TM
TM - (z ang. Technical Machine), czyli specjalna techniczna maszyna, pozwalająca uczyć Pokemony ataków, których w większości nie nauczyłyby się w inny sposób. Aktualnie zostało wprowadzonych większość TM z generacji pierwszej i drugiej. Pamiętajmy, że każdy TM, który mamy w plecaku, jest zdatny tylko do jednorazowego użytku na jednym Pokemonie. Jeśli znamy już dany atak, to nie jesteśmy w stanie drugi raz się go nauczyć, nawet jeśli mamy go w plecaku. TM'y możemy pozyskać na kilka sposobów, ale najważniejszym jest pokonywanie liderów sal. Im trudniejszy lider, tym lepsze wynagrodzenie w postaci coraz to mocniejszych Technicznych Maszyn. Jest o co walczyć.
Lista TM wg ich numerów
I Generacja
01 - Mega Punch. Typ normalny, fizyczny. Moc 80, celność 85%.
02 - Razor Wind. Typ normalny, specjalny. Moc 80, celność 100%.
03 - Swords Dance. Typ normalny, statusowy. Celność 100%. Podnosi statystykę ataku.
04 - Whirlwind - aktualnie niedostępny
05 - Mega Kick. Typ normalny, fizyczny. Moc 120, celność 75%.
06 - Toxic. Typ trujący, statusowy. Celność 90%. Atak sam w sobie nie zadaje obrażeń, lecz ma dwa stopnie - zatrucia oraz zatrucia śmiertelnego, które zadaje podwójne obrażenia.
07 - Horn Drill. Typ normalny, fizyczny. Atak KO - jeśli trafi, to w moment pokonuje przeciwnika.
08 - Body Slam. Typ normalny, fizyczny. Moc 85, celność 100%. Szansa 30% na sparaliżowanie przeciwnika.
09 - Take Down. Typ normalny, fizyczny. Moc 90, celność 85%. Zadaje obrażenia zwrotne, w postaci 25% od zadanych obrażeń przeciwnikowi.
10 - Double-Edge. Typ normalny, fizyczny. Moc 120, celność 100%. Taki sam efekt jak Take Down, czyli 25% obrażeń zwrotnych.
11 - BubbeBeam. Typ wodny, specjalny. Moc 65, celność 100%. 10% szans na zmniejszenie szybkości przeciwnika.
12 - Water Gun. Typ wodny, specjalny. Moc 40, celność 100%.
13 - Ice Beam. Typ lodowy, specjalny. Moc 95, celność 100%. 10% szans na zamrożenie przeciwnika.
14 - Blizzard. Typ lodowy, specjalny. Moc 120, celność 70%. 10% szans na zamrożenie przeciwnika.
15 - Hyper Beam. Typ normalny, specjalny. Moc 150, celność 90%. Po jego użyciu odpoczywamy 1 rundę, by zregenerować siły.
16 - Pay Day. Typ normalny, fizyczny. Moc 40, celność 100%. Za każde użycie zdobywamy określoną ilość pieniędzy, zależną od poziomu naszego Pokemona.
17 - Submission. Typ walczący, fizyczny. Moc 80, celność 80%. Zadaje obrażenia zwrotne w postaci 25% od zadanych przeciwnikowi obrażeń.
18 - Counter. Typ walczący, fizyczny. Celność 100%. Counter, jak sama nazwa wskazuje - kontruje ostatni atak przeciwnika, ale tylko wtedy gdy zadał nam obrażenia i jeśli był to atak fizyczny. Moc tego ataku jest 2-2.5 raza większa od mocy ostatniego ataku fizycznego przeciwnika.
19 - Seismic Toss. Typ walczący, fizyczny. Celność 100%. Moc tego ataku zależy od poziomu Pokemona, który go używa.
20 - Rage. Typ normalny, fizyczny. Moc 20, celność 100%. Podnosi statystykę ataku użytkownika.
21 - Mega Drain. Typ trawiasty, specjalny. Moc 40, celność 100%. Regeneruje użytkownikowi 50% zdrowia z zadanych obrażeń przeciwnikowi.
22 - SolarBeam. Aktualnie niedostępny.
23 - Dragon Rage. Typ smoczy, specjalny. Moc 40, celność 100%.
24 - Thunderbolt. Typ elektryczny, specjalny. Moc 95, celność 100%. 10% szans na sparaliżowanie przeciwnika.
25 - Thunder. Typ elektryczny, specjalny, moc 120, celność 70%. 30% szans na sparaliżowanie przeciwnika.
26 - Earthquake. Typ ziemny, fizyczny. Moc 100, celność 100%. Zadaje podwójne obrażenia, gdy przeciwnik jest zakopany pod ziemię.
27 - Fissure. Typ ziemny, fizyczny. Atak KO. Jeśli trafi, to w moment pokonuje przeciwnika.
28 - Dig. Typ ziemny, fizyczny. Moc 80, celność 100%. Użytkownik w rundzie użycia zakopuje się pod ziemię (jest niepodatny na większość ataków), a w kolejnej zadaje obrażenia.
29 - Psychic. Typ psychiczny, specjalny. Moc 90, celność 100%. 30% szans na obniżenie specjalnej obrony przeciwnika.
30 - Teleport. Typ psychiczny, statusowy. Nie zadaje obrażeń, lecz daje nam 50% szans, na uniknięcie kolejnego ataku przeciwnika.
31 - Mimic. Typ normalny, statusowy. Kopiuje ostatnie posunięcie przeciwnika i tym samym przejmujemy ten atak do końca walki.
32 - Double Team. Typ normalny, statusowy. Celność 100%. Zwiększa uniki użytkownika.
33 - Reflect. Typ psychiczny, statusowy. Podnosi statystykę obrony.
34 - Bide. Aktualnie niedostępny.
35 - Metronome. Aktualnie niedostępny.
36 - Selfdestruct. Typ normalny, fizyczny. Moc 200, celność 100%. Zadaje obrażenia zwrotne, w postaci 30% od zadanych obrażeń przeciwnikowi.
37 - Egg Bomb. Typ normalny, fizyczny. Moc 100, celność 75%.
38 - Fire Blast. Typ ognisty, specjalny. Moc 120, celność 85%. 10% szans na podpalenie przeciwnika.
39 - Swift. Typ normalny, specjalny. Moc 60. Atak, który zawsze trafia, nie licząc przeciwników zakopanych (Dig), lub w locie (Fly).
40 - Skull Bash. Typ normalny, fizyczny. Moc 100, celność 100%. Zwiększa obronę użytkownika.
41 - Softboiled. Typ normalny, statusowy, celność 100%. Leczy 50% aktualnego zdrowia.
42 - Dream Eater. Typ psychiczny, specjalny. Moc 100, celność 100%. Trafia tylko wtedy, gdy przeciwnik śpi. Jeśli trafi regeneruje 50% zdrowia od zadanych obrażeń przeciwnikowi.
43 - Sky Attack. Typ latający, fizyczny. Moc 140, celność 90%. 30% szans na oszołomienie przeciwnika.
44 - Rest. Typ psychiczny, statusowy. Celność 100%. Usypiamy na 2 rundy regenerując przy tym 100% aktualnego zdrowia.
45 - Thunder Wave. Typ elektryczny, statusowy. Celność 100%. Wywołuje paraliż u przeciwnika.
46 - Psywave. Typ psychiczny, specjalny. Celność 80%. Moc dosyć losowa, ale zależna od poziomu Pokemona, który go używa.
47 - Explosion. Typ normalny, fizyczny. Moc 250, celność 100%. Mocniejsza wersja 'Selfdestruct'. Zadaje obrażenia zwrotne, w postaci 50% od zadanych obrażeń przeciwnikowi.
48 - Rock Slide. Typ kamienny, fizyczny. Moc 75, celność 90%. Ma 30% szans na oszołomienie przeciwnika.
49 - Tri Attack. Typ normalny, specjalny. Moc 80, celność 100%. Ma 20% szans na uzyskanie u przeciwnika następujących efektów: podpalenie, zamrożenie, paraliż.
II Generacja
50 - DynamicPunch. Typ walczący, fizyczny. Moc 100, celność 50%. Jeśli trafi otępia przeciwnika.
51 - Headbutt. Typ normalny, fizyczny. Moc 70, celność 100%. 30% szans na oszołomienie przeciwnika.
52 - Curse. Typ duch, statusowy. Działanie tego ataku jest zależne od tego, jakiego typu pokemon go używa. Jeśli:
a) duch - tracimy 50% aktualnego zdrowia i nakładamy klątwę na przeciwnika, która rani go co rundę
b) inny typ niż duch - obniżamy swoją szybkość, ale podwyższamy atak i obronę.
53 - Rollout. Typ kamienny, fizyczny. Celność 90%. Atakujemy od 1 do 5 razy z rzędu - raz na rundę. Za każdym razem gdy trafimy, moc ataku zwiększa się o pewien procent. Jeśli nie trafimy, używamy kolejnego ataku z listy.
54 - Zap Cannon. Typ elektryczny, specjalny. Moc 120, celność 50%. Jeśli trafi, paraliżuje przeciwnika.
55 - Psych Up. Typ normalny, statusowy. Kopiujemy statystyki przeciwnika i nakładamy je na siebie.
56 - Hidden Power. Aktualnie niedostępny.
57 - Sunny Day. Aktualnie niedostępny.
58 - Sweet Scent. Aktualnie niedostępny.
59 - Snore. Aktualnie niedostępny.
60 - Icy Wind. Typ lodowy, specjalny. Moc 55, celność 95%. Zmniejsza szybkość przeciwnika.
61 - Protect. Typ normalny, statusowy. Chroni nas przed kolejnym atakiem przeciwnika, nie licząc: Curse, Future Sight, Perish Song, Psych Up, Transform.
62 - Rain Dance. Aktualnie niedostępny.
63 - Giga Drain. Typ trawiasty, specjalny. Moc 75, celność 100%. Regeneruje 50% zdrowia od zadanych obrażeń przeciwnikowi.
64 - Endure. Aktualnie niedostępny.
65 - Frustration. Typ normalny, fizyczny. Im Pokemon używający ma mniejsze przywiązanie, tym mocniejszy staje się ten atak.
66 - Iron Tail. Typ stalowy, fizyczny. Moc 100, celność 75%. 10% szans na zmniejszenie szybkości przeciwnika.
67 - DragonBreath. Typ smoczy, specjalny. Moc 60, celność 100%. 30% szans na paraliż przeciwnika.
68 - Return. Typ normalny, fizyczny. Im Pokemon używający ma większe przywiązanie, tym ten atak staje się mocniejszy.
69 - Shadow Ball. Typ duch, specjalny. Moc 80, celność 100%. 20% szans na obniżenie specjalnej obrony przeciwnika.
70 - Mud-Slap. Typ ziemny, fizyczny. Moc 20, celność 100%. Obniża celność przeciwnika.
71 - Ice Punch. Typ lodowy, fizyczny. Moc 75, celność 100%. 10% szans na zamrożenie przeciwnika.
72 - Sludge Bomb. Typ trujący, specjalny. Moc 90, celność 100%. 30% szans na zatrucie przeciwnika.
73 - Sandstorm. Aktualnie niedostępny.
74 - ThunderPunch. Typ elektryczny, fizyczny. Moc 75, celność 100%. 10% szans na sparaliżowanie przeciwnika.
75 - Detect. Typ fizyczny, statusowy. Pozwala na uniknięcie kolejnego ataku przeciwnika, nie licząc: Curse, Future Sight, Perish Song, Psych Up, Transform.
76 - Attract. Typ normalny, statusowy. Wprowadza przeciwnika w "zakochanie", jeśli przeciwnik nie jest bezpłciowy.
77 - Thief. Aktualnie niedostępny.
78 - Steel Wing. Typ stalowy, fizyczny. Moc 70, celność 90%. 10% szans na podwyższenie obrony.
79 - Fire Punch. Typ ognisty, fizyczny. Moc 75, celność 100%. 10% szans na podpalenie przeciwnika.
80 - Fury Cutter. Aktualnie niedostępny.
81 - Nightmare. Aktualnie niedostępny.
82 - Swagger. Typ normalny, statusowy. Podwyższa statystykę ataku przeciwnika i oszałamia go.
83 - Sleep Talk. Typ normalny, statusowy. Moc 40, celność 50%. Jeśli trafia, to zadajemy obrażenia przeciwnikowi i usypiamy.
... ciąg dalszy nastąpi.
Brakujące TM'y zostaną wprowadzone w najbliższej przyszłości. Numeracja nie zostanie zmieniona. Do tej listy dojdzie: Defense Curl i Substitite z odpowiednio numerami 84 i 85.