Punkty Zasług

Z PokeLife Pokedex
(Przekierowano z Samouczek: Punkty Zasług)
Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwania
13.Samouczek: Zaawansowane Szkolenie Samouczek 15.Samouczek: Słowniczek

Co to są punkty zasług?

Punkty zasług (w skrócie PZ) to druga podstawowa waluta w grze, zaraz po yenach. Ich ilość obecna w grze jest zdecydowanie mniejsza niż ilość pierwszej waluty. Z założenia są swojego rodzaju nagrodą za zasługi, pomoc w rozwoju i tworzeniu gry przez graczy. Aktualną wartość jednego punkta zasług możemy sprawdzić w zakładce ZASŁUGI -> Wymiana.


Jak i gdzie można je zdobyć?

Punkty zasług możemy zdobyć na kilka sposobów:

  • kupić w zakładce: ZASŁUGI -> Kup Zasługi -> SMS / Przelew / PayPal . (Pieniądze zdobyte w ten sposób są wykorzystywane na utrzymanie gry oraz dalszy jej rozwój)
  • wymienić yeny na zasługi w zakładce ZASŁUGI -> Wymiana.
  • wylosować w Mini Loterii.
  • sprzedawać przedmioty i Pokemony za punkty zasług.
  • wygrywać w konkursach i eventach.
  • dostać jako nagrodę od Administracji za wkład w rozwój gry.
  • otrzymać w ramach polecania gry (zakładka ZASŁUGI -> Poleceni).


Do czego służą punkty zasług?

Za punkty zasług możemy kupić na targu wiele przedmiotów, których sprzedający nie chcą sprzedawać za pospolite ¥. Dodatkowo istnieje zakładka Wykorzystaj, w której możemy kupić towary dostępne wyłącznie za PZ (takie jak wróżba, platynowa karta, zwiększanie maksymalnych punktów akcji). Dodatkową zaletą przeprowadzania transakcji w tej walucie jest to, że nie jest od niej odprowadzany podatek w przeciwieństwie do handlowania w yenach.


Dostępne przedmioty do zakupy w zakładce WYKORZYSTAJ

Zestaw Startowy Zestaw przedmiotów przydatnych dla nowych trenerów Pokemon 1500 §
Maksymalne Punkty Akcji Zwiększa maksymalną ilość punktów akcji. Tabelka poniżej
Pukty Doświadczenia Zwiększa doświadczenie wybranego pokemona. 1§ / 1 PD
Brakujące karty Księgi Jagód Wymaga Księgi Jagód. 5000 §
Apteczka: Przenośne Ambulatorium Wymaga Apteczka: Kompletny Pakiet Leczący. 900 §
Wróżba Zwiększa szanse na spotkanie i złapanie shiny pokemona o +75% na czas 24 godzin. 250§
Limit Napoi Energetycznych Zwiększa o 1 dzienny limit wypitych napojów energetycznych Tabelka poniżej
Wykup dożywotni dostęp do Prywatnej Areny Treningowej Umożliwia odbywanie walk między Pokemonami w Twojej drużynie. Nie daje ŻADNYCH innych bonusów, nawet doświadczenia. 2500§
Kamień Klucza Umożliwia znajdowanie oraz wyposażanie Pokemonów w Mega Kamienie. Uwaga! Można go również zdobyć za pokonanie 5 Sali Kalos. 4000§
Zaawansowana Księga TM Rzadsze wydanie Księgi, które pozwala przypomnieć Pokemonowi ruch z 6 ostatnich TMów zamiast z tylko 2. Uwaga! Musisz najpierw posiadać podstawową wersję Księgi TM. 3500§

Safariballe Pokeballe służące do łapania w Dziczach Weekendowych (np. Safari, Park etc) 100§ / 10 Safariballi
Stunballe Po nieudanej próbie złapania pokemona, można rzucić kolejny pokeball. 7§ / 1 Stunball
Swarmballe Szansa złapania pokemona wzrasta za każdy rzucony swarmball 6§ / 1 Swarmball
Czekoladowe Serce Po zjedzeniu zwiększają znacząco przywiązanie pokemona 6§ / 1 Czekoladowe Serce
Super Repel Odstrasza pokemony słabsze niż 45% twojego poziomu 125§ / 1 Super Repel
Super Tepel Odstrasza pokemony silniejsze niż 60% twojego poziomu 125§ / 1 Super Tepel
Żółty Napój Energetyczny Przywraca 50 punktów akcji. 5§ / 1 Napój
Wzmocniony Żółty Napój Energetyczny Przywraca 150 punktów akcji. 15§ / 1 Napój
Niebieski Napój Energetyczny Przywraca 400 punktów akcji. 75§ / 1 Napój
Kapsuła Umiejętności Pozwala przelosować umiejętność Pokemona. UWAGA: Może się wylosować ta sama! 60§ / 1 Kapsuła
Serdeczna Łuska Pozwala przypomnieć Pokemonowi ruch z TM. UWAGA: Najpierw musisz zakupić Księgę TM w Pokesklepie! 50§ / 1 Łuska

Dratini Dratini jest na 1 Poziomie i pojawia się w rezerwie. Musisz być w regionie Kanto by móc go otrzymać. 800§
Larvitar Larvitar jest na 1 Poziomie i pojawia się w rezerwie. Musisz być w regionie Johto by móc go otrzymać. 800§
Bagon Bagon jest na 1 Poziomie i pojawia się w rezerwie. Musisz być w regionie Hoenn by móc go otrzymać. 800§
Beldum Beldum jest na 1 Poziomie i pojawia się w rezerwie. Musisz być w regionie Hoenn by móc go otrzymać. 800§
Gible Gible jest na 1 Poziomie i pojawia się w rezerwie. Musisz być w regionie Sinnoh by móc go otrzymać. 800§
Deino Deino jest na 1 Poziomie i pojawia się w rezerwie. Musisz być w regionie Unova by móc go otrzymać. 800§
Goomy Goomy jest na 1 Poziomie i pojawia się w rezerwie. Musisz być w regionie Kalos by móc go otrzymać. 800§
Goomy Jangmo-o jest na 1 Poziomie i pojawia się w rezerwie. Musisz być w regionie Alola by móc go otrzymać. 800§

Srebrna Karta Trenera Pozwala na ulepszenie Standardowej Karty Trenera 150§ na 14 dni
Platynowa Karta Trenera Pozwala na ulepszenie Srebrnej Karty Trenera 850§ na 14 dni*

  • w przypadku, gdy Srebrna Karta Trenera powinna trwać krócej niż 14 dni, to cena Platynowej Karty trenera spada i jest proporcjonalna do czasu pozostałego, ale działa tylko przez okres, jaki został srebrnej karcie. Przykładowo gdy Srebrna Karta Trenera powinna trwać jeszcze 7 dni to wykupienie Platynowej Karty Trenera będzie kosztowało jedynie 425§, jednak także będzie trwała tylko 7 dni.

Tabela przedstawiająca koszt kolejnych mPA za PZ

Dodane mPA
(sumarycznie)
Koszt
(za kolejne +5mPA)
5 mPA 25 §
10 mPA 30 §
15 mPA 45 §
20 mPA 70 §
25 mPA 105 §
30 mPA 150 §
35 mPA 205 §
40 mPA 270 §
45 mPA 345 §
50 mPA 430 §
55 mPA 525 §
60 mPA 630 §
65 mPA 745 §
70 mPA 870 §
75 mPA 1005 §
80 mPA 1150 §
85 mPA 1305 §
90 mPA 1470 §
95 mPA 1645 §
100 mPA 1830 §
105 mPA 2025 §
110 mPA 2230 §
115 mPA 2445 §
120 mPA 2670 §
125 mPA 2905 §
130 mPA 3150 §
135 mPA 3405 §
140 mPA 3670 §
145 mPA 3945 §
150 mPA 4230 §
155 mPA 4525 §
160 mPA 4830 §
165 mPA 5145 §
170 mPA 5470 §
175 mPA 5805 §
180 mPA 6150 §
185 mPA 6505 §
190 mPA 6870 §
195 mPA 7245 §
200 mPA 7630 §
205 mPA 8025 §

Tabela przedstawiająca cenę za wzrost limitu picia Napoi Energetycznych

Wzrost limitu
(sumarycznie)
Koszt
(za kolejne +1)
+1 360 §
+2 720 §
+3 1440 §
+4 2880 §