Bagon
#370 Luvdisc | #371 Bagon (Lista Pokemonów) | #372 Shelgon |
Bagon
|
Zwykły |
Shiny |
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Wygląd i zachowanie
Bagon jest dwunożnym, niebieskim gadem. Jego pysk jest duży i okrągły, zazwyczaj zamknięty, z wystającymi kłami. Jego trójkątne oczy częściowo są schowane pod szarym kaskiem, który tworzą trzy, długie grzbiety, przechodzące przez głowę pokemona i kończące się na plecach. Po bokach głowy widać żółte okręgi, które służą mu za uszy. Na brzuchu posiada żółtą plamę w kształcie trójkąta. Ma malutkie, przysadziste łapki oraz proporcjonalnie dłuższe i grubsze nogi. Dwie sztuki palców posiada jedynie na stopach.
Pokemon ten żyje w otoczeniu klifów i skał. Jego największym marzeniem jest latanie i wierzy, że pewnego dnia uda mu się tego dokonać. Frustracja popycha go aż do tego, że skacze ze skał, rozbijając sobie głowę. Dzięki powtarzaniu tej czynności, głowy tych pokemonów są naprawdę twarde i odporne na wstrząsy. Dzięki temu oraz dobrze rozwiniętym mięśniom szyi i sile ciała powoduje, że Bagony potrafią rozbijać skały głowami.
Posunięcia
Posunięcie | Typ | Kategoria | Min lvl | Moc | Celność | Efekt |
---|---|---|---|---|---|---|
Rage | 1 | 20 | 100 | Jeśli po tym ataku, w tej samej rundzie Pokemon otrzyma obrażenia - zwiększy Atak o jeden poziom. | ||
Ember | 4 | 40 | 100 | 10% szans na podpalenie przeciwnika. | ||
Leer | 7 | - | 100 | Zmniejsza Obronę przeciwnika o 1 poziom (5%). | ||
Bite | 10 | 60 | 100 | Po trafieniu 30% szansy na oszołomienie przeciwnika. | ||
Dragon Breath | 13 | 60 | 100 | Po trafieniu 30% szansy na sparaliżowanie przeciwnika. | ||
Headbutt | 17 | 70 | 100 | Po trafieniu 30% szansy na Oszołomienie przeciwnika. | ||
Focus Energy | 21 | - | 100 | Zwiększa Atak i Specjalny Atak używającego o 1 poziom (5%). | ||
Crunch | 25 | 80 | 100 | Po trafieniu 20% szans na zmniejszenie Obrony przeciwnika o 1 poziom (5%). | ||
Dragon Claw | 29 | 80 | 100 | Zadaje obrażenia. | ||
Zen Headbutt | 34 | 80 | 90 | Po trafieniu 20% szansy na oszołomienie przeciwnika. | ||
Scary Face | 39 | - | 100 | Zmniejsza Szybkość przeciwnika o 2 poziomy (10%). | ||
Flamethrower | 44 | 90 | 100 | Po trafieniu 10% szans na podpalenie przeciwnika. | ||
Double-Edge | 49 | 120 | 100 | Po trafieniu używający otrzymuje 33% obrażeń zwrotnych. |
Dostępne TM
Posunięcie | Typ | Kategoria | Min lvl | Moc | Celność | Efekt |
---|---|---|---|---|---|---|
TM 6 Toxic | 15 | - | 90 | Atak sam w sobie nie zadaje obrażeń, lecz ma dwa stopnie - zatrucia oraz zatrucia śmiertelnego, które zadaje podwójne obrażenia w stosunku do tego pierwszego. Zawsze trafia, gdy zostanie użyty przez trującego Pokemona. | ||
TM 8 Body Slam | 37 | 85 | 100 | Jeśli wcześniej (nieważne jak dawno temu) przeciwnik użył Minimize, to Body Slam zawsze trafi i podwaja moc. Posiada 30% szans na paraliż przeciwnika. | ||
TM 9 Take Down | 36 | 90 | 85 | Po trafieniu używający otrzymuje 25% obrażeń zwrotnych. | ||
TM 10 Double-Edge | 46 | 120 | 100 | Po trafieniu używający otrzymuje 33% obrażeń zwrotnych. | ||
TM 11 Bubble Beam | 24 | 65 | 100 | Po trafieniu 10% szansy na zmniejszenie szybkości przeciwnika o 1 poziom (5%). | ||
TM 12 Water Gun | 10 | 40 | 100 | Zadaje obrażenia. | ||
TM 20 Rage | 10 | 20 | 100 | Jeśli po tym ataku, w tej samej rundzie Pokemon otrzyma obrażenia - zwiększy Atak o jeden poziom. | ||
TM 23 Dragon Rage | 15 | 40 | 100 | Ignoruje modyfikatory odporności oraz obron/ataków | ||
TM 31 Mimic | 15 | 1 | 100 | Uczy się ostatniego posunięcia przeciwnika i używa go do końca walki (zamiast Mimic). | ||
TM 32 Double Team | 1 | - | 100 | Zwiększa Unik używającego o 1 poziom (5%). | ||
TM 34 Bide | 15 | - | 1000 | Czeka przez 2 tury (tura użycia, następna, w trzeciej uderza) i zadaje tyle samo obrażeń co w tym czasie otrzymał plus 40% (czyli obrażenia mnożone przez 1.4) | ||
TM 38 Fire Blast | 51 | 110 | 85 | Po trafieniu 10% szans na podpalenie przeciwnika. | ||
TM 40 Skull Bash | 44 | 130 | 100 | Ładuje się w pierwszej rundzie i zwiększa obronę używającego o jeden poziom. Atakuje w drugiej rundzie. | ||
TM 44 Rest | 45 | - | 100 | Leczy 40% aktualnego zdrowia pokemona oraz ma 100% szans na usunięcie statusów (poparzenie, trucizna, paraliż). Po użyciu Rest, Pokemon śpi rundę, po czym w drugiej budzi się i używa następnego ataku. | ||
TM 48 Rock Slide | 31 | 75 | 90 | Po trafieniu 30% szansy na oszołomienie przeciwnika. | ||
TM 51 Headbutt | 25 | 70 | 100 | Po trafieniu 30% szansy na Oszołomienie przeciwnika. | ||
TM 52 Curse | 15 | - | 100 | Po użyciu działanie tego ataku jest zależne od tego, jakiego typu Pokemon go używa. Jeśli a) duch - Pokemon odbiera sobie 25% obecnego HP. Przeciwnik zostaje przeklęty i co turę, przez 3 tury, traci ilość życia równą 40% tego ile odjął sobie atakujący Pok. Czyli w sumie 120%. b) inny typ niż duch - obniżamy swoją szybkość, ale podwyższamy Atak i Obronę o 1 poziom (5%). | ||
TM 57 Sunny Day | 15 | - | 100 | Przywołuje pogodę - Ostre Słońce | ||
TM 59 Snore | 15 | 50 | 100 | Ruch dojdzie do skutku jedynie kiedy zostanie użyty podczas snu. Jeśli ruch jest następny w kolejności po rundzie, w której Pokemon zasnął, zostanie on wykonany. Wykonanie ruchu nie przedłuża czasu trwania snu. | ||
TM 61 Protect | 10 | - | 100 | Chroni używającego przed oberwaniem ruchem fizycznym lub specjalnym w następnej rundzie.. Atak o priorytecie 4. | ||
TM 62 Rain Dance | 15 | - | 100 | Przywołuje pogodę - Deszcz. | ||
TM 64 Endure | 15 | - | 100 | Przez 2 rundy nie można powalić Pokemona bezpośrednim atakiem (efekt znika po zablokowaniu pierwszego ruchu). | ||
TM 65 Frustration | 15 | 60 | 100 | Moc zależna od przywiązania używającego. Moc 1 na 100% przywiązania oraz 102 na 0% (minusowe również 102). | ||
TM 67 Dragon Breath | 30 | 60 | 100 | Po trafieniu 30% szansy na sparaliżowanie przeciwnika. | ||
TM 68 Return | 15 | 60 | 100 | Moc wynosi 2 plus procent przywiązania Pokemona (maksymalnie 102). | ||
TM 70 Mud-Slap | 8 | 20 | 100 | Po trafieniu zmniejsza Celność przeciwnika o jeden poziom (5%). | ||
TM 75 Detect | 10 | - | 100 | Chroni używającego przed oberwaniem ruchem fizycznym lub specjalnym w następnej rundzie.. Atak o priorytecie 4. | ||
TM 76 Attract | 5 | - | 100 | Po trafieniu wprowadza przeciwnika w stan zakochania. Zakochanie trwa 2 tury, podczas których Pokemon ma 50% na zaatakowanie. Działa tylko jeśli pokemony są przeciwnych płci. | ||
TM 80 Fury Cutter | 22 | 40 | 95 | Uderza za 40, moc podwaja się przy każdym użyciu. Aż do 160, jeśli spudłuje spada do 40 | ||
TM 82 Swagger | 10 | - | 90 | Po udanym użyciu zwiększa Atak przeciwnika o 2 poziomy (10%) ale także go otępia. | ||
TM 83 Sleep Talk | 8 | - | 100 | Jeśli Pokemon śpi podczas użycia tego ruchu (został uśpiony w tej samej rundzie przed użyciem tego ruchu lub ruch jest następny w kolejce), zostanie wybrany jeden z pozostałych ruchów i użyty podczas snu. Wykonanie ruchu nie przedłuża trwania snu. Nie wszystkie ruchy mogą być wybrane do użycia (odpadają ruchy wielorundowe i inne zmieniające ruch). | ||
TM 84 Flamethrower | 42 | 90 | 100 | Po trafieniu 10% szans na podpalenie przeciwnika. | ||
TM 87 Outrage | 48 | 120 | 100 | Pokemon atakuje 2-3 razy po czym używający popada w otępienie (lub gdy spudłuje). Każdy atak ma osobną szansę na trafienie. Działanie ataku jest od razu przerywane jeśli Pokemon nie trafi, zostanie oszołomiony, zamrożony, otępiony, uśpiony, sparaliżowany lub zaatakuje Pokemona używającego Fly, Dig bądź odpornego na typ. | ||
TM 88 Twister | 16 | 40 | 100 | Trafia z podwójną mocą Pokemony w trakcie Fly, Bounce i Sky Drop. Po trafieniu 20% szansy na oszołomienie przeciwnika. | ||
TM 94 Dragon Claw | 45 | 80 | 100 | Zadaje obrażenia. | ||
TM 103 Brick Break | 30 | 75 | 100 | Znosi efekt Reflect i Light Screen nawet jak nie trafi. | ||
TM 105 Rock Tomb | 25 | 60 | 95 | Po trafieniu zmniejsza Szybkość przeciwnika o 1 poziom (5%). | ||
TM 106 Aerial Ace | 30 | 60 | 1000 | Zawsze trafia. | ||
TM 108 Facade | 30 | 70 | 100 | Podstawowa moc 70. Moc 140 kiedy użytkownik jest sparaliżowany, zatruty lub płonie. | ||
TM 109 Secret Power | 30 | 70 | 100 | Po trafieniu 30% szansy na losowy efekt: podpalenie, zmniejszenie szybkości, obniżenie Specjalnego Ataku, paraliż, sen, zamrożenie, obniżenie Szybkości, obniżenie Celności o 1 poziom (5%) u przeciwnika. | ||
TM 116 Zen Headbutt | 35 | 80 | 90 | Po trafieniu 20% szansy na oszołomienie przeciwnika. | ||
TM 118 Draco Meteor | 60 | 130 | 90 | Po trafieniu obniża Specjalny Atak używającego o dwa poziomy (10%). | ||
TM 139 Dragon Pulse | 40 | 85 | 100 | Zadaje obrażenia. | ||
TM 143 Shadow Claw | 35 | 70 | 100 | Ma zwiększoną szansę na cios krytyczny o 1 poziom. | ||
TM 151 Captivate | 5 | - | 100 | Obniża atak specjalny przeciwka o dwa poziomy (10%). Działa tylko jeśli pokemony są przeciwnych płci. | ||
TM 154 Natural Gift | 40 | 80 | 100 | Zadaje obrażenia. | ||
TM 171 Hone Claws | 15 | - | 100 | Zwiększa Atak oraz Celność używającego o 1 poziom (5%). | ||
TM 179 Round | 35 | 60 | 100 | Zadaje obrażenia. | ||
TM 183 Incinerate | 30 | 60 | 100 | Niszczy trzymany klejnot przeciwnika na czas walki. | ||
TM 206 Hyper Voice | 40 | 90 | 100 | Zadaje obrażenia. | ||
TM 215 Confide | 20 | - | 1000 | Obniża Specjalny atak przeciwnika o jeden poziom (5%). Działa pomimo użycia przez przeciwnika Protect czy Detect. |
Ewolucje
> 30 lvl |
> 50 lvl |
> Salamencite |
||||
Bagon | Shelgon | Salamence | Mega Salamence |
Powrót do Listy Pokemonów |