Xatu
#177 Natu | #178 Xatu (Lista Pokemonów) | #179 Mareep |
Xatu
|
![]() Zwykły |
![]() Shiny |
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Wygląd i zachowanie
Xatu to zielony pokemon podobny do kondora.Posiada białe składane do przodu kanciaste skrzydła z czarnymi czerwonymi i żółtymi znaczeniami. Dookoła jego szyi widnieje czarna ząbkowana kryza. Ma duży żółty dziób i dwa długie czerwone pióra wyrastające z głowy. Oko jest takie samo jak u Natu. Na brzuchu ma wzór imitujący czerwone oczy. Na dole zielonego ciała ma dwa żółte paski samce trzy), a sam stoi na dwóch czerwonych dwu palczastych stopach.
Prawym okiem widzi przyszłość,a lewym przeszłość.Potrafi stać bez ruchu cały dzień.Spekuluje się,że dlatego iż widzi przyszłość i nie chce się poruszyć by nie wizje nie stały się rzeczywistością.Jeśli chce się porozumieć należy czytać z jego ruchów skrzydłami, którymi nadaje kod semaforowy.
Posunięcia
Posunięcie | Typ | Kategoria | Min lvl | Moc | Celność | Efekt |
---|---|---|---|---|---|---|
Tailwind | ![]() |
![]() |
start | - | 100 | Podwaja Szybkość używającego w następnej rundzie. |
Peck | ![]() |
![]() |
start | 35 | 100 | Zadaje obrażenia. |
Leer | ![]() |
![]() |
start | - | 100 | Zmniejsza Obronę przeciwnika o 1 poziom (5%). |
Night Shade | ![]() |
![]() |
start | 40 | 100 | Moc zależna od poziomu używającego. Np. 20 poziom = 20 mocy. |
Lucky Chant | ![]() |
![]() |
start | - | 100 | Zwiększa Obronę i Specjalną Obronę używającego o 1 poziom (5%). |
Stored Power | ![]() |
![]() |
start | 20 | 100 | Moc ruchu jest zwiększona o 10 za każdy poziom zwiększenia statystyk. ALE liczy się jedynie 6 poziomów z danej statystyki (czyli jeśli Pok ma zwiększony atak o 12 poziomów, nadal moc ruchu zostanie zwiększona jedynie o 60). |
Ominous Wind | ![]() |
![]() |
start | 60 | 100 | Po trafieniu 10% szansy na zwiększenie wszystkich statystyk oprócz Celności i Uników o jeden poziom (5%). |
Confuse Ray | ![]() |
![]() |
start | - | 100 | Po trafieniu otępia przeciwnika. |
Air Slash | ![]() |
![]() |
25 | 75 | 95 | Po trafieniu 30% szansy na oszołomienie przeciwnika. |
Wish | ![]() |
![]() |
29 | - | 100 | Leczy 30% aktualnego zdrowia Pokemona. Nie może wyleczyć poza ilość z jaką Pokemon wszedł do walki. |
Psychic | ![]() |
![]() |
35 | 90 | 100 | Po trafieniu 10% szansy na zmniejszenie Specjalnej Obrony przeciwnika o jeden poziom (5%). |
Miracle Eye | ![]() |
![]() |
39 | - | 1000 | Usuwa odporność Pokemonów mrocznych na ataki typu psychicznego. Ignoruje zmiany uników oraz trafia częściowo niewrażliwych przeciwników. |
Psycho Shift | ![]() |
![]() |
43 | - | 100 | Jeśli używający jest podpalony, sparaliżowany, zatruty lub śpi, przenosi ten status na przeciwnika samemu się z niego lecząc. Nie zadziała jeśli przeciwnik już ma status główny. |
Future Sight | ![]() |
![]() |
49 | 120 | 100 | Zadaje obrażenia dwie tury później - nawet jeśli któryś Pokemon padnie |
Me First | ![]() |
![]() |
57 | - | 1000 | Jeśli przeciwnik ma na tą rundę wybrany ruch fizyczny lub specjalny i jeszcze go nie użył, Pokemon kopiuje ten ruch i użyje go z 50% większą mocą. Ruch kopiowany jest jedynie na jedną rundę, jeśli zostanie skopiowany ruch wielorundowy, zadziała tylko pierwsza runda tego ruchu. |
Dostępne TM
Posunięcie | Typ | Kategoria | Min lvl | Moc | Celność | Efekt |
---|---|---|---|---|---|---|
TM 2 Razor Wind | ![]() |
![]() |
34 | 80 | 100 | Ładuje się, po czym uderza w następnej rundzie. Ma zwiększoną szansę na cios krytyczny o 1 poziom. |
TM 6 Toxic | ![]() |
![]() |
15 | - | 90 | Atak sam w sobie nie zadaje obrażeń, lecz ma dwa stopnie - zatrucia oraz zatrucia śmiertelnego, które zadaje podwójne obrażenia w stosunku do tego pierwszego. Zawsze trafia, gdy zostanie użyty przez trującego Pokemona. |
TM 9 Take Down | ![]() |
![]() |
36 | 90 | 85 | Po trafieniu używający otrzymuje 25% obrażeń zwrotnych. |
TM 10 Double-Edge | ![]() |
![]() |
46 | 120 | 100 | Po trafieniu używający otrzymuje 33% obrażeń zwrotnych. |
TM 15 Hyper Beam | ![]() |
![]() |
60 | 150 | 90 | W drugiej rundzie odpoczywa regenerując siły. |
TM 16 Pay Day | ![]() |
![]() |
1 | 40 | 100 | Każde użycie daje 1-5 * (poziom + 10) Yenów. Maksymalnie 40k Yenów na walkę 6v6 na 100lvl po 50 rund w każdej walce. |
TM 20 Rage | ![]() |
![]() |
10 | 20 | 100 | Jeśli po tym ataku, w tej samej rundzie Pokemon otrzyma obrażenia - zwiększy Atak o jeden poziom. |
TM 21 Mega Drain | ![]() |
![]() |
15 | 40 | 100 | Po trafieniu leczy 40% z zadanych obrażeń. Nie może wyleczyć poza ilość z jaką Pokemon wszedł do walki. |
TM 22 Solar Beam | ![]() |
![]() |
52 | 120 | 100 | W pierwszej rundzie ładuje energię a w drugiej posyła właściwe obrażenia. W trakcie Ostrego Słońca atak nie wymaga ładowania w drugiej rundzie. W trakcie Deszczu, Burzy Piaskowej, Gradu i Mgły moc spada do 60. |
TM 29 Psychic | ![]() |
![]() |
40 | 90 | 100 | Po trafieniu 10% szansy na zmniejszenie Specjalnej Obrony przeciwnika o jeden poziom (5%). |
TM 31 Mimic | ![]() |
![]() |
15 | 1 | 100 | Uczy się ostatniego posunięcia przeciwnika i używa go do końca walki (zamiast Mimic). |
TM 32 Double Team | ![]() |
![]() |
1 | - | 100 | Zwiększa Unik używającego o 1 poziom (5%). |
TM 33 Reflect | ![]() |
![]() |
1 | - | 100 | Obniża obrażenia od ataków fizycznych o 40% przez 3 tury (z wyjątkiem obrażeń niezależnych od mocy). |
TM 34 Bide | ![]() |
![]() |
15 | - | 1000 | Czeka przez 2 tury (tura użycia, następna, w trzeciej uderza) i zadaje tyle samo obrażeń co w tym czasie otrzymał plus 40% (czyli obrażenia mnożone przez 1.4) |
TM 39 Swift | ![]() |
![]() |
25 | 60 | 1000 | Zawsze trafia. |
TM 42 Dream Eater | ![]() |
![]() |
46 | 100 | 100 | Działa tylko wtedy, gdy przeciwnik śpi. Do tego regeneruje 40% zdrowia używającemu z zadanych obrażeń przeciwnikowi. |
TM 43 Sky Attack | ![]() |
![]() |
55 | 140 | 90 | Ładuje się rundę, a w następnej uderza. Po trafieniu 30% szans na oszołomienie przeciwnika. Ma zwiększoną szansę na cios krytyczny o 1 poziom. |
TM 44 Rest | ![]() |
![]() |
45 | - | 100 | Leczy 40% aktualnego zdrowia pokemona oraz ma 100% szans na usunięcie statusów (poparzenie, trucizna, paraliż). Po użyciu Rest, Pokemon śpi rundę, po czym w drugiej budzi się i używa następnego ataku. |
TM 45 Thunder Wave | ![]() |
![]() |
1 | - | 100 | Po trafieniu paraliżuje przeciwnika. |
TM 46 Psywave | ![]() |
![]() |
18 | 45 | 100 | Moc Między 0.5 poziomu oraz 1.5 poziomu Pokemona |
TM 52 Curse | ![]() |
![]() |
15 | - | 100 | Po użyciu działanie tego ataku jest zależne od tego, jakiego typu Pokemon go używa. Jeśli a) duch - Pokemon odbiera sobie 25% obecnego HP. Przeciwnik zostaje przeklęty i co turę, przez 3 tury, traci ilość życia równą 40% tego ile odjął sobie atakujący Pok. Czyli w sumie 120%. b) inny typ niż duch - obniżamy swoją szybkość, ale podwyższamy Atak i Obronę o 1 poziom (5%). |
TM 55 Psych Up | ![]() |
![]() |
15 | - | 1000 | Kopiuje zmiany poziomów statystyk, i modyfikuje swoje staty na podstawie tego. Np. jeśli przeciwnik zwiększył sobie atak o 6 poziomów, a gracz o 4 poziomy, psych up to skopiuje i doda sobie te 2 poziomy ataku. Będzie również kopiował negatywne zmiany poziomów statystyk. |
TM 57 Sunny Day | ![]() |
![]() |
15 | - | 100 | Przywołuje pogodę - Ostre Słońce |
TM 59 Snore | ![]() |
![]() |
15 | 50 | 100 | Ruch dojdzie do skutku jedynie kiedy zostanie użyty podczas snu. Jeśli ruch jest następny w kolejności po rundzie, w której Pokemon zasnął, zostanie on wykonany. Wykonanie ruchu nie przedłuża czasu trwania snu. |
TM 61 Protect | ![]() |
![]() |
10 | - | 100 | Chroni używającego przed oberwaniem ruchem fizycznym lub specjalnym w następnej rundzie.. Atak o priorytecie 4. |
TM 62 Rain Dance | ![]() |
![]() |
15 | - | 100 | Przywołuje pogodę - Deszcz. |
TM 63 Giga Drain | ![]() |
![]() |
30 | 75 | 100 | Po trafieniu leczy 40% z zadanych obrażeń. Nie może wyleczyć poza ilość z jaką Pokemon wszedł do walki. |
TM 64 Endure | ![]() |
![]() |
15 | - | 100 | Przez 2 rundy nie można powalić Pokemona bezpośrednim atakiem (efekt znika po zablokowaniu pierwszego ruchu). |
TM 65 Frustration | ![]() |
![]() |
15 | 60 | 100 | Moc zależna od przywiązania używającego. Moc 1 na 100% przywiązania oraz 102 na 0% (minusowe również 102). |
TM 68 Return | ![]() |
![]() |
15 | 60 | 100 | Moc wynosi 2 plus procent przywiązania Pokemona (maksymalnie 102). |
TM 69 Shadow Ball | ![]() |
![]() |
34 | 80 | 100 | Po trafieniu 20% szansy na obniżenie Specjalnej Obrony przeciwnika o 1 poziom (5%). |
TM 75 Detect | ![]() |
![]() |
10 | - | 100 | Chroni używającego przed oberwaniem ruchem fizycznym lub specjalnym w następnej rundzie.. Atak o priorytecie 4. |
TM 76 Attract | ![]() |
![]() |
5 | - | 100 | Po trafieniu wprowadza przeciwnika w stan zakochania. Zakochanie trwa 2 tury, podczas których Pokemon ma 50% na zaatakowanie. Działa tylko jeśli pokemony są przeciwnych płci. |
TM 77 Thief | ![]() |
![]() |
45 | 60 | 100 | Kradniemy przedmiot przeciwnika. I jeśli nie mieliśmy żadnego to go używamy. Skradzione przedmioty wracają do właściciela na koniec walki 1v1. |
TM 78 Steel Wing | ![]() |
![]() |
29 | 70 | 90 | Po trafieniu 10% szansy na zwiększenie obrony używającego o 1 poziom (5%). |
TM 81 Nightmare | ![]() |
![]() |
25 | - | 100 | Można użyć tylko na śpiącym przeciwniku. Podczas snu przeciwnik otrzymuje 15% obecnego zdrowia jako obrażenia na koniec każdej rundy. |
TM 82 Swagger | ![]() |
![]() |
10 | - | 90 | Po udanym użyciu zwiększa Atak przeciwnika o 2 poziomy (10%) ale także go otępia. |
TM 83 Sleep Talk | ![]() |
![]() |
8 | - | 100 | Jeśli Pokemon śpi podczas użycia tego ruchu (został uśpiony w tej samej rundzie przed użyciem tego ruchu lub ruch jest następny w kolejce), zostanie wybrany jeden z pozostałych ruchów i użyty podczas snu. Wykonanie ruchu nie przedłuża trwania snu. Nie wszystkie ruchy mogą być wybrane do użycia (odpadają ruchy wielorundowe i inne zmieniające ruch). |
TM 88 Twister | ![]() |
![]() |
16 | 40 | 100 | Trafia z podwójną mocą Pokemony w trakcie Fly, Bounce i Sky Drop. Po trafieniu 20% szansy na oszołomienie przeciwnika. |
TM 96 Calm Mind | ![]() |
![]() |
20 | - | 100 | Zwiększa Specjalny Atak i Specjalną Obronę używającego o 1 poziom (5%). |
TM 101 Light Screen | ![]() |
![]() |
1 | - | 100 | Obniża o 40% obrażenia od specjalnych ataków na 3 tury (z wyjątkiem obrażeń niezależnych od mocy). |
TM 106 Aerial Ace | ![]() |
![]() |
30 | 60 | 1000 | Zawsze trafia. |
TM 108 Facade | ![]() |
![]() |
30 | 70 | 100 | Podstawowa moc 70. Moc 140 kiedy użytkownik jest sparaliżowany, zatruty lub płonie. |
TM 109 Secret Power | ![]() |
![]() |
30 | 70 | 100 | Po trafieniu 30% szansy na losowy efekt: podpalenie, zmniejszenie szybkości, obniżenie Specjalnego Ataku, paraliż, sen, zamrożenie, obniżenie Szybkości, obniżenie Celności o 1 poziom (5%) u przeciwnika. |
TM 113 Ominous Wind | ![]() |
![]() |
30 | 60 | 100 | Po trafieniu 10% szansy na zwiększenie wszystkich statystyk oprócz Celności i Uników o jeden poziom (5%). |
TM 114 Sucker Punch | ![]() |
![]() |
40 | 80 | 100 | Zadziała tylko wtedy, kiedy w danej rundzie Pokemon zaatakuje pierwszy oraz przeciwnik ma zaatakować ruchem fizycznym lub specjalnym (nie statusowym). Atak o priorytecie 1. |
TM 116 Zen Headbutt | ![]() |
![]() |
35 | 80 | 90 | Po trafieniu 20% szansy na oszołomienie przeciwnika. |
TM 121 Air Cutter | ![]() |
![]() |
30 | 60 | 95 | Ma zwiększoną szansę na cios krytyczny o 1 poziom. |
TM 132 Roost | ![]() |
![]() |
45 | - | 100 | Używający traci typ latający i odzyskuje go przed swoim następnym ruchem. Leczy 30% aktualnego zdrowia Pokemona. Nie może wyleczyć poza ilość z jaką Pokemon wszedł do walki. |
TM 142 Silver Wind | ![]() |
![]() |
30 | 60 | 100 | Po trafieniu 10% szansy na zwiększenie wszystkich statystyk używającego o 1 poziom (5%) oprócz Celności i Uników. |
TM 145 Giga Impact | ![]() |
![]() |
60 | 150 | 90 | W drugiej rundzie odpoczywa regenerując siły. |
TM 151 Captivate | ![]() |
![]() |
5 | - | 100 | Obniża atak specjalny przeciwka o dwa poziomy (10%). Działa tylko jeśli pokemony są przeciwnych płci. |
TM 154 Natural Gift | ![]() |
![]() |
40 | 80 | 100 | Zadaje obrażenia. |
TM 156 Grass Knot | ![]() |
![]() |
40 | 20 | 100 | Zadaje obrażenia zależnie od wagi przeciwnika - im cięższy tym większe obrażenia. |
TM 157 Pluck | ![]() |
![]() |
25 | 60 | 100 | Po trafieniu zwiększa Szybkość używającego o jeden poziom (5%). |
TM 158 U-turn | ![]() |
![]() |
30 | 70 | 100 | Zadaje obrażenia. |
TM 160 Trick Room | ![]() |
![]() |
45 | - | 1000 | Powoduje że wolniejszy Pokemon będzie atakował jako pierwszy. Efekt trwa 5 rund. Ruchy ze zmienionym priorytetem atakują bez zmian. |
TM 164 Signal Beam | ![]() |
![]() |
40 | 75 | 100 | Po trafieniu 10% szansy na otępienie przeciwnika. |
TM 172 Psyshock | ![]() |
![]() |
40 | 80 | 100 | Używa obrony zamiast specjalnej obrony przeciwnika przy obliczaniu obrażeń, jest podatny na Light Screen i Mirror Coat |
TM 174 Telekinesis | ![]() |
![]() |
30 | - | 100 | Unosi przeciwnika w powietrze sprawiając, że ataki zawsze w niego trafią (nie KO) przez następne 3 rundy. Przeciwnik staje się niewrażliwy na ruchy ziemne i efekty wymagające aby był uziemiony. Diglett, Dugtrio i Mega Gengar są odporni na ten efekt. Gravity i Smack Down anulują ten efekt. |
TM 179 Round | ![]() |
![]() |
35 | 60 | 100 | Zadaje obrażenia. |
TM 198 Tailwind | ![]() |
![]() |
30 | - | 100 | Podwaja Szybkość używającego w następnej rundzie. |
TM 208 Foul Play | ![]() |
![]() |
50 | 95 | 100 | Obrażenia zadawane obliczane sa na podstawie ataku fizycznego przeciwnika. |
TM 210 Heat Wave | ![]() |
![]() |
45 | 95 | 90 | Po trafieniu 10% szansy na podpalenie przeciwnika. |
TM 214 Dazzling Gleam | ![]() |
![]() |
20 | 80 | 100 | Zadaje obrażenia. |
TM 215 Confide | ![]() |
![]() |
20 | - | 1000 | Obniża Specjalny atak przeciwnika o jeden poziom (5%). Działa pomimo użycia przez przeciwnika Protect czy Detect. |
TM 216 Trick | ![]() |
![]() |
20 | - | 100 | Zamienia przedmioty między Pokemonami. Nie działa na Mega Kamienie. |
TM 218 Magic Room | ![]() |
![]() |
20 | - | 100 | Blokuje działanie przedmiotów trzymanych. Ruch nie działa na Mega Kamienie. |
Ewolucje
![]() |
> 25 lvl |
![]() |
Natu | Xatu |
Powrót do Listy Pokemonów |