie). Chroni też przed obrażeniami od gradu
+
|width='80%'| Przywołuje pogodę - [[Ostre Słońce]].
 
|-
 
|-
|width='20%' style='font-size:1.0em; text-align: center; border: solid 1px #083800;'| Snow Warning
+
|width='20%'| [[Synthesis]] 
|width='80%' style='font-size:1.0em; text-align: center; border: solid 1px #083800;'| '''OBECNIE NIE DZIAŁA:''' Wywołuje pogodę - Grad
+
|width='80%'| W trakcie Ostrego Słońca leczy 30% aktualnego zdrowia Pokemona, a w trakcie Deszczu, Gradu i Burzy Piaskowej 20%.
 
|-
 
|-
|width='20%' style='font-size:1.0em; text-align: center; border: solid 1px #083800;'| Solar Power
+
|width='20%'| [[Thunder]] 
|width='80%' style='font-size:1.0em; text-align: center; border: solid 1px #083800;'| '''OBECNIE NIE DZIAŁA:''' Podczas ostrego słońca zwiększa sp atak Pokemona o 50%, jednak na koniec każdej tury traci on część swojego życia
+
|width='80%'| W trakcie Ostrego Słońca celność tego ruchu spada o 50%, a w trakcie Deszczu ma pewne trafienie.
 
|-
 
|-
|width='20%' style='font-size:1.0em; text-align: center; border: solid 1px #083800;'| Swift Swim
+
|width='20%'| [[Weather Ball]]
|width='80%' style='font-size:1.0em; text-align: center; border: solid 1px #083800;'| '''OBECNIE NIE DZIAŁA:''' Podczas deszczu podwaja szybość Pokemona
+
|width='80%'| W czasie trwania pogody innej niż Czyste Niebo moc rośnie do 100. W czasie Ostrego Słońca zmienia typ na ognisty, w trakcie Deszczu na wodny, Burzy Piaskowej na kamienny a Gradu na lodowy.
 
|}
 
|}

Aktualna wersja na dzień 23:14, 9 lut 2023

Pogoda to mechanika w grze, która zmienia środowisko walki, aktywując pewne umiejętności Pokemonów, wpływając na ich ruchy, a także mająca wpływ na ich statystyki. Niektóre rodzaje pogody są zdolne do zadawania obrażeń Pokemonom.

Standardowe Pogody w Walce

W grze występuje kilka rodzajów pogody podczas walk:

  • Czyste Niebo - neutralna
  • Ostre Słońce - sprzyjająca Pokemonom ognistym i trawiastym
  • Deszcz - sprzyjająca Pokemonom wodnym
  • Burza Piaskowa - sprzyjająca Pokemonom kamiennym, ziemnym i stalowym
  • Grad - sprzyjająca Pokemonom lodowym
  • Mgła - niesprzyjająca wszystkim Pokemonom


Po szczegółowe informacje na temat wpływu danych pogód na walkę warto zajrzeć na ich indywidualne strony.

Legendarne Pogody w Walce

Istnieją również 3 pogody, które działają na innych zasadach i są wywoływane tylko przez Legendarne Pokemony z Hoenn:

Istnieje jeszcze jedna legendarna pogoda, którą można spotkać jedynie podczas 2 fazy Legendarnego Polowania na Articuno:


Po szczegółowe informacje na temat wpływu danych pogód na walkę warto zajrzeć na ich indywidualne strony.

Istotne Informacje

  • Na początku walki istnieje szansa na wystąpienie losowej pogody. Na szansę wystąpienia konkretnej pogody wpływa aktualna pora roku w grze. W Lidze i Salach niezależnie od pory roku, pogodą bazową zawsze będzie Czyste Niebo.
  • Pogoda wylosowana na początku walki w dziczy pozostaje do końca walki, pod warunkiem, że żaden z walczących Pokemonów nie przywoła innej, w takim wypadku po zakończeniu działania pogody przywołanej przez Pokemona, wraca ona do tej wylosowanej z początku walki.
  • Pogody Ostre Słońce, Deszcz, Burza Piaskowa i Grad posiadają przynajmniej jeden ruch lub umiejętność, które je przywołują.
  • Warto wiedzieć, że ruchy wywołują pogodę na 4 rundy, a umiejętności na 12 rund (nie dotyczy legendarnych pogód).
  • Pogody mogą się zmieniać tzn. jeśli jeden Pokemon wywoła Grad a następnie przeciwnik przywoła Deszcz, to pogoda z Gradu zmieni się na Deszcz.

Przedmioty Wpływające na Czas Trwania Pogody

Istnieją 4 przedmioty trzymane, które wydłużają czas trwania pogody:

  • Warto wiedzieć, że przedmioty mogą wydłużyć czas trwania pogody wywołanej ruchem o 1-5 rund i o 2-10 wywołanej umiejętnością.
  • Powyższe kamienie nie działają na pogody legendarne.

Umiejętności Związane z Pogodą

Umiejętność Efekt
Air Lock Blokuje wszystkie efekty wywoływane przez pogody.
Chlorophyll Podczas Ostrego Słońca zwiększa szybkość o 100% wartości podstawowej (przyrosty + natura).
Cloud Nine Blokuje wszystkie efekty wywoływane przez pogody.
Delta Stream Wywołuje pogodę - Silny Wiatr.
Desolate Land Wywołuje pogodę - Ekstremalnie Ostre Słońce.
Drizzle Wywołuje pogodę - Deszcz.
Drought Wywołuje pogodę - Ostre Słońce.
Flower Gift Podczas Ostrego Słońca zwiększa atak i specjalną obronę Pokemonów w drużynie o 50%. AURA.
Forecast Zmienia typ Castforma w zależności od występującej pogody (Ognisty podczas Ostrego Słońca; Wodny podczas Deszczu; Lodowy podczas Gradu; Normalny podczas Burzy piaskowej, Mgły oraz Czystego Nieba). Jeśli przeciwny Pokemon posiada Umiejętność Cloud Nine lub Air Lock typ staje się Normalny. Umiejętność ta działa tylko na Castforma.
Grass Pelt Zwiększa obronę Pokemona o 50% w Grassy Terrain (taki ruch, niekoniecznie pogoda, podobne działanie do Spikes).
Hydration Podczas deszczu leczy Pokemona z głównych statusów (zatrucie, podpalenie, sen, zamrożenie paraliż).
Ice Body Podczas gradu leczy się na koniec każdej rundy o 6.25%. Chroni przed Gradem.
Leaf Guard Podczas ostrego słońca chroni Pokemona przed głównymi statusami (zatrucie, podpalenie, sen, zamrożenie paraliż)..
Overcoat Pokemon nie otrzymuje obrażeń od gradu i burzy piaskowej.
Primordial Sea Wywołuje pogodę - Ulewny Deszcz.
Rain Dish Podczas deszczu leczy się na koniec każdej tury o 6.25% obecnego życia.
Sand Force W trakcie Burzy Piaskowej zwiększa moc ruchów kamiennych, ziemnych i stalowych o 30%. Chroni przed Burzą Piaskową.
Sand Rush Podczas burzy piaskowej zwiększa szybkość o 100% wartości podstawowej (przyrosty + natura). Chroni przed Burzą Piaskową.
Sand Stream Wywołuje pogodę - Burza Piaskowa.
Sand Veil Podczas Burzy Piaskowej zmniejsza końcową celność ataków użytych przez przeciwnika o 20%. Nie działa na ruchy statusowe. Chroni przed Burzą Piaskową.
Slush Rush Podczas Gradu zwiększa szybkość o 100% wartości podstawowej (przyrosty + natura). Chroni przed Gradem.
Snow Cloak Podczas gradu zmniejsza końcową celność ataków użytych przez przeciwnika o 20%. Nie działa na ruchy statusowe. Chroni przed Gradem.
Snow Warning Wywołuje pogodę - Grad.
Solar Power Podczas Ostrego Słońca zwiększa sp. atak Pokemona o 50%, jednak na koniec każdej rundy traci on 6% swojego obecnego życia.
Swift Swim Podczas deszczu zwiększa szybkość o 100% wartości podstawowej (przyrosty + natura).

Ruchy Związane z Pogodą

Ruch Efekt
Blizzard W trakcie Gradu ma pewne trafienie.
Growth  W trakcie Ostrego Słońca zwiększa atak i specjalny atak używającego o 2 poziomy (10%).
Hail Przywołuje pogodę - Grad.
Hurricane  W trakcie Ostrego Słońca celność tego ruchu spada o 50%, a w trakcie Deszczu ma pewne trafienie.
Moonlight W trakcie Ostrego Słońca leczy 30% aktualnego zdrowia Pokemona, a w trakcie Deszczu, Gradu i Burzy Piaskowej 20%.
Morning Sun W trakcie Ostrego Słońca leczy 30% aktualnego zdrowia Pokemona, a w trakcie Deszczu, Gradu i Burzy Piaskowej 20%.
Rain Dance Przywołuje pogodę - Deszcz.
Sandstorm Przywołuje pogodę - Burza Piaskowa.
Solar Beam W trakcie Ostrego Słońca atak nie wymaga ładowania w pierwszej rundzie. W trakcie Deszczu, Burzy Piaskowej, Gradu i Mgły moc spada do 60.
Sunny Day Przywołuje pogodę - Ostre Słońce.
Synthesis  W trakcie Ostrego Słońca leczy 30% aktualnego zdrowia Pokemona, a w trakcie Deszczu, Gradu i Burzy Piaskowej 20%.
Thunder  W trakcie Ostrego Słońca celność tego ruchu spada o 50%, a w trakcie Deszczu ma pewne trafienie.
Weather Ball W czasie trwania pogody innej niż Czyste Niebo moc rośnie do 100. W czasie Ostrego Słońca zmienia typ na ognisty, w trakcie Deszczu na wodny, Burzy Piaskowej na kamienny a Gradu na lodowy.