Punkty Zasług
13.Samouczek: Zaawansowane Szkolenie | Samouczek | 15.Samouczek: Słowniczek |
Spis treści
Co to są punkty zasług?
Punkty zasług (w skrócie PZ) to druga podstawowa waluta w grze, zaraz po yenach. Ich ilość obecna w grze jest zdecydowanie mniejsza niż ilość pierwszej waluty. Z założenia są swojego rodzaju nagrodą za zasługi, pomoc w rozwoju i tworzeniu gry przez graczy. Aktualną wartość jednego punkta zasług możemy sprawdzić w zakładce ZASŁUGI -> Wymiana.
Jak i gdzie można je zdobyć?
Punkty zasług możemy zdobyć na kilka sposobów:
- kupić w zakładce: ZASŁUGI -> Kup Zasługi -> SMS / Przelew / PayPal . (Pieniądze zdobyte w ten sposób są wykorzystywane na utrzymanie gry oraz dalszy jej rozwój)
- wymienić yeny na zasługi w zakładce ZASŁUGI -> Wymiana.
- wylosować w Mini Loterii.
- sprzedawać przedmioty i Pokemony za punkty zasług.
- wygrywać w konkursach i eventach.
- dostać jako nagrodę od Administracji za wkład w rozwój gry.
- otrzymać w ramach polecania gry (zakładka ZASŁUGI -> Poleceni).
Do czego służą punkty zasług?
Za punkty zasług możemy kupić na targu wiele przedmiotów, których sprzedający nie chcą sprzedawać za pospolite ¥. Dodatkowo istnieje zakładka Wykorzystaj, w której możemy kupić towary dostępne wyłącznie za PZ (takie jak wróżba, platynowa karta, zwiększanie maksymalnych punktów akcji). Dodatkową zaletą przeprowadzania transakcji w tej walucie jest to, że nie jest od niej odprowadzany podatek w przeciwieństwie do handlowania w yenach.
Dostępne przedmioty do zakupy w zakładce WYKORZYSTAJ
Zestaw Startowy | Zestaw przedmiotów przydatnych dla nowych trenerów Pokemon | 1500 § | |
Maksymalne Punkty Akcji | Zwiększa maksymalną ilość punktów akcji. | Tabelka poniżej | |
Pukty Doświadczenia | Zwiększa doświadczenie wybranego pokemona. | 1§ / 1 PD | |
Brakujące karty Księgi Jagód | Wymaga Księgi Jagód. | 5000 § | |
Apteczka: Przenośne Ambulatorium | Wymaga Apteczka: Kompletny Pakiet Leczący. | 900 § | |
Wróżba | Zwiększa szanse na spotkanie i złapanie shiny pokemona o +75% na czas 24 godzin. | 250§ | |
Limit Napoi Energetycznych | Zwiększa o 1 dzienny limit wypitych napojów energetycznych | Tabelka poniżej | |
Wykup dożywotni dostęp do Prywatnej Areny Treningowej | Umożliwia odbywanie walk między Pokemonami w Twojej drużynie. Nie daje ŻADNYCH innych bonusów, nawet doświadczenia. | 2500§ | |
Kamień Klucza | Umożliwia znajdowanie oraz wyposażanie Pokemonów w Mega Kamienie. Uwaga! Można go również zdobyć za pokonanie 5 Sali Kalos. | 4000§ | |
Zaawansowana Księga TM | Rzadsze wydanie Księgi, które pozwala przypomnieć Pokemonowi ruch z 6 ostatnich TMów zamiast z tylko 2. Uwaga! Musisz najpierw posiadać podstawową wersję Księgi TM. | 3500§ |
Safariballe | Pokeballe służące do łapania w Dziczach Weekendowych (np. Safari, Park etc) | 100§ / 10 Safariballi | |
Stunballe | Po nieudanej próbie złapania pokemona, można rzucić kolejny pokeball. | 7§ / 1 Stunball | |
Swarmballe | Szansa złapania pokemona wzrasta za każdy rzucony swarmball | 6§ / 1 Swarmball | |
Czekoladowe Serce | Po zjedzeniu zwiększają znacząco przywiązanie pokemona | 6§ / 1 Czekoladowe Serce | |
Super Repel | Odstrasza pokemony słabsze niż 45% twojego poziomu | 125§ / 1 Super Repel | |
Super Tepel | Odstrasza pokemony silniejsze niż 60% twojego poziomu | 125§ / 1 Super Tepel | |
Żółty Napój Energetyczny | Przywraca 50 punktów akcji. | 5§ / 1 Napój | |
Wzmocniony Żółty Napój Energetyczny | Przywraca 150 punktów akcji. | 15§ / 1 Napój | |
Niebieski Napój Energetyczny | Przywraca 400 punktów akcji. | 75§ / 1 Napój | |
Kapsuła Umiejętności | Pozwala przelosować umiejętność Pokemona. UWAGA: Może się wylosować ta sama! | 60§ / 1 Kapsuła | |
Serdeczna Łuska | Pozwala przypomnieć Pokemonowi ruch z TM. UWAGA: Najpierw musisz zakupić Księgę TM w Pokesklepie! | 50§ / 1 Łuska |
Dratini | Dratini jest na 1 Poziomie i pojawia się w rezerwie. Musisz być w regionie Kanto by móc go otrzymać. | 800§ | |
Larvitar | Larvitar jest na 1 Poziomie i pojawia się w rezerwie. Musisz być w regionie Johto by móc go otrzymać. | 800§ | |
Bagon | Bagon jest na 1 Poziomie i pojawia się w rezerwie. Musisz być w regionie Hoenn by móc go otrzymać. | 800§ | |
Beldum | Beldum jest na 1 Poziomie i pojawia się w rezerwie. Musisz być w regionie Hoenn by móc go otrzymać. | 800§ | |
Gible | Gible jest na 1 Poziomie i pojawia się w rezerwie. Musisz być w regionie Sinnoh by móc go otrzymać. | 800§ | |
Deino | Deino jest na 1 Poziomie i pojawia się w rezerwie. Musisz być w regionie Unova by móc go otrzymać. | 800§ | |
Goomy | Goomy jest na 1 Poziomie i pojawia się w rezerwie. Musisz być w regionie Kalos by móc go otrzymać. | 800§ | |
Goomy | Jangmo-o jest na 1 Poziomie i pojawia się w rezerwie. Musisz być w regionie Alola by móc go otrzymać. | 800§ |
Srebrna Karta Trenera | Pozwala na ulepszenie Standardowej Karty Trenera | 150§ na 14 dni |
Platynowa Karta Trenera | Pozwala na ulepszenie Srebrnej Karty Trenera | 850§ na 14 dni* |
- w przypadku, gdy Srebrna Karta Trenera powinna trwać krócej niż 14 dni, to cena Platynowej Karty trenera spada i jest proporcjonalna do czasu pozostałego, ale działa tylko przez okres, jaki został srebrnej karcie. Przykładowo gdy Srebrna Karta Trenera powinna trwać jeszcze 7 dni to wykupienie Platynowej Karty Trenera będzie kosztowało jedynie 425§, jednak także będzie trwała tylko 7 dni.
Tabela przedstawiająca koszt kolejnych mPA za PZ
Dodane mPA (sumarycznie) |
Koszt (za kolejne +5mPA) |
5 mPA | 25 § |
10 mPA | 30 § |
15 mPA | 45 § |
20 mPA | 70 § |
25 mPA | 105 § |
30 mPA | 150 § |
35 mPA | 205 § |
40 mPA | 270 § |
45 mPA | 345 § |
50 mPA | 430 § |
55 mPA | 525 § |
60 mPA | 630 § |
65 mPA | 745 § |
70 mPA | 870 § |
75 mPA | 1005 § |
80 mPA | 1150 § |
85 mPA | 1305 § |
90 mPA | 1470 § |
95 mPA | 1645 § |
100 mPA | 1830 § |
105 mPA | 2025 § |
110 mPA | 2230 § |
115 mPA | 2445 § |
120 mPA | 2670 § |
125 mPA | 2905 § |
130 mPA | 3150 § |
135 mPA | 3405 § |
140 mPA | 3670 § |
145 mPA | 3945 § |
150 mPA | 4230 § |
155 mPA | 4525 § |
160 mPA | 4830 § |
165 mPA | 5145 § |
170 mPA | 5470 § |
175 mPA | 5805 § |
180 mPA | 6150 § |
185 mPA | 6505 § |
190 mPA | 6870 § |
195 mPA | 7245 § |
200 mPA | 7630 § |
205 mPA | 8025 § |
Tabela przedstawiająca cenę za wzrost limitu picia Napoi Energetycznych
Wzrost limitu (sumarycznie) |
Koszt (za kolejne +1) |
+1 | 360 § |
+2 | 720 § |
+3 | 1440 § |
+4 | 2880 § |