Mechanika walk: Różnice pomiędzy wersjami
Linia 2: | Linia 2: | ||
Mechanika walk w świecie Pokémon jest fascynującym i złożonym zagadnieniem, które definiuje strategię i dynamikę rozgrywki. W trakcie walki, Pokémony mogą doznawać różnych stanów, które wpływają na ich zdolności bojowe. Mechanika walk jest skomplikowanym systemem, który wymaga od graczy strategicznego myślenia i adaptacji. | Mechanika walk w świecie Pokémon jest fascynującym i złożonym zagadnieniem, które definiuje strategię i dynamikę rozgrywki. W trakcie walki, Pokémony mogą doznawać różnych stanów, które wpływają na ich zdolności bojowe. Mechanika walk jest skomplikowanym systemem, który wymaga od graczy strategicznego myślenia i adaptacji. | ||
− | + | Walka w grze PokeLife to strategiczny element rozgrywki, który angażuje graczy do rywalizacji i testowania swoich umiejętności. Każda walka składa się z tur, a każda tura trwa 50 rund. | |
− | Walka w grze PokeLife to strategiczny element rozgrywki, który angażuje graczy do rywalizacji i testowania swoich umiejętności. Każda walka składa się z tur, a każda tura trwa 50 rund. | ||
− | |||
− | |||
== Posunięcia == | == Posunięcia == | ||
Linia 19: | Linia 16: | ||
Stany Pokémonów w walce, znane również jako status ailments, to efekty, które mogą zostać nałożone na Pokémony podczas starć. Mają one istotny wpływ na przebieg walki i strategię graczy. | Stany Pokémonów w walce, znane również jako status ailments, to efekty, które mogą zostać nałożone na Pokémony podczas starć. Mają one istotny wpływ na przebieg walki i strategię graczy. | ||
Żeby zobaczyć wszystkie stany, zobacz '''[[Stany Pokemonów w walce]]'''. | Żeby zobaczyć wszystkie stany, zobacz '''[[Stany Pokemonów w walce]]'''. | ||
+ | |||
+ | == Warunki wygrania walki == | ||
+ | Tura kończy się, gdy HP (punkty życia) jednego z Pokémonów spadną do zera. Jeżeli na koniec 50 tury oba Pokémony wciąż są zdolne do walki, wynik jest zależny od tego gdzie walka miała miejsce: | ||
+ | * w dziczy - wygrywa pokemon broniący się, | ||
+ | * w walce ligowej - następuje porównanie HP które Pokémony mają na koniec Tury z ich maksymalnym HP i wygrywa ten Pokémon, który ma większy % obecnego HP do maksymalnego, | ||
+ | Po wygranej walce następuje odjęcie Statystyk w dwóch formach: | ||
+ | * odjęcie HP poprzez spadek Adrenaliny, zobacz '''[[Adrenalina]]''', | ||
+ | * odjęcie Statystyk, poprzez zmęczenie, zobacz '''[[Zmęczenie]]''' |
Wersja z 03:00, 23 sty 2025
Spis treści
Wstęp
Mechanika walk w świecie Pokémon jest fascynującym i złożonym zagadnieniem, które definiuje strategię i dynamikę rozgrywki. W trakcie walki, Pokémony mogą doznawać różnych stanów, które wpływają na ich zdolności bojowe. Mechanika walk jest skomplikowanym systemem, który wymaga od graczy strategicznego myślenia i adaptacji.
Walka w grze PokeLife to strategiczny element rozgrywki, który angażuje graczy do rywalizacji i testowania swoich umiejętności. Każda walka składa się z tur, a każda tura trwa 50 rund.
Posunięcia
W każdej rundzie Pokémon wykonuje wcześniej wybrany ruch. Ruchy wykonywane są po kolei. Żeby zobaczyć wszystkie ruchy, zobacz Posunięcia.
Statystyki
Kluczowym aspektem walki jest zarządzanie statystykami. Zobacz stronę Statystyki Pokemonów, aby dowiedzieć się więcej.
Obrażenia
Aby efektywnie zarządzać statystykami, niezbędna jest również wiedza jak wygląda wzór na zadane obrażenia, który można znaleźć tutaj Obrażenia.
Stany Pokemonów w walce
Stany Pokémonów w walce, znane również jako status ailments, to efekty, które mogą zostać nałożone na Pokémony podczas starć. Mają one istotny wpływ na przebieg walki i strategię graczy. Żeby zobaczyć wszystkie stany, zobacz Stany Pokemonów w walce.
Warunki wygrania walki
Tura kończy się, gdy HP (punkty życia) jednego z Pokémonów spadną do zera. Jeżeli na koniec 50 tury oba Pokémony wciąż są zdolne do walki, wynik jest zależny od tego gdzie walka miała miejsce:
- w dziczy - wygrywa pokemon broniący się,
- w walce ligowej - następuje porównanie HP które Pokémony mają na koniec Tury z ich maksymalnym HP i wygrywa ten Pokémon, który ma większy % obecnego HP do maksymalnego,
Po wygranej walce następuje odjęcie Statystyk w dwóch formach:
- odjęcie HP poprzez spadek Adrenaliny, zobacz Adrenalina,
- odjęcie Statystyk, poprzez zmęczenie, zobacz Zmęczenie