Pogoda: Różnice pomiędzy wersjami

Z PokeLife Pokedex
Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwania
 
(Nie pokazano 26 wersji utworzonych przez 6 użytkowników)
Linia 1: Linia 1:
{{TabelaNaprzemienneKolory}}
+
{{TabelaNaprzemienneKolory|Tb_Tabela1_Margin=}}
  
== Pogoda w grze ==
+
'''Pogoda''' to mechanika w grze, która zmienia środowisko walki, aktywując pewne umiejętności Pokemonów, wpływając na ich ruchy, a także mająca wpływ na ich statystyki. Niektóre rodzaje pogody są zdolne do zadawania obrażeń Pokemonom.
W świecie Pokemon występuje kilka rodzajów pogody:
 
* Czyste Niebo - bazowa pogoda, nie mająca żadnego wpływu na walkę. Z taką pogodą rozpoczynają się walki w Lidze, walki treningowe i pojedynki Salach Pokemon
 
* Ostre Słońce - ruchy ogniste zadają 50% więcej obrażeń, a wodne 50% mniej obrażeń.
 
* Deszcz - ruchy ogniste zadają 50% mniej obrażeń, a wodne 50% więcej obrażeń.
 
* Burza Piaskowa - pokemony otrzymują obrażenia równe 6% ich obecnego życia pod koniec każdej rundy. Obrażeń nie otrzymują pokemony ziemne, kamienne i stalowe oraz posiadające odpowiednią umiejętność.
 
* Grad - pokemony otrzymują obrażenia równe 6% ich obecnego życia pod koniec każdej rundy. Obrażeń nie otrzymują pokemony lodowe oraz posiadające odpowiednią umiejętność.
 
* Mgła - ruchy fizyczne i specjalne mają obniżoną celność o 40%.
 
  
Szansa wystąpienia pogody w trakcie walki modyfikowana w zależności od pory roku. W styczniu 2018 roku mamy wiosnę a następnie pora roku zmienia się co miesiąc zgodnie z kolejnością pór roku (wiosna > lato > jesień > zima).
+
== '''Standardowe Pogody w Walce''' ==
 +
W grze występuje kilka rodzajów pogody podczas walk:
 +
* '''[[Czyste Niebo]]''' - neutralna
 +
* '''[[Ostre Słońce]]''' - sprzyjająca Pokemonom ognistym i trawiastym
 +
* '''[[Deszcz]]''' - sprzyjająca Pokemonom wodnym
 +
* '''[[Burza Piaskowa]]''' - sprzyjająca Pokemonom kamiennym, ziemnym i stalowym
 +
* '''[[Grad]]''' - sprzyjająca Pokemonom lodowym
 +
* '''[[Mgła]]''' - niesprzyjająca wszystkim Pokemonom
  
Pogoda wylosowana na początku walki w dziczy zostaje do końca walki. Jeśli zmodyfikowaliśmy pogodę na inną to po jej zakończeniu z powrotem nad polem walki będzie pogoda początkowa.
 
  
Każda z Pogód może wystąpić naturalnie w Dziczy (w Lidze i Salach zawsze pogodą bazową będzie Czyste Niebo), zależnie od miesiąca oraz jaka to Dzicz. Dodatkowo wszystkie z nich posiadają przynajmniej jeden ruch lub umiejętność, które przywołują daną pogodę.  
+
'''Po szczegółowe informacje na temat wpływu danych pogód na walkę warto zajrzeć na ich indywidualne strony.'''
  
'''Ruchy wywołują pogodę na 4 rundy, a umiejętności na 12 rund.'''
+
== '''Legendarne Pogody w Walce''' ==
 +
Istnieją również 3 pogody, które działają na innych zasadach i są wywoływane tylko przez Legendarne Pokemony z [[Hoenn]]:
 +
* '''[[Ekstremalnie Ostre Słońce]]''' - wywoływane za pomocą umiejętności [[Desolate Land]] przez [[Primal Groudon]]
 +
* '''[[Ulewny Deszcz]]''' - wywoływany za pomocą umiejętności [[Primordial Sea]] przez [[Primal Kyogre]]
 +
* '''[[Silny Wiatr]]''' - wywoływany za pomocą umiejętności [[Delta Stream]] przez [[Mega Rayquaza]]
  
Na trwanie pogody wpływ mają także 4 przedmioty:
+
Istnieje jeszcze jedna legendarna pogoda, którą można spotkać jedynie podczas 2 fazy [[Legendarne Polowanie: Articuno|Legendarnego Polowania na Articuno]]:
*[[Nagrzany Kamień]] - wydłuża działanie Ostrego Słońca
 
*[[Wilgotny Kamień]] - wydłuża działanie Deszczu
 
*[[Gładki Kamień]] - wydłuża działanie Burzy Piaskowej
 
*[[Lodowaty Kamień]] - wydłuża działanie Gradu
 
Przedmioty wydłyżają trwanie pogód od 1 do 5 rund jeśli wywołane ruchem i od 2 do 10 jeśli wywołane umiejętnością.
 
  
==Umiejętności zależne od pogody==
+
* '''[[Ekstremalny Grad]]''' - silniejsza wersja Gradu
 +
 
 +
 
 +
'''Po szczegółowe informacje na temat wpływu danych pogód na walkę warto zajrzeć na ich indywidualne strony.'''
 +
 
 +
== '''Istotne Informacje''' ==
 +
 
 +
* Na początku walki istnieje szansa na wystąpienie losowej pogody. Na szansę wystąpienia konkretnej pogody wpływa aktualna pora roku w grze. W Lidze i Salach niezależnie od pory roku, pogodą bazową zawsze będzie [[Czyste Niebo]].
 +
* Pogoda wylosowana na początku walki w dziczy pozostaje do końca walki, pod warunkiem, że żaden z walczących Pokemonów nie przywoła innej, w takim wypadku po zakończeniu działania pogody przywołanej przez Pokemona, wraca ona do tej wylosowanej z początku walki.
 +
* Pogody '''Ostre Słońce''', '''Deszcz''', '''Burza Piaskowa''' i '''Grad''' posiadają przynajmniej jeden ruch lub umiejętność, które je przywołują.
 +
* Warto wiedzieć, że '''ruchy wywołują pogodę na 4 rundy, a umiejętności na 12 rund (nie dotyczy legendarnych pogód).'''
 +
* Pogody mogą się zmieniać tzn. jeśli jeden Pokemon wywoła Grad a następnie przeciwnik przywoła Deszcz, to pogoda z Gradu zmieni się na Deszcz.
 +
 
 +
=='''Przedmioty Wpływające na Czas Trwania Pogody'''==
 +
 
 +
Istnieją 4 przedmioty trzymane, które wydłużają czas trwania pogody:
 +
 
 +
*'''[[Nagrzany Kamień]]''' - wydłuża działanie '''Ostrego Słońca'''
 +
*'''[[Wilgotny Kamień]]''' - wydłuża działanie '''Deszczu'''
 +
*'''[[Gładki Kamień]]''' - wydłuża działanie '''Burzy Piaskowej'''
 +
*'''[[Lodowaty Kamień]]''' - wydłuża działanie '''Gradu'''
 +
 
 +
* Warto wiedzieć, że przedmioty mogą wydłużyć czas trwania pogody '''wywołanej ruchem o 1-5 rund i o 2-10 wywołanej umiejętnością'''.
 +
 
 +
*Powyższe kamienie '''nie działają''' na pogody legendarne.
 +
 
 +
=='''Umiejętności Związane z Pogodą'''==
 
{| class="Tabela1"
 
{| class="Tabela1"
 
|-
 
|-
Linia 35: Linia 59:
 
|-
 
|-
 
|width='20%'| [[Chlorophyll]]
 
|width='20%'| [[Chlorophyll]]
|width='80%'|  Podczas Ostrego Słońca podwaja szybkość Pokemona.
+
|width='80%'|  Podczas Ostrego Słońca zwiększa szybkość o 100% wartości podstawowej (przyrosty + natura).
 
|-
 
|-
 
|width='20%'| [[Cloud Nine]]
 
|width='20%'| [[Cloud Nine]]
Linia 41: Linia 65:
 
|-
 
|-
 
|width='20%'| [[Delta Stream]]
 
|width='20%'| [[Delta Stream]]
|width='80%'|  Wywołuje pogodę - Silny Wiatr.
+
|width='80%'|  Wywołuje pogodę - [[Silny Wiatr]].
 
|-
 
|-
 
|width='20%'| [[Desolate Land]]
 
|width='20%'| [[Desolate Land]]
|width='80%'|  Wywołuje pogodę - ekstremalnie Ostre Słońce.
+
|width='80%'|  Wywołuje pogodę - [[Ekstremalnie Ostre Słońce]].
 
|-
 
|-
 
|width='20%'| [[Drizzle]]
 
|width='20%'| [[Drizzle]]
|width='80%'|  Wywołuje pogodę - Deszcz.
+
|width='80%'|  Wywołuje pogodę - [[Deszcz]].
 
|-
 
|-
 
|width='20%'| [[Drought]]
 
|width='20%'| [[Drought]]
|width='80%'|  Wywołuje pogodę - Ostre Słońce.
+
|width='80%'|  Wywołuje pogodę - [[Ostre Słońce]].
 
|-
 
|-
 
|width='20%'| [[Flower Gift]]
 
|width='20%'| [[Flower Gift]]
|width='80%'|  Podczas Ostrego Słońca zwiększa atak i specjalną obronę Pokemonów w druzynie o 50%. '''AURA'''.
+
|width='80%'|  Podczas Ostrego Słońca zwiększa atak i specjalną obronę Pokemonów w drużynie o 50%. '''AURA'''.
 
|-
 
|-
 
|width='20%'| [[Forecast]]
 
|width='20%'| [[Forecast]]
|width='80%'|  Umiejętność Castforma, później będzie robiona.
+
|width='80%'|  Zmienia typ Castforma w zależności od występującej pogody (Ognisty podczas Ostrego Słońca; Wodny podczas Deszczu; Lodowy podczas Gradu; Normalny podczas Burzy piaskowej, Mgły oraz Czystego Nieba). Jeśli przeciwny Pokemon posiada Umiejętność [[Cloud Nine]] lub [[Air Lock]] typ staje się Normalny. Umiejętność ta działa tylko na Castforma.
 
|-
 
|-
 
|width='20%'| [[Grass Pelt]]
 
|width='20%'| [[Grass Pelt]]
|width='80%'|  Zwiększa obronę Pokemona o 50% w Grassy Terrain (taki ruch, niekoniecznie pogoda, podobne działanie do Spikes).
+
|width='80%'|  Zwiększa obronę Pokemona o 50% w [[Grassy Terrain]] (taki ruch, niekoniecznie pogoda, podobne działanie do [[Spikes]]).
 
|-
 
|-
 
|width='20%'| [[Hydration]]
 
|width='20%'| [[Hydration]]
Linia 68: Linia 92:
 
|-
 
|-
 
|width='20%'| [[Leaf Guard]]
 
|width='20%'| [[Leaf Guard]]
|width='80%'|  Podczas ostrego słońca chroni Pokemona przed głównymi statusami.
+
|width='80%'|  Podczas ostrego słońca chroni Pokemona przed głównymi statusami (zatrucie, podpalenie, sen, zamrożenie paraliż)..
 
|-
 
|-
 
|width='20%'| [[Overcoat]]
 
|width='20%'| [[Overcoat]]
Linia 74: Linia 98:
 
|-
 
|-
 
|width='20%'| [[Primordial Sea]]
 
|width='20%'| [[Primordial Sea]]
|width='80%'|  Wywołuje pogodę - obfity Deszcz.
+
|width='80%'|  Wywołuje pogodę - [[Ulewny Deszcz]].
 
|-
 
|-
 
|width='20%'| [[Rain Dish]]
 
|width='20%'| [[Rain Dish]]
Linia 80: Linia 104:
 
|-
 
|-
 
|width='20%'| [[Sand Force]]
 
|width='20%'| [[Sand Force]]
|width='80%'|  W trakcie burzy piaskowej zwiększa moc ruchów kamiennych, ziemnych i stalowych o 30%. Chroni przed Burzą Piaskową.
+
|width='80%'|  W trakcie Burzy Piaskowej zwiększa moc ruchów kamiennych, ziemnych i stalowych o 30%. Chroni przed Burzą Piaskową.
 
|-
 
|-
 
|width='20%'| [[Sand Rush]]
 
|width='20%'| [[Sand Rush]]
|width='80%'|  Podczas burzy piaskowej podwaja szybkość Pokemona. Chroni przed Burzą Piaskową.
+
|width='80%'|  Podczas burzy piaskowej zwiększa szybkość o 100% wartości podstawowej (przyrosty + natura). Chroni przed Burzą Piaskową.  
 
|-
 
|-
 
|width='20%'| [[Sand Stream]]
 
|width='20%'| [[Sand Stream]]
|width='80%'|  Wywołuje pogodę - Burza Piaskowa.
+
|width='80%'|  Wywołuje pogodę - [[Burza Piaskowa]].
 
|-
 
|-
 
|width='20%'| [[Sand Veil]]
 
|width='20%'| [[Sand Veil]]
|width='80%'|  Podczas burzy piaskowej zmniejsza końcową celność ataków użytych przez przeciwnika o 20%. Nie działa na ruchy statusowe. Chroni przed Burzą Piaskową.
+
|width='80%'|  Podczas Burzy Piaskowej zmniejsza końcową celność ataków użytych przez przeciwnika o 20%. Nie działa na ruchy statusowe. Chroni przed Burzą Piaskową.
 
|-
 
|-
 
|idth='20%' | [[Slush Rush]]
 
|idth='20%' | [[Slush Rush]]
|width='80%'|  Podczas Gradu zwiększa szybkość Pokemona o 100% podstawowej wartości. Chroni przed Gradem.
+
|width='80%'|  Podczas Gradu zwiększa szybkość o 100% wartości podstawowej (przyrosty + natura). Chroni przed Gradem.  
 
|-
 
|-
 
|width='20%'| [[Snow Cloak]]
 
|width='20%'| [[Snow Cloak]]
Linia 98: Linia 122:
 
|-
 
|-
 
|width='20%'| [[Snow Warning]]
 
|width='20%'| [[Snow Warning]]
|width='80%'|  Wywołuje pogodę - Grad.
+
|width='80%'|  Wywołuje pogodę - [[Grad]].
 
|-
 
|-
 
|width='20%'| [[Solar Power]]
 
|width='20%'| [[Solar Power]]
|width='80%'|  Podczas ostrego słońca zwiększa sp. atak Pokemona o 50%, jednak na koniec każdej rundy traci on 6% swojego obecnego życia.
+
|width='80%'|  Podczas Ostrego Słońca zwiększa sp. atak Pokemona o 50%, jednak na koniec każdej rundy traci on 6% swojego obecnego życia.
 
|-
 
|-
 
|width='20%'| [[Swift Swim]]
 
|width='20%'| [[Swift Swim]]
|width='80%'|  Podczas deszczu podwaja szybkość Pokemona
+
|width='80%'|  Podczas deszczu zwiększa szybkość o 100% wartości podstawowej (przyrosty + natura).
 
|}
 
|}
  
== Ruchy zależne od pogody ==
+
=='''Ruchy Związane z Pogodą'''==
 
{| class="Tabela1"
 
{| class="Tabela1"
 
|-
 
|-
 
!width='20%'| '''Ruch'''
 
!width='20%'| '''Ruch'''
 
!width='80%'| '''Efekt'''
 
!width='80%'| '''Efekt'''
 +
|-
 +
|width='20%'| [[Blizzard]]
 +
|width='80%'| W trakcie Gradu ma pewne trafienie.
 
|-
 
|-
 
|width='20%'| [[Growth]] 
 
|width='20%'| [[Growth]] 
|width='80%'| {{#lst::Posunięcia|growthOp}}
+
|width='80%'| W trakcie Ostrego Słońca zwiększa atak i specjalny atak używającego o 2 poziomy (10%).
 +
|-
 +
|width='20%'| [[Hail]]
 +
|width='80%'| Przywołuje pogodę - [[Grad]].
 
|-
 
|-
 
|width='20%'| [[Hurricane]] 
 
|width='20%'| [[Hurricane]] 
|width='80%'| {{#lst::Posunięcia|hurricaneOp}}
+
|width='80%'| W trakcie Ostrego Słońca celność tego ruchu spada o 50%, a w trakcie Deszczu ma pewne trafienie.
 
|-
 
|-
 
|width='20%'| [[Moonlight]]
 
|width='20%'| [[Moonlight]]
|width='80%'| {{#lst::Posunięcia|moonlightOp}}
+
|width='80%'| W trakcie Ostrego Słońca leczy 30% aktualnego zdrowia Pokemona, a w trakcie Deszczu, Gradu i Burzy Piaskowej 20%.
 
|-
 
|-
 
|width='20%'| [[Morning Sun]]
 
|width='20%'| [[Morning Sun]]
|width='80%'| {{#lst::Posunięcia|morning_sunOp}}
+
|width='80%'| W trakcie Ostrego Słońca leczy 30% aktualnego zdrowia Pokemona, a w trakcie Deszczu, Gradu i Burzy Piaskowej 20%.
 +
|-
 +
|width='20%'| [[Rain Dance]]
 +
|width='80%'| Przywołuje pogodę - [[Deszcz]].
 +
|-
 +
|width='20%'| [[Sandstorm]]
 +
|width='80%'| Przywołuje pogodę - [[Burza Piaskowa]].
 
|-
 
|-
 
|width='20%'| [[Solar Beam]]
 
|width='20%'| [[Solar Beam]]
|width='80%'| {{#lst::Posunięcia|solar_beamOp}}
+
|width='80%'| W trakcie Ostrego Słońca atak nie wymaga ładowania w pierwszej rundzie. W trakcie Deszczu, Burzy Piaskowej, Gradu i Mgły moc spada do 60.
 
|-
 
|-
 
|width='20%'| [[Sunny Day]]
 
|width='20%'| [[Sunny Day]]
|width='80%'| {{#lst::Posunięcia|sunny_dayOp}}
+
|width='80%'| Przywołuje pogodę - [[Ostre Słońce]].
 
|-
 
|-
 
|width='20%'| [[Synthesis]] 
 
|width='20%'| [[Synthesis]] 
|width='80%'| {{#lst::Posunięcia|synthesisOp}}
+
|width='80%'| W trakcie Ostrego Słońca leczy 30% aktualnego zdrowia Pokemona, a w trakcie Deszczu, Gradu i Burzy Piaskowej 20%.
 
|-
 
|-
 
|width='20%'| [[Thunder]] 
 
|width='20%'| [[Thunder]] 
|width='80%'| {{#lst::Posunięcia|thunderOp}}
+
|width='80%'| W trakcie Ostrego Słońca celność tego ruchu spada o 50%, a w trakcie Deszczu ma pewne trafienie.
 
|-
 
|-
 
|width='20%'| [[Weather Ball]]
 
|width='20%'| [[Weather Ball]]
|width='80%'| {{#lst::Posunięcia|weather_ballOp}}
+
|width='80%'| W czasie trwania pogody innej niż Czyste Niebo moc rośnie do 100. W czasie Ostrego Słońca zmienia typ na ognisty, w trakcie Deszczu na wodny, Burzy Piaskowej na kamienny a Gradu na lodowy.
 
|}
 
|}

Aktualna wersja na dzień 23:14, 9 lut 2023

Pogoda to mechanika w grze, która zmienia środowisko walki, aktywując pewne umiejętności Pokemonów, wpływając na ich ruchy, a także mająca wpływ na ich statystyki. Niektóre rodzaje pogody są zdolne do zadawania obrażeń Pokemonom.

Standardowe Pogody w Walce

W grze występuje kilka rodzajów pogody podczas walk:

  • Czyste Niebo - neutralna
  • Ostre Słońce - sprzyjająca Pokemonom ognistym i trawiastym
  • Deszcz - sprzyjająca Pokemonom wodnym
  • Burza Piaskowa - sprzyjająca Pokemonom kamiennym, ziemnym i stalowym
  • Grad - sprzyjająca Pokemonom lodowym
  • Mgła - niesprzyjająca wszystkim Pokemonom


Po szczegółowe informacje na temat wpływu danych pogód na walkę warto zajrzeć na ich indywidualne strony.

Legendarne Pogody w Walce

Istnieją również 3 pogody, które działają na innych zasadach i są wywoływane tylko przez Legendarne Pokemony z Hoenn:

Istnieje jeszcze jedna legendarna pogoda, którą można spotkać jedynie podczas 2 fazy Legendarnego Polowania na Articuno:


Po szczegółowe informacje na temat wpływu danych pogód na walkę warto zajrzeć na ich indywidualne strony.

Istotne Informacje

  • Na początku walki istnieje szansa na wystąpienie losowej pogody. Na szansę wystąpienia konkretnej pogody wpływa aktualna pora roku w grze. W Lidze i Salach niezależnie od pory roku, pogodą bazową zawsze będzie Czyste Niebo.
  • Pogoda wylosowana na początku walki w dziczy pozostaje do końca walki, pod warunkiem, że żaden z walczących Pokemonów nie przywoła innej, w takim wypadku po zakończeniu działania pogody przywołanej przez Pokemona, wraca ona do tej wylosowanej z początku walki.
  • Pogody Ostre Słońce, Deszcz, Burza Piaskowa i Grad posiadają przynajmniej jeden ruch lub umiejętność, które je przywołują.
  • Warto wiedzieć, że ruchy wywołują pogodę na 4 rundy, a umiejętności na 12 rund (nie dotyczy legendarnych pogód).
  • Pogody mogą się zmieniać tzn. jeśli jeden Pokemon wywoła Grad a następnie przeciwnik przywoła Deszcz, to pogoda z Gradu zmieni się na Deszcz.

Przedmioty Wpływające na Czas Trwania Pogody

Istnieją 4 przedmioty trzymane, które wydłużają czas trwania pogody:

  • Warto wiedzieć, że przedmioty mogą wydłużyć czas trwania pogody wywołanej ruchem o 1-5 rund i o 2-10 wywołanej umiejętnością.
  • Powyższe kamienie nie działają na pogody legendarne.

Umiejętności Związane z Pogodą

Umiejętność Efekt
Air Lock Blokuje wszystkie efekty wywoływane przez pogody.
Chlorophyll Podczas Ostrego Słońca zwiększa szybkość o 100% wartości podstawowej (przyrosty + natura).
Cloud Nine Blokuje wszystkie efekty wywoływane przez pogody.
Delta Stream Wywołuje pogodę - Silny Wiatr.
Desolate Land Wywołuje pogodę - Ekstremalnie Ostre Słońce.
Drizzle Wywołuje pogodę - Deszcz.
Drought Wywołuje pogodę - Ostre Słońce.
Flower Gift Podczas Ostrego Słońca zwiększa atak i specjalną obronę Pokemonów w drużynie o 50%. AURA.
Forecast Zmienia typ Castforma w zależności od występującej pogody (Ognisty podczas Ostrego Słońca; Wodny podczas Deszczu; Lodowy podczas Gradu; Normalny podczas Burzy piaskowej, Mgły oraz Czystego Nieba). Jeśli przeciwny Pokemon posiada Umiejętność Cloud Nine lub Air Lock typ staje się Normalny. Umiejętność ta działa tylko na Castforma.
Grass Pelt Zwiększa obronę Pokemona o 50% w Grassy Terrain (taki ruch, niekoniecznie pogoda, podobne działanie do Spikes).
Hydration Podczas deszczu leczy Pokemona z głównych statusów (zatrucie, podpalenie, sen, zamrożenie paraliż).
Ice Body Podczas gradu leczy się na koniec każdej rundy o 6.25%. Chroni przed Gradem.
Leaf Guard Podczas ostrego słońca chroni Pokemona przed głównymi statusami (zatrucie, podpalenie, sen, zamrożenie paraliż)..
Overcoat Pokemon nie otrzymuje obrażeń od gradu i burzy piaskowej.
Primordial Sea Wywołuje pogodę - Ulewny Deszcz.
Rain Dish Podczas deszczu leczy się na koniec każdej tury o 6.25% obecnego życia.
Sand Force W trakcie Burzy Piaskowej zwiększa moc ruchów kamiennych, ziemnych i stalowych o 30%. Chroni przed Burzą Piaskową.
Sand Rush Podczas burzy piaskowej zwiększa szybkość o 100% wartości podstawowej (przyrosty + natura). Chroni przed Burzą Piaskową.
Sand Stream Wywołuje pogodę - Burza Piaskowa.
Sand Veil Podczas Burzy Piaskowej zmniejsza końcową celność ataków użytych przez przeciwnika o 20%. Nie działa na ruchy statusowe. Chroni przed Burzą Piaskową.
Slush Rush Podczas Gradu zwiększa szybkość o 100% wartości podstawowej (przyrosty + natura). Chroni przed Gradem.
Snow Cloak Podczas gradu zmniejsza końcową celność ataków użytych przez przeciwnika o 20%. Nie działa na ruchy statusowe. Chroni przed Gradem.
Snow Warning Wywołuje pogodę - Grad.
Solar Power Podczas Ostrego Słońca zwiększa sp. atak Pokemona o 50%, jednak na koniec każdej rundy traci on 6% swojego obecnego życia.
Swift Swim Podczas deszczu zwiększa szybkość o 100% wartości podstawowej (przyrosty + natura).

Ruchy Związane z Pogodą

Ruch Efekt
Blizzard W trakcie Gradu ma pewne trafienie.
Growth  W trakcie Ostrego Słońca zwiększa atak i specjalny atak używającego o 2 poziomy (10%).
Hail Przywołuje pogodę - Grad.
Hurricane  W trakcie Ostrego Słońca celność tego ruchu spada o 50%, a w trakcie Deszczu ma pewne trafienie.
Moonlight W trakcie Ostrego Słońca leczy 30% aktualnego zdrowia Pokemona, a w trakcie Deszczu, Gradu i Burzy Piaskowej 20%.
Morning Sun W trakcie Ostrego Słońca leczy 30% aktualnego zdrowia Pokemona, a w trakcie Deszczu, Gradu i Burzy Piaskowej 20%.
Rain Dance Przywołuje pogodę - Deszcz.
Sandstorm Przywołuje pogodę - Burza Piaskowa.
Solar Beam W trakcie Ostrego Słońca atak nie wymaga ładowania w pierwszej rundzie. W trakcie Deszczu, Burzy Piaskowej, Gradu i Mgły moc spada do 60.
Sunny Day Przywołuje pogodę - Ostre Słońce.
Synthesis  W trakcie Ostrego Słońca leczy 30% aktualnego zdrowia Pokemona, a w trakcie Deszczu, Gradu i Burzy Piaskowej 20%.
Thunder  W trakcie Ostrego Słońca celność tego ruchu spada o 50%, a w trakcie Deszczu ma pewne trafienie.
Weather Ball W czasie trwania pogody innej niż Czyste Niebo moc rośnie do 100. W czasie Ostrego Słońca zmienia typ na ognisty, w trakcie Deszczu na wodny, Burzy Piaskowej na kamienny a Gradu na lodowy.