Walczący
|
Typ Walczący - Jest to typowo fizyczny typ Pokemonów oraz jeden z najsilniejszych. Istnieje ich 46, więc nie są zbyt popularne. Jak sama nazwa wskazuje te Pokemony nastawione są na atak i tutaj wiodą prym. Typ walczący jest super efektywny na aż 5 innych typów, co plasuje go w czołówce za Ziemnymi. Niestety mają jedną trudną do skorygowania wadę. Słabe statystyki specjalnej obrony powodują, że trudno się im przeciwstawić typowi psychicznemu, na który są podatne. Także typ walczący nie trafi nigdy Ducha, lecz jest na to częściowa rada*. W drugiej generacji wprowadzono ruch Foresight, który usuwa odporność duchów na ataki fizyczne. W kolejnej generacji służy temu także Odor Sleuth i umiejętność "Scrappy", którą posiada np Kangaskhan*. Co ciekawe istnieje kilka ataków specjalnych o typie walczącym, chociaż zazwyczaj dostępne są tylko dla legend.
|
* Efektywność ataków: |
* Odporności pokemonów: |
|||||
Super efektywne (2x): |
Mało efektywne (0,5x): |
Brak efektu (0x): |
Nietykalne (0x): |
Odporne (0,5x):
|
Podatne (2x): |
* Spis ataków duch: |
Posunięcie | Typ | Kategoria | Moc | Celność | Efekt |
Brick Break | 75 | 100 | 30% szans na zmniejszenie obrony i specjalnej obrony przeciwnika o 1 poziom. | ||
Circle Throw | 60 | 90 | - | ||
Close Combat | 120 | 100 | Obniża obronę i specjalną obronę używającego o 1 poziom. | ||
Counter | 0 | 100 | Counter, jak sama nazwa wskazuje - kontruje ostatni atak przeciwnika, ale tylko wtedy gdy zadał nam obrażenia i jeśli był to atak fizyczny. Moc tego ataku jest 1.5-2 raza większa od mocy ostatniego ataku fizycznego przeciwnika. | ||
Cross Chop | 100 | 80 | - | ||
Double Kick | 30 | 100 | Atakuje dwa razy w rundzie. | ||
DynamicPunch | 100 | 50 | Jeśli trafi, otępia przeciwnika. | ||
Focus Punch | 150 | 90 | - | ||
Hammer Arm | 100 | 90 | Zmniejsza szybkość używającego o jeden poziom. | ||
Hi Jump Kick | 130 | 90 | Jeśli nie trafi zadaje obrażenia zwrotne w postaci 25% od aktualnego zdrowia używającego. | ||
Jump Kick | 100 | 95 | Jeśli nie trafi zadaje obrażenia zwrotne w postaci 15% od aktualnego zdrowia używającego. | ||
Karate Chop | 50 | 100 | - | ||
Low Kick | 50 | 100 | 30% szans na oszołomienie przeciwnika. | ||
Low Sweep | 60 | 100 | Zmniejsza szybkość przeciwnika o jeden poziom. | ||
Mach Punch | 40 | 1000 | - | ||
Revenge | 120 | 100 | - | ||
Reversal | 0 | 100 | Moc zależna od zdrowia używającego. Przy 100% - 20, przy 4% - 200. | ||
Rock Smash | 40 | 100 | 50% szans na zmniejszenie specjalnej obrony przeciwnika o jeden poziom. | ||
Rolling Kick | 60 | 85 | 30% szans na oszołomienie przeciwnika. | ||
Seismic Toss | 50 | 100 | - | ||
Sky Uppercut | 85 | 90 | - | ||
Storm Throw | 80 | 100 | |||
Submission | 80 | 80 | Zadaje obrażenia zwrotne w postaci 25% od zadanych przeciwnikowi obrażeń. | ||
Superpower | 120 | 100 | Zmniejsza atak i obronę używającego o jeden poziom. | ||
Triple Kick | 25 | 90 | Trafia do 3 razy na rundę. | ||
Vital Throw | 70 | 10000 | - | ||
Wake-Up Slap | 60 | 100 | - | ||
Aura Sphere | 90 | 1000 | - | ||
Final Gambit | 250 | 1000 | 50% obrażeń zwrotnych. | ||
Focus Blast | 120 | 70 | 10% szans na obniżenie specjalnej obrony przeciwnika o jeden poziom. | ||
Vacuum Wave | 40 | 1000 | - | ||
Bulk Up | 0 | 100 | Podnosi atak i obronę używającego o jeden poziom. | ||
Detect | 0 | 100 | Chroni używającego przed większością ataków, przez jedna rundę. | ||
Quick Guard | 0 | 100 | Zwiększa obronę i specjalną obronę używającego o jeden poziom. |
Lista pokemonów walczących:
Pokemony typowo : |
Pokemony o pierwszym typie : |
Pokemony o drugim typie : |
> KANTO > JOHTO > HOENN > SINNOH |
> KANTO > SINNOH |
> KANTO > JOHTO > HOENN > SINNOH |