Test
Spis treści
- 1 2. Stan Pokemona - co należy wiedzieć przed wyruszeniem w Dzicz.
- 2 5. Zarabianie - kilka dróg zarabiania.
- 3 6. Aktywności - trening, opieka, praca, zabawa i ich działanie.
- 4 7. Sale Liderów - szczegółowy opis ich działania.
- 5 8. Ewolucje Pokemonów - jak działają, jakie mają wady czy zalety?
- 6 9. Kolekcja - do czego jest potrzebna, jak działa?
- 7 10. Przedmioty - wyjaśnienie ich działania w jednym miejscu.
2. Stan Pokemona - co należy wiedzieć przed wyruszeniem w Dzicz.
Stan Pokemona
Aby być dobrym trenerem musimy dbać o nasze pokemony i co nieco dowiedzieć się o sposobie ich funkcjonowania.
Życie pokemona
Przed wyruszeniem do dziczy należy sprawdzić czy nasz pokemon jest w pełni sił aby sprostać w walce przeciwko dzikim pokemonom bądź napotkanym trenerom. Poziom zdrowia u pokemona możemy sprawdzić w panelu DRUŻYNA znajdującym się po prawej stronie witryny. Przy każdym pokemonie znajdującym się w drużynie znajdują się takie informacje jak:
-Nazwa pokemona
-Stan Punktów Życia (PŻ)
-Poziom pokemona (poz.)
-Punkty Doświadczenia potrzebne do uzyskania kolejnego poziomu (PD)
Jeśli pokemon nie będzie miał wcale punktów życia to będzie niezdolny do walki, mało tego, jeśli cała drużyna będzie pozbawiona wszystkich punktów życia to wyprawa w dzicz stanie się niemożliwa.
Punkty Życia przywracane są w Centrum Pokemon (Zakładka: "KANTO / JOHTO / HOENN / SINNOH" -> "Centrum Pokemon").
Stan Pokemona
Każdy z pokemonów dysponuje wachlarzem ataków, jednak w jednym momencie może się nauczyć tylko czterech z nich. Ustawienie ataków (Moveset, skrótowo MS) odgrywa kluczową rolę w walkach z innymi pokemonami. Aby dobrać odpowiednią kolejność do posunięć naszego podopiecznego wchodzimy w zakładkę POKEMONY -> Stan -> (nazwa pokemona). Naszym oczom powinna się ukazać następująca strona (w zależności od tego w jakiego pokemona stan wejdziemy):
Pokemon w walce może wykonywać cztery ruchy powtarzając je cyklicznie aż do momentu ukończenia pojedynku. Do każdego ruchu możemy przypisać jeden z wyuczonych ataków.
5. Zarabianie - kilka dróg zarabiania.
Zarabianie
W grze główną walutą są ¥ (Yeny). Za pieniądze możemy kupować nowe pokemony, rozwijać konto i wiele wiele innych. Spośród wielu sposobów zarabiania, wśród graczy wyłoniło się kilka podstawowych i najbardziej efektywnych. Jak wiadomo nic nie dostaniemy za darmo i bez wysiłku, więc aby podane poniżej sposoby przynosiły naprawdę duże zyski potrzeba tygodni a czasem nawet miesięcy gry określonym schematem i prosto wytyczoną drogą.
Jagody
Prawdopodobnie najpopularniejszym sposobem zarabiania w grze jest zbieranie jagód i sprzedawanie ich na targu. Wraz ze zdobywaniem osiągnięcia Zbieracz Jagód znajdujemy ich coraz więcej. Jagody możemy znaleźć zazwyczaj w dwóch-trzech dziczach w każdym z regionów. Cenowo klasyfikują się na dwie grupy:
-Duża ilość znajdowanych jagód lecz niska cena za sztukę(Niebieskie Jagody, Czerwone Jagody, Fioletowe Jagody, Żółte Jagody)
-Mała ilość znajdowanych jagód lecz wysoka cena za sztukę (Brązowe Jagody, Pomarańczowe Jagody, Różowe Jagody, Purpurowe Jagody, Zielone Jagody)
Aby uzyskać jak największą efektywność zarobku należy udawać się za każdym razem w tę samą dzicz z jagodami, aby tym samym wbić osiągnięcie tropiciela danej dziczy, a ponadto mieć włączony moduł pojedynków / moduł jagód (mniej polecany, bardzo mało używany).
Ten sposób zarabiania jest określany "nudnym" i monotonnym przez graczy jednak w prawie 100% jest niezawodny gdyż za każdym razem znajdujemy mniejszą bądź większą ilość owoców.
Poszukiwanie Shiny Pokemonów
Shiny Pokemony to rzadkie okazy, a jak wiadomo jeśli czegoś jest mało to zazwyczaj jest to drogie. Dokładny opis występowania oraz osiągnięć sprzyjającym łapaniu i spotykaniu tych okazów znajdziemy w artykule podanym powyżej. Sposób zarabiania na nich jest bardzo prosty: Należy ich jak najwięcej łapać i jak najdrożej sprzedawać innym graczom. W grze istnieje kilka stowarzyszeń wyspecjalizowanych w łapaniu shiny pokemon, a jak wiadomo w grupie można zdziałać więcej niż w pojedynkę, jednak każdy dzięki wysiłkowi i wytrwałości ma szansę stać się jednym z lepszych łowców tych rzadkich okazów.
Poszukiwanie przedmiotów ewolucyjnych
W naszej grze istnieje bardzo wąska grupa pokemonów ewoluujących poprzez Wychowawcę. Aby dokonać tej ewolucji potrzebujemy przedmiotu ewolucyjnego. Każdy z nich jest niezwykle ciężko zdobyć, dlatego są bardzo drogie. Aby zdobyć taki przedmiot należy po pierwsze spotkać pokemona już wyewoluowanego za jego pomocą, potem musimy go pokonać, a następnie istnieje bardzo mała szansa, że ów pokemon zostawi nam mały prezent w postaci tego przedmiotu uciekając w popłochu. Tę drogę zarobku wybiera bardzo mała ilość graczy gdyż wiele tutaj zależy od szczęścia. Gra zna przypadki kiedy jeden gracz pokonał około 50 pokemonów od wychowawcy i nic nie zdobył, a inny przy pierwszym pokonanym pokemonie zdobył upragniony przedmiot.
Aby uzyskać największą efektywność należy wbijać jak najwyższy poziom trenera, używać repeli / super repeli / max repeli, zdobyć jak najwyższy poziom osiągnięcia Specjalne Wymagania.
Wbijanie poziomu czystym pokemonom
W grze popularnie nazwane określeniem "ekspienie pokemonów" (exp - experience - doświadczenie z ang.). Ten sposów z czasem staje się coraz mniej popularny ze względu na stale narastającą ilość pokemonów obecnych w grze, jednak w dalszym ciągu sporo graczy z niego korzysta. Polega on na tym, że gracz bierze do drużyny czystego pokemona (czyli takiego, który nie ma rozdanych żadnych punktów treningu, zazwyczaj na pierwszym poziomie) i wbija mu określony poziom (zazwyczaj 40) po czym sprzedaje na targu. Pokemony złapane z dziczy na np. 40 poziomie są o wiele tańsze od tych "wyekspionych" od 1 poziomu, ponieważ mają rozdane punkty treningu z dziczy co będzie wiązało się ze zwiększonymi kosztami dalszego treningu.
Aby ten sposób był najefektywniejszy należy mieć włączony moduł pojedynków, jednego bądź dwa silne pokemony które rozprawią się z każdym trenerem w dziczy i ustawiać drużynę tak aby "ekspione" pokemony za każdym razem brały udział w walce.
6. Aktywności - trening, opieka, praca, zabawa i ich działanie.
Aktywność
Aktywność w grze pokelife to funkcje gry, w których nie bierze udziału sam gracz (wyjątkiem jest zabawa). Są to działania, podczas których nie możemy wykonywać żadnych innych czynności. Jest najbardziej przydatna wtedy, kiedy spędzamy czas poza grą, gdyż nie wymaga naszej ingerencji.
Trening
Trening włączamy za każdym razem kiedy mamy wyczerpany limit punktów akcji, lub na dłuższe nieobecności (np. kiedy kładziemy się spać), podczas niego wszystkie nasze pokemony znajdujące się w drużynie dostają doświadczenie. Ilość zebranego doświadczenia zależy od poziomu trenera i przywiązania naszych pokemonów.
Praca
Z pracy gracze korzystają bardzo rzadko. Służy ona głównie do tego aby odbić się od dna kiedy nie mamy kompletnie żadnych pieniędzy na koncie, żadnych przedmiotów w plecaku itp. Więcej szczegółów w artykule Praca
Opieka
Opiekując się pokemonami możemy adoptować pokedzieci, których nie można zdobyć w żaden inny sposób. Głównym celem opieki jest uzupełnienie kolekcji, która jest potrzebna do zdobywania odznak z sal liderów pokemon. Co za tym idzie im większa Kolekcja tym większa szansa złapania pokemonów w danym regionie. Każdorazowe włączenie opieki zabiera połowę punktów akcji, można ją robić raz dziennie. Więcej informacji w artykule Opieka.
Zabawa
Zabawa służy do polepszania więzi między trenerem i jego pokemonami. Każdorazowa zabawa zabiera 20% punktów akcji (procent ten maleje wraz ze wzrostem osiągnięcia Kumpel). Więcej informacji w artykule Zabawa.
7. Sale Liderów - szczegółowy opis ich działania.
Sale liderów pokemon - co i jak?
Aby wejść do sali liderów pokemon danego regionu musimy wejść w poniższą zakładkę:
Czym są właściwie te sale?
W każdej z nich znajdują się zaprawieni w bojach trenerzy. 8 z nich z każdego regionu jest szczególnych gdyż posiadają Odznaki o niezwykłych właściwościach wzmacniających nasze pokemony, konta, ataki. Nazywani są liderami sal pokemon.
Jak się z nimi obchodzić?
Aby zdobyć odznakę musimy pokonać pięciu trenerów z danej sali bez porażki a następnie jej lidera. Między walkami z poszczególnymi trenerami możemy leczyć pokemony, zmieniać ustawienie itp. Salki najłatwiej przechodzić mając pokemony o zbliżonym poziomie do pokemonów lidera, bądź też sporo wyższym. Niektórzy gracze próbują również na niższych poziomach z różnym skutkiem, jednak wiąże się to z wydatkiem pieniędzy na pokemony salkowe (to znaczy takie, które mają typy odporne na pokemony lidera i są trenowane w większość statystyk, przez co nie nadają się do walki o największe laury pokelife w przyszłości, czyli walki rankingowe i tym podobne).
Po wygranej walce, z którymś z liderów otrzymujemy odpowiadającą mu odznakę oraz TM.
Szczegółowe informacje i zasady znajdziemy w artykule Sale liderów Pokemon.
8. Ewolucje Pokemonów - jak działają, jakie mają wady czy zalety?
Ewolucja
Ewolucja to przemiana pokemona w jego kolejną formę. Dzięki niej pokemon zyskuje nowy wygląd, gatunek oraz nasz pupil staje się silniejszy. Czasem jednak traci możliwość nauki niektórych ataków. Aby pokemon mógł przejść przemianę musi spełnić określone wymagania, zazwyczaj jest to wbicie odpowiednio wysokiego poziomu. Najwcześniej ewoluującymi pokemonami w grze są Caterpie, Weedle oraz Wurmple, dokonują przemiany już na 7 poziomie. O każdej przemianie naszego pokemona zostaniemy poinformowani raportem:
Istnieje również grupa pokemonów wymagających dodatkowych Przedmiotów do wejścia w wyższe stadium. Ich listę i szczegółowe informacje znajdziemy w artykule Ewolucja. Jeśli wszystkie wymogi co do przemiany zostały spełnione a mimo to nasz pokemon jej nie dokonał należy sprawdzić blokadę ewolucji znajdującą się w zakładce POKEMONY -> STAN.
9. Kolekcja - do czego jest potrzebna, jak działa?
Do czego jest potrzebna Kolekcja?
Kolekcja to nasz prywatny zbiór spotkanych bądź złapanych już pokemonów. Potrzebna jest aby móc walczyć w salach liderów pokemon. Dodatkowo im większa kolekcja danego regionu tym szansa na łapanie w nim pokemonów jest większa.
Jej poziom możemy sprawdzić na profilu:
Jak i również w osiągnięciach danego regionu:
Jak to działa?
- Jeśli nigdy nie mieliśmy do czynienia z danym pokemonem to nie wiemy nic na jego temat, początkowo wszystkie pokemony są nam obce (na obrazku Pokemon o ID 134 - nieznany).
- Przy pierwszym spotkaniu pokemona dodaje nam się on do rubryki spotkanych, a w zakładce pojawia się jego czarno biały obrazek i nazwa (na obrazku Pokemon o ID 135 - Jolteon).
- Jeśli pokonamy danego pokemona i złapiemy go, w któryś z pokeballi dodaje nam się on do kolekcji złapanych i widzimy go w całej okazałości (na obrazku Pokemon o ID 129 - Magikarp oraz ID 130 - Gyarados)
Przykładowy wycinek kolekcji:
Więcej szczegółów na temat uzupełniania znajdziesz w artykule Kolekcja.
10. Przedmioty - wyjaśnienie ich działania w jednym miejscu.
Przedmioty
- Pokeballe - służą do łapania pokemonów w dziczy.
- Jagody - w zależności od ich koloru służą do: leczenia pokemonów, odnawiania punktów akcji, dodawania maksymalnych punktów akcji, zwiększania doświadczenia pokemonom, zwiększania statystyk pokemonom.
- Okruchy - służą do ewolucji pokemonów.
- Przedmioty ewolucyjne - służą do ewolucji pokemonów u Wychowawcy.
- Przedmioty Użytkowe - mają zróżnicowane przeznaczenie, po użyciu tracimy je.
- Inne - mają zróżnicowane przeznaczenie, działają pasywnie, kupujemy je raz i już nie możemy ich sprzedać / kupić ponownie.
- Regionalne - służą do umożliwiania / polepszania warunków wypraw w danych regionach.