Mechanika walk

Z PokeLife Pokedex
Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwania

Wstęp

Mechanika walk w świecie Pokémon jest fascynującym i złożonym zagadnieniem, które definiuje strategię i dynamikę rozgrywki. W trakcie walki, Pokémony mogą doznawać różnych stanów, które wpływają na ich zdolności bojowe. Mechanika walk jest skomplikowanym systemem, który wymaga od graczy strategicznego myślenia i adaptacji.

Walka w grze PokeLife to strategiczny element rozgrywki, który angażuje graczy do rywalizacji i testowania swoich umiejętności. Każda walka składa się z tur, a każda tura trwa 50 rund.

Posunięcia

W każdej rundzie Pokémon wykonuje wcześniej wybrany ruch. Ruchy wykonywane są po kolei. Żeby zobaczyć wszystkie ruchy, zobacz Posunięcia.

Statystyki

Kluczowym aspektem walki jest zarządzanie statystykami. Zobacz stronę Statystyki Pokemonów, aby dowiedzieć się więcej.

Obrażenia

Aby efektywnie zarządzać statystykami, niezbędna jest również wiedza jak wygląda wzór na zadane obrażenia, który można znaleźć tutaj Obrażenia.

Stany Pokemonów w walce

Stany Pokémonów w walce, znane również jako status ailments, to efekty, które mogą zostać nałożone na Pokémony podczas starć. Mają one istotny wpływ na przebieg walki i strategię graczy. Żeby zobaczyć wszystkie stany, zobacz Stany Pokemonów w walce.

Warunki wygrania walki

Tura kończy się, gdy HP (punkty życia) jednego z Pokémonów spadną do zera. Jeżeli na koniec 50 tury oba Pokémony wciąż są zdolne do walki, wynik jest zależny od tego gdzie walka miała miejsce:

  • w dziczy - wygrywa pokemon broniący się,
  • w walce ligowej - następuje porównanie HP które Pokémony mają na koniec Tury z ich maksymalnym HP i wygrywa ten Pokémon, który ma większy % obecnego HP do maksymalnego,

Po wygranej walce następuje odjęcie Statystyk w dwóch formach:

  • odjęcie HP poprzez spadek Adrenaliny, zobacz Adrenalina,
  • odjęcie Statystyk, poprzez zmęczenie, zobacz Zmęczenie