Pogoda: Różnice pomiędzy wersjami

Z PokeLife Pokedex
Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwania
 
(Nie pokazano 8 pośrednich wersji utworzonych przez tego samego użytkownika)
Linia 3: Linia 3:
 
'''Pogoda''' to mechanika w grze, która zmienia środowisko walki, aktywując pewne umiejętności Pokemonów, wpływając na ich ruchy, a także mająca wpływ na ich statystyki. Niektóre rodzaje pogody są zdolne do zadawania obrażeń Pokemonom.
 
'''Pogoda''' to mechanika w grze, która zmienia środowisko walki, aktywując pewne umiejętności Pokemonów, wpływając na ich ruchy, a także mająca wpływ na ich statystyki. Niektóre rodzaje pogody są zdolne do zadawania obrażeń Pokemonom.
  
== '''Standardowa Pogoda w Walce''' ==
+
== '''Standardowe Pogody w Walce''' ==
 
W grze występuje kilka rodzajów pogody podczas walk:
 
W grze występuje kilka rodzajów pogody podczas walk:
 
* '''[[Czyste Niebo]]''' - neutralna
 
* '''[[Czyste Niebo]]''' - neutralna
Linia 12: Linia 12:
 
* '''[[Mgła]]''' - niesprzyjająca wszystkim Pokemonom
 
* '''[[Mgła]]''' - niesprzyjająca wszystkim Pokemonom
  
Istnieją również 3 pogody, które działają na innych zasadach i są wywoływane tylko przez Legendarne Pokemony z Hoenn:
 
* '''[[Ekstremalnie Ostre Słońce]]''' - działa podobnie do Ostrego Słońca ale ruchy Wodne w ogóle nie działają. Wywoływana jest za pomocą [[Desolate Land]]
 
* '''[[Ulewny Deszcz]]''' - działa podobnie do Deszczu ale ruchy Ogniste w ogóle nie działają. Wywoływana jest za pomocą [[Primordial Sea]]
 
* '''[[Silny Wiatr]]''' - Pokemony Latające mają wzmocnione odporności. Wywoływana jest za pomocą [[Delta Stream]]
 
Te "legendarne" pogody zawsze działają przez 25 rund (chyba, że Pokemon z odpowiadającą im umiejętnością zostanie pokonany) niezależnie od przedmiotów i modułów.
 
  
'''Dodatkowe informacje na temat efektów danych pogód na stronach danej pogody.'''
+
'''Po szczegółowe informacje na temat wpływu danych pogód na walkę warto zajrzeć na ich indywidualne strony.'''
  
Szansa wystąpienia pogody w trakcie walki modyfikowana jest w zależności od pory roku. W styczniu 2018 roku mamy wiosnę a następnie pora roku zmienia się co miesiąc zgodnie z kolejnością pór roku (wiosna > lato > jesień > zima).
+
== '''Legendarne Pogody w Walce''' ==
 +
Istnieją również 3 pogody, które działają na innych zasadach i są wywoływane tylko przez Legendarne Pokemony z [[Hoenn]]:
 +
* '''[[Ekstremalnie Ostre Słońce]]''' - wywoływane za pomocą umiejętności [[Desolate Land]] przez [[Primal Groudon]]
 +
* '''[[Ulewny Deszcz]]''' - wywoływany za pomocą umiejętności [[Primordial Sea]] przez [[Primal Kyogre]]
 +
* '''[[Silny Wiatr]]''' - wywoływany za pomocą umiejętności [[Delta Stream]] przez [[Mega Rayquaza]]
  
Pogoda wylosowana na początku walki w dziczy zostaje do końca walki. Jeśli zmodyfikowaliśmy pogodę na inną to po jej zakończeniu z powrotem nad polem walki będzie pogoda początkowa.
+
Istnieje jeszcze jedna legendarna pogoda, którą można spotkać jedynie podczas 2 fazy [[Legendarne Polowanie: Articuno|Legendarnego Polowania na Articuno]]:
  
Każda z Pogód może wystąpić naturalnie w Dziczy (w Lidze i Salach zawsze pogodą bazową będzie Czyste Niebo), zależnie od miesiąca oraz jaka to Dzicz. Dodatkowo '''Ostre Słońce''', '''Deszcz''', '''Burza Piaskowa''' i '''Grad''' posiadają przynajmniej jeden ruch lub umiejętność, które przywołują daną pogodę.
+
* '''[[Ekstremalny Grad]]''' - silniejsza wersja Gradu
  
'''Ruchy wywołują pogodę na 4 rundy, a umiejętności na 12 rund.'''
 
  
Na trwanie pogody wpływ mają także 4 przedmioty:
+
'''Po szczegółowe informacje na temat wpływu danych pogód na walkę warto zajrzeć na ich indywidualne strony.'''
*'''[[Nagrzany Kamień]]''' - wydłuża działanie Ostrego Słońca
 
*'''[[Wilgotny Kamień]]''' - wydłuża działanie Deszczu
 
*'''[[Gładki Kamień]]''' - wydłuża działanie Burzy Piaskowej
 
*'''[[Lodowaty Kamień]]''' - wydłuża działanie Gradu
 
Przedmioty wydłyżają trwanie pogód od 1 do 5 rund jeśli wywołane ruchem i od 2 do 10 jeśli wywołane umiejętnością.
 
  
==Umiejętności zależne od pogody==
+
== '''Istotne Informacje''' ==
 +
 
 +
* Na początku walki istnieje szansa na wystąpienie losowej pogody. Na szansę wystąpienia konkretnej pogody wpływa aktualna pora roku w grze. W Lidze i Salach niezależnie od pory roku, pogodą bazową zawsze będzie [[Czyste Niebo]].
 +
* Pogoda wylosowana na początku walki w dziczy pozostaje do końca walki, pod warunkiem, że żaden z walczących Pokemonów nie przywoła innej, w takim wypadku po zakończeniu działania pogody przywołanej przez Pokemona, wraca ona do tej wylosowanej z początku walki.
 +
* Pogody '''Ostre Słońce''', '''Deszcz''', '''Burza Piaskowa''' i '''Grad''' posiadają przynajmniej jeden ruch lub umiejętność, które je przywołują.
 +
* Warto wiedzieć, że '''ruchy wywołują pogodę na 4 rundy, a umiejętności na 12 rund (nie dotyczy legendarnych pogód).'''
 +
* Pogody mogą się zmieniać tzn. jeśli jeden Pokemon wywoła Grad a następnie przeciwnik przywoła Deszcz, to pogoda z Gradu zmieni się na Deszcz.
 +
 
 +
=='''Przedmioty Wpływające na Czas Trwania Pogody'''==
 +
 
 +
Istnieją 4 przedmioty trzymane, które wydłużają czas trwania pogody:
 +
 
 +
*'''[[Nagrzany Kamień]]''' - wydłuża działanie '''Ostrego Słońca'''
 +
*'''[[Wilgotny Kamień]]''' - wydłuża działanie '''Deszczu'''
 +
*'''[[Gładki Kamień]]''' - wydłuża działanie '''Burzy Piaskowej'''
 +
*'''[[Lodowaty Kamień]]''' - wydłuża działanie '''Gradu'''
 +
 
 +
* Warto wiedzieć, że przedmioty mogą wydłużyć czas trwania pogody '''wywołanej ruchem o 1-5 rund i o 2-10 wywołanej umiejętnością'''.
 +
 
 +
*Powyższe kamienie '''nie działają''' na pogody legendarne.
 +
 
 +
=='''Umiejętności Związane z Pogodą'''==
 
{| class="Tabela1"
 
{| class="Tabela1"
 
|-
 
|-
Linia 51: Linia 65:
 
|-
 
|-
 
|width='20%'| [[Delta Stream]]
 
|width='20%'| [[Delta Stream]]
|width='80%'|  Wywołuje pogodę - Silny Wiatr.
+
|width='80%'|  Wywołuje pogodę - [[Silny Wiatr]].
 
|-
 
|-
 
|width='20%'| [[Desolate Land]]
 
|width='20%'| [[Desolate Land]]
|width='80%'|  Wywołuje pogodę - ekstremalnie Ostre Słońce.
+
|width='80%'|  Wywołuje pogodę - [[Ekstremalnie Ostre Słońce]].
 
|-
 
|-
 
|width='20%'| [[Drizzle]]
 
|width='20%'| [[Drizzle]]
|width='80%'|  Wywołuje pogodę - Deszcz.
+
|width='80%'|  Wywołuje pogodę - [[Deszcz]].
 
|-
 
|-
 
|width='20%'| [[Drought]]
 
|width='20%'| [[Drought]]
|width='80%'|  Wywołuje pogodę - Ostre Słońce.
+
|width='80%'|  Wywołuje pogodę - [[Ostre Słońce]].
 
|-
 
|-
 
|width='20%'| [[Flower Gift]]
 
|width='20%'| [[Flower Gift]]
|width='80%'|  Podczas Ostrego Słońca zwiększa atak i specjalną obronę Pokemonów w druzynie o 50%. '''AURA'''.
+
|width='80%'|  Podczas Ostrego Słońca zwiększa atak i specjalną obronę Pokemonów w drużynie o 50%. '''AURA'''.
 
|-
 
|-
 
|width='20%'| [[Forecast]]
 
|width='20%'| [[Forecast]]
|width='80%'|  Umiejętność Castforma, później będzie robiona.
+
|width='80%'|  Zmienia typ Castforma w zależności od występującej pogody (Ognisty podczas Ostrego Słońca; Wodny podczas Deszczu; Lodowy podczas Gradu; Normalny podczas Burzy piaskowej, Mgły oraz Czystego Nieba). Jeśli przeciwny Pokemon posiada Umiejętność [[Cloud Nine]] lub [[Air Lock]] typ staje się Normalny. Umiejętność ta działa tylko na Castforma.
 
|-
 
|-
 
|width='20%'| [[Grass Pelt]]
 
|width='20%'| [[Grass Pelt]]
|width='80%'|  Zwiększa obronę Pokemona o 50% w Grassy Terrain (taki ruch, niekoniecznie pogoda, podobne działanie do Spikes).
+
|width='80%'|  Zwiększa obronę Pokemona o 50% w [[Grassy Terrain]] (taki ruch, niekoniecznie pogoda, podobne działanie do [[Spikes]]).
 
|-
 
|-
 
|width='20%'| [[Hydration]]
 
|width='20%'| [[Hydration]]
Linia 84: Linia 98:
 
|-
 
|-
 
|width='20%'| [[Primordial Sea]]
 
|width='20%'| [[Primordial Sea]]
|width='80%'|  Wywołuje pogodę - obfity Deszcz.
+
|width='80%'|  Wywołuje pogodę - [[Ulewny Deszcz]].
 
|-
 
|-
 
|width='20%'| [[Rain Dish]]
 
|width='20%'| [[Rain Dish]]
Linia 96: Linia 110:
 
|-
 
|-
 
|width='20%'| [[Sand Stream]]
 
|width='20%'| [[Sand Stream]]
|width='80%'|  Wywołuje pogodę - Burza Piaskowa.
+
|width='80%'|  Wywołuje pogodę - [[Burza Piaskowa]].
 
|-
 
|-
 
|width='20%'| [[Sand Veil]]
 
|width='20%'| [[Sand Veil]]
Linia 108: Linia 122:
 
|-
 
|-
 
|width='20%'| [[Snow Warning]]
 
|width='20%'| [[Snow Warning]]
|width='80%'|  Wywołuje pogodę - Grad.
+
|width='80%'|  Wywołuje pogodę - [[Grad]].
 
|-
 
|-
 
|width='20%'| [[Solar Power]]
 
|width='20%'| [[Solar Power]]
Linia 117: Linia 131:
 
|}
 
|}
  
== Ruchy zależne od pogody ==
+
=='''Ruchy Związane z Pogodą'''==
 
{| class="Tabela1"
 
{| class="Tabela1"
 
|-
 
|-
Linia 130: Linia 144:
 
|-
 
|-
 
|width='20%'| [[Hail]]
 
|width='20%'| [[Hail]]
|width='80%'| Przywołuje pogodę - Grad.
+
|width='80%'| Przywołuje pogodę - [[Grad]].
 
|-
 
|-
 
|width='20%'| [[Hurricane]] 
 
|width='20%'| [[Hurricane]] 
Linia 142: Linia 156:
 
|-
 
|-
 
|width='20%'| [[Rain Dance]]
 
|width='20%'| [[Rain Dance]]
|width='80%'| Przywołuje pogodę - Deszcz.  
+
|width='80%'| Przywołuje pogodę - [[Deszcz]].  
 
|-
 
|-
 
|width='20%'| [[Sandstorm]]
 
|width='20%'| [[Sandstorm]]
|width='80%'| Przywołuje pogodę - Burzę Piaskową.
+
|width='80%'| Przywołuje pogodę - [[Burza Piaskowa]].
 
|-
 
|-
 
|width='20%'| [[Solar Beam]]
 
|width='20%'| [[Solar Beam]]
Linia 151: Linia 165:
 
|-
 
|-
 
|width='20%'| [[Sunny Day]]
 
|width='20%'| [[Sunny Day]]
|width='80%'| Przywołuje pogodę - Ostre Słońce.
+
|width='80%'| Przywołuje pogodę - [[Ostre Słońce]].
 
|-
 
|-
 
|width='20%'| [[Synthesis]] 
 
|width='20%'| [[Synthesis]] 

Aktualna wersja na dzień 00:14, 10 lut 2023

Pogoda to mechanika w grze, która zmienia środowisko walki, aktywując pewne umiejętności Pokemonów, wpływając na ich ruchy, a także mająca wpływ na ich statystyki. Niektóre rodzaje pogody są zdolne do zadawania obrażeń Pokemonom.

Standardowe Pogody w Walce

W grze występuje kilka rodzajów pogody podczas walk:

  • Czyste Niebo - neutralna
  • Ostre Słońce - sprzyjająca Pokemonom ognistym i trawiastym
  • Deszcz - sprzyjająca Pokemonom wodnym
  • Burza Piaskowa - sprzyjająca Pokemonom kamiennym, ziemnym i stalowym
  • Grad - sprzyjająca Pokemonom lodowym
  • Mgła - niesprzyjająca wszystkim Pokemonom


Po szczegółowe informacje na temat wpływu danych pogód na walkę warto zajrzeć na ich indywidualne strony.

Legendarne Pogody w Walce

Istnieją również 3 pogody, które działają na innych zasadach i są wywoływane tylko przez Legendarne Pokemony z Hoenn:

Istnieje jeszcze jedna legendarna pogoda, którą można spotkać jedynie podczas 2 fazy Legendarnego Polowania na Articuno:


Po szczegółowe informacje na temat wpływu danych pogód na walkę warto zajrzeć na ich indywidualne strony.

Istotne Informacje

  • Na początku walki istnieje szansa na wystąpienie losowej pogody. Na szansę wystąpienia konkretnej pogody wpływa aktualna pora roku w grze. W Lidze i Salach niezależnie od pory roku, pogodą bazową zawsze będzie Czyste Niebo.
  • Pogoda wylosowana na początku walki w dziczy pozostaje do końca walki, pod warunkiem, że żaden z walczących Pokemonów nie przywoła innej, w takim wypadku po zakończeniu działania pogody przywołanej przez Pokemona, wraca ona do tej wylosowanej z początku walki.
  • Pogody Ostre Słońce, Deszcz, Burza Piaskowa i Grad posiadają przynajmniej jeden ruch lub umiejętność, które je przywołują.
  • Warto wiedzieć, że ruchy wywołują pogodę na 4 rundy, a umiejętności na 12 rund (nie dotyczy legendarnych pogód).
  • Pogody mogą się zmieniać tzn. jeśli jeden Pokemon wywoła Grad a następnie przeciwnik przywoła Deszcz, to pogoda z Gradu zmieni się na Deszcz.

Przedmioty Wpływające na Czas Trwania Pogody

Istnieją 4 przedmioty trzymane, które wydłużają czas trwania pogody:

  • Warto wiedzieć, że przedmioty mogą wydłużyć czas trwania pogody wywołanej ruchem o 1-5 rund i o 2-10 wywołanej umiejętnością.
  • Powyższe kamienie nie działają na pogody legendarne.

Umiejętności Związane z Pogodą

Umiejętność Efekt
Air Lock Blokuje wszystkie efekty wywoływane przez pogody.
Chlorophyll Podczas Ostrego Słońca zwiększa szybkość o 100% wartości podstawowej (przyrosty + natura).
Cloud Nine Blokuje wszystkie efekty wywoływane przez pogody.
Delta Stream Wywołuje pogodę - Silny Wiatr.
Desolate Land Wywołuje pogodę - Ekstremalnie Ostre Słońce.
Drizzle Wywołuje pogodę - Deszcz.
Drought Wywołuje pogodę - Ostre Słońce.
Flower Gift Podczas Ostrego Słońca zwiększa atak i specjalną obronę Pokemonów w drużynie o 50%. AURA.
Forecast Zmienia typ Castforma w zależności od występującej pogody (Ognisty podczas Ostrego Słońca; Wodny podczas Deszczu; Lodowy podczas Gradu; Normalny podczas Burzy piaskowej, Mgły oraz Czystego Nieba). Jeśli przeciwny Pokemon posiada Umiejętność Cloud Nine lub Air Lock typ staje się Normalny. Umiejętność ta działa tylko na Castforma.
Grass Pelt Zwiększa obronę Pokemona o 50% w Grassy Terrain (taki ruch, niekoniecznie pogoda, podobne działanie do Spikes).
Hydration Podczas deszczu leczy Pokemona z głównych statusów (zatrucie, podpalenie, sen, zamrożenie paraliż).
Ice Body Podczas gradu leczy się na koniec każdej rundy o 6.25%. Chroni przed Gradem.
Leaf Guard Podczas ostrego słońca chroni Pokemona przed głównymi statusami (zatrucie, podpalenie, sen, zamrożenie paraliż)..
Overcoat Pokemon nie otrzymuje obrażeń od gradu i burzy piaskowej.
Primordial Sea Wywołuje pogodę - Ulewny Deszcz.
Rain Dish Podczas deszczu leczy się na koniec każdej tury o 6.25% obecnego życia.
Sand Force W trakcie Burzy Piaskowej zwiększa moc ruchów kamiennych, ziemnych i stalowych o 30%. Chroni przed Burzą Piaskową.
Sand Rush Podczas burzy piaskowej zwiększa szybkość o 100% wartości podstawowej (przyrosty + natura). Chroni przed Burzą Piaskową.
Sand Stream Wywołuje pogodę - Burza Piaskowa.
Sand Veil Podczas Burzy Piaskowej zmniejsza końcową celność ataków użytych przez przeciwnika o 20%. Nie działa na ruchy statusowe. Chroni przed Burzą Piaskową.
Slush Rush Podczas Gradu zwiększa szybkość o 100% wartości podstawowej (przyrosty + natura). Chroni przed Gradem.
Snow Cloak Podczas gradu zmniejsza końcową celność ataków użytych przez przeciwnika o 20%. Nie działa na ruchy statusowe. Chroni przed Gradem.
Snow Warning Wywołuje pogodę - Grad.
Solar Power Podczas Ostrego Słońca zwiększa sp. atak Pokemona o 50%, jednak na koniec każdej rundy traci on 6% swojego obecnego życia.
Swift Swim Podczas deszczu zwiększa szybkość o 100% wartości podstawowej (przyrosty + natura).

Ruchy Związane z Pogodą

Ruch Efekt
Blizzard W trakcie Gradu ma pewne trafienie.
Growth  W trakcie Ostrego Słońca zwiększa atak i specjalny atak używającego o 2 poziomy (10%).
Hail Przywołuje pogodę - Grad.
Hurricane  W trakcie Ostrego Słońca celność tego ruchu spada o 50%, a w trakcie Deszczu ma pewne trafienie.
Moonlight W trakcie Ostrego Słońca leczy 30% aktualnego zdrowia Pokemona, a w trakcie Deszczu, Gradu i Burzy Piaskowej 20%.
Morning Sun W trakcie Ostrego Słońca leczy 30% aktualnego zdrowia Pokemona, a w trakcie Deszczu, Gradu i Burzy Piaskowej 20%.
Rain Dance Przywołuje pogodę - Deszcz.
Sandstorm Przywołuje pogodę - Burza Piaskowa.
Solar Beam W trakcie Ostrego Słońca atak nie wymaga ładowania w pierwszej rundzie. W trakcie Deszczu, Burzy Piaskowej, Gradu i Mgły moc spada do 60.
Sunny Day Przywołuje pogodę - Ostre Słońce.
Synthesis  W trakcie Ostrego Słońca leczy 30% aktualnego zdrowia Pokemona, a w trakcie Deszczu, Gradu i Burzy Piaskowej 20%.
Thunder  W trakcie Ostrego Słońca celność tego ruchu spada o 50%, a w trakcie Deszczu ma pewne trafienie.
Weather Ball W czasie trwania pogody innej niż Czyste Niebo moc rośnie do 100. W czasie Ostrego Słońca zmienia typ na ognisty, w trakcie Deszczu na wodny, Burzy Piaskowej na kamienny a Gradu na lodowy.