Gligar
Przejdź do nawigacji
Przejdź do wyszukiwania
#206 Dunsparce | #207 Gligar (Lista Pokemonów) | #208 Steelix |
Gligar
|
![]() Zwykły |
![]() Shiny |
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Wygląd i zachowanie
Posunięcia
Posunięcie | Typ | Kategoria | Min lvl | Moc | Celność | Efekt |
---|---|---|---|---|---|---|
Poison Sting | ![]() |
![]() |
start | 15 | 100 | Po trafieniu 30% szansy na zatrucie przeciwnika. |
Sand Attack | ![]() |
![]() |
start | - | 100 | Zmniejsza celność przeciwnika o jeden poziom (5%). |
Harden | ![]() |
![]() |
start | - | 100 | Zwiększa Obronę używającego o 1 poziom (5%). |
Knock Off | ![]() |
![]() |
start | 65 | 100 | Wytrąca trzymany przedmiot z użycia. Aczkolwiek szczęśliwe jajko nadal doda ekspa. Jeśli to zrobi zadaje 50% więcej obrażeń czyli 97,5. |
Quick Attack | ![]() |
![]() |
start | 40 | 100 | Atak o priorytecie 1. |
Fury Cutter | ![]() |
![]() |
start | 40 | 95 | Uderza za 40, moc podwaja się przy każdym użyciu. Aż do 160, jeśli spudłuje spada do 40 |
Feint Attack | ![]() |
![]() |
start | 60 | 10000 | Zawsze trafia. |
Acrobatics | ![]() |
![]() |
start | 55 | 100 | Gdy pokemon nie trzyma przedmiotu (np. go zużył) moc to 110. Wyjątek to Klejnot Powietrza - klejnot zostanie zużyty przed obliczeniem mocy ruchu, więc ruch zaatakuje z mocą 110 + wzmocnienie z klejnotu) |
Slash | ![]() |
![]() |
27 | 70 | 100 | Ma zwiększoną szansę na cios krytyczny o 1 poziom. |
U-turn | ![]() |
![]() |
30 | 70 | 100 | Zadaje obrażenia. |
Screech | ![]() |
![]() |
35 | - | 85 | Po trafieniu obniża Obronę przeciwnika o 2 poziomy (10%). |
X-Scissor | ![]() |
![]() |
40 | 80 | 100 | Zadaje obrażenia. |
Sky Uppercut | ![]() |
![]() |
45 | 85 | 90 | Trafia Pokemony w trakcie Fly, Bounce czy Sky Drop. |
Swords Dance | ![]() |
![]() |
50 | - | 100 | Zwiększa Atak używającego o 2 poziomy (10%). |
Guillotine | ![]() |
![]() |
55 | 450 | 25 | Gdy Pokemon atakuje przeciwnika na tym samym lub niższym poziomie moc wynosi 800, gdy przeciwnik ma wyższy poziom - atakuje z mocą 100. |
Dostępne TM
Posunięcie | Typ | Kategoria | Min lvl | Moc | Celność | Efekt |
---|---|---|---|---|---|---|
TM 2 Razor Wind | ![]() |
![]() |
34 | 80 | 100 | Ładuje się, po czym uderza w następnej rundzie. Ma zwiększoną szansę na cios krytyczny o 1 poziom. |
TM 3 Swords Dance | ![]() |
![]() |
1 | - | 100 | Zwiększa Atak używającego o 2 poziomy (10%). |
TM 6 Toxic | ![]() |
![]() |
15 | - | 90 | Atak sam w sobie nie zadaje obrażeń, lecz ma dwa stopnie - zatrucia oraz zatrucia śmiertelnego, które zadaje podwójne obrażenia w stosunku do tego pierwszego. Zawsze trafia, gdy zostanie użyty przez trującego Pokemona. |
TM 9 Take Down | ![]() |
![]() |
36 | 90 | 85 | Po trafieniu używający otrzymuje 25% obrażeń zwrotnych. |
TM 10 Double-Edge | ![]() |
![]() |
46 | 120 | 100 | Po trafieniu używający otrzymuje 33% obrażeń zwrotnych. |
TM 18 Counter | ![]() |
![]() |
30 | - | 100 | Po użyciu kontruje ostatni atak przeciwnika, ale tylko wtedy gdy zadał nam obrażenia i jeśli był to atak fizyczny. Zadaje 1.5 raza więcej obrażeń, które przeciwnik zadał ostatnim atakiem fizycznym (ignoruje obronę, STAB). Atak o priorytecie -5. |
TM 20 Rage | ![]() |
![]() |
10 | 20 | 100 | Jeśli po tym ataku, w tej samej rundzie Pokemon otrzyma obrażenia - zwiększy Atak o jeden poziom. |
TM 26 Earthquake | ![]() |
![]() |
44 | 100 | 100 | Zakopanego przeciwnika zawsze trafia oraz zadaje podwójne obrażenia. |
TM 27 Fissure | ![]() |
![]() |
60 | 450 | 25 | Gdy Pokemon atakuje przeciwnika na tym samym lub niższym poziomie moc wynosi 1000, gdy przeciwnik ma wyższy poziom - atakuje z mocą 100. |
TM 28 Dig | ![]() |
![]() |
32 | 80 | 100 | Atak dwurundowy. W pierwszej użytkownik zakopuje się pod ziemię i jest praktycznie nietykalny - w drugiej zadaje obrażenia. Magnitude, Fissure i Earthquake zadają podwójne obrażenia gdy jesteśmy zakopani. Dodatkowo jeśli rundę wcześniej użyto Lock-On albo Mind Reader to będziemy trafieni w fazie podziemnej. |
TM 31 Mimic | ![]() |
![]() |
15 | 1 | 100 | Uczy się ostatniego posunięcia przeciwnika i używa go do końca walki (zamiast Mimic). |
TM 32 Double Team | ![]() |
![]() |
1 | - | 100 | Zwiększa Unik używającego o 1 poziom (5%). |
TM 34 Bide | ![]() |
![]() |
15 | - | 1000 | Czeka przez 2 tury (tura użycia, następna, w trzeciej uderza) i zadaje tyle samo obrażeń co w tym czasie otrzymał plus 40% (czyli obrażenia mnożone przez 1.4) |
TM 39 Swift | ![]() |
![]() |
25 | 60 | 1000 | Zawsze trafia. |
TM 42 Dream Eater | ![]() |
![]() |
46 | 100 | 100 | Działa tylko wtedy, gdy przeciwnik śpi. Do tego regeneruje 40% zdrowia używającemu z zadanych obrażeń przeciwnikowi. |
TM 44 Rest | ![]() |
![]() |
45 | - | 100 | Leczy 40% aktualnego zdrowia pokemona oraz ma 100% szans na usunięcie statusów (poparzenie, trucizna, paraliż). Po użyciu Rest, Pokemon śpi rundę, po czym w drugiej budzi się i używa następnego ataku. |
TM 48 Rock Slide | ![]() |
![]() |
31 | 75 | 90 | Po trafieniu 30% szansy na oszołomienie przeciwnika. |
TM 51 Headbutt | ![]() |
![]() |
25 | 70 | 100 | Po trafieniu 30% szansy na Oszołomienie przeciwnika. |
TM 52 Curse | ![]() |
![]() |
15 | - | 100 | Po użyciu działanie tego ataku jest zależne od tego, jakiego typu Pokemon go używa. Jeśli a) duch - Pokemon odbiera sobie 25% obecnego HP. Przeciwnik zostaje przeklęty i co turę, przez 3 tury, traci ilość życia równą 40% tego ile odjął sobie atakujący Pok. Czyli w sumie 120%. b) inny typ niż duch - obniżamy swoją szybkość, ale podwyższamy Atak i Obronę o 1 poziom (5%). |
TM 57 Sunny Day | ![]() |
![]() |
15 | - | 100 | Przywołuje pogodę - Ostre Słońce |
TM 59 Snore | ![]() |
![]() |
15 | 50 | 100 | Ruch dojdzie do skutku jedynie kiedy zostanie użyty podczas snu. Jeśli ruch jest następny w kolejności po rundzie, w której Pokemon zasnął, zostanie on wykonany. Wykonanie ruchu nie przedłuża czasu trwania snu. |
TM 61 Protect | ![]() |
![]() |
10 | - | 100 | Chroni używającego przed oberwaniem ruchem fizycznym lub specjalnym w następnej rundzie.. Atak o priorytecie 4. |
TM 62 Rain Dance | ![]() |
![]() |
15 | - | 100 | Przywołuje pogodę - Deszcz. |
TM 64 Endure | ![]() |
![]() |
15 | - | 100 | Przez 2 rundy nie można powalić Pokemona bezpośrednim atakiem (efekt znika po zablokowaniu pierwszego ruchu). |
TM 65 Frustration | ![]() |
![]() |
15 | 60 | 100 | Moc zależna od przywiązania używającego. Moc 1 na 100% przywiązania oraz 102 na 0% (minusowe również 102). |
TM 66 Iron Tail | ![]() |
![]() |
42 | 100 | 75 | Po trafieniu 30% szansy na zmniejszenie Obrony przeciwnika. |
TM 68 Return | ![]() |
![]() |
15 | 60 | 100 | Moc wynosi 2 plus procent przywiązania Pokemona (maksymalnie 102). |
TM 72 Sludge Bomb | ![]() |
![]() |
36 | 90 | 100 | Po trafieniu 30% szansy na zatrucie przeciwnika. |
TM 73 Sandstorm | ![]() |
![]() |
15 | - | 100 | Przywołuje pogodę - Burzę Piaskową. |
TM 75 Detect | ![]() |
![]() |
10 | - | 100 | Chroni używającego przed oberwaniem ruchem fizycznym lub specjalnym w następnej rundzie.. Atak o priorytecie 4. |
TM 76 Attract | ![]() |
![]() |
5 | - | 100 | Po trafieniu wprowadza przeciwnika w stan zakochania. Zakochanie trwa 2 tury, podczas których Pokemon ma 50% na zaatakowanie. Działa tylko jeśli pokemony są przeciwnych płci. |
TM 77 Thief | ![]() |
![]() |
45 | 60 | 100 | Kradniemy przedmiot przeciwnika. I jeśli nie mieliśmy żadnego to go używamy. Skradzione przedmioty wracają do właściciela na koniec walki 1v1. |
TM 78 Steel Wing | ![]() |
![]() |
29 | 70 | 90 | Po trafieniu 10% szansy na zwiększenie obrony używającego o 1 poziom (5%). |
TM 80 Fury Cutter | ![]() |
![]() |
22 | 40 | 95 | Uderza za 40, moc podwaja się przy każdym użyciu. Aż do 160, jeśli spudłuje spada do 40 |
TM 82 Swagger | ![]() |
![]() |
10 | - | 90 | Po udanym użyciu zwiększa Atak przeciwnika o 2 poziomy (10%) ale także go otępia. |
TM 83 Sleep Talk | ![]() |
![]() |
8 | - | 100 | Jeśli Pokemon śpi podczas użycia tego ruchu (został uśpiony w tej samej rundzie przed użyciem tego ruchu lub ruch jest następny w kolejce), zostanie wybrany jeden z pozostałych ruchów i użyty podczas snu. Wykonanie ruchu nie przedłuża trwania snu. Nie wszystkie ruchy mogą być wybrane do użycia (odpadają ruchy wielorundowe i inne zmieniające ruch). |
TM 99 Taunt | ![]() |
![]() |
20 | - | 100 | Nie pozwala przeciwnikowi użyć ruchów statusowych przez 1-2 rundy (jeśli Taunt będzie pierwszym ruchem w rundzie, wtedy na 2, bo zablokuje też użycie statusu przeciwnika w tej samej rundzie). Zamiast ruchu statusowego przeciwnik użyje Struggle. |
TM 103 Brick Break | ![]() |
![]() |
30 | 75 | 100 | Znosi efekt Reflect i Light Screen nawet jak nie trafi. |
TM 105 Rock Tomb | ![]() |
![]() |
25 | 60 | 95 | Po trafieniu zmniejsza Szybkość przeciwnika o 1 poziom (5%). |
TM 106 Aerial Ace | ![]() |
![]() |
30 | 60 | 1000 | Zawsze trafia. |
TM 108 Facade | ![]() |
![]() |
30 | 70 | 100 | Podstawowa moc 70. Moc 140 kiedy użytkownik jest sparaliżowany, zatruty lub płonie. |
TM 109 Secret Power | ![]() |
![]() |
30 | 70 | 100 | Po trafieniu 30% szansy na losowy efekt: podpalenie, zmniejszenie szybkości, obniżenie Specjalnego Ataku, paraliż, sen, zamrożenie, obniżenie Szybkości, obniżenie Celności o 1 poziom (5%) u przeciwnika. |
TM 122 Knock Off | ![]() |
![]() |
1 | 65 | 100 | Wytrąca trzymany przedmiot z użycia. Aczkolwiek szczęśliwe jajko nadal doda ekspa. Jeśli to zrobi zadaje 50% więcej obrażeń czyli 97,5. |
TM 126 Aqua Tail | ![]() |
![]() |
35 | 90 | 90 | Zadaje obrażenia. |
TM 128 Earth Power | ![]() |
![]() |
40 | 90 | 100 | Po trafieniu 10% szansy na obniżenie specjalnej obrony przeciwnika o 1 poziom (5%). |
TM 132 Roost | ![]() |
![]() |
45 | - | 100 | Używający traci typ latający i odzyskuje go przed swoim następnym ruchem. Leczy 30% aktualnego zdrowia Pokemona. Nie może wyleczyć poza ilość z jaką Pokemon wszedł do walki. |
TM 135 False Swipe | ![]() |
![]() |
20 | 40 | 100 | Ten atak nie może zadać ciosu kończącego walkę, ponieważ zawsze zostawia przeciwnika z 1 HP. |
TM 137 Fling | ![]() |
![]() |
35 | 1 | 100 | Pokemon rzuca trzymany przedmiot. Moc ataku uzależniona od przedmiotu. Niektóre przedmioty dodają efekty specjalne (moc oraz efekty opisane na stronie przedmiotu). |
TM 144 Payback | ![]() |
![]() |
50 | 50 | 100 | Podwójna moc, jeśli atakujemy jako drudzy |
TM 146 Rock Polish | ![]() |
![]() |
15 | - | 100 | Zwiększa Szybkość używającego o 2 poziomy (10%). |
TM 147 Stone Edge | ![]() |
![]() |
45 | 100 | 80 | Ma zwiększoną szansę na cios krytyczny o 1 poziom. |
TM 150 Stealth Rock | ![]() |
![]() |
35 | - | 1000 | Zadaje obrażenia równe 5% obecnych punktów życia przeciwnika. Dodatkowo rozrzuca na polu walki ostre skały. Pokemon przeciwnika który wejdzie do walki otrzyma obrażenia równe 10% obecnego zdrowia, pomnożone przez odporność na typ kamienny (czyli 2.5% - 40%). Nie zużywają się, jednak mogą zostać usunięte przez atak Rapid Spin. |
TM 151 Captivate | ![]() |
![]() |
5 | - | 100 | Obniża atak specjalny przeciwka o dwa poziomy (10%). Działa tylko jeśli pokemony są przeciwnych płci. |
TM 152 Dark Pulse | ![]() |
![]() |
40 | 80 | 100 | Po trafieniu 20% szansy na oszołomienie przeciwnika. |
TM 153 X-Scissor | ![]() |
![]() |
40 | 80 | 100 | Zadaje obrażenia. |
TM 154 Natural Gift | ![]() |
![]() |
40 | 80 | 100 | Zadaje obrażenia. |
TM 155 Poison Jab | ![]() |
![]() |
45 | 80 | 100 | Po trafieniu 30% szansy na zatrucie przeciwnika. |
TM 158 U-turn | ![]() |
![]() |
30 | 70 | 100 | Zadaje obrażenia. |
TM 166 Bug Bite | ![]() |
![]() |
35 | 60 | 100 | Zadaje obrażenia. |
TM 171 Hone Claws | ![]() |
![]() |
15 | - | 100 | Zwiększa Atak oraz Celność używającego o 1 poziom (5%). |
TM 173 Venoshock | ![]() |
![]() |
45 | 65 | 100 | Podwaja moc gdy jest użyty na zatrutym przeciwniku. |
TM 179 Round | ![]() |
![]() |
35 | 60 | 100 | Zadaje obrażenia. |
TM 185 Acrobatics | ![]() |
![]() |
50 | 55 | 100 | Gdy pokemon nie trzyma przedmiotu (np. go zużył) moc to 110. Wyjątek to Klejnot Powietrza - klejnot zostanie zużyty przed obliczeniem mocy ruchu, więc ruch zaatakuje z mocą 110 + wzmocnienie z klejnotu) |
TM 189 Struggle Bug | ![]() |
![]() |
25 | 50 | 100 | Po trafieniu zmniejsza Specjalny Atak przeciwnika o 1 poziom (5%). |
TM 190 Bulldoze | ![]() |
![]() |
40 | 60 | 100 | Po trafieniu obniża Szybkość przeciwnika o 1 poziom (5%). |
TM 198 Tailwind | ![]() |
![]() |
30 | - | 100 | Podwaja Szybkość używającego w następnej rundzie. |
TM 215 Confide | ![]() |
![]() |
20 | - | 1000 | Obniża Specjalny atak przeciwnika o jeden poziom (5%). Działa pomimo użycia przez przeciwnika Protect czy Detect. |
Ewolucje
![]() |
> 40 lvl Wychowawca (między godziną 22 a 6) |
![]() |
Gligar | Gliscor |
Powrót do Listy Pokemonów |