Mechanika walk: Różnice pomiędzy wersjami

Z PokeLife Pokedex
Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwania
Linia 2: Linia 2:
 
Mechanika walk w świecie Pokémon jest fascynującym i złożonym zagadnieniem, które definiuje strategię i dynamikę rozgrywki. W trakcie walki, Pokémony mogą doznawać różnych stanów, które wpływają na ich zdolności bojowe. Mechanika walk jest skomplikowanym systemem, który wymaga od graczy strategicznego myślenia i adaptacji.  
 
Mechanika walk w świecie Pokémon jest fascynującym i złożonym zagadnieniem, które definiuje strategię i dynamikę rozgrywki. W trakcie walki, Pokémony mogą doznawać różnych stanów, które wpływają na ich zdolności bojowe. Mechanika walk jest skomplikowanym systemem, który wymaga od graczy strategicznego myślenia i adaptacji.  
  
 +
== Czas trwania walki ==
 
Walka w grze PokeLife to strategiczny element rozgrywki, który angażuje graczy do rywalizacji i testowania swoich umiejętności. Każda walka składa się z tur, a każda tura trwa maksymalnie 50 rund.
 
Walka w grze PokeLife to strategiczny element rozgrywki, który angażuje graczy do rywalizacji i testowania swoich umiejętności. Każda walka składa się z tur, a każda tura trwa maksymalnie 50 rund.
  
Linia 7: Linia 8:
 
Tura kończy się, gdy HP (punkty życia) jednego z Pokémonów spadną do zera. Jeżeli na koniec 50 tury oba Pokémony wciąż są zdolne do walki, wynik jest zależny od tego gdzie walka miała miejsce:
 
Tura kończy się, gdy HP (punkty życia) jednego z Pokémonów spadną do zera. Jeżeli na koniec 50 tury oba Pokémony wciąż są zdolne do walki, wynik jest zależny od tego gdzie walka miała miejsce:
 
* w dziczy - wygrywa pokemon broniący się,
 
* w dziczy - wygrywa pokemon broniący się,
* w walce ligowej - następuje porównanie HP które Pokémony mają na koniec Tury z ich maksymalnym HP i wygrywa ten Pokémon, który ma większy % obecnego HP do maksymalnego,
+
* w walce ligowej - następuje porównanie HP które Pokémony mają na koniec Tury z ich maksymalnym HP i wygrywa ten Pokémon, który ma większy % obecnego HP do maksymalnego. Jeżeli oba pokemony mają ten sam % następuje remis.
  
 
== Obrażenia ==
 
== Obrażenia ==
Aby efektywnie sprowadzić HP przeciwnika do 0, niezbędna jest wiedza jak wygląda wzór na zadane obrażenia, który można znaleźć tutaj '''[[Obrażenia]]'''.
+
Aby efektywnie sprowadzić HP przeciwnika do 0, niezbędna jest wiedza jak wygląda wzór na zadane obrażenia, który można znaleźć tutaj '''[[Obrażenia]]'''. Dodatkowo należy zwrócić uwagę na '''[[Obrażenia zwrotne]]'''
  
 
== Statystyki ==
 
== Statystyki ==
Linia 27: Linia 28:
 
Stany Pokémonów w walce, znane również jako status ailments, to efekty, które mogą zostać nałożone na Pokémony podczas starć. Mają one istotny wpływ na przebieg walki i strategię graczy.
 
Stany Pokémonów w walce, znane również jako status ailments, to efekty, które mogą zostać nałożone na Pokémony podczas starć. Mają one istotny wpływ na przebieg walki i strategię graczy.
 
Żeby dowiedzieć się więcej o stanach, zobacz '''[[Stany Pokemonów w walce]]'''.
 
Żeby dowiedzieć się więcej o stanach, zobacz '''[[Stany Pokemonów w walce]]'''.
 +
 +
== Leczenie w walce ==
 +
W trakcie walki, aby nie być pokonanym zbyt szybko, istnieje możliwość leczenia się. Wszystkie związane z tym zasady można znaleźć tutaj '''[[Leczenie w walce]]'''.
 +
 +
== Przedmioty trzymane ==
 +
Ostatnim czynnikiem zmieniającym walkę są '''[[Przedmioty Trzymane]]'''. Pokemon może trzymać jeden przedmiot, który wzmacnia lub osłabia w charakterystyczny dla siebie sposób właściciela.
  
 
== Konsekwencje wygranej w walce która ma 2 lub więcej tur ==
 
== Konsekwencje wygranej w walce która ma 2 lub więcej tur ==
 
Po wygranej walce następuje odjęcie Statystyk w dwóch formach:
 
Po wygranej walce następuje odjęcie Statystyk w dwóch formach:
 
* odjęcie HP poprzez spadek Adrenaliny, zobacz '''[[Adrenalina]]''',
 
* odjęcie HP poprzez spadek Adrenaliny, zobacz '''[[Adrenalina]]''',
* odjęcie Statystyk, poprzez zmęczenie, zobacz '''[[Zmęczenie]]'''
+
* odjęcie Statystyk, poprzez zmęczenie, zobacz '''[[Zmęczenie]]'''.

Wersja z 20:18, 26 sty 2025

Wstęp

Mechanika walk w świecie Pokémon jest fascynującym i złożonym zagadnieniem, które definiuje strategię i dynamikę rozgrywki. W trakcie walki, Pokémony mogą doznawać różnych stanów, które wpływają na ich zdolności bojowe. Mechanika walk jest skomplikowanym systemem, który wymaga od graczy strategicznego myślenia i adaptacji.

Czas trwania walki

Walka w grze PokeLife to strategiczny element rozgrywki, który angażuje graczy do rywalizacji i testowania swoich umiejętności. Każda walka składa się z tur, a każda tura trwa maksymalnie 50 rund.

Warunki wygrania walki

Tura kończy się, gdy HP (punkty życia) jednego z Pokémonów spadną do zera. Jeżeli na koniec 50 tury oba Pokémony wciąż są zdolne do walki, wynik jest zależny od tego gdzie walka miała miejsce:

  • w dziczy - wygrywa pokemon broniący się,
  • w walce ligowej - następuje porównanie HP które Pokémony mają na koniec Tury z ich maksymalnym HP i wygrywa ten Pokémon, który ma większy % obecnego HP do maksymalnego. Jeżeli oba pokemony mają ten sam % następuje remis.

Obrażenia

Aby efektywnie sprowadzić HP przeciwnika do 0, niezbędna jest wiedza jak wygląda wzór na zadane obrażenia, który można znaleźć tutaj Obrażenia. Dodatkowo należy zwrócić uwagę na Obrażenia zwrotne

Statystyki

Jak widzimy we wzorze na obrażenia, statystki mają na niego bardzo duży wpływ. Jednocześnie, aby zadać obrażenia, należy z wybranego ruchu trafić. Zobacz stronę Statystyki Pokemonów, aby dowiedzieć się więcej.

Posunięcia

Znane są również jako ruchy. W każdej rundzie Pokémon wykonuje wcześniej wybrany przez gracza zestaw ruchów. Posunięcia wykonywane są po kolei. Aby dowiedzieć się więcej o ruchach, zobacz Posunięcia.

Odporności i typy

Każdy Pokemon nacechowany jest jednym lub dwoma typami. Można je porównać do gry w "marynarzyka" (papier-kamień-nożyce), więc zależnie od naszego przeciwnika mogą pomagać lub przeszkadzać. Aby dowiedzieć się wszystkiego o typach zobacz Odporności i typy.

Pogoda

Pogoda to mechanika w grze, która zmienia środowisko walki, aktywując pewne umiejętności Pokemonów, wpływając na ich ruchy, a także mająca wpływ na ich statystyki. Niektóre rodzaje pogody są zdolne do zadawania obrażeń Pokemonom. Żeby sprawdzić jakie są pogody, zobacz Pogoda.

Stany Pokemonów w walce

Stany Pokémonów w walce, znane również jako status ailments, to efekty, które mogą zostać nałożone na Pokémony podczas starć. Mają one istotny wpływ na przebieg walki i strategię graczy. Żeby dowiedzieć się więcej o stanach, zobacz Stany Pokemonów w walce.

Leczenie w walce

W trakcie walki, aby nie być pokonanym zbyt szybko, istnieje możliwość leczenia się. Wszystkie związane z tym zasady można znaleźć tutaj Leczenie w walce.

Przedmioty trzymane

Ostatnim czynnikiem zmieniającym walkę są Przedmioty Trzymane. Pokemon może trzymać jeden przedmiot, który wzmacnia lub osłabia w charakterystyczny dla siebie sposób właściciela.

Konsekwencje wygranej w walce która ma 2 lub więcej tur

Po wygranej walce następuje odjęcie Statystyk w dwóch formach:

  • odjęcie HP poprzez spadek Adrenaliny, zobacz Adrenalina,
  • odjęcie Statystyk, poprzez zmęczenie, zobacz Zmęczenie.