Pogoda: Różnice pomiędzy wersjami
(Nie pokazano 33 wersji utworzonych przez 6 użytkowników) | |||
Linia 1: | Linia 1: | ||
− | + | {{TabelaNaprzemienneKolory|Tb_Tabela1_Margin=}} | |
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | } | ||
− | |||
− | |||
− | } | ||
− | |||
− | |||
− | |||
− | + | '''Pogoda''' to mechanika w grze, która zmienia środowisko walki, aktywując pewne umiejętności Pokemonów, wpływając na ich ruchy, a także mająca wpływ na ich statystyki. Niektóre rodzaje pogody są zdolne do zadawania obrażeń Pokemonom. | |
− | + | ||
− | + | == '''Standardowe Pogody w Walce''' == | |
− | + | W grze występuje kilka rodzajów pogody podczas walk: | |
− | + | * '''[[Czyste Niebo]]''' - neutralna | |
− | + | * '''[[Ostre Słońce]]''' - sprzyjająca Pokemonom ognistym i trawiastym | |
+ | * '''[[Deszcz]]''' - sprzyjająca Pokemonom wodnym | ||
+ | * '''[[Burza Piaskowa]]''' - sprzyjająca Pokemonom kamiennym, ziemnym i stalowym | ||
+ | * '''[[Grad]]''' - sprzyjająca Pokemonom lodowym | ||
+ | * '''[[Mgła]]''' - niesprzyjająca wszystkim Pokemonom | ||
+ | |||
+ | |||
+ | '''Po szczegółowe informacje na temat wpływu danych pogód na walkę warto zajrzeć na ich indywidualne strony.''' | ||
+ | |||
+ | == '''Legendarne Pogody w Walce''' == | ||
+ | Istnieją również 3 pogody, które działają na innych zasadach i są wywoływane tylko przez Legendarne Pokemony z [[Hoenn]]: | ||
+ | * '''[[Ekstremalnie Ostre Słońce]]''' - wywoływane za pomocą umiejętności [[Desolate Land]] przez [[Primal Groudon]] | ||
+ | * '''[[Ulewny Deszcz]]''' - wywoływany za pomocą umiejętności [[Primordial Sea]] przez [[Primal Kyogre]] | ||
+ | * '''[[Silny Wiatr]]''' - wywoływany za pomocą umiejętności [[Delta Stream]] przez [[Mega Rayquaza]] | ||
+ | |||
+ | Istnieje jeszcze jedna legendarna pogoda, którą można spotkać jedynie podczas 2 fazy [[Legendarne Polowanie: Articuno|Legendarnego Polowania na Articuno]]: | ||
+ | |||
+ | * '''[[Ekstremalny Grad]]''' - silniejsza wersja Gradu | ||
+ | |||
+ | |||
+ | '''Po szczegółowe informacje na temat wpływu danych pogód na walkę warto zajrzeć na ich indywidualne strony.''' | ||
+ | |||
+ | == '''Istotne Informacje''' == | ||
+ | |||
+ | * Na początku walki istnieje szansa na wystąpienie losowej pogody. Na szansę wystąpienia konkretnej pogody wpływa aktualna pora roku w grze. W Lidze i Salach niezależnie od pory roku, pogodą bazową zawsze będzie [[Czyste Niebo]]. | ||
+ | * Pogoda wylosowana na początku walki w dziczy pozostaje do końca walki, pod warunkiem, że żaden z walczących Pokemonów nie przywoła innej, w takim wypadku po zakończeniu działania pogody przywołanej przez Pokemona, wraca ona do tej wylosowanej z początku walki. | ||
+ | * Pogody '''Ostre Słońce''', '''Deszcz''', '''Burza Piaskowa''' i '''Grad''' posiadają przynajmniej jeden ruch lub umiejętność, które je przywołują. | ||
+ | * Warto wiedzieć, że '''ruchy wywołują pogodę na 4 rundy, a umiejętności na 12 rund (nie dotyczy legendarnych pogód).''' | ||
+ | * Pogody mogą się zmieniać tzn. jeśli jeden Pokemon wywoła Grad a następnie przeciwnik przywoła Deszcz, to pogoda z Gradu zmieni się na Deszcz. | ||
+ | |||
+ | =='''Przedmioty Wpływające na Czas Trwania Pogody'''== | ||
− | + | Istnieją 4 przedmioty trzymane, które wydłużają czas trwania pogody: | |
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | + | *'''[[Nagrzany Kamień]]''' - wydłuża działanie '''Ostrego Słońca''' | |
− | + | *'''[[Wilgotny Kamień]]''' - wydłuża działanie '''Deszczu''' | |
+ | *'''[[Gładki Kamień]]''' - wydłuża działanie '''Burzy Piaskowej''' | ||
+ | *'''[[Lodowaty Kamień]]''' - wydłuża działanie '''Gradu''' | ||
+ | * Warto wiedzieć, że przedmioty mogą wydłużyć czas trwania pogody '''wywołanej ruchem o 1-5 rund i o 2-10 wywołanej umiejętnością'''. | ||
− | + | *Powyższe kamienie '''nie działają''' na pogody legendarne. | |
− | |||
− | + | =='''Umiejętności Związane z Pogodą'''== | |
+ | {| class="Tabela1" | ||
|- | |- | ||
− | !width='20%' | + | !width='20%'| '''Umiejętność''' |
− | !width='80%' | + | !width='80%'| '''Efekt''' |
|- | |- | ||
− | |width='20% | + | |width='20%'| [[Air Lock]] |
− | |width='80% | + | |width='80%'| Blokuje wszystkie efekty wywoływane przez pogody. |
|- | |- | ||
− | |width='20% | + | |width='20%'| [[Chlorophyll]] |
− | |width='80% | + | |width='80%'| Podczas Ostrego Słońca zwiększa szybkość o 100% wartości podstawowej (przyrosty + natura). |
|- | |- | ||
− | |width='20% | + | |width='20%'| [[Cloud Nine]] |
− | |width='80% | + | |width='80%'| Blokuje wszystkie efekty wywoływane przez pogody. |
|- | |- | ||
− | |width='20% | + | |width='20%'| [[Delta Stream]] |
− | |width='80% | + | |width='80%'| Wywołuje pogodę - [[Silny Wiatr]]. |
|- | |- | ||
− | |width='20% | + | |width='20%'| [[Desolate Land]] |
− | |width='80% | + | |width='80%'| Wywołuje pogodę - [[Ekstremalnie Ostre Słońce]]. |
|- | |- | ||
− | |width='20% | + | |width='20%'| [[Drizzle]] |
− | |width='80% | + | |width='80%'| Wywołuje pogodę - [[Deszcz]]. |
|- | |- | ||
− | |width='20% | + | |width='20%'| [[Drought]] |
− | |width='80% | + | |width='80%'| Wywołuje pogodę - [[Ostre Słońce]]. |
|- | |- | ||
− | |width='20% | + | |width='20%'| [[Flower Gift]] |
− | |width='80% | + | |width='80%'| Podczas Ostrego Słońca zwiększa atak i specjalną obronę Pokemonów w drużynie o 50%. '''AURA'''. |
|- | |- | ||
− | |width='20% | + | |width='20%'| [[Forecast]] |
− | |width='80%' | + | |width='80%'| Zmienia typ Castforma w zależności od występującej pogody (Ognisty podczas Ostrego Słońca; Wodny podczas Deszczu; Lodowy podczas Gradu; Normalny podczas Burzy piaskowej, Mgły oraz Czystego Nieba). Jeśli przeciwny Pokemon posiada Umiejętność [[Cloud Nine]] lub [[Air Lock]] typ staje się Normalny. Umiejętność ta działa tylko na Castforma. |
|- | |- | ||
− | |width='20% | + | |width='20%'| [[Grass Pelt]] |
− | |width='80% | + | |width='80%'| Zwiększa obronę Pokemona o 50% w [[Grassy Terrain]] (taki ruch, niekoniecznie pogoda, podobne działanie do [[Spikes]]). |
|- | |- | ||
− | |width='20%' | + | |width='20%'| [[Hydration]] |
− | |width='80%' | + | |width='80%'| Podczas deszczu leczy Pokemona z głównych statusów (zatrucie, podpalenie, sen, zamrożenie paraliż). |
+ | |- | ||
+ | |width='20%'| [[Ice Body]] | ||
+ | |width='80%'| Podczas gradu leczy się na koniec każdej rundy o 6.25%. Chroni przed Gradem. | ||
+ | |- | ||
+ | |width='20%'| [[Leaf Guard]] | ||
+ | |width='80%'| Podczas ostrego słońca chroni Pokemona przed głównymi statusami (zatrucie, podpalenie, sen, zamrożenie paraliż).. | ||
+ | |- | ||
+ | |width='20%'| [[Overcoat]] | ||
+ | |width='80%'| Pokemon nie otrzymuje obrażeń od gradu i burzy piaskowej. | ||
+ | |- | ||
+ | |width='20%'| [[Primordial Sea]] | ||
+ | |width='80%'| Wywołuje pogodę - [[Ulewny Deszcz]]. | ||
+ | |- | ||
+ | |width='20%'| [[Rain Dish]] | ||
+ | |width='80%'| Podczas deszczu leczy się na koniec każdej tury o 6.25% obecnego życia. | ||
+ | |- | ||
+ | |width='20%'| [[Sand Force]] | ||
+ | |width='80%'| W trakcie Burzy Piaskowej zwiększa moc ruchów kamiennych, ziemnych i stalowych o 30%. Chroni przed Burzą Piaskową. | ||
+ | |- | ||
+ | |width='20%'| [[Sand Rush]] | ||
+ | |width='80%'| Podczas burzy piaskowej zwiększa szybkość o 100% wartości podstawowej (przyrosty + natura). Chroni przed Burzą Piaskową. | ||
+ | |- | ||
+ | |width='20%'| [[Sand Stream]] | ||
+ | |width='80%'| Wywołuje pogodę - [[Burza Piaskowa]]. | ||
+ | |- | ||
+ | |width='20%'| [[Sand Veil]] | ||
+ | |width='80%'| Podczas Burzy Piaskowej zmniejsza końcową celność ataków użytych przez przeciwnika o 20%. Nie działa na ruchy statusowe. Chroni przed Burzą Piaskową. | ||
+ | |- | ||
+ | |idth='20%' | [[Slush Rush]] | ||
+ | |width='80%'| Podczas Gradu zwiększa szybkość o 100% wartości podstawowej (przyrosty + natura). Chroni przed Gradem. | ||
+ | |- | ||
+ | |width='20%'| [[Snow Cloak]] | ||
+ | |width='80%'| Podczas gradu zmniejsza końcową celność ataków użytych przez przeciwnika o 20%. Nie działa na ruchy statusowe. Chroni przed Gradem. | ||
+ | |- | ||
+ | |width='20%'| [[Snow Warning]] | ||
+ | |width='80%'| Wywołuje pogodę - [[Grad]]. | ||
+ | |- | ||
+ | |width='20%'| [[Solar Power]] | ||
+ | |width='80%'| Podczas Ostrego Słońca zwiększa sp. atak Pokemona o 50%, jednak na koniec każdej rundy traci on 6% swojego obecnego życia. | ||
+ | |- | ||
+ | |width='20%'| [[Swift Swim]] | ||
+ | |width='80%'| Podczas deszczu zwiększa szybkość o 100% wartości podstawowej (przyrosty + natura). | ||
+ | |} | ||
+ | |||
+ | =='''Ruchy Związane z Pogodą'''== | ||
+ | {| class="Tabela1" | ||
|- | |- | ||
− | + | !width='20%'| '''Ruch''' | |
− | + | !width='80%'| '''Efekt''' | |
|- | |- | ||
− | |width='20% | + | |width='20%'| [[Blizzard]] |
− | |width='80%' | + | |width='80%'| W trakcie Gradu ma pewne trafienie. |
|- | |- | ||
− | |width='20% | + | |width='20%'| [[Growth]] |
− | |width='80% | + | |width='80%'| W trakcie Ostrego Słońca zwiększa atak i specjalny atak używającego o 2 poziomy (10%). |
|- | |- | ||
− | |width='20% | + | |width='20%'| [[Hail]] |
− | |width='80% | + | |width='80%'| Przywołuje pogodę - [[Grad]]. |
|- | |- | ||
− | |width='20% | + | |width='20%'| [[Hurricane]] |
− | |width='80% | + | |width='80%'| W trakcie Ostrego Słońca celność tego ruchu spada o 50%, a w trakcie Deszczu ma pewne trafienie. |
|- | |- | ||
− | |width='20% | + | |width='20%'| [[Moonlight]] |
− | |width='80% | + | |width='80%'| W trakcie Ostrego Słońca leczy 30% aktualnego zdrowia Pokemona, a w trakcie Deszczu, Gradu i Burzy Piaskowej 20%. |
|- | |- | ||
− | |width='20% | + | |width='20%'| [[Morning Sun]] |
− | |width='80% | + | |width='80%'| W trakcie Ostrego Słońca leczy 30% aktualnego zdrowia Pokemona, a w trakcie Deszczu, Gradu i Burzy Piaskowej 20%. |
|- | |- | ||
− | |width='20% | + | |width='20%'| [[Rain Dance]] |
− | |width='80%' | + | |width='80%'| Przywołuje pogodę - [[Deszcz]]. |
+ | |- | ||
+ | |width='20%'| [[Sandstorm]] | ||
+ | |width='80%'| Przywołuje pogodę - [[Burza Piaskowa]]. | ||
|- | |- | ||
− | |width='20% | + | |width='20%'| [[Solar Beam]] |
− | |width='80%' | + | |width='80%'| W trakcie Ostrego Słońca atak nie wymaga ładowania w pierwszej rundzie. W trakcie Deszczu, Burzy Piaskowej, Gradu i Mgły moc spada do 60. |
|- | |- | ||
− | |width='20% | + | |width='20%'| [[Sunny Day]] |
− | |width='80%' | + | |width='80%'| Przywołuje pogodę - [[Ostre Słońce]]. |
|- | |- | ||
− | |width='20% | + | |width='20%'| [[Synthesis]] |
− | |width='80%' | + | |width='80%'| W trakcie Ostrego Słońca leczy 30% aktualnego zdrowia Pokemona, a w trakcie Deszczu, Gradu i Burzy Piaskowej 20%. |
|- | |- | ||
− | |width='20% | + | |width='20%'| [[Thunder]] |
− | |width='80% | + | |width='80%'| W trakcie Ostrego Słońca celność tego ruchu spada o 50%, a w trakcie Deszczu ma pewne trafienie. |
|- | |- | ||
− | |width='20% | + | |width='20%'| [[Weather Ball]] |
− | |width='80%' | + | |width='80%'| W czasie trwania pogody innej niż Czyste Niebo moc rośnie do 100. W czasie Ostrego Słońca zmienia typ na ognisty, w trakcie Deszczu na wodny, Burzy Piaskowej na kamienny a Gradu na lodowy. |
|} | |} |
Aktualna wersja na dzień 23:14, 9 lut 2023
Pogoda to mechanika w grze, która zmienia środowisko walki, aktywując pewne umiejętności Pokemonów, wpływając na ich ruchy, a także mająca wpływ na ich statystyki. Niektóre rodzaje pogody są zdolne do zadawania obrażeń Pokemonom.
Spis treści
Standardowe Pogody w Walce
W grze występuje kilka rodzajów pogody podczas walk:
- Czyste Niebo - neutralna
- Ostre Słońce - sprzyjająca Pokemonom ognistym i trawiastym
- Deszcz - sprzyjająca Pokemonom wodnym
- Burza Piaskowa - sprzyjająca Pokemonom kamiennym, ziemnym i stalowym
- Grad - sprzyjająca Pokemonom lodowym
- Mgła - niesprzyjająca wszystkim Pokemonom
Po szczegółowe informacje na temat wpływu danych pogód na walkę warto zajrzeć na ich indywidualne strony.
Legendarne Pogody w Walce
Istnieją również 3 pogody, które działają na innych zasadach i są wywoływane tylko przez Legendarne Pokemony z Hoenn:
- Ekstremalnie Ostre Słońce - wywoływane za pomocą umiejętności Desolate Land przez Primal Groudon
- Ulewny Deszcz - wywoływany za pomocą umiejętności Primordial Sea przez Primal Kyogre
- Silny Wiatr - wywoływany za pomocą umiejętności Delta Stream przez Mega Rayquaza
Istnieje jeszcze jedna legendarna pogoda, którą można spotkać jedynie podczas 2 fazy Legendarnego Polowania na Articuno:
- Ekstremalny Grad - silniejsza wersja Gradu
Po szczegółowe informacje na temat wpływu danych pogód na walkę warto zajrzeć na ich indywidualne strony.
Istotne Informacje
- Na początku walki istnieje szansa na wystąpienie losowej pogody. Na szansę wystąpienia konkretnej pogody wpływa aktualna pora roku w grze. W Lidze i Salach niezależnie od pory roku, pogodą bazową zawsze będzie Czyste Niebo.
- Pogoda wylosowana na początku walki w dziczy pozostaje do końca walki, pod warunkiem, że żaden z walczących Pokemonów nie przywoła innej, w takim wypadku po zakończeniu działania pogody przywołanej przez Pokemona, wraca ona do tej wylosowanej z początku walki.
- Pogody Ostre Słońce, Deszcz, Burza Piaskowa i Grad posiadają przynajmniej jeden ruch lub umiejętność, które je przywołują.
- Warto wiedzieć, że ruchy wywołują pogodę na 4 rundy, a umiejętności na 12 rund (nie dotyczy legendarnych pogód).
- Pogody mogą się zmieniać tzn. jeśli jeden Pokemon wywoła Grad a następnie przeciwnik przywoła Deszcz, to pogoda z Gradu zmieni się na Deszcz.
Przedmioty Wpływające na Czas Trwania Pogody
Istnieją 4 przedmioty trzymane, które wydłużają czas trwania pogody:
- Nagrzany Kamień - wydłuża działanie Ostrego Słońca
- Wilgotny Kamień - wydłuża działanie Deszczu
- Gładki Kamień - wydłuża działanie Burzy Piaskowej
- Lodowaty Kamień - wydłuża działanie Gradu
- Warto wiedzieć, że przedmioty mogą wydłużyć czas trwania pogody wywołanej ruchem o 1-5 rund i o 2-10 wywołanej umiejętnością.
- Powyższe kamienie nie działają na pogody legendarne.
Umiejętności Związane z Pogodą
Umiejętność | Efekt |
---|---|
Air Lock | Blokuje wszystkie efekty wywoływane przez pogody. |
Chlorophyll | Podczas Ostrego Słońca zwiększa szybkość o 100% wartości podstawowej (przyrosty + natura). |
Cloud Nine | Blokuje wszystkie efekty wywoływane przez pogody. |
Delta Stream | Wywołuje pogodę - Silny Wiatr. |
Desolate Land | Wywołuje pogodę - Ekstremalnie Ostre Słońce. |
Drizzle | Wywołuje pogodę - Deszcz. |
Drought | Wywołuje pogodę - Ostre Słońce. |
Flower Gift | Podczas Ostrego Słońca zwiększa atak i specjalną obronę Pokemonów w drużynie o 50%. AURA. |
Forecast | Zmienia typ Castforma w zależności od występującej pogody (Ognisty podczas Ostrego Słońca; Wodny podczas Deszczu; Lodowy podczas Gradu; Normalny podczas Burzy piaskowej, Mgły oraz Czystego Nieba). Jeśli przeciwny Pokemon posiada Umiejętność Cloud Nine lub Air Lock typ staje się Normalny. Umiejętność ta działa tylko na Castforma. |
Grass Pelt | Zwiększa obronę Pokemona o 50% w Grassy Terrain (taki ruch, niekoniecznie pogoda, podobne działanie do Spikes). |
Hydration | Podczas deszczu leczy Pokemona z głównych statusów (zatrucie, podpalenie, sen, zamrożenie paraliż). |
Ice Body | Podczas gradu leczy się na koniec każdej rundy o 6.25%. Chroni przed Gradem. |
Leaf Guard | Podczas ostrego słońca chroni Pokemona przed głównymi statusami (zatrucie, podpalenie, sen, zamrożenie paraliż).. |
Overcoat | Pokemon nie otrzymuje obrażeń od gradu i burzy piaskowej. |
Primordial Sea | Wywołuje pogodę - Ulewny Deszcz. |
Rain Dish | Podczas deszczu leczy się na koniec każdej tury o 6.25% obecnego życia. |
Sand Force | W trakcie Burzy Piaskowej zwiększa moc ruchów kamiennych, ziemnych i stalowych o 30%. Chroni przed Burzą Piaskową. |
Sand Rush | Podczas burzy piaskowej zwiększa szybkość o 100% wartości podstawowej (przyrosty + natura). Chroni przed Burzą Piaskową. |
Sand Stream | Wywołuje pogodę - Burza Piaskowa. |
Sand Veil | Podczas Burzy Piaskowej zmniejsza końcową celność ataków użytych przez przeciwnika o 20%. Nie działa na ruchy statusowe. Chroni przed Burzą Piaskową. |
Slush Rush | Podczas Gradu zwiększa szybkość o 100% wartości podstawowej (przyrosty + natura). Chroni przed Gradem. |
Snow Cloak | Podczas gradu zmniejsza końcową celność ataków użytych przez przeciwnika o 20%. Nie działa na ruchy statusowe. Chroni przed Gradem. |
Snow Warning | Wywołuje pogodę - Grad. |
Solar Power | Podczas Ostrego Słońca zwiększa sp. atak Pokemona o 50%, jednak na koniec każdej rundy traci on 6% swojego obecnego życia. |
Swift Swim | Podczas deszczu zwiększa szybkość o 100% wartości podstawowej (przyrosty + natura). |
Ruchy Związane z Pogodą
Ruch | Efekt |
---|---|
Blizzard | W trakcie Gradu ma pewne trafienie. |
Growth | W trakcie Ostrego Słońca zwiększa atak i specjalny atak używającego o 2 poziomy (10%). |
Hail | Przywołuje pogodę - Grad. |
Hurricane | W trakcie Ostrego Słońca celność tego ruchu spada o 50%, a w trakcie Deszczu ma pewne trafienie. |
Moonlight | W trakcie Ostrego Słońca leczy 30% aktualnego zdrowia Pokemona, a w trakcie Deszczu, Gradu i Burzy Piaskowej 20%. |
Morning Sun | W trakcie Ostrego Słońca leczy 30% aktualnego zdrowia Pokemona, a w trakcie Deszczu, Gradu i Burzy Piaskowej 20%. |
Rain Dance | Przywołuje pogodę - Deszcz. |
Sandstorm | Przywołuje pogodę - Burza Piaskowa. |
Solar Beam | W trakcie Ostrego Słońca atak nie wymaga ładowania w pierwszej rundzie. W trakcie Deszczu, Burzy Piaskowej, Gradu i Mgły moc spada do 60. |
Sunny Day | Przywołuje pogodę - Ostre Słońce. |
Synthesis | W trakcie Ostrego Słońca leczy 30% aktualnego zdrowia Pokemona, a w trakcie Deszczu, Gradu i Burzy Piaskowej 20%. |
Thunder | W trakcie Ostrego Słońca celność tego ruchu spada o 50%, a w trakcie Deszczu ma pewne trafienie. |
Weather Ball | W czasie trwania pogody innej niż Czyste Niebo moc rośnie do 100. W czasie Ostrego Słońca zmienia typ na ognisty, w trakcie Deszczu na wodny, Burzy Piaskowej na kamienny a Gradu na lodowy. |