Mechanika walk: Różnice pomiędzy wersjami

Z PokeLife Pokedex
Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwania
(→‎Wstęp: dopisanie informacji uściślającej)
(Dopisywanie mechanik oraz usprawnianie czytelności)
Linia 4: Linia 4:
 
Walka w grze PokeLife to strategiczny element rozgrywki, który angażuje graczy do rywalizacji i testowania swoich umiejętności. Każda walka składa się z tur, a każda tura trwa maksymalnie 50 rund.
 
Walka w grze PokeLife to strategiczny element rozgrywki, który angażuje graczy do rywalizacji i testowania swoich umiejętności. Każda walka składa się z tur, a każda tura trwa maksymalnie 50 rund.
  
== Posunięcia ==
+
== Warunki wygrania walki ==
W każdej rundzie Pokémon wykonuje wcześniej wybrany ruch. Ruchy wykonywane po kolei. Żeby zobaczyć wszystkie ruchy, zobacz '''[[Posunięcia]]'''.
+
Tura kończy się, gdy HP (punkty życia) jednego z Pokémonów spadną do zera. Jeżeli na koniec 50 tury oba Pokémony wciąż zdolne do walki, wynik jest zależny od tego gdzie walka miała miejsce:
 +
* w dziczy - wygrywa pokemon broniący się,
 +
* w walce ligowej - następuje porównanie HP które Pokémony mają na koniec Tury z ich maksymalnym HP i wygrywa ten Pokémon, który ma większy % obecnego HP do maksymalnego,
 +
 
 +
== Obrażenia ==
 +
Aby efektywnie sprowadzić HP przeciwnika do 0, niezbędna jest wiedza jak wygląda wzór na zadane obrażenia, który można znaleźć tutaj '''[[Obrażenia]]'''.
  
 
== Statystyki ==
 
== Statystyki ==
Kluczowym aspektem walki jest zarządzanie statystykami. Zobacz stronę '''[[Statystyki Pokemonów]]''', aby dowiedzieć się więcej.
+
Jak widzimy we wzorze na obrażenia, statystki mają na niego bardzo duży wpływ. Jednocześnie, aby zadać obrażenia, należy z wybranego ruchu trafić. Zobacz stronę '''[[Statystyki Pokemonów]]''', aby dowiedzieć się więcej.
  
== Obrażenia ==
+
== Posunięcia ==
Aby efektywnie zarządzać statystykami, niezbędna jest również wiedza jak wygląda wzór na zadane obrażenia, który można znaleźć tutaj '''[[Obrażenia]]'''.
+
Znane są również jako ruchy. W każdej rundzie Pokémon wykonuje wcześniej wybrany przez gracza zestaw ruchów. Posunięcia wykonywane są po kolei. Żeby zobaczyć wszystkie ruchy, zobacz '''[[Posunięcia]]'''.
  
 
== Stany Pokemonów w walce ==
 
== Stany Pokemonów w walce ==
 
Stany Pokémonów w walce, znane również jako status ailments, to efekty, które mogą zostać nałożone na Pokémony podczas starć. Mają one istotny wpływ na przebieg walki i strategię graczy.
 
Stany Pokémonów w walce, znane również jako status ailments, to efekty, które mogą zostać nałożone na Pokémony podczas starć. Mają one istotny wpływ na przebieg walki i strategię graczy.
 
Żeby zobaczyć wszystkie stany, zobacz '''[[Stany Pokemonów w walce]]'''.
 
Żeby zobaczyć wszystkie stany, zobacz '''[[Stany Pokemonów w walce]]'''.
 
== Warunki wygrania walki ==
 
Tura kończy się, gdy HP (punkty życia) jednego z Pokémonów spadną do zera. Jeżeli na koniec 50 tury oba Pokémony wciąż są zdolne do walki, wynik jest zależny od tego gdzie walka miała miejsce:
 
* w dziczy - wygrywa pokemon broniący się,
 
* w walce ligowej - następuje porównanie HP które Pokémony mają na koniec Tury z ich maksymalnym HP i wygrywa ten Pokémon, który ma większy % obecnego HP do maksymalnego,
 
  
 
== Konsekwencje wygranej w walce która ma 2 lub więcej tur ==
 
== Konsekwencje wygranej w walce która ma 2 lub więcej tur ==

Wersja z 17:35, 24 sty 2025

Wstęp

Mechanika walk w świecie Pokémon jest fascynującym i złożonym zagadnieniem, które definiuje strategię i dynamikę rozgrywki. W trakcie walki, Pokémony mogą doznawać różnych stanów, które wpływają na ich zdolności bojowe. Mechanika walk jest skomplikowanym systemem, który wymaga od graczy strategicznego myślenia i adaptacji.

Walka w grze PokeLife to strategiczny element rozgrywki, który angażuje graczy do rywalizacji i testowania swoich umiejętności. Każda walka składa się z tur, a każda tura trwa maksymalnie 50 rund.

Warunki wygrania walki

Tura kończy się, gdy HP (punkty życia) jednego z Pokémonów spadną do zera. Jeżeli na koniec 50 tury oba Pokémony wciąż są zdolne do walki, wynik jest zależny od tego gdzie walka miała miejsce:

  • w dziczy - wygrywa pokemon broniący się,
  • w walce ligowej - następuje porównanie HP które Pokémony mają na koniec Tury z ich maksymalnym HP i wygrywa ten Pokémon, który ma większy % obecnego HP do maksymalnego,

Obrażenia

Aby efektywnie sprowadzić HP przeciwnika do 0, niezbędna jest wiedza jak wygląda wzór na zadane obrażenia, który można znaleźć tutaj Obrażenia.

Statystyki

Jak widzimy we wzorze na obrażenia, statystki mają na niego bardzo duży wpływ. Jednocześnie, aby zadać obrażenia, należy z wybranego ruchu trafić. Zobacz stronę Statystyki Pokemonów, aby dowiedzieć się więcej.

Posunięcia

Znane są również jako ruchy. W każdej rundzie Pokémon wykonuje wcześniej wybrany przez gracza zestaw ruchów. Posunięcia wykonywane są po kolei. Żeby zobaczyć wszystkie ruchy, zobacz Posunięcia.

Stany Pokemonów w walce

Stany Pokémonów w walce, znane również jako status ailments, to efekty, które mogą zostać nałożone na Pokémony podczas starć. Mają one istotny wpływ na przebieg walki i strategię graczy. Żeby zobaczyć wszystkie stany, zobacz Stany Pokemonów w walce.

Konsekwencje wygranej w walce która ma 2 lub więcej tur

Po wygranej walce następuje odjęcie Statystyk w dwóch formach:

  • odjęcie HP poprzez spadek Adrenaliny, zobacz Adrenalina,
  • odjęcie Statystyk, poprzez zmęczenie, zobacz Zmęczenie