Latias: Różnice pomiędzy wersjami
m (uaktualnienie przyrostów(mega)) |
|||
Linia 37: | Linia 37: | ||
|Region=[[Hoenn]] | |Region=[[Hoenn]] | ||
|Dzicze=Brak | |Dzicze=Brak | ||
− | |Zlapanie= [[Legendarne Polowanie: | + | |Zlapanie=[[Legendarne Polowanie: Wieczne Duo]] |
− | |Trudnosc= | + | |Trudnosc=[[Legendarne Polowanie#Łapanie Legendy|Inna]] |
|Dzicze Shiny=Brak danych | |Dzicze Shiny=Brak danych | ||
− | |Kolekcja= złapanie w | + | |Kolekcja=złapanie w [[Legendarne Polowanie: Wieczne Duo]] |
|Dostepny od=1 | |Dostepny od=1 | ||
|Umiejetnosc1 = [[Levitate]] | |Umiejetnosc1 = [[Levitate]] |
Wersja z 12:21, 22 mar 2021
#379 Registeel | #380 Latias (Lista Pokemonów) | #381 Latios |
Latias
|
Zwykły |
Shiny |
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Wygląd i zachowanie
Latias z wyglądu przypomina krzyżówkę łabędzia i samolotu. Jego ciało pokrywa albo puch, albo skorupa, zależy od części ciała. Dzięki temu puchowi załamuje światło, zmieniając wygląd, co czyni go niesamowitym pokemonem. Pysk Latiasa jest lekko spłaszczony z maską, która chroni przed poparzeniami podczas szybkich lotów. Wycięcie w niej prawdopodobnie generuje iluzje, którymi się posługuje. Jego oczy są żółte o zaokrąglonej źrenicy. Usta ma wąskie, schowane pod maską, nie posiada zaś nosa. Jego uzębienie prawdopodobne jest skąpe, lecz typowe dla mięsożerców. Jego szyja jest długa i giętka, przypominająca szyję łabędzia. Tułów ma opancerzony skorupą, która jest nie tylko lekka i twarda, lecz jest również bardzo wytrzymała na wysokie temperatury i wielkie ciśnienia. Na piersi posiada on niebieski, świecący trójkąt. Łapy wyglądają jakby były połączeniem trzech części. Jedna z nich, ta najniżej, jest osłonięta skorupą. Na jej końcu znajdują się trzy pazury, służące za palce, które w razie konieczności chowa pod pancerzem. Pokemon ten posiada skrzydła, przypominające te w samolotach. Z tyłu ma postrzępione części ciała, które kiedyś mogły być nogami bądź ogonem, teraz zaś pomagają w stabilizacji lotu. Latias występuje tylko w formie żeńskiej.
Pokemon ten jest bardzo inteligentny i zdecydowanie pokojowo nastawiony do ludzi - nawet rozumie ich mowę. Potrafi tworzyć własne osłony, a gdy atakuje, to zazwyczaj z powietrza. Istnieje legenda, że zauważenie tego pokemona zapewnia szczęście.
Posunięcia
Posunięcie | Typ | Kategoria | Min lvl | Moc | Celność | Efekt |
---|---|---|---|---|---|---|
Wish | 1 | - | 100 | Leczy 30% aktualnego zdrowia Pokemona. Nie może wyleczyć poza ilość z jaką Pokemon wszedł do walki. | ||
Psywave | 1 | 45 | 100 | Moc Między 0.5 poziomu oraz 1.5 poziomu Pokemona | ||
Safeguard | 1 | - | 100 | Po użyciu chroni używającego przed atakami zmieniającymi stan: paraliż, otępienie itd. Działa 3 rundy. | ||
Water Sport | 4 | - | 1000 | Pokrywa pole walki wodą, zmniejszając siłę ognistych ruchów wszystkich Pokemonów o 50%. Efekt pozostaje przez 5 rund. | ||
Charm | 7 | - | 100 | Po trafieniu zmniejsza atak przeciwnika o 2 poziomy (10%). | ||
Stored Power | 10 | 20 | 100 | Moc ruchu jest zwiększona o 10 za każdy poziom zwiększenia statystyk. ALE liczy się jedynie 6 poziomów z danej statystyki (czyli jeśli Pok ma zwiększony atak o 12 poziomów, nadal moc ruchu zostanie zwiększona jedynie o 60). | ||
Refresh | 13 | - | 100 | Leczy nałożone stany na używającego tj: paraliż, otępienie. Podobne do Heal Bell i Aromatherapy. | ||
Heal Pulse | 16 | - | 100 | Leczy 25% aktualnego zdrowia Pokemona. Nie może wyleczyć poza ilość z jaką Pokemon wszedł do walki. | ||
Dragon Breath | 20 | 60 | 100 | Po trafieniu 30% szansy na sparaliżowanie przeciwnika. | ||
Mist Ball | 24 | 70 | 100 | Po trafieniu 50% szansy na obniżenie Specjalnego ataku przeciwnika. | ||
Psycho Shift | 28 | - | 100 | Jeśli używający jest podpalony, sparaliżowany, zatruty lub śpi, przenosi ten status na przeciwnika samemu się z niego lecząc. Nie zadziała jeśli przeciwnik już ma status główny. | ||
Recover | 32 | - | 100 | Leczy 30% aktualnego zdrowia Pokemona. Nie może wyleczyć poza ilość z jaką Pokemon wszedł do walki. | ||
Zen Headbutt | 41 | 80 | 90 | Po trafieniu 20% szansy na oszołomienie przeciwnika. | ||
Psychic | 51 | 90 | 100 | Po trafieniu 10% szansy na zmniejszenie Specjalnej Obrony przeciwnika o jeden poziom (5%). | ||
Dragon Pulse | 56 | 85 | 100 | Zadaje obrażenia. |
Dostępne TM
Posunięcie | Typ | Kategoria | Min lvl | Moc | Celność | Efekt |
---|---|---|---|---|---|---|
TM 6 Toxic | 15 | - | 90 | Atak sam w sobie nie zadaje obrażeń, lecz ma dwa stopnie - zatrucia oraz zatrucia śmiertelnego, które zadaje podwójne obrażenia w stosunku do tego pierwszego. Zawsze trafia, gdy zostanie użyty przez trującego Pokemona. | ||
TM 9 Take Down | 36 | 90 | 85 | Po trafieniu używający otrzymuje 25% obrażeń zwrotnych. | ||
TM 10 Double-Edge | 46 | 120 | 100 | Po trafieniu używający otrzymuje 33% obrażeń zwrotnych. | ||
TM 13 Ice Beam | 42 | 90 | 100 | Po trafieniu 10% szansy na zamrożenie przeciwnika. | ||
TM 15 Hyper Beam | 60 | 150 | 90 | W drugiej rundzie odpoczywa regenerując siły. | ||
TM 20 Rage | 10 | 20 | 100 | Jeśli po tym ataku, w tej samej rundzie Pokemon otrzyma obrażenia - zwiększy Atak o jeden poziom. | ||
TM 22 Solar Beam | 52 | 120 | 100 | W pierwszej rundzie ładuje energię a w drugiej posyła właściwe obrażenia. W trakcie Ostrego Słońca atak nie wymaga ładowania w drugiej rundzie. W trakcie Deszczu, Burzy Piaskowej, Gradu i Mgły moc spada do 60. | ||
TM 24 Thunderbolt | 40 | 90 | 100 | Po trafieniu 10% szansy na sparaliżowanie przeciwnika. | ||
TM 25 Thunder | 50 | 110 | 70 | Po trafieniu 30% szansy na sparaliżowanie przeciwnika. Trafia w trakcie Fly, Bounce i Sky Drop. W trakcje Ostrego Słońca celność spada o 50%, a w trakcie Deszczu ma pewne trafienie. | ||
TM 26 Earthquake | 44 | 100 | 100 | Zakopanego przeciwnika zawsze trafia oraz zadaje podwójne obrażenia. | ||
TM 29 Psychic | 40 | 90 | 100 | Po trafieniu 10% szansy na zmniejszenie Specjalnej Obrony przeciwnika o jeden poziom (5%). | ||
TM 31 Mimic | 15 | 1 | 100 | Uczy się ostatniego posunięcia przeciwnika (musi być wykonane w tej samej rundzie przed użyciem tego ruchu) i używa go do końca walki (zamiast Mimic). | ||
TM 32 Double Team | 1 | - | 100 | Zwiększa Unik używającego o 1 poziom (5%). | ||
TM 33 Reflect | 1 | - | 100 | Obniża obrażenia od ataków fizycznych o 40% przez 3 rundy (z wyjątkiem obrażeń niezależnych od mocy). | ||
TM 34 Bide | 15 | - | 1000 | Czeka przez 2 rundy (runda użycia, następna, w trzeciej uderza) i zadaje tyle samo obrażeń co w tym czasie otrzymał | ||
TM 42 Dream Eater | 46 | 100 | 100 | Działa tylko wtedy, gdy przeciwnik śpi. Do tego regeneruje 40% zdrowia używającemu z zadanych obrażeń przeciwnikowi. | ||
TM 44 Rest | 45 | - | 100 | W pierwszej rundzie leczy 25% aktualnego zdrowia pokemona oraz, jeśli pokemon dalej śpi pod koniec kolejnej rundy, leczy o kolejne 15% zdrowia z rundy, w której Rest został użyty. Dodatkowo ma 100% szans na usunięcie statusów (poparzenie, trucizna, paraliż). Po użyciu Rest, Pokemon śpi rundę, po czym w drugiej budzi się i używa następnego ataku. | ||
TM 45 Thunder Wave | 1 | - | 100 | Po trafieniu paraliżuje przeciwnika. | ||
TM 52 Curse | 15 | - | 100 | Po użyciu działanie tego ataku jest zależne od tego, jakiego typu Pokemon go używa. Jeśli a) duch - Pokemon odbiera sobie 25% obecnego HP. Przeciwnik zostaje przeklęty i co rundę, przez 3 rundy, traci ilość życia równą 40% tego ile odjął sobie atakujący Pok. Czyli w sumie 120%. b) inny typ niż duch - obniżamy swoją szybkość, ale podwyższamy Atak i Obronę o 1 poziom (5%). | ||
TM 55 Psych Up | 15 | - | 1000 | Kopiuje zmiany poziomów statystyk, i modyfikuje swoje staty na podstawie tego. Np. jeśli przeciwnik zwiększył sobie atak o 6 poziomów, a gracz o 4 poziomy, psych up to skopiuje i doda sobie te 2 poziomy ataku. Będzie również kopiował negatywne zmiany poziomów statystyk. | ||
TM 57 Sunny Day | 15 | - | 100 | Przywołuje pogodę - Ostre Słońce | ||
TM 59 Snore | 15 | 50 | 100 | Ruch dojdzie do skutku jedynie kiedy zostanie użyty podczas snu. Jeśli ruch jest następny w kolejności po rundzie, w której Pokemon zasnął, zostanie on wykonany. Wykonanie ruchu nie przedłuża czasu trwania snu. | ||
TM 61 Protect | 10 | - | 100 | Po użyciu zablokuje następny, niestatusowy ruch przeciwnika. Atak o priorytecie 4. Zastosowanie kilku ruchów z grupy Protect, Detect, Endure, Quick Guard, Spiky Shield, King's Shield zmniejsza celność ruchu do odpowiednio - gdy używane dwa: 40%, gdy używane trzy: 20%, gdy używane cztery: 10%. | ||
TM 62 Rain Dance | 15 | - | 100 | Przywołuje pogodę - Deszcz. | ||
TM 64 Endure | 15 | - | 100 | Przez 2 rundy nie można powalić Pokemona bezpośrednim atakiem (efekt znika po zablokowaniu pierwszego ruchu). Zastosowanie kilku ruchów z grupy Protect, Detect, Endure, Quick Guard, Spiky Shield, King's Shield zmniejsza celność ruchu do odpowiednio - gdy używane dwa: 40%, gdy używane trzy: 20%, gdy używane cztery: 10%. | ||
TM 65 Frustration | 15 | 60 | 100 | Moc zależna od przywiązania używającego. Moc 1 na 100% przywiązania oraz 102 na 0% (minusowe również 102). | ||
TM 68 Return | 15 | 60 | 100 | Moc wynosi 2 plus procent przywiązania Pokemona (maksymalnie 102). | ||
TM 69 Shadow Ball | 34 | 80 | 100 | Po trafieniu 20% szansy na obniżenie Specjalnej Obrony przeciwnika o 1 poziom (5%). | ||
TM 73 Sandstorm | 15 | - | 100 | Przywołuje pogodę - Burzę Piaskową. | ||
TM 76 Attract | 5 | - | 100 | Po trafieniu wprowadza przeciwnika w stan zakochania. Zakochanie trwa 2 rundy, podczas których Pokemon ma 50% na zaatakowanie. Działa tylko jeśli pokemony są przeciwnych płci. | ||
TM 78 Steel Wing | 29 | 70 | 90 | Po trafieniu 10% szansy na zwiększenie obrony używającego o 1 poziom (5%). | ||
TM 82 Swagger | 10 | - | 90 | Po udanym użyciu zwiększa Atak przeciwnika o 2 poziomy (10%) ale także go otępia. | ||
TM 83 Sleep Talk | 8 | - | 100 | Jeśli Pokemon śpi podczas użycia tego ruchu (został uśpiony w tej samej rundzie przed użyciem tego ruchu lub ruch jest następny w kolejce), zostanie wybrany jeden z pozostałych ruchów i użyty podczas snu. Wykonanie ruchu nie przedłuża trwania snu. Nie wszystkie ruchy mogą być wybrane do użycia (odpadają ruchy wielorundowe i inne zmieniające ruch). | ||
TM 94 Dragon Claw | 45 | 80 | 100 | Zadaje obrażenia. | ||
TM 95 Water Pulse | 25 | 60 | 100 | Po trafieniu 20% szansy na otępienie przeciwnika. | ||
TM 96 Calm Mind | 20 | - | 100 | Zwiększa Specjalny Atak i Specjalną Obronę używającego o 1 poziom (5%). | ||
TM 101 Light Screen | 1 | - | 100 | Obniża o 40% obrażenia od specjalnych ataków na 3 rundy (z wyjątkiem obrażeń niezależnych od mocy). | ||
TM 102 Safeguard | 20 | - | 100 | Po użyciu chroni używającego przed atakami zmieniającymi stan: paraliż, otępienie itd. Działa 3 rundy. | ||
TM 104 Shock Wave | 25 | 60 | 1000 | Zawsze trafia. | ||
TM 106 Aerial Ace | 30 | 60 | 1000 | Zawsze trafia. | ||
TM 108 Facade | 30 | 70 | 100 | Podstawowa moc 70. Moc 140 kiedy użytkownik jest sparaliżowany, zatruty lub płonie. | ||
TM 109 Secret Power | 30 | 70 | 100 | Po trafieniu 30% szansy na losowy efekt: obniżenie Specjalnego Ataku, obniżenie Szybkości, podpalenie, paraliż, sen, zamrożenie, obniżenie Celności o 1 poziom (5%) u przeciwnika. | ||
TM 132 Roost | 45 | - | 100 | Używający traci typ latający i odzyskuje go przed swoim następnym ruchem. Leczy 30% aktualnego zdrowia Pokemona. Nie może wyleczyć poza ilość z jaką Pokemon wszedł do walki. | ||
TM 134 Energy Ball | 45 | 90 | 100 | Po trafieniu 10% szansy na obniżenie specjalnej obrony przeciwnika o 1 poziom (5%). | ||
TM 138 Charge Beam | 45 | 50 | 90 | Po trafieniu 70% szansy na podniesienie Ataku Specjalnego używającego o 1 poziom (5%). | ||
TM 139 Dragon Pulse | 40 | 85 | 100 | Zadaje obrażenia. | ||
TM 143 Shadow Claw | 35 | 70 | 100 | Ma zwiększoną szansę na cios krytyczny o 1 poziom. | ||
TM 145 Giga Impact | 60 | 150 | 90 | W drugiej rundzie odpoczywa regenerując siły. | ||
TM 151 Captivate | 5 | - | 100 | Obniża atak specjalny przeciwka o dwa poziomy (10%). Działa tylko jeśli pokemony są przeciwnych płci. | ||
TM 154 Natural Gift | 40 | 80 | 100 | Zadaje obrażenia. | ||
TM 156 Grass Knot | 40 | 20 | 100 | Zadaje obrażenia zależnie od wagi przeciwnika - im cięższy tym większe obrażenia. | ||
TM 171 Hone Claws | 15 | - | 100 | Zwiększa Atak oraz Celność używającego o 1 poziom (5%). | ||
TM 172 Psyshock | 40 | 80 | 100 | Używa obrony zamiast specjalnej obrony przeciwnika przy obliczaniu obrażeń, jest podatny na Light Screen i Mirror Coat | ||
TM 174 Telekinesis | 30 | - | 100 | Unosi przeciwnika w powietrze sprawiając, że ataki zawsze w niego trafią (nie KO) przez następne 3 rundy. Przeciwnik staje się niewrażliwy na ruchy ziemne i efekty wymagające aby był uziemiony. Diglett, Dugtrio i Mega Gengar są odporni na ten efekt. Gravity i Smack Down anulują ten efekt. | ||
TM 179 Round | 35 | 60 | 100 | Zadaje obrażenia. | ||
TM 187 Retaliate | 40 | 70 | 100 | Jeśli zostanie użyty w pierwszej rundzie po padnięciu poprzedniego Pokemona, moc podwaja się (nawet jeśli nie trafi). Przed każdym następnym użyciem moc spada o 20, aż do bazowego 70. | ||
TM 190 Bulldoze | 40 | 60 | 100 | Po trafieniu obniża Szybkość przeciwnika o 1 poziom (5%). | ||
TM 215 Confide | 20 | - | 1000 | Obniża Specjalny atak przeciwnika o jeden poziom (5%). Działa pomimo użycia przez przeciwnika Protect czy Detect. |