Mechanika walk

Z PokeLife Pokedex
Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwania

Wstęp

Mechanika walk w świecie Pokémon jest fascynującym i złożonym zagadnieniem, które definiuje strategię i dynamikę rozgrywki. W trakcie walki, Pokémony mogą doznawać różnych stanów, które wpływają na ich zdolności bojowe. Mechanika walk jest skomplikowanym systemem, który wymaga od graczy strategicznego myślenia i adaptacji.

Czas trwania walki

Walka w grze PokeLife to strategiczny element rozgrywki, który angażuje graczy do rywalizacji i testowania swoich umiejętności. Każda walka składa się z tur, a każda tura trwa maksymalnie 50 rund.

Warunki wygrania walki

Tura kończy się, gdy HP (punkty życia) jednego z Pokémonów spadną do zera. Jeżeli na koniec 50 tury oba Pokémony wciąż są zdolne do walki, wynik jest zależny od tego gdzie walka miała miejsce:

  • w dziczy - następuje remis,
  • w Wieży Walk, Salach Liderów oraz Turnieju Keldeo - wygrywa broniący się pokemon,
  • w walce ligowej - następuje porównanie HP które Pokémony mają na koniec Tury z ich maksymalnym HP i wygrywa ten Pokémon, który ma większy % obecnego HP do maksymalnego. Jeżeli oba pokemony mają ten sam % następuje remis.

Obrażenia

Aby efektywnie sprowadzić HP przeciwnika do 0, niezbędna jest wiedza jak wygląda wzór na zadane obrażenia, który można znaleźć tutaj Obrażenia. Dodatkowo należy zwrócić uwagę na Obrażenie Zwrotne

Leczenie w walce

W trakcie walki, aby nie być pokonanym za szybko, istnieje możliwość leczenia się. Wszystkie związane z tym zasady można znaleźć tutaj Leczenie w walce.

Statystyki

Jak widzimy we wzorze na obrażenia, statystki mają na niego bardzo duży wpływ. Jednocześnie, aby zadać obrażenia, należy z wybranego ruchu trafić. Zobacz stronę Statystyki Pokemonów, aby dowiedzieć się więcej.

Posunięcia

Znane są również jako ruchy. W każdej rundzie Pokémon wykonuje wcześniej wybrany przez gracza zestaw ruchów. Posunięcia wykonywane są po kolei. Aby dowiedzieć się więcej o ruchach, zobacz Posunięcia. Istnieje również specjalna grupa ruchów o nazwie Z-Ruchy, które mają swoje własne zasady.

Odporności i typy

Każdy Pokémon nacechowany jest jednym lub dwoma typami. Można je porównać do gry w "marynarzyka" (papier-kamień-nożyce), więc zależnie od naszego przeciwnika mogą pomagać lub przeszkadzać. Aby dowiedzieć się wszystkiego o typach zobacz Odporności i typy.

Umiejętności

Świat Pokémon pozwala posiadać naszym towarzyszom umiejętności. Są one przypisane na stałe do gatunków i każdy Pokémon może wybrać z listy od 1 do 3 umiejętności. Aby zobaczyć wszystkie umiejętności, oraz które może poznać nasz Pokémon, zobacz Umiejętności.

Pogoda

Pogoda to mechanika w grze, która zmienia środowisko walki, aktywując pewne umiejętności Pokemonów, wpływając na ich ruchy, a także mająca wpływ na ich statystyki. Niektóre rodzaje pogody są zdolne do zadawania obrażeń Pokemonom. Żeby sprawdzić jakie są pogody, zobacz Pogoda.

Stany Pokemonów w walce

Stany Pokémonów w walce, znane również jako status ailments, to efekty, które mogą zostać nałożone na Pokémony podczas starć. Mają one istotny wpływ na przebieg walki i strategię graczy. Żeby dowiedzieć się więcej o stanach, zobacz Stany Pokemonów w walce.

Przedmioty trzymane

Ostatnim czynnikiem zmieniającym walkę są Przedmioty Trzymane. Pokemon może trzymać jeden przedmiot, który wzmacnia lub osłabia w charakterystyczny dla siebie sposób właściciela. Specjalną grupą przedmiotów są przedmioty wymagane do Mega Ewolucje oraz Gigantamax, które są w stanie zmienić Pokémona na wiele sposobów, na przykład zmienić jego typy, umiejętność czy ruchy.

Konsekwencje wygranej w walce która ma 2 lub więcej tur

Po wygranej walce następuje odjęcie Statystyk w dwóch formach:

  • odjęcie HP poprzez spadek Adrenaliny, zobacz Adrenalina,
  • odjęcie Statystyk, poprzez zmęczenie, zobacz Zmęczenie.


Słowniczek pojęć


Słowniczek pojęć:

Ruch fizycznyJest to ruch, którego kategoria to Fizyczny ()
Do obliczenia obrażeń brana jest statystyka Ataku wykonującego, oraz statystyka Obrony broniącego się.
Ruch specjalnyJest to ruch, którego kategoria to Specjalny ()
Do obliczenia obrażeń brana jest statystyka Specjalnego Ataku wykonującego, oraz statystyka Specjalnej Obrony broniącego się.
Ruch statusowyJest to ruch, którego kategoria to Status ().
Każdy atak statusowy ma swój własny efekt (działanie). Nie można pytać, co zrobić by atak statusowy (ogólnie) był mocniejszy, tylko trzeba sprawdzić wszystkie informacje o nim w naszej encyklopedii jaką jest Pokedex.
Ruch kontaktowyNiektóre ruchy charakteryzują się tym, iż podczas ich wykonywania dochodzi do zetknięcia się (kontaktu) między Pokemonem atakującym a Pokemonem atakowanym. Kontakt powoduje uruchomienie wielu różnych Umiejętności.
Obrażenia bezpośrednieSą to obrażenia zadane przez ruch Specjalny lub Fizyczny, którego Moc ruchu jest większa od 0.
Obrażenia procentoweSą to obrażenia które nie przechodzą przez wzór na obrażenia ale są kalkulowane z poziomu życia przeciwnika. Obowiązują te same limity co przy leczeniu w walce - Leczenie w walce.
Przykłady to: ruch Super Fang, uwięzienie wynikające z ruchu Infestation, status wynikający z użycia ruchu Curse przez duchowego pokemona, trzymanie przedmiotu Lepki Kolec, itd.
SpA / SAJest to skrót określający statystykę Specjalny Atak.
SpO / SOJest to skrót określający statystykę Specjalna Obrona.